Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Łożysko rolki napinacza klimatyzacji



MarcinWL
21-05-14, 08:31
Łożysko w napinaczu klimatyzacji było zużyte, wymieniłem je na odpowiednik koyo które zostało wciśnięte zgodnie ze sztuką na imadle, i po przejechaniu ok 150km napinacz znowu świergocze... LEO WHY? Co może być przyczyną?

reaktor
21-05-14, 09:15
jakie to łozysko nr czy cos po ile bo tez musze wymienić

(to łozysko raczej nie swiergocze)

MarcinWL
21-05-14, 11:58
Oem to NTN 6203.LLU.C3

Kolega poradził mi żeby trochę poluzować pasek, może to coś da.

janekb84
21-05-14, 12:06
takie łozysko jest do kupienia w kazdym sklepie z łozyskami koszt ok 10zł, oznaczenie to 6203 2RS

Szczur[R]
21-05-14, 13:54
Łożysko w napinaczu klimatyzacji było zużyte, wymieniłem je na odpowiednik koyo które zostało wciśnięte zgodnie ze sztuką na imadle, i po przejechaniu ok 150km napinacz znowu świergocze... LEO WHY? Co może być przyczyną?

albo zbyt mocno pasek naciągasz (jeśli piszczy to zmień pasek albo sprężarkę jeśli ma zatarte łożysko) albo coś zrobiłeś źle przy wciskaniu lub zbyt mocno dokręciłeś rolkę do bloku (chyba 44NM powinno być)

rem1k
21-05-14, 17:38
;2294322']albo zbyt mocno pasek naciągasz (jeśli piszczy to zmień pasek albo sprężarkę jeśli ma zatarte łożysko) albo coś zrobiłeś źle przy wciskaniu lub zbyt mocno dokręciłeś rolkę do bloku (chyba 44NM powinno być)
Jak go przykręce fest to uniemożliwiam płynny naciąg paska. Jak go nie przykręce to odleci. Dziwny ten napinacz. Trzeba go okresowo kontrolować?

MarcinWL
21-05-14, 18:15
W celu naciągnięcia paska luzujesz śrubę trzymającą rolkę i kręcisz długą śrubą regulacyjną na górze, po osiągnięciu pożądanego napięcia dokręcasz śrubę na napinaczu żeby go unieruchomić.

ma1ster
21-05-14, 20:36
Pasek jak ma 15 lat to ma po pierwsze zmienioną strukturę materiału, a po drugie ma wyślizgane rowki, jeśli naciąg jest ok. a dalej piszczy przy włączeniu przy większych prędkościach obrotowych, to jest on do wymiany.

Łożysko to 6203 dwustronnie kryte gumowym uszczelniaczem, ja mam FŁT Kraśnik od pompy wody samochodu FSC Żuk.

MarcinWL
02-06-14, 10:21
Pokręciłem trochę napinaczem i po poluzowaniu o około 2 obroty śruby napinającej przestaje świergotać, gdy luzuję bardziej świergocze znowu + ślizga się pasek.
Wydaje mi się że mogłem za pierwszym razem za mocno napiąć pasek i uszkodziłem nowe łożysko.
Pasek jest na pewno do wymiany, może jak będzie luźniejszy to łożysko nie będzie hałasować. Jak nie to kupię nowe, 15zł to nie majątek...