Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Honda Civic 98 1.4 is wskaźnik paliwa.



Masiulek207
21-05-14, 02:03
Witam serdeczni na początku przywitam się z Wami Klubowicze jestem Maks i witam serdecznie.
Jestem posiadaczem hondy 1.4 is 90 km oznaczenie silnika to prawdopodobnie EJ9.
Przejdźmy do rzeczy odrazu mowie ze zdjecie jest z internetu to nie moje zegary ja mam wszystko w orginale ale sa takie same.
http://zapodaj.net/77f2e608cf0a1.jpg.html
I chodzi teraz o wskazowke moze jescze dziebko nizej opada ale juz potem nie chce i nie zapala sie rezerwa.
I mialem ostatnio nie mily incydent ze poprostu hania zgasla i ni cholery nie odpala chodze mowie co jest kreci i kreci wkazowka pokazuje paliwo jest dobrze ze to 500 m od domu to sobie po woli pchalem dolalem paliwa pyk hania dziala.
Wyjelem plywak moze sie zawiesil mysle no ale poruszalem nim i spowrotem wsadzilem glupi bylem bo moglem podlaczyc i go reka na sam dół i zobaczyc czy sie zapali ale podpowiedzcie co moze byc nie tak bo to jest maly szczegół bo staram sie zawsze miec pol baku ale nie raz no jest z kasa tak ze trzeba pojezdzic a nie ma za co wlac zreszta kto pracuje w polsce i zyje sam dobrze wie.
Koledy co radzicie ?.
Na mechanice sie znam sam wszystko robie praktycznie tak wiec nie bedzie problemu jak cos trzeba bd sprawdzic.
Bardzo prosze o pomoc i przepraszam za błędy.

Endrju1
21-05-14, 07:56
po 1. sam odpowiedziałeś sobie na pytanie, na włączonym zapłonie poruszaj pływakiem, sprawdź czy płynnie wskazuje (bez przeskoków)
po 2. wiedząc że posiadasz EJ9 piszesz w dziale MA/MB/MC (no chyba że wcale nie masz ej9, bo zdjęcie zegarów jest z MB)
po 3. zdjęcia nie widać.

Szczur[R]
21-05-14, 13:49
Na mechanice sie znam
i nie potrafisz pływaka ogarnąć ?
Może jest uszkodzony pływak, lub skrzywiony i źle wskazuje. Prawdopodobne też że kiedyś ściągałeś wskazówkę z zegara lub robił to poprzedni właściciel i jest źle założona dlatego źle wskazuje.
Co do rezerwy to oddzielny temat bo on ma sygnał z termistora, który często po latach nie działa - wymień na taki z lanosa np. kilka zł kosztuje

Masiulek207
21-05-14, 14:13
witam ponownie wyjelem plywak i sobie ruszalem wkazowka plynnie chodzi pokazuje minimum na wycignietym troche plywakem poruszalem ale rezerwa sie nie zapalla chodz byla na dole wskazowka teraz jade zawiesc tate do pracy po poworcie wyciagne licznik i zobacze zarowke moze jest spalona.

teraz jest lipa bo stoi wzkazoowka tak mniej wiecje na 1/4 a jest pol baku bo tankowalem ostatnio ponad polowe a zrobilem 100 km da sie to teraz jakos skalibrowac zeby mi dobrze pokazywalo ?.
Podpowie ktoś cos w tym temacie ?

Masiulek207
21-05-14, 22:09
pomocy !

Marcin_G
22-05-14, 17:32
Możesz spróbować "skalibrować" w następujący sposób. Dostajesz się do wskaźnika paliwa i delikatnie przesuwasz wskazówkę w dół. Będzie szła dość gładko. Im bliżej zera tym delikatniej przesuwaj aż do momentu gdy poczujesz że zaczyna stawiać opór. Jak poczujesz opór, koniec przesuwania. Zmontuj zegary, przekręć kluczyk w stacyjce i jak masz szczęście wskazówka powinna się ruszyć i pokazać orientacyjną ilość paliwa w baku.
Sposób prze ze mnie sprawdzony kilka razy, zawsze działał, ale pamiętaj że robisz to oczywiście na własną odpowiedzialność. Jak się nie uda nie moja wina ;) Powodzenia :)

mickee
27-05-14, 07:05
witam ponownie wyjelem plywak i sobie ruszalem wkazowka plynnie chodzi pokazuje minimum na wycignietym troche plywakem poruszalem ale rezerwa sie nie zapalla chodz byla na dole wskazowka teraz jade zawiesc tate do pracy po poworcie wyciagne licznik i zobacze zarowke moze jest spalona.

teraz jest lipa bo stoi wzkazoowka tak mniej wiecje na 1/4 a jest pol baku bo tankowalem ostatnio ponad polowe a zrobilem 100 km da sie to teraz jakos skalibrowac zeby mi dobrze pokazywalo ?.
Podpowie ktoś cos w tym temacie ?

Nie ruszaj zegarów. Odłącz wtyczkę od pływaka i zewrzyj dwa piny i zobacz czy rezerwa świeci. Jak świeci to masz uszkodzony termistor. Jak nie świeci to wtedy albo żarówka albo przerwa w obwodzie. Zalej do pełna i zobacz co pokazuje wskaźnik, jak nie pokaże full to wtedy kombinuj.