Zobacz pełną wersję : Awaria wymiana sprzęgła i-shift ishift 1.8
Witam, chciałem podzielić się ostatnimi technicznymi perypetiami z autem a właściwie ze skrzynią biegów I-SHIFT.
Przy przebiegu 110.000 pojawił mi się błąd skrzyni biegów podczas dynamicznej jazdy autostradowej – „zębatka” oraz straciłem możliwość automatycznej zmiany biegów. Wyłączyłem auto i dałem mu parę chwil ostygnąć. Auto wróciło do poprzedniej sprawności ale przy próbie jazdy dynamicznej ponownie pojawiała się „zębatka”. Odstawiłem auto do serwisu.
W serwisie oczytali błędy:
P-19FF Wartość nauczania współczynnika tarcia sprzęgła poza zakresem!!!
Poza tym parę drobniejszych:
P-0562 Niskie napięcie obwodu zasilania modułu TCM
[B]P-0780 Nieprawidłowe działanie systemu zmiany położenia przekładni automatycznej
61-1 Niskie napięcie akumulatora
Zrobili ponowne przyuczenie układu I-Shift (za 180zł). Niby wszystko ok. ale tylko przy spokojnej jeździe. Jeżdżąc dynamicznie (wciskając gaz do oporu) – na automacie. Tuż przed czerwonym polem skrzynia chce zmienić bieg ale coś „nie chce załapać”. Trzeba nieco zwolnić gaz i wtedy po chwili skrzynia zmienia bieg. Można się nieźle zdziwić przy wyprzedzaniu – SIC. Po przejrzeniu forów i zasięgnięciu opinii w serwisie. Postanowiłem zmienić sprzęgło.
http://i61.tinypic.com/rrp455.jpg
http://mboss.web-album.org/album/31430,i-shift
Za tydzień będę po robocie. Napiszę co dalej.
Witam, chciałem podzielić się ostatnimi technicznymi perypetiami z autem a właściwie ze skrzynią biegów I-SHIFT.
Przy przebiegu 110.000 pojawił mi się błąd skrzyni biegów podczas dynamicznej jazdy autostradowej – „zębatka” oraz straciłem możliwość automatycznej zmiany biegów. Wyłączyłem auto i dałem mu parę chwil ostygnąć. Auto wróciło do poprzedniej sprawności ale przy próbie jazdy dynamicznej ponownie pojawiała się „zębatka”. Odstawiłem auto do serwisu.
W serwisie oczytali błędy:
P-19FF Wartość nauczania współczynnika tarcia sprzęgła poza zakresem!!!
Poza tym parę drobniejszych:
P-0562 Niskie napięcie obwodu zasilania modułu TCM
[B]P-0780 Nieprawidłowe działanie systemu zmiany położenia przekładni automatycznej
61-1 Niskie napięcie akumulatora
Zrobili ponowne przyuczenie układu I-Shift (za 180zł). Niby wszystko ok. ale tylko przy spokojnej jeździe. Jeżdżąc dynamicznie (wciskając gaz do oporu) – na automacie. Tuż przed czerwonym polem skrzynia chce zmienić bieg ale coś „nie chce załapać”. Trzeba nieco zwolnić gaz i wtedy po chwili skrzynia zmienia bieg. Można się nieźle zdziwić przy wyprzedzaniu – SIC. Po przejrzeniu forów i zasięgnięciu opinii w serwisie. Postanowiłem zmienić sprzęgło.
http://mboss.web-album.org/album/31430,i-shift
Za tydzień będę po robocie. Napiszę co dalej.
No to powodzenia ,podlicz wszystkie koszty i pstryknij fotki starego sprzęgła.
Jestem już po wymianie. Naprawa tj.:
Wymiana tarczy, docisku, łożyska i oleju w skrzyni wyszła w serwisie w Piasecznie jak poniżej na fakturze:
http://pics.tinypic.pl/i/00533/lpd5swvfu38h_t.jpg (http://www.tinypic.pl/lpd5swvfu38h)
Sprzęgło było firmy LUK - oryginalne Hondowskie. Wszystkie przypadłości zmiany biegów minęły. Jestem zadowolony. Znowu ze 100.000 km z głowy - mam nadzieje.
Obawiałem się, że to układ I-shift za ponad 8.000zł.
http://i61.tinypic.com/2qdpqog.jpg
http://i60.tinypic.com/ac5wtz.jpg
http://i62.tinypic.com/2urwl8o.jpg
http://i62.tinypic.com/xngd8g.jpg
Poniżej link do zdjęć wyjętego sprzęgła: http://mboss.web-album.org/album/31430,i-shift
O matko widze ze kolega miał ten sam problem ! U mnie koszty za całą zabawę wyniosły bardzo podobnie jak u Ciebie. Zauwa6zylem na pewno lepsze dynamiczna prace skrzyni plynnie przechodzenie na wyzszy nizszy bieg bez zadnych sukow, jedno co nie daję mi spokoju to raz na jakiś czas i zwłaszcza przy chlodniejszym poranku wyskakuje mi blad zebatka ktora za 2s znika? Nie wiem o co chodzi , juz oddalem samochod do dwoch elektrykow ktorzy nic nie znalezli.....a blad pojawia sie roznie raz na miesiąc, kwartal.... naprawde różnie
U mnie po 2 tys km. bez żadnych anomalii auto jeździ jak dawniej. Gitt. Znowu jestem zadowolony (głównie żona bo to jej auto). Ja niestety co do elektryki samochodowej - choć w civicu nie jest bardzo ponoć skomplikowana to wyznaję zasadę "Im się częściej grzebie, tym się bardziej ....ebie". jeśli to tylko moment i nie da się zczytać o co chodzi to nie wnikałbym. Pozdrawiam.
Tak, też właśnie zrobiłem ! Na razie jeżdżę.....i próbuję się tym nie przejmować ! :)
Witam raz jeszcze !!
Chciałbym nieco odświeżyć mój problem a mianowicie po "wymianie sprzęgła" w ASO niestety problem z zębatką wciąż "nierozwiązany" :( od czasu do czasu (raz na miesiąc raz na dwa..... wyskakuję ZĘBATKA !!!!!!!!!!! już sam nie wiem co z tym robić, większość i elektryków jak i mechaników mówi że wszystko jest w porządku a przecież TAK NIE JEST ;/. OSTATNIO ZCZYTANE BŁĘDY TO: ( bardzo dziękuję za pomoc TRAFO ) !!!
U0100: Błąd F-CAN (utrata komunikacji z ECM)
Link:
http://translate.googleusercontent.c...QAIAKv_mDuZyBQ
U1405: Błąd F-CAN (TCM otrzymał nieprawidłowe dane z kontroli jednostki modulatora ABS / VSA)
Link:
http://translate.googleusercontent.c...sYmUVIHWK4mZKg
P19FF: Otrzymana wartość współczynnika tarcia statycznego nie jest w dopuszczalnych granicach
Link:
http://translate.googleusercontent.c...cazTZwEzWSWaGg
ale NIESTETY dalej mało mi mówią, może ktoś z WAS miał podobną sytuację i z doświadczenia pomoże może podda jakąś przewodnią myśl,gdzie szukać co sprawdzać ? bo naprawdę już czasem tracę jaką kol wiek nadzieje..... na rozwiązanie problemu ;/
Pozwolę sobie poprawić linki, bo te wyżej nie idą:
U0100: Błąd F-CAN (utrata komunikacji z ECM)
Link:
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=en&rurl=www.google.com&sl=auto&tl=pl&u=http://omanual.ru/Honda/Civic-3D/8/ru/html/000000000001310.html&usg=ALkJrhijayvVMs_zyIbTQAIAKv_mDuZyBQ
U1405: Błąd F-CAN (TCM otrzymał nieprawidłowe dane z kontroli jednostki modulatora ABS / VSA)
Link:
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=en&rurl=www.google.com&sl=auto&tl=pl&u=http://omanual.ru/Honda/Civic-3D/8/ru/html/000000000001321.html&usg=ALkJrhghhFuLrYMFsSnpsYmUVIHWK4mZKg
P19FF: Otrzymana wartość współczynnika tarcia statycznego nie jest w dopuszczalnych granicach
Link:
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=en&rurl=www.google.com&sl=auto&tl=pl&u=http://omanual.ru/Honda/Civic-3D/8/ru/html/000000000001306.html&usg=ALkJrhiDnBMLRMLDG_wwcazTZwEzWSWaGg
Pozwolę sobie poprawić linki, bo te wyżej nie idą:
U0100: Błąd F-CAN (utrata komunikacji z ECM)
Link:
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=en&rurl=www.google.com&sl=auto&tl=pl&u=http://omanual.ru/Honda/Civic-3D/8/ru/html/000000000001310.html&usg=ALkJrhijayvVMs_zyIbTQAIAKv_mDuZyBQ
U1405: Błąd F-CAN (TCM otrzymał nieprawidłowe dane z kontroli jednostki modulatora ABS / VSA)
Link:
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=en&rurl=www.google.com&sl=auto&tl=pl&u=http://omanual.ru/Honda/Civic-3D/8/ru/html/000000000001321.html&usg=ALkJrhghhFuLrYMFsSnpsYmUVIHWK4mZKg
P19FF: Otrzymana wartość współczynnika tarcia statycznego nie jest w dopuszczalnych granicach
Link:
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=en&rurl=www.google.com&sl=auto&tl=pl&u=http://omanual.ru/Honda/Civic-3D/8/ru/html/000000000001306.html&usg=ALkJrhiDnBMLRMLDG_wwcazTZwEzWSWaGg
Thx. !!
Witam raz jeszcze !!
Chciałbym nieco odświeżyć mój problem a mianowicie po "wymianie sprzęgła" w ASO niestety problem z zębatką wciąż "nierozwiązany" :( od czasu do czasu (raz na miesiąc raz na dwa..... wyskakuję ZĘBATKA !!!!!!!!!!! już sam nie wiem co z tym robić, większość i elektryków jak i mechaników mówi że wszystko jest w porządku a przecież TAK NIE JEST ;/. OSTATNIO ZCZYTANE BŁĘDY TO: ( bardzo dziękuję za pomoc TRAFO ) !!!
U0100: Błąd F-CAN (utrata komunikacji z ECM)
Link:
http://translate.googleusercontent.c...QAIAKv_mDuZyBQ
U1405: Błąd F-CAN (TCM otrzymał nieprawidłowe dane z kontroli jednostki modulatora ABS / VSA)
Link:
http://translate.googleusercontent.c...sYmUVIHWK4mZKg
P19FF: Otrzymana wartość współczynnika tarcia statycznego nie jest w dopuszczalnych granicach
Link:
http://translate.googleusercontent.c...cazTZwEzWSWaGg
ale NIESTETY dalej mało mi mówią, może ktoś z WAS miał podobną sytuację i z doświadczenia pomoże może podda jakąś przewodnią myśl,gdzie szukać co sprawdzać ? bo naprawdę już czasem tracę jaką kol wiek nadzieje..... na rozwiązanie problemu ;/
A wymieniałeś akumulator? Mi się zębatka pojawiła dwa razy - za pierwszym razem przyczyną był umierający akumulator. Za drugim razem odłączenie akumulatora, rozładowanie kondensatorów i podłączenie akumulatora rozwiązało problem :).
A wymieniałeś akumulator? Mi się zębatka pojawiła dwa razy - za pierwszym razem przyczyną był umierający akumulator. Za drugim razem odłączenie akumulatora, rozładowanie kondensatorów i podłączenie akumulatora rozwiązało problem :).
Tak dokładnie pół roku temu kupiłem i to w ASO lol.....
" od poniedziałku następnego oddaje samochód do podobno bardzo dobrego elektryka, gość po kodzie błędu od razu wiedział już mniej więcej na czym polega błędna komunikacja pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów....także zza tydzień ok środy dam znać czy czegoś się dowiedziałem "
Mi ostatnio też wyskoczyła zębate z winy padającego akumulatora. Wymieniłem aku i zobaczymy.
Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
Mi ostatnio też wyskoczyła zębate z winy padającego akumulatora. Wymieniłem aku i zobaczymy.
Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
Do chwili obecnej wszystko w normie.
Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
Wiele w tym modelu Civica zależy od stanu akumulatora, a Civic dosłownie wykańcza akumulatory w moim aucie - 11 lat 4 akumulatory. W wakacje 2017r wymieniałem akumulator dzisiaj w warsztacie z ciekawości poprosiłem o sprawdzenie akumulatora jakąś nowoczesną maszynką. Okazało się że mimo że nie zauważyłem żadnej zmiany to akumulator mam sprawny na poziomie 76% - tak pokazał tester.
Właśnie jestem po naprawie I-shift i sprzęgła przy przebiegu 216.800km. Poniżej faktura.
Układ padł bez żadnych wcześniejszych sygnałów no poza tym, że w czerwcu br. w serwisie przy wymianie płynu DOT w układzie sprzęgła pomierzyli komputerowo tarczę i stwierdzili że niebawem czas na wymianę sprzęgła ale to mże być za kilka lub kilkanaście miesięcy - upłynęło 8 tygodni.
Koszt wymiany sprzęgła i kilku innych komponentów oraz naprawa i-shift po rabatach 6700PLN. Poniżej faktura
https://drive.google.com/file/d/1PGBD0RZ1KiqIQzo74vVSGlA4enPl5JV6/view?usp=sharing
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.