PDA

Zobacz pełną wersję : 2 problemy z d14z4 proszę o pomoc ;)



Olomoto
19-05-14, 17:46
Cześć
Moja honda to civic aerodeck d14z4 z 2000 roku. Kupiłem ją około pół roku temu i mam z nią 2 problemy:
1) od momentu kupna (około 9 tys km) jest wyczuwalne delikatne szarpanie w zakresie około 1750-2000 obrotów. Wymieniłem już świece, kable, kopułkę i palec ale nic to nie pomogło. Samodiagnostyka nic nie pokazywała (światło ciągłe).
2) jakieś 3 dni temu podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka check engine. Zrobiłem samodiagnostykę i wystukało błąd 61. Nie mogę się doszukać co oznacza ten kod błędu.
Nie wiem czy te rzeczy są ze sobą powiązane...
Mam nadzieje, że będziecie w stanie mi pomóc ;)
Pozdro

waldas
19-05-14, 19:20
1) to może być jeszcze wytarty w tym miejscu potencjometr przepustnicy, albo związek z drugim punktem czyli,
2) walnięta pierwsza sonda lambda, przed katem

straznik
19-05-14, 22:28
Może też być silniczek krokowy jeśli chodzi o szarpanie. W tym samym zakresie obrotów i tym samym silniku miałem podobnie. Czyszczenie silniczka krokowego pomogło.

Angielka
20-05-14, 10:30
Podstawowe pytanie, jest w aucie LPG ?

Olomoto
20-05-14, 15:32
Nie mam LPG.
Jaką sondę najlepiej kupić bo szczerze mówiąc jestem laikiem w tej kwestii. Może być jakaś uniwersalna czy musi być oryginał?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Meche
20-05-14, 17:40
NGK/NTK te są polecane, ja do d14a8 płaciłem 160zł (4-zyłowa), ale do z4 to nie wiem ilu żyłowa idzie

waldas
20-05-14, 18:49
Ja polecam tylko Bosch albo NGK/NTK. Będzie 4 przewodowa, sonda regulacyjna. Numer Hondy: 36531-P1K-E03 a numer NGK OZA333H26

kieszonka
21-05-14, 16:32
ngk do d14z4 kosztuje coś koło 500 zł :P ja kupiłem denso dox-109 i śmiga bez zarzutu :)

Olomoto
22-05-14, 06:40
Wczoraj zamówiłem NGK dedykowane do mojej Hondy. Dziś odbieram a koszt to 224 zł ;-)
Co ciekawe przedwczoraj zatankowałem do pełna i po kilkunastu kilometrach zorientowałem się że check już nie świeci i odnoszę wrażenie że szarpanie zanikło ale błąd 61 przy samodiagnostyce dalej wywala. W ramach ścisłości dodam że zawsze tanieje do pełna (głównie stacja BP).
Dzisiaj po pracy jadę odebrać sondę i wieczorem zabieram się za wymianę. I jeszcze takie pytanie: po wymianie sondy muszę robić reset kompa?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

A.O
22-05-14, 08:15
Po zmianie sondy powinieneś zresetować kompa. Tak się zastanawiam dlaczego zgasł check skoro nie wykasowałeś błędów? Może żarówka wyzionęła ducha. U mnie jak zdychała druga sonda to do momentu wykasowania błędów ( reset kompa ) check cały czas się świecił.

waldas
22-05-14, 08:26
Mogą to być pierwsze oznaki problemów z nią, albo coś nie łączyło. Błąd został w pamięci, musisz wykasować, wyciągając bezpiecznik Back up 7,5A.

Olomoto
22-05-14, 09:25
Żarówka działa. No samo to się raczej nie naprawiło i jak patrze na poziom paliwa to cos mi się wydaje że mogło wzrosnąć spalanie. Wieczorem po wymianie sondy i resecie pośmigam trochę i przyjadę się na stacje żeby dolać do pełna to się okaże. Dam znać ;-)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Olomoto
23-05-14, 06:41
Sonda wymieniona, reset zrobiony. Pojeździłem około 20 min i juz nie wywala żadnego błędu. Po wizycie na stacji spalanie na walniętej sondzie wyszło 8,3 litra więc minimalnie więcej niż zwykle.
Szarpania chyba już też nie ma ale to jeszcze się okaże jak zapakuje ludzi i będzie większe obciążenie.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Endrju1
25-05-14, 08:27
co do kontrolki błędu, to jeśli błąd nie jest ciągły, to po jakimś czasie komputer wygasza kontrolkę, jeśli błąd się powtórzy, kontrolka zapali się ponownie.