Zobacz pełną wersję : Wyciszenie parówy
kamcio0504
17-05-14, 10:45
Witam, zalozylem niedawno w swojej ej parówe Simoty, niby wszystko fajnie, ale przy wiekszym wcisnieciu pedalu gazu na niskich obrotach, tak ok 2,5 tys rpm w srodku staje sie na tyle glosno, ze mi uszy zatyka, dzwiek staje sie fajny i rasowy dopiero okolo 4,5 tys rpm, mysle nad wyciszeniem tego bo troche jest to uciazliwe. Czy jest to wogole mozliwe? Ma ktos podobne doswiadczenia? Czekam na odpowiedz i pozdrawiam.
A nie lepiej zmienic na inny dolot? Nie bedzie tak buczec, parowa wlasnie po to jest ma taki ksztalt i tyle:)
Wysyłane z mojego HTC HD2 za pomocą Tapatalk 2
kamcio0504
17-05-14, 11:27
Hmm, przeszlo mi to przez mysl, tylko ze nie stac mnie teraz zeby zostawic parowe w pudelku i kupic jakiegos short rama za kolejne 2 stowki :(
Moze odgrodz go od komory oslona do stozka
Wysyłane z mojego HTC HD2 za pomocą Tapatalk 2
kamcio0504
17-05-14, 12:35
no tez tak mysle, moze jak dobrze wyglusze odgrodzenie to troche przycichnie?
potwierdzam miałem problem z zza cichą parówą, zdjąłem osłonę i trochę się poprawiło, zainwestuj w osłonę stożka powinno się poprawić.
Mi troche wyciszylo ale nieznacznie.
od parówy myślę że też znaczy średnica przepustnicy na węższej dźwięk jest głośniejszy na szerszej cichszy.
Polecam oryginalny dolot,cichy i dobre osiagi szczegolnie na dole :] Nie kosztuje 2 stowki hehe
kamcio0504
17-05-14, 23:27
Tak oryginalny dolot nie jest zly, ale jednak gdy mialem stozek no name, na oem przewodzie dolotowym to dzwiek byl fajny dopiero po przekroczeniu 4 tys rpm, teraz przy pelnym otwarciu przepustnicy na niskich obrotach to w srodku jest jak w jakiejs Calibrze bez tlumika...
Im wieksza srednica wewnetrzna dolotu tym glosniej rezonuje sie dzwiek zasysanego powietrza. Dodatkowo parowa jest ze sztywnego materialu wiec nie pochladnia tyle wibracji jak oryginalny gumiak. Sprzedaj moze parowe i kup sensowny stożek i jakis dolot z sensowna srednica. Do tego kosmetyki do filtra. Moze odgrodzenie go oraz zimne powietrze z pod zderzaka i bedzie dobrze jezeli juz chcesz "sportowy" dolot.
ja bym sie cieszył jak by mi od samego dolu sie dolot odzywał :D
Kazdy woli co innego, ja np. mam wkladke bawelniana w oryginalnej puszce, jedynie bez rezonatora i mi troche zaglosno :)
Tak oryginalny dolot nie jest zly, ale jednak gdy mialem stozek no name, na oem przewodzie dolotowym to dzwiek byl fajny dopiero po przekroczeniu 4 tys rpm, teraz przy pelnym otwarciu przepustnicy na niskich obrotach to w srodku jest jak w jakiejs Calibrze bez tlumika...
ja bym sie cieszył jak by mi od samego dolu sie dolot odzywał :D
http://s7.postimg.org/7nrxg44vf/PARUWA.png (http://postimage.org/) [url=http://postimage.org/]
Arturvf500
20-05-14, 12:30
Polecam oryginalny dolot,cichy i dobre osiagi szczegolnie na dole :] Nie kosztuje 2 stowki hehe
oryginalny dolot jest fatalny... parówa po wystrojeniu daje 20-30Nm więcej
kamcio0504
20-05-14, 12:47
No wlasnie Panowie wyslalem swojego kompa do wgrania gotowej mapki z wystrojonego juz d15b7 i czekam teraz, moze na ostrzejszej mapie bedzie lepiej przynajmniej z osiagami??
oryginalny dolot jest fatalny... parówa po wystrojeniu daje 20-30Nm więcej
Kolega nic wczesniej o strojeniu nie wspominal...
Co ciekawe profesjonalne firmy tuningowe jakos nie uzywaja parowy ani nic podobnego, moze jeszcze do nich nie dotarla ta technologia ?
http://www.speedhunters.com/wp-content/uploads/2013/02/Spoon-EK-Civic-22.jpg http://image.superstreetonline.com/f/images/16465013+w799+h499+cr1+ar0/sstp_0906_16_z%2Bhonda_civic_spoon%2Bengine_bay.jp g http://site.icbmotorsport.com/New3/Spoon_Sports_Civic_EK9_EK4_CTR_SiR.jpg http://www.aj-racing.com/shop/image.php?type=D&id=45 http://autoblackzone.com/wp-content/uploads/2012/03/2012-Honda-CR-Z-Mugen-engine-performance-588x391.jpg http://image.importtuner.com/f/features/impp_1208_2000_honda_civic_si/40729522/impp-1208-02-o%2B2000-honda-civic-si%2BB18C-engine.jpg http://gearboxmagazine.com/wp-content/uploads/2011/10/4697448444_1e866f3eb6-e1318941926949.jpg http://i247.photobucket.com/albums/gg153/funnycarsigns/Civic_Mugen_Type_RR_045.jpg
Parowa nie doda ci tyle momentu a juz na pewno nie 30nm. Najlepszym dolotem jest cai a pozniej jak kto woli parowa z doprowadzonym zimnym powietrzem ze zderzaka i zabudowana oslona, lub puszka od b seri z rura od tej puszki + wkladka sportowa(pomijam wkladki z allegro za 20zl) i dolot ze zderzaka
Wysyłane z mojego HTC HD2 za pomocą Tapatalk 2
A parowy to najpopularniejsze sa chyba w PL :-)
Wysyłane z mojego HTC HD2 za pomocą Tapatalk 2
kamcio0504
20-05-14, 18:48
A wejdzie ona do ori obudowy z d serii? Pytam bo takowej nie posiadam. Tzn czy po wycieciu otworu sam filtr sie tam zmiesci?
z tego co mi wiadomo to nie bo sam filtr powietrza (ja mam fujite) jest duzy a wrecz ogromny:D
kamcio0504
20-05-14, 19:54
Aha, no to te opcje moge odrzucic.
Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka
Arturvf500
21-05-14, 14:53
Parowa nie doda ci tyle momentu a juz na pewno nie 30nm
ja *****, nie widział, nie robił a zabiera głos; co Wy ludzie tacy dziwni jesteście? przez takich jak Ty tyle bzdur na forum jest; zobacz sobie na wykres B16A z parówą i porównaj do serii..
http://images25.fotosik.pl/117/6d6dd8964e3db324.jpg
kamcio0504
21-05-14, 15:24
No tak, czekam na mojego kompa z nowa mapka, zobaczymy czy po remapie poprawi sie chociaz dol, bo narazie szalu nie ma, ludzie pisza ze za duzo powietrza i AFR jest zaburzony, w sumie to opini tyle co i ludzi, wracajac do tematu to gdzie moge zdobyc jakies konkretne odgrodzenie do tego monstrum? I po co jest ten rezonator powietrza? Bo widze tam tylko dwa przewody polaczone ze soba, a nie mam pojecia czy one doprowadzaja luft gdzies spod zderzaka?
Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka
ja *****, nie widział, nie robił a zabiera głos; co Wy ludzie tacy dziwni jesteście? przez takich jak Ty tyle bzdur na forum jest; zobacz sobie na wykres B16A z parówą i porównaj do serii..
http://images25.fotosik.pl/117/6d6dd8964e3db324.jpg
Mam parowe i bylem ba hamowni wiec wiem na wlasnej skorze, wiec nie pisz ze nie widzial i nie robil bo nie wiesz.
Wysyłane z mojego HTC HD2 za pomocą Tapatalk 2
Ja nie wiem jaki kolega ma silnik ale b seria ma tez duzo wieksza przepustnice i dlatego jest tez wstanie wiecej powietrza zaciagnac
Wysyłane z mojego HTC HD2 za pomocą Tapatalk 2
kamcio0504
21-05-14, 21:46
Gumis ile Tobie parowa dala?
Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka
Nie wiem czemu, ale nikt nie spytał jaki silnik posiada kolega kamcio0504, napisał tylko, że będzie wgrywał mapę z modzonego D15B7, a ten silnik ma ledwo 100 ileś koników i 130 niutków. Arturvf500 ma silnik zmodzony na 180 kucy, więc u niego przyrost będzie większy (pewnie inna mapa, graty w silniku powymieniane i zdrowa jednostka przypuszczam), ale w seryjnym silniku tymbardziej słabym przyrost dupy nie urwie. Nie twierdzę, że parówa nic nie da, ale nie w każdym aucie i silniku, to zależy od wielu czynników. Najprostsze i niestety kosztowne rozwiązanie-kolego poszukaj kogoś w okolicy z tym samym silnikiem i podjedź na hamownię i zmierz moc/moment z parówą i podmienionym seryjnym dolotem, pewnie przekonasz się, że parówa niewiele poza hałasem ci daje niestety. Dla ludzi uwielbiających parówy-ja w to nie wierzę i tak jak jeden z kolegów wyżej napisał-dlaczego profesjonalne warsztaty tego nie montują? Nie ma potrzeby, bo lepiej doprowadzić chłodek na seryjny dolot z dobrym filtrem niż się bawić. Z ciekawostek dodam, że moja Hania była na hamowni, silnik totalna seria, odmulone D14, prawie 250kkm na liczniku (w rzeczywistości hmmm), co najmniej 60kkm na gazie i wypluła 97 kucy i 117 niutków, więc po co pakować 200-300 zł na dolot w słabym aucie, które o dziwo ma się lepiej niż powinno ;)
ps. zlinczujcie mnie, ech miłośnicy parówek
Mi na parowie i przelocie 2cale z kolektorem 4-2-1 wyplul 129km i 154nm a seria ma 114km i 136nm
Wysyłane z mojego HTC HD2 za pomocą Tapatalk 2
Mi na parowie i przelocie 2cale z kolektorem 4-2-1 wyplul 129km i 154nm a seria ma 114km i 136nm
Wysyłane z mojego HTC HD2 za pomocą Tapatalk 2
d15z6/z8 ?
kamcio0504
22-05-14, 10:06
Cos mi sie zdaje ze ta parowa to taki efekt placebo...
D15z8
Wysyłane z mojego HTC HD2 za pomocą Tapatalk 2
D15z8
Wysyłane z mojego HTC HD2 za pomocą Tapatalk 2
No wiec to norma :)
Mój silnik w starym setupie B2+MPFI zaliczył test na hamowni, 1 dolot wkładka K&N plus nawiew ze zderzaka, drugi parówa. Po 2 pomiary na każdym. Mapa seria B7, ale poprawa dołu i środkowego zakresu jest warta straty 1 km na górze.
http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/703/par4.jpg (https://imageshack.com/i/jjpar4j)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.