PDA

Zobacz pełną wersję : Wyciszenie parówy



kamcio0504
17-05-14, 10:45
Witam, zalozylem niedawno w swojej ej parówe Simoty, niby wszystko fajnie, ale przy wiekszym wcisnieciu pedalu gazu na niskich obrotach, tak ok 2,5 tys rpm w srodku staje sie na tyle glosno, ze mi uszy zatyka, dzwiek staje sie fajny i rasowy dopiero okolo 4,5 tys rpm, mysle nad wyciszeniem tego bo troche jest to uciazliwe. Czy jest to wogole mozliwe? Ma ktos podobne doswiadczenia? Czekam na odpowiedz i pozdrawiam.

gumis1990
17-05-14, 11:10
A nie lepiej zmienic na inny dolot? Nie bedzie tak buczec, parowa wlasnie po to jest ma taki ksztalt i tyle:)

Wysyłane z mojego HTC HD2 za pomocą Tapatalk 2

kamcio0504
17-05-14, 11:27
Hmm, przeszlo mi to przez mysl, tylko ze nie stac mnie teraz zeby zostawic parowe w pudelku i kupic jakiegos short rama za kolejne 2 stowki :(

gumis1990
17-05-14, 11:59
Moze odgrodz go od komory oslona do stozka

Wysyłane z mojego HTC HD2 za pomocą Tapatalk 2

kamcio0504
17-05-14, 12:35
no tez tak mysle, moze jak dobrze wyglusze odgrodzenie to troche przycichnie?

kamil1988
17-05-14, 17:31
potwierdzam miałem problem z zza cichą parówą, zdjąłem osłonę i trochę się poprawiło, zainwestuj w osłonę stożka powinno się poprawić.

kubson012
17-05-14, 18:02
Mi troche wyciszylo ale nieznacznie.

kamil1988
17-05-14, 22:18
od parówy myślę że też znaczy średnica przepustnicy na węższej dźwięk jest głośniejszy na szerszej cichszy.

Tiga
17-05-14, 23:22
Polecam oryginalny dolot,cichy i dobre osiagi szczegolnie na dole :] Nie kosztuje 2 stowki hehe

kamcio0504
17-05-14, 23:27
Tak oryginalny dolot nie jest zly, ale jednak gdy mialem stozek no name, na oem przewodzie dolotowym to dzwiek byl fajny dopiero po przekroczeniu 4 tys rpm, teraz przy pelnym otwarciu przepustnicy na niskich obrotach to w srodku jest jak w jakiejs Calibrze bez tlumika...

Tiga
20-05-14, 01:28
Im wieksza srednica wewnetrzna dolotu tym glosniej rezonuje sie dzwiek zasysanego powietrza. Dodatkowo parowa jest ze sztywnego materialu wiec nie pochladnia tyle wibracji jak oryginalny gumiak. Sprzedaj moze parowe i kup sensowny stożek i jakis dolot z sensowna srednica. Do tego kosmetyki do filtra. Moze odgrodzenie go oraz zimne powietrze z pod zderzaka i bedzie dobrze jezeli juz chcesz "sportowy" dolot.

GoGi :)
20-05-14, 01:32
ja bym sie cieszył jak by mi od samego dolu sie dolot odzywał :D

Tiga
20-05-14, 01:41
Kazdy woli co innego, ja np. mam wkladke bawelniana w oryginalnej puszce, jedynie bez rezonatora i mi troche zaglosno :)

Seba27
20-05-14, 07:47
Tak oryginalny dolot nie jest zly, ale jednak gdy mialem stozek no name, na oem przewodzie dolotowym to dzwiek byl fajny dopiero po przekroczeniu 4 tys rpm, teraz przy pelnym otwarciu przepustnicy na niskich obrotach to w srodku jest jak w jakiejs Calibrze bez tlumika...


ja bym sie cieszył jak by mi od samego dolu sie dolot odzywał :D

http://s7.postimg.org/7nrxg44vf/PARUWA.png (http://postimage.org/) [url=http://postimage.org/]

Arturvf500
20-05-14, 12:30
Polecam oryginalny dolot,cichy i dobre osiagi szczegolnie na dole :] Nie kosztuje 2 stowki hehe

oryginalny dolot jest fatalny... parówa po wystrojeniu daje 20-30Nm więcej

kamcio0504
20-05-14, 12:47
No wlasnie Panowie wyslalem swojego kompa do wgrania gotowej mapki z wystrojonego juz d15b7 i czekam teraz, moze na ostrzejszej mapie bedzie lepiej przynajmniej z osiagami??

Tiga
20-05-14, 17:59
oryginalny dolot jest fatalny... parówa po wystrojeniu daje 20-30Nm więcej

Kolega nic wczesniej o strojeniu nie wspominal...
Co ciekawe profesjonalne firmy tuningowe jakos nie uzywaja parowy ani nic podobnego, moze jeszcze do nich nie dotarla ta technologia ?

http://www.speedhunters.com/wp-content/uploads/2013/02/Spoon-EK-Civic-22.jpg http://image.superstreetonline.com/f/images/16465013+w799+h499+cr1+ar0/sstp_0906_16_z%2Bhonda_civic_spoon%2Bengine_bay.jp g http://site.icbmotorsport.com/New3/Spoon_Sports_Civic_EK9_EK4_CTR_SiR.jpg http://www.aj-racing.com/shop/image.php?type=D&id=45 http://autoblackzone.com/wp-content/uploads/2012/03/2012-Honda-CR-Z-Mugen-engine-performance-588x391.jpg http://image.importtuner.com/f/features/impp_1208_2000_honda_civic_si/40729522/impp-1208-02-o%2B2000-honda-civic-si%2BB18C-engine.jpg http://gearboxmagazine.com/wp-content/uploads/2011/10/4697448444_1e866f3eb6-e1318941926949.jpg http://i247.photobucket.com/albums/gg153/funnycarsigns/Civic_Mugen_Type_RR_045.jpg

gumis1990
20-05-14, 18:24
Parowa nie doda ci tyle momentu a juz na pewno nie 30nm. Najlepszym dolotem jest cai a pozniej jak kto woli parowa z doprowadzonym zimnym powietrzem ze zderzaka i zabudowana oslona, lub puszka od b seri z rura od tej puszki + wkladka sportowa(pomijam wkladki z allegro za 20zl) i dolot ze zderzaka

Wysyłane z mojego HTC HD2 za pomocą Tapatalk 2

A parowy to najpopularniejsze sa chyba w PL :-)

Wysyłane z mojego HTC HD2 za pomocą Tapatalk 2

kamcio0504
20-05-14, 18:48
A wejdzie ona do ori obudowy z d serii? Pytam bo takowej nie posiadam. Tzn czy po wycieciu otworu sam filtr sie tam zmiesci?

gumis1990
20-05-14, 19:32
z tego co mi wiadomo to nie bo sam filtr powietrza (ja mam fujite) jest duzy a wrecz ogromny:D

kamcio0504
20-05-14, 19:54
Aha, no to te opcje moge odrzucic.

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka

Arturvf500
21-05-14, 14:53
Parowa nie doda ci tyle momentu a juz na pewno nie 30nm
ja *****, nie widział, nie robił a zabiera głos; co Wy ludzie tacy dziwni jesteście? przez takich jak Ty tyle bzdur na forum jest; zobacz sobie na wykres B16A z parówą i porównaj do serii..
http://images25.fotosik.pl/117/6d6dd8964e3db324.jpg

kamcio0504
21-05-14, 15:24
No tak, czekam na mojego kompa z nowa mapka, zobaczymy czy po remapie poprawi sie chociaz dol, bo narazie szalu nie ma, ludzie pisza ze za duzo powietrza i AFR jest zaburzony, w sumie to opini tyle co i ludzi, wracajac do tematu to gdzie moge zdobyc jakies konkretne odgrodzenie do tego monstrum? I po co jest ten rezonator powietrza? Bo widze tam tylko dwa przewody polaczone ze soba, a nie mam pojecia czy one doprowadzaja luft gdzies spod zderzaka?

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka

gumis1990
21-05-14, 20:45
ja *****, nie widział, nie robił a zabiera głos; co Wy ludzie tacy dziwni jesteście? przez takich jak Ty tyle bzdur na forum jest; zobacz sobie na wykres B16A z parówą i porównaj do serii..
http://images25.fotosik.pl/117/6d6dd8964e3db324.jpg

Mam parowe i bylem ba hamowni wiec wiem na wlasnej skorze, wiec nie pisz ze nie widzial i nie robil bo nie wiesz.

Wysyłane z mojego HTC HD2 za pomocą Tapatalk 2

Ja nie wiem jaki kolega ma silnik ale b seria ma tez duzo wieksza przepustnice i dlatego jest tez wstanie wiecej powietrza zaciagnac

Wysyłane z mojego HTC HD2 za pomocą Tapatalk 2

kamcio0504
21-05-14, 21:46
Gumis ile Tobie parowa dala?

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka

kacza1982
22-05-14, 04:24
Nie wiem czemu, ale nikt nie spytał jaki silnik posiada kolega kamcio0504, napisał tylko, że będzie wgrywał mapę z modzonego D15B7, a ten silnik ma ledwo 100 ileś koników i 130 niutków. Arturvf500 ma silnik zmodzony na 180 kucy, więc u niego przyrost będzie większy (pewnie inna mapa, graty w silniku powymieniane i zdrowa jednostka przypuszczam), ale w seryjnym silniku tymbardziej słabym przyrost dupy nie urwie. Nie twierdzę, że parówa nic nie da, ale nie w każdym aucie i silniku, to zależy od wielu czynników. Najprostsze i niestety kosztowne rozwiązanie-kolego poszukaj kogoś w okolicy z tym samym silnikiem i podjedź na hamownię i zmierz moc/moment z parówą i podmienionym seryjnym dolotem, pewnie przekonasz się, że parówa niewiele poza hałasem ci daje niestety. Dla ludzi uwielbiających parówy-ja w to nie wierzę i tak jak jeden z kolegów wyżej napisał-dlaczego profesjonalne warsztaty tego nie montują? Nie ma potrzeby, bo lepiej doprowadzić chłodek na seryjny dolot z dobrym filtrem niż się bawić. Z ciekawostek dodam, że moja Hania była na hamowni, silnik totalna seria, odmulone D14, prawie 250kkm na liczniku (w rzeczywistości hmmm), co najmniej 60kkm na gazie i wypluła 97 kucy i 117 niutków, więc po co pakować 200-300 zł na dolot w słabym aucie, które o dziwo ma się lepiej niż powinno ;)

ps. zlinczujcie mnie, ech miłośnicy parówek

gumis1990
22-05-14, 05:09
Mi na parowie i przelocie 2cale z kolektorem 4-2-1 wyplul 129km i 154nm a seria ma 114km i 136nm

Wysyłane z mojego HTC HD2 za pomocą Tapatalk 2

Seba27
22-05-14, 06:37
Mi na parowie i przelocie 2cale z kolektorem 4-2-1 wyplul 129km i 154nm a seria ma 114km i 136nm

Wysyłane z mojego HTC HD2 za pomocą Tapatalk 2

d15z6/z8 ?

kamcio0504
22-05-14, 10:06
Cos mi sie zdaje ze ta parowa to taki efekt placebo...

gumis1990
22-05-14, 10:18
D15z8

Wysyłane z mojego HTC HD2 za pomocą Tapatalk 2

Seba27
22-05-14, 11:51
D15z8

Wysyłane z mojego HTC HD2 za pomocą Tapatalk 2

No wiec to norma :)

airman
22-05-14, 12:32
Mój silnik w starym setupie B2+MPFI zaliczył test na hamowni, 1 dolot wkładka K&N plus nawiew ze zderzaka, drugi parówa. Po 2 pomiary na każdym. Mapa seria B7, ale poprawa dołu i środkowego zakresu jest warta straty 1 km na górze.

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/703/par4.jpg (https://imageshack.com/i/jjpar4j)