Zobacz pełną wersję : LPG V Generacja
Po długiej przerwie w końcu mam chwilkę czasu aby się przypomnieć.
Na wstępie :
Przepraszam Bulter ze zwlekam z Schowkiem i Panelem - ale wynikły nieprzewidzniane zmiany w koncepcji :)
Mam nadzieję że z końcem przyszłego miesiąca uda mi się wszystko ogarnąć.
Wracając do tematu.
Od dłuższego czasu myślałem o montażu gazu ale żadna z instalacji nie była do końca tym czego bym chciał.
Do marca tego roku :)
W marcu pojawiła się w rozsądnej cenie nowa generacja gazu.
Wtrysk ciekłego gazu ;)
Plusy :
Brak reduktora i masy filtrów
Brak cięcia i kombinacji z układem chłodzenia
Instalacja zajmuje znikomą ilość miejsca pod maską.
Lepsza ochrona zaworów wlotowych niż w poprzednich generacjach z powodu obniżenia temperatury wlotowej mieszanki (rozprężanie gazu po wtrysku i wynikłe z tego przemiany termodynamiczne)
Przełączanie na GAZ po ustalonym czasie bez względu na temperaturę silnika (u mnie 30 sekund , aby wtryski benzyny nie zapomniały że mają pracować)
Brakiem spadku mocy po przełączeniu na gaz
Minusy :
Cena ( 4.800 PLN )
Na tą chwilę jestem świeżo po instalacji (100km), na pewno będą poprawki w ustawieniach bo przy moim stylu jazdy czuję pewne niedociągnięcia.
Ale nie mam co narzekać - powinienem zwrócić uwagę podczas instalacji na to że jazda na 2 biegu od 2k rpm do 6k rpm w mieście to u mnie standard.
I w związku z tym należało by trochę inaczej ustawić instalację.
Takie poprawki będą wprowadzone za 1000km jak pojadę na przegląd i dostrojenie.
Po poprawkach i końcowej instalacji będzie wycieczka na hamownię aby zobaczyć jak wygląda wykres mocy i momentu dla zasilania benzyną i gazem.
Teraz czas na zdjęcia (na zdjęciach można zobaczyć podłogę w dziwnych kolorach - tak ona też została dopieszczona - piaskowanie , wytrawianie resztek rdzy, reaktywny, 2 x akryl, 2 x Alkythane 7500 , i na łączeniach Elastometal , jak dokończę to jeszcze pójdzie konserwacja profili)
Dla tych co interesuje instalacja - na zdjęciach pod maską widać wszystko co jest tam zamontowane : 4 x wtryski + zawór , oraz komputer. Nic więcej nie ma ;)
To co się błyszczy na zdjęciach pod maską to nowe elementy ;)
https://lh4.googleusercontent.com/-ZHBDREI7vmc/U3Up2EcwjZI/AAAAAAAAAcI/Jp5YSPwD2Zc/w1512-h905-no/IMAG0299.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-NzGrZaSEAAk/U3Up0ih0HKI/AAAAAAAAAcI/Hmv0-gb1a3U/w1512-h905-no/IMAG0298.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-PWzUKdF9RNA/U3Up4FPsDzI/AAAAAAAAAcI/QAVyvSHyiRk/w1512-h905-no/IMAG0301.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-LLGzKno--00/U3Up5EQKK5I/AAAAAAAAAcI/3kFjQhaD4j4/w1512-h905-no/IMAG0302.jpg
Dla tych co ich interesuje wiecej zdjęć link do picasso https://plus.google.com/photos/116606277827870242674/albums/6013758567394779665?authkey=CNqDu_bnpoaosAE#photos/116606277827870242674/albums/6013758567394779665?authkey=CNqDu_bnpoaosAE
Aktualizacja - ustawienie gazu i wyniki z hamowni.
Dla nie zorientowanych na Gazie wyszło więcej mocy ;)
https://lh6.googleusercontent.com/-OZnYGlIGFug/U3zim29fPZI/AAAAAAAAAcI/N0IHgTImkeM/w1131-h905-no/honda.jpg
Daniello18
16-05-14, 00:32
Jaki to model instalacji i gdzie była zakładana? Strasznie jestem ciekaw wyniku z hamowni. Jak już trochę pojeździsz napisz jak odczucia względem benzyny i jakie spalanie.
butler.gdansk
16-05-14, 06:43
Po długiej przerwie w końcu mam chwilkę czasu aby się przypomnieć.
Na wstępie :
Przepraszam Bulter ze zwlekam z Schowkiem i Panelem - ale wynikły nieprzewidzniane zmiany w koncepcji :)
Mam nadzieję że z końcem przyszłego miesiąca uda mi się wszystko ogarnąć.
Spoko, myślałem że auto już sprzedałeś. W nowym panelu możesz dodać jakieś przyciski/kontrolki obsługi tego gazu (jeśli są)
Napisz jak ze spalaniem, jak z kulturą pracy silnika, jak wyglądają kosztowo czynności serwisowe takiej instalacji. Myślę że to głównie ludzi interesuje.
Napewno bedę aktualizował temat jak tylko coś się zmieni.
Narazie sprawa jest świeża - wiekszość pewnie nawet nie wiedziała że taka generacja wyszła. ;)
Daniello18:
Instalacja Vialle LiquidSI , w Otwocku.
Namiary na zakład podam po końcowej regulacji , wraz z moimi odczuciami co do jazdy. :)
Bulter :
Dlatego panelu nie wysyłałem , bo właśnie czekałem na montaż instalacji i przełącznik :D i na to aby ewentualnie go tam umieścić :D
Co do kultury pracy silnika , na jałowym biegu nie ma problemów, podobnie przy kręceniu silnika na postoju do 7k, spokojnie idzie pod czerwoną kreskę, nie ma żadnych jakiś problemów ze wtryski nie wyrabiają.
Jedynie co to mam małego kangura jak bardzo gwałtownie wcisnę pedał gazu (i z tym bedę walczyć na regulacji).
Ale nie mam na razie z tego powodu jakiś żali do zakładu bo zdaję sobie sprawę z nowości tej instalacji i z tym że mogą być z tym kwiatki.
Szczególnie że nie mieli za dużo czasu na samochód bo byłem upierdliwy że mi się śpieszy :D
Zresztą nikt tak nie przetestuje samochodu jak jego właściciel .
Spalanie czy inne sprawy zwyczajnie napiszę jak będą jakieś wyniki :).
Z eksploatacyjnych spraw to jak dobrze pamiętam to nie ma nic.
Nie masz filtra fazy lotnej - nie ma potrzeby wymieniać
Nie ma reduktora - nie ma potrzeby wymieniac/regenerowac/ec.
Jedynie musze upewnić sie co do posiadania/nie posiadania filtra fazy płynnej, i ewentualnie jak go nie ma w standardzie, to założyć przed zaworem tankowania.
Zawór do tankowania pod klapką tak na marginesie.
kilka lat temu za taka instalacje chcieli 8-10tys to i tak troche stanialo
to auto w standardzie jest tak od dolu pomalowane?
wyglada jak szkolny kibel
Nie :D
Zwyczajnie to tak paskunie wyglada z powodu gównianego światła :D
Fakt kolory i tak są dziwne, ale w przypadku tej farby nie miałem za wiele do gadania - dołączałem się do większego zamówienia , więc kolor nie podlegał negocjacjom.
Natomiast fakt rura jest ubrudzona , bo niestety trzeba by wszystko demontować/oklejac - jak dla mnie bezsens w tym miejscu, dlatego wygląda ona hmm Okazale :D
Fabrycznie jest to siwe, ale zapewniam cię ze wiele siwego u siebie nie znajdziesz pod tą osłoną - na tą chwilę bedzie to rude.
butla z pewnoscia jest inna, Jest w niej pompa do gazu?
Pompa gazu jest w butli, butla jest standardowa toroid.
Jedynie nie może byc mniejsza jak 200mm wysokości z powodu pompy.
ciekawe ile wtryski do tego kosztuja i ile wytrzymają
łatwego zycia nie bada miały
w dodatku tylko 1 filtr
biorac pod uwage jak wygladaja czesto wtryski i jaki syf tak sie gromadzi po przejsciu przez 2 filtry to moze byc kiepsko
+kolejne zagrozenie jakie widze to wtryskiwany gaz moze miec ujemna temp co moze doprowadzic do zamarzania pary wodnej w kolektorze dolotowym jak grodka wpadnie do cylindra moze narobić szkód
+problemy ze strojeniem gaz zeby przejsc z fazy ciekłej w gazowa musi pochłonac odpowiednia ilosc ciepła ciezko bedzie to wyliczyc dokłądnie wiec stojenie chyba troche na slepo
ale nie ejstem eksperetem w dziedznie lpg wiec moga byc podstawne te obway
kiedys czytalem o tej instalacji i pisali ze wtryskiwany gaz ma niska temperature a spalanie gazu podwyzszona w stosunku do benzyny ,dlatego na plus ma wychodzic ten zimny gaz
To fakt , gaz kiepskiej jakości może być problemem. Zwyczajnie trzeba będzie tankować na markowych stacjach.
Czytałem na innym forum (podobna instalacja gazowa fabryczna Viale , miała problemy z wtryskami po 250kkm , jesli to wytrzyma tyle samo to nie widzę problemu)
Poco liczyć przejście gazu z stanu ciekłego do gazowego ?
Masz podobną sytuację benzyna/gaz ciekły - obie w momencie wtryśnięcia są w stanie ciekłym. Różnica to temperatura wrzenia jest inna.
Ale za chwilę obie ciecze trafiają w miejsce gdzie różnica tych kilkudziesięciu stopni nie ma wielkiego znaczenia :)
Wtryski nie zmrażają się bo nie następuje w nich zmiana stanu, a poza nimi.
Fakt może wystąpić wymrożenie się wody z powietrza po wstrzyknięciu gazu, ale zapominasz że za chwilę wszystko będzie miało wysoką temperaturę po kompresji, więc nie ma z tym problemu.
Zresztą ta woda magicznie się tam nie pojawiła - silnik zasilany benzyną musiałby i tak sobie z nią poradzić.
A to że woda zmieni 2 razy stan skupienia to nie jest żaden problem.
ale w koło masz butle? Wystaje troche ponad podloge? Ciekawy jestem jak z tym spalaniem,wydaje mi sie ze jak kiedys czytalem o tym to spalanie i osiagi sa takie same jak benzyny,a co mowili ci gazownicy ze ma spalac 20proc wiecej jak przy dradycyjnej instalce czy inaczej?
Spalanie zobaczę po zrobieniu jakiegoś konkretnego dystansu. Na pewno się podzielę :) , na razie nie wiem nawet ile mam gazu bo nie zatankowałem jeszcze ani razu.
Butla minimalnie wystaje, dlatego bedę kombinować coś z klapą.
Na razie cele to Zrobic 1kkm , pojechac na regulację i ustawić aby nie szarpało przy mojej ciężkiej nodze.
A pierdołami jak podłoga to zajmę się jak przyjdzie pensja :)
Ciekawy jestem jak z tym spalaniem,wydaje mi sie ze jak kiedys czytalem o tym to spalanie i osiagi sa takie same jak benzyny,a co mowili ci gazownicy ze ma spalac 20proc wiecej jak przy dradycyjnej instalce czy inaczej?
nie ma szansy na to
chyba zeby potraktowac LPG jak paliwo sportowe i podbic kompresje albo zmienić kat zapłonu
ale to raczej słaby pomysł
po prostu lpg ma mniej energii niz tyle samo benzyny
20 proc mniej
jak spala mniej gazu niz 120%pb to znaczy ze gazownik ustawił mieszanke na ubogo i nalezy poszukac innego specjalisty a nie cieszysc sie jak osioł ze mało pali :D
Kąt sam ci sie zmieni :P - od tego jest czujnik spalania stukowego aby dostosowywac kąt do jakości paliwa. :)
Fakt że nie wiele , ale się zmienia.
Dlatego jak czujnik spalania stukowego się zepsuje, to nagle silnik traci na mocy - bo komputer mu ustawia parametry pod najgorsze paliwa , tak aby nie uszkodzić silnika.
Narazie sprawa jest świeża - wiekszość pewnie nawet nie wiedziała że taka generacja wyszła.
Ta generacja ma już dobre 2,3 lata więc napewno większa połowa już o tym słyszała. Ogólnie można powiedzieć, że jesteś królikiem doświadczalnym bo tą generację zaczynają dopiero dopieszczać. Lepiej było zamontować 4 gen, np. Prinsa albo jakiegoś składaka.
Ciekły wtrysk oczywiście ze ma więcej czasu :)
Ale od niedawna jest w normalniejszej cenie , a nie 8-10k PLN :)
Przecież wyżej napisałem ze z Vialoskimi instalacjami są już samochody na ciekłym wtrysku co zrobiły 250kkm , więc raczej nie od marca.
Wiem ze instalacja jest nowa , zdaję sobie sprawę z tego że mogą być problemy.
Ale jakoś nie odstraszało mnie to.
Wtorek - wyjazd do Gazownika i ustawienie gazu :)
Czwartek hamownia.
Wynik mówi sam za siebie - Chcesz 3 KM więcej z 1.8 załóż Instalację gazową :D
Benzyna 137.5 KM
LPG 140.8 KM
http://lh5.googleusercontent.com/-OZnYGlIGFug/U3zim29fPZI/AAAAAAAAAbM/juO49-VwH4k/w1056-h845-no/honda.jpg
weź bo jeszcze mnie i innych na gaz przekonasz :D
Przynajmniej masz wynik pokazujący że Gaz w samochodzie nie musi równać się stracie mocy. :)
Na razie nie wiem ile to pali na 100, bo nie zrobiłem jeszcze żadnego rozsądnego dystansu, ale jak by waliło za dużo , to już by mi Checki wyskoczyły.
załóż gaz i zrób hamownie
co to wnosi ?
jak to co?
nieodzowna nutke malkontenctwa:D
a co do samej instalki moj komentarz jest jeden - gaz jest ok tylko instalacja musi byc dobrze dobrana, założona i skalibrowana, niestety wiekszosc uzytkownikow tego zrodla zasilania szuka oszczednosci na kazdym kroku i pozniej jest placz albo samochody sprzedawane z motorem w oplakanym stanie bo jezdzil x tysiecy km na zbyt ubogiej mieszance..
jak to co?
nieodzowna nutke malkontenctwa
przeczytaj ,jest tez coś na temat gazu http://autokult.pl/2011/06/02/liczba...-a-moc-silnika
śliczna dziś pogoda co ;)
przeczytaj ,jest tez coś na temat gazu http://autokult.pl/2011/06/02/liczba...-a-moc-silnika
śliczna dziś pogoda co ;)
hmmm przegladarka mowi:
404 Strona nie istnieje
kiedys sie mowilo ze papier przyjmie wszystko - dzis internet przejal te role. miedzy innymi dlatego sobie tu piszemy:)
nie wiem jakie masz doswiadczenia z lpg ale ja kilka samochodow zasilanym tym paliwem mialem i wszystko sprowadza sie do tego, co napisalem powyzej.
nowoczesne instalacje daja bardzo duza mozliwosc ustawiania map wtrysku i nalezy z tego korzystac, zeby instalacja prawidlowo pracowala a nie tylko autokalibracja jak robi wiekszosc 'fachowcow'
wiadomo, ze 3KM to nie jest nie wiadomo jaka roznica ale jak najbardziej jest to mozliwe, czego dowodem jest zamieszczony wykres...
chyba ze podejrzewasz manipulacje ze strony kolegi szczepara to powiedz to wprost, z tym ze po co mialby to robic?
moze nalezy do jakiejs sekty? podobnie jak ja naleze do sekty wolacych wlac lepszy olej silnikowy do swojego samochodu, mimo ze moge wlac pierwszy lepszy..
nikt nie kaze ci przeciez montowac lpg a jak masz jakies merytoryczne argumenty by podwazyc prawdziwosc wykresu to podaj je prosze, bedziemy mogli sie odniesc a nie wiele mowiace 'taaa'
jak mowil eddie murphy w jednym standupie 'that's some heavy shit!, he really meant that when he said that!'
a pogoda sliczna, wprost wymarzona!
zyga :
To oczywiste ze gaz ma wyższą liczbę oktanową ale mniejszą kaloryczność na jednostkę objętości.
Ale rekompensuje się to zwyczajnie większą dawką gazu - dlatego nie należy się cieszyć jak samochód spala tyle samo gazu co benzyny (to świadczy o za ubogiej mieszance i szybkiej wizycie u mechanika).
Ja zakładam że spalanie gazu bedzie w granicach 9-9.5 L/100 przy średnim na benzynie w okolicach 8 L/100.
Po to też pojechałem na hamownię , aby sprawdzić jak ma się realnie wartość mocy samochodu w przypadku benzyny i gazu.
To czy ktoś inny zamontuje tą instalację czy nie naprawdę mało mnie interesuję, tak samo mało mnie interesuje że instalacja 4 Generacji zwróciła by się za 14kkm a ta zwróci się za 22kkm.
Ja do pewnych rzeczy podchodzę bezkompromisowo bo nauczyłem się , że oszczędzanie na pewnych rzeczach się nie opłaca.
Oszczędziłbym na instalacji a dołożyłbym do częstszych regulacji, wymian parownika, problemów z ubywającym płynem chłodniczym, problemami z naprawą (z powodu braku dostępu do pewnych miejsc zajmowanych przez instalację)
Jak bym chciał oszczędnego samochodu z oszczędną instalacją do dojazdu do pracy to kupiłbym 16 letnią skodę felicję na silniku 1.6 i zagazował sekwencją.
Całość kosztowała by mnie (włącznie z kupnem samochodu) w okolicach 7 k PLN , i miałbym pewność że kolejne 250 kkm na gazie będę jeździć bez problemów.
A to że tyle te silniki wytrzymują to wiem z autopsji (2 mce temu ojciec zezłomował powypadku Skodę z przebiegiem 340 kkm , z czego 270 kkm przejechane na instalacji gazowej mieszalnikowej).
Ten temat miał przełamać stereotypy na temat osiągów jakie mają samochody na gazie.
Pokazać obiektywnie że Gaz nie jest czymś pogarszającym osiągi samochodu, osiągi samochodu pogarsza spartaczona instalacja robiona po jak najmniejszych kosztach.
Można powiedzieć że w tej chwili mam najdroższą formę tuningu civica na forum. :P bo przeliczając na Konie mechaniczne to 1 KM kosztował mnie 1400 PLN ;D
Na marginesie dodam że jak bym wiedział że dostane brązowe wtryski (20-25KW/na cylinder) a nie białe (25-30KW/cylinder) , to dołożyłbym różnicę do tych droższych i była by szansa na jeszcze lepszy wynik na hamowni.
Bo na tą chwilę osiągnięta moc jest maksymalną mocą jakie mogą dać mi wtryski. ;)
buri :
U mnie ustawianie mapy wtrysku zajeło 1h wraz z gazownikiem (pracownik nie chciał prowadzić samochodu na maksymalnych obrotach silnika, dlatego ja robiłem za kierowcę :) )
Były jazdy do odcinki na 1, 2, 3 biegu, jak również jazda od 800 rpm , na 3,4,5 biegu.
Wszystko po to abym wyszedł zadowolony.
Na tą chwilę nie mam obiekcji, i teraz zobaczymy jak to wyjdzie w eksploatacji.
hmmm przegladarka mowi:
404 Strona nie istnieje
a teraz http://autokult.pl/2011/06/02/liczba-oktanowa-a-moc-silnika
podobnie jak ja naleze do sekty wolacych wlac lepszy olej silnikowy do swojego samochodu, mimo ze moge wlac pierwszy lepszy..
tu się akurat wyjątkowo z Tobą zgodze
szczepar i jak Ci się auto sprawuje na tej instalce? Nic nie piszesz, to pewnie wszystko OK?
Tez przylaczam sie do pytania. Ile juz zrobiles km? Jakie plusy zauwazyles do tej pory w stosunku do instalki tradycyjnej? Myslalem sobie ze jak bym zakladal gaz do hanki to tylko cos takiego ale cena troche powala. Wiem ze kazdy swoje chwali ale tak z reka sercu,gdybys mial dzis zakladac gaz,tez wybral bys 5gen? :) jakie miales problemy na gazie przez te blisko pol roku? Czy uporales sie z problemem "malego kangura" przy gwaltownym wcisnieciu gazu i niedociagnieciach na pewnych obrotach o ktorych pisales? No i jak spalanie osiagi na dzien dzisiejszy? :) grz3hoo jak bys myslal o takiej instalacji to moze zrobmy jakiegos grupowca :) :):)
moze zrobmy jakiegos grupowca taaa 2 osoby to już grupa a 3 to tłum :))
A tak na serio, to rozważam montaż instalki, i tylko V gen. Ale cena to raz, a dwa to jak szukam Vialle na Górnym Śląsku i w okolicy to jakoś ciężko znaleźć. Do Wawy albo gdzieś w Polskę jechać na montaż? To chyba nie ma sensu. Ewentualne poprawki, regulacje itd itp. jeździć wiele km?
Poza tym powstrzymuje mnie jedna sprawa. Garaż. Mam miejsce we wspólnym garażu (10 stanowisk) i w regulaminie wspólnoty jest punkt mówiący o zakazie garażowania aut z instalacją gazową. Nie po to kupowałem garaż aby stać na zewnątrz, bo jak wyczają że mam LPG to....
Wk...wia mnie to, bo uważam, że skoro auto jest sprawne to niby dlaczego miałoby nie stać w garażu. Taki irracjonalny strach przed gazem i już,
A auto z wyciekającą benzyną to co?? no jest jak najbardziej dopuszczalne.
Nie jestem prawnikiem i może się mylę ale chyba nie ma żadnego przepisu prawnego który zabrania wjazdu z LPG do garażu, tym bardziej że jesteś współwłaścicielem.
Co innego markety, tam oni są właścicielami i mogą wpuszczać kogo chcą, ale w prywatnym bloku?
chyba nie ma żadnego przepisu prawnego który zabrania wjazdu z LPG do garażu Tak, też mi się tak wydaje, ale zdaje się że regulamin został uchwalony i powinienem się stosować. Gdybym go zaskarżył do sądu i powołał się na brak przepisów w tej kwestii to pewnie bym wygrał. Tylko nie wiem jak by to było z sąsiadami i zarządcą, pewnie przyjazne stosunki miedzysąsiedzkie by się skończyły, a żyję z nimi w dobrych stosunkach. W sumie zapytam zarządcę skąd się taki zapis w regulaminie znalazł.
Zrobiłem juz 12 kkm na niej.
Średnie spalanie na trasie to 8.7L /100
Srednie spalanie przy moich dojazdach do roboty 9,5 L/100
Dodatkowo należy doliczyć 1 litr oleju co 3kkm - z powodu mojego umiłowania do jazdy na wysokich obrotach. :)
Mam drobne problemy z poszarpywaniem , ale nadal (tj po 1 regulacji 11kkm temu :P ) nie wybrałem się na przestrojenie ;D
Poszarpywanie jest tak sporadyczne że nie jestem w stanie znaleźć w sobie zaparcia aby pojechać z ELMem w trasę i zrobić logi aby pojechać do gazownika i zrobić z tym porządek :D
Średnio przy jeździe co dzien po 80 km , zdarza się raz w tygodniu przez 1-2 sekundy.
Jestem zadowolony z instalacji.
Zresztą nie jestem już jedynym kto ma 5 Gen na tym forum ;)
Grzechotnik montował do Acoda VIII gen.
Cena tej instalki dalej prawie 5 kpln? Wiesz może ?
Tapatalk
Jedyne ceny jakie mnie teraz interesują to ceny GAZu :)
Tak, też mi się tak wydaje, ale zdaje się że regulamin został uchwalony i powinienem się stosować. Gdybym go zaskarżył do sądu i powołał się na brak przepisów w tej kwestii to pewnie bym wygrał. Tylko nie wiem jak by to było z sąsiadami i zarządcą, pewnie przyjazne stosunki miedzysąsiedzkie by się skończyły, a żyję z nimi w dobrych stosunkach. W sumie zapytam zarządcę skąd się taki zapis w regulaminie znalazł.
U mnie też jest zakaz parkowania auta z instalacją - wymysł troli z zarządu. Zrób sobie zawór do tankowania gazu w klapce wlewu paliwa i olej ich. Nic Ci nie udowodnią :)
Zawór w klapce to i owszem. Ale i tak musiałbym czaić się jakbym coś złego robił. Przed wjazdem do garażu przełączać na Pb. No można i tak tylko ,kurde, tak nie powinno być.
Tapatalk
Opinia dobra to kusi :) no tak nie wzialem pod uwage grz3hoo ze jestes z daleka. Wiesz,pewnie by chetnych sie nazbieralo z czasem tyle ze oni pewnie tam na brak roboty nienarzekaja i wcale by ich moglo to nie interesowac. Przepis z tymi garazami to wziol sie z pewnoscia z tych starych instalacji z ktorych bywalo ze smierdzialo gazem,tez kiedys w starym volvo tak mialem ze po zgaszeniu silnika gdzies tam z filtra pewnie odparowywala reszta gazu i dalo sie czasem poczuc. Czasem wybuchla jakas ruska instalacja itd i zrobili zakaz. W takiej instalce VG to chyba niema opcji zaden smrod ,moim zdaniem w niczym nie jest bardziej niebezpieczna niz benzyna i olal bym to i normalnie parkowal,oczywiscie nikomu nie mowiac. Masz racje ze daleko dojezdzac zeby serwisowac to bez sensu,zwlaszcza gdyby cos bylo nie halo. Z drugiej strony jak cos to przy odbiorze musieli by usunac kazde nie dociagniecie. Kolega Szczepar zdaje sie pisal ze spieszyl sie i nie zrobili tego odrazu tylko na kolejnym spotkaniu ale tak to przeglad po tysiacu i sobie smiga :) sam tez nie jestem zdecydowany bo to kawal grosza i trzeba by sie nastawic raczej na slub z autem,bo przy sprzedazy gaz to raczej dziala na minus i nikt za niego nie odda procz jazdy przez rok ktora zrekompensuje wydatek :) albo tez nie bo nabierzemy apetytu do czestrzych wyjazdow :) Szczepar czy ten ubytek oleju miales taki sam na benzynie?
U mnie też jest zakaz parkowania auta z instalacją - wymysł troli z zarządu. Zrób sobie zawór do tankowania gazu w klapce wlewu paliwa i olej ich. Nic Ci nie udowodnią :)
To nie wymysl troli z zarzadu.
Aktualnie obowiązujące przepisy przeciwpożarowe nie regulują kwestii parkowania samochodów zasilanych gazem płynnym propan – butan (LPG ) w garażach podziemnych.
Do powyższych kwestii odnoszą się jednakże przepisy techniczno – budowlane.
Zgodnie z wymaganiami § 108 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz. 690 z późn. zm.), obowiązującymi od dnia 8 lipca 2009 r., garaże zamknięte, w których dopuszcza się parkowanie samochodów zasilanych gazem płynnym propan – butan, i w których poziom podłogi znajduje się poniżej poziomu terenu powinny posiadać wentylację mechaniczną, sterowaną czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia gazu propan-butan.
Obowiązek ten, dotyczy jednak budynków nowoprojektowanych oraz istniejących, w przypadku ich odbudowy, rozbudowy, nadbudowy, przebudowy oraz zmiany sposobu użytkowania.
Jednocześnie informujemy, że w ramach nowelizacji aktualnie obowiązującego rozporządzania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 kwietnia 2006 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 80 poz. 563) przewiduje się wprowadzenie, w kontekście omówionego powyżej wymagania przepisów techniczno-budowlanych, obowiązku umieszczania, przy wjazdach do garaży zamkniętych z podłogą znajdującą się poniżej poziomu terenu, czytelnej informacji o dopuszczeniu lub niedopuszczeniu parkowania w tych garażach samochodów zasilanych gazem płynnym propan-butan.
Beznyna w przypadku wycieku odparuje a pary zostana usuniete z garazu z pomoca wentylacji, ktora usuwa tez spaliny. LPG w przypadku wycieku jest ciezszy od powietrza i moze sie gromadzic w najnizszych miejscach i przy wiekszym stezeniu narobic klopotu.
garaże zamknięte, w których dopuszcza się parkowanie samochodów zasilanych gazem płynnym propan – butan, i w których poziom podłogi znajduje się poniżej poziomu terenu powinny posiadać wentylację mechaniczną, sterowaną czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia gazu propan-butan. Podsumowując : wentylacja mechaniczna +czujniki . Wszystko można załatwic zgodnie z przepisami. Po rozłożeniu kosztów na wspólnotę nie powinien byc ogromny
garaże zamknięte, w których dopuszcza się parkowanie samochodów zasilanych gazem płynnym propan – butan, i w których poziom podłogi znajduje się poniżej poziomu terenu powinny posiadać wentylację mechaniczną, sterowaną czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia gazu propan-butan. Podsumowując : wentylacja mechaniczna +czujniki . Wszystko można załatwic zgodnie z przepisami. Po rozłożeniu kosztów na wspólnotę nie powinien byc ogromny
Zalezy co to ogromny, ale moim zdaniem niski nie jest, bylo cwiczone u mnie na osiedlu. Najlepszym rozwiazaniem byloby zalozenie kilku wyciagow na poziomie podlogi i do tego czujniki gazu. Opcja minimum - czujniki gazu. Czyli koszt zalozenia, serwisowania, przeglądów okresowych ... sumarycznie wychodzilo kilkadziesiat tysiecy tylko nie pamietam w jakim okresie.
Kolbert :
Tak na benzynie też mi pił olej :) , możliwe że by nie pił tyle gdybym go nie ciągał do odcinki.
A co do serwisu gazu - to tak nie chce mi się jechać z tą pierdołą do serwisu bo zwyczajnie nie jestem pewiem czy to wina gazu , czy nie jest to pośrednio wina czegoś innego.
Musiałbym usiąść i zrobić z 3 - 4 jazdy w których to startowałbym w ten sam sposób aby porównać dostępne parametry silnika na benzynie i gazie.
Jak na razie mam lepsze zajęcie :
Wygrzebałem cały wydech , i dokańczam piaskowanie podłogi tam gdzie korozja się pojawiła :P
Kolego poszarpywanie może być od EGR-a, raczej nie od gazu, bo byś pewnie szybko dostał checka, albo sterownik gazu by coś zapisał, po czym by Ci przełączał na benzynę. EGR, jak jeszcze działa w miarę i go przycina sporadycznie, to może nie wywalić błędu do ECU. Ewentualnie coś z elektryką. W jakim zakresie obrotów Ci się to dzieje?
Mam pytanie, bo myślę o założeniu tej instalacji do C4 - jak z pompą - słychać ją? Wyciszałeś coś? Cena jaką dałeś jest spora. Jak prosiłem o wycenę w LTA Polonia - u importera, to podali mi 4200 PLN, tylko trzeba by jechać do Kielc.
Co do wtrysków, to gaziarz dał trochę ciała, jak Ci pod maks założył, bo powinien wyliczyć tak aby została rezerwa jednak, a nie na styk. Różnica w pieniądza pewnie żadna.
@filipfm
Zawsze tyle kosztuje, jak zarządza firma zewnętrzna. Przecież dwa razy tyle musi wrócić pod stołem do zarządcy. :)
http://www.gazex.com.pl/pdf/dtr_wg_eg.pdf
http://www.rynekinstalacyjny.pl/artykul/id1015,wentylacja-garazy-sterowanie-detektorami-co-i-lpg?p=3
Przerabiałem temat na studiach. Urządzenia są te same, co do pomiaru CO2 i CO, kwestia wydania odrobiny na wymianę czujników, które z powodów "oszczędności" montowane są tylko na CO i CO2. Wentylacji też nie trzeba przerabiać, bo CO jest co prawda lżejsze od powietrza, ale CO2 jest cięższe od powietrza i też zalega najpierw w dolnych partiach. Jeżeli instalacja jest prawidłowa, to ma też wyciągi przy podłodze. Nie chodzi tu broń boże o opary benzyny, bo takowych Twoja instalacja nie wyczuje i nie wywietrzy. Opary benzyny uciekną wentylacją naturalną, która jest obowiązkowa. LPG aby doprowadzić do wybuchu, to musi mieć bardzo konkretne stężenie i gdy będzie ono za małe albo za duże, to wtedy do wybuchu nie dojdzie. Pary benzyny są znacznie bardziej wybuchowe i w przypadku rozszczelnienia instalacji paliwowej w samochodzie, istnieje dużo większe prawdopodobieństwo zapłonu, niż przy instalacji LPG.
@filipfm
Zawsze tyle kosztuje, jak zarządza firma zewnętrzna. Przecież dwa razy tyle musi wrócić pod stołem do zarządcy. :)
http://www.gazex.com.pl/pdf/dtr_wg_eg.pdf
http://www.rynekinstalacyjny.pl/artykul/id1015,wentylacja-garazy-sterowanie-detektorami-co-i-lpg?p=3
Przerabiałem temat na studiach. Urządzenia są te same, co do pomiaru CO2 i CO, kwestia wydania odrobiny na wymianę czujników, które z powodów "oszczędności" montowane są tylko na CO i CO2. Wentylacji też nie trzeba przerabiać, bo CO jest co prawda lżejsze od powietrza, ale CO2 jest cięższe od powietrza i też zalega najpierw w dolnych partiach. Jeżeli instalacja jest prawidłowa, to ma też wyciągi przy podłodze. Nie chodzi tu broń boże o opary benzyny, bo takowych Twoja instalacja nie wyczuje i nie wywietrzy. Opary benzyny uciekną wentylacją naturalną, która jest obowiązkowa. LPG aby doprowadzić do wybuchu, to musi mieć bardzo konkretne stężenie i gdy będzie ono za małe albo za duże, to wtedy do wybuchu nie dojdzie. Pary benzyny są znacznie bardziej wybuchowe i w przypadku rozszczelnienia instalacji paliwowej w samochodzie, istnieje dużo większe prawdopodobieństwo zapłonu, niż przy instalacji LPG.
Ja wiem, ze pojedynczy detektor nie jest drogi, ale jak sa trzy garaze w sumie na jakies 400 aut to tych detektorow jest kilkanascie/dziesiat. I trzeba by wymienic dotychczasowe a do tego dochodzi eksploatacja - dlugofalowo TCO takiego rozwiazania jest wyzsze.
A CO2 samo w sobie nie jest chyba problemem, bo jest niepalne, niewybuchowe i nie jest niebezpieczne dla ludzi.
CO2 jest tak samo niebezpieczne jak CO ;) oczywiście kwestia stężenia ;) Zatrucie CO2 powoduje hiperkapnie, tyle tylko że w garażach się jej zazwyczaj nie wykrywa, bo jest dużo większe prawdopodobieństwo, że prędzej położy Cię CO ;) CO2 wykrywa się w halach przemysłowych-rolniczych, kopalniach itd. ale czujnik jest dokładnie ten sam co do CO.
Wg mojej wiedzy w tym temacie, koszty serwisu na pewno nie wzrastają. Jedyne koszty jakie są, to wymiana czujników i ewentualnie sterownika/ów. Jeżeli instalacja jest zgodna z przepisami prawa, bez naciągania, to nie potrzeba jej przerabiać. Wtedy to powinno kosztować około kilkunastu tysięcy złotych, przy sprzęcie naprawdę dobrej klasy. Jeżeli trzeba dorabiać wyciągi, to już większa zabawa, ale też nie do ogarnięcia. Wtedy dochodzi koszt projektu i wykonawstwa ale to też kolejne najwyżej kilkanaście tysięcy PLN. Jak macie tyle ludzi, to się rozłoży na śmieszne pieniądze.
ps. co do wspólnot i pseudozarządców to uważajcie. Ostatnio u mojego kumpla wymieniali światła na LED-owe i oczywiście koszt z kosmosu, do tego tania chińszczyzna, a poprzednie oprawy - wyparowały. Wg cen rynkowych razem z robocizną, przepłacili o 2/3. Także tyle w temacie ;) żeby off-topu nie robić.
Kumpel jest konserwatorem na osiedlu i ostatnio ciec zglosil ze iles tam lamp w bloku nie pali. Tez przekonal ich ze lepiej zalozyc nowe lampy a te 20letnie wyrzucic. Wiadomo to dla niego tez wiekszy zarobek ale i chyba wiekszy sens takiej roboty. Pomagalem mu w tym, wymienilismy z 50lamp. Moglby wymieniac zarowki startery ale za jakis czas musial by znow to robic w kolejnych i niewiem co bylo by tansze,(dojazd zarowki robota) zwlaszcza ze w niektorych lampach po wyjeciu zarowki,wypadala elektronika juz jakas poprzypalana ze starosci. Zajmuje sie tym wiec ma znizki i nie wiele drozej kupil cala lampe niz ktos z ulicy kupil by zarowki i startery do starej lampy :) co mial by zrobic ze starym zdjetym oswietleniem,oczywiscie wyrzucilismy je do smieci pod blokiem a kilka lamp co byly w lepszym stanie swieci teraz u mnie w garazu :) sorry ze to ma niewiele wspolnego z gazem 5d :) w temacie to wydaje mi sie ze pozostali uzytkownicy garazu co nie maja gazu nie chcieli by placic za ten system wentylacji czujnikow itd :)
cosmo-pl :
Nie wyciszałem pompy - pompa jest lekko upierdliwa ;) , na początku myslałem aby wytłumic sam zbiornik, ale jest on dość ciepły.
Natomiast do dziś nie zrobiłem klapy nad butle z tego powodu że wolny czas poświęciłem w całości podwoziu - piaskowanie rdzy na całości , plus malowanie.
Jak znajdę czas to wezmę się za inne roboty, ale przez zimą priorytetem była podłoga.
Jak chcesz posłuchać i zobaczyć instalację to jakoś możemy się w Warszawie zgadać.
No to odezwij się na priv. Jakbyś przejeżdżał kiedyś przez Mokotów, to daj znać, chętnie bym sobie zobaczył jak to wygląda.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.