PDA

Zobacz pełną wersję : Montaż klimatronic jdm - 6gen EJ EK (automatyczna klimatyzacja)



lucasSNC
15-05-14, 19:39
Jako że na forum za dużo info na ten temat nie ma, a w ręcę wpadła mi taka automatyczna klima, to chętnie się z wami podzielę jak to ustrojstwo przerobić z RHD i uruchomić w naszych civikach LHD :)

Na początek co potrzeba:
1) Panel 1din (w moim przypadku) lub 2din (ten z navi) plus wiązka klimatyzacji
http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-01s.jpg (http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-01.jpg) http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-02s.jpg (http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-02.jpg)

2) 4 czujniki (kolejność jak na zdjęciu poniżej od lewej)
http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-03s.jpg (http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-03.jpg)
- temperatury wewnątrz
- temperatury parownika
- temperatury zewnętrznej
- nasłonecznienia

Czujnik temperatury wewnętrznej wymontowałem razem z rurką podciśnienia, która mocowana jest do nagrzewnicy. Ale jak ktoś tego nie ma to można dać jakiś wentylatorek na czujnik żeby jakiś nawiew powietrza na niego był. Oryginalnie ta rurka zasysa powietrze z kabiny tak żeby opływało ono przez ten czujnik
http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-04s.jpg (http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-04.jpg)

3) Tranzystor mocy i przekaźnik wysokich obrotów dmuchawy
http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-05s.jpg (http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-05.jpg)

4) Siłownik (silniczek) airmixa + mechanizm
http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-06s.jpg (http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-06.jpg) http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-07s.jpg (http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-07.jpg) http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-08s.jpg (http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-08.jpg)

To wszystko, więcej nie potrzeba.

To do roboty :)

1) Airmix
Pierw trzeba trochę porozbierać żeby wyciągnąć obudowę nagrzewnicy, trzeba zdjąć konsole itp. Tu nie będę się rozpisywał jak i co, bo takie rzeczy łatwo znaleźć na necie.
Jak już mamy obudowę nagrzewnicy wyjętą, trzeba ją dostosować do elektrycznego sterowania mieszalnikiem powietrza (w manualu jest na linkę). Można też zrobić to bez wyciągania nagrzewnicy, tylko trochę więcej gimnastyki jest, ja wolałem wyciągnąć.
No to przerabiamy airmixa (tak sobie nazywam ten siłownik od mieszacza powietrza).
Pierwsze co to należy odpalić klimatyzacje z airmixem na sucho, czyli podłączamy panel, wiązkę i airmix. Zasilanie dajemy na piny BLK/YEL +12 i BLK masa, niebieskiej kostki. Wystarczy jakiś zasilacz 12-14V ~1A.
http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-09s.jpg (http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-09.jpg)

Teraz dając max zimne i max ciepłe zaznaczamy sobie odchylenia maksymalne dźwigienki airmixa, po czym ustawiamy ostatecznie w którymś położeniu skrajnym. Odkręcamy tą dźwigienkę i przekręcamy tak aby tworzyła lustrzane odbicie jak na foto poniżej.
http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-10s.jpg (http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-10.jpg)

Następnie trzeba pomieszać trochę w kabelkach. Aktualnie airmix będzie działał odwrotnie (zamienione ciepło - zimno), trzeba zamienić miejscami we wtyczce piny WHT/RED (1) <-> RED/YEL (5) oraz GRY (2) <-> BRN (3).
http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-11s.jpg (http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-11.jpg)
Ogólnie ciężko się te kostki rozpinowywuje bez odpowiedniej grubości blaszki, ale zawsze można przelutować.

I została najtrudniejsza rzecz, czyli przerobienie mechanizmu airmixa. Poniżej porównanie tego manualnego z LHD i auto z RHD
http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-12s.jpg (http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-12.jpg)
Jak widać w tym RHD wszystko jest odwrotnie i przegięcia i bolce. Bolce trzeba roznitować, po czym poprzeginać wszystkie zagięcia w drugą strone i na końcu przynitować spowrotem bolce po drugiej stronie.

Tak to wygląda po przerobieniu i przymiarce
http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-13s.jpg (http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-13.jpg)

Teraz pozostało przymocować airmixa do obudowy nagrzewnicy. Trzeba trochę poprzytykać przy włączonej klimie i regulowaniu ciepło - zimno, żeby mnie wiecej określić jego położenie. Samo mocowanie można zrobić na blaszki, wkręty itp, jak komu wygodnie. Ja zastosowałem śruby M5x40, wywierciłem 3 dziurki w obudowie. Mniej wiecej tak to wyglądało
http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-14s.jpg (http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-14.jpg)
akurat łebki śrub w środku nagrzewnicy z niczym nie kolidowały. Po montazu airmixa wyglądało to tak
http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-15s.jpg (http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-15.jpg)

Filmiki z działania

http://youtu.be/x0ElA2XOw9Y

2) Sterowanie trybami nawiewu
Tu wystarczy poprzekładać piny we wtyczce od siłownika, YEL/RED (2) <-> YEL/BLU (6) i GRN/YEL (3) <-> YEL (5)
http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-16s.jpg (http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-16.jpg)

3) Czujnik temperatury wewnętrznej
Jako że nagrzewnice miałem na wierzchu zamontowałem sobie mechanizm zasysania powietrza do czujnika temp. Nie jest to konieczne, tak jak pisałem wcześniej można dać wentylatorek przy czujniku i wymusić obieg.
http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-17s.jpg (http://lucas.4web.pl/klimatronic/klimatronic-jdm-17.jpg)

I tu koniec roboty przy nagrzewnicy, teraz został montaż tego wszystkiego na auto.
A opowieści ciąg dalszy nastąpi jak uda mi się to zrobić.

Maskunt
15-05-14, 19:50
Będziesz na zlocie?! Jeśli tak, to masz u mnie MEGA WIELKIE ZIMNIUTKIE PIWO! Właśnie mam taki komplet u siebie wrzucać w przyszłym tygodniu, więc spadasz mi dosłownie z niebaa :)

lucasSNC
15-05-14, 23:26
Drugi filmik działanie na sucho, bo w poście nie można umieszczać kilku

http://youtu.be/xtvUZtf4B_o


Będziesz na zlocie?! Jeśli tak, to masz u mnie MEGA WIELKIE ZIMNIUTKIE PIWO! Właśnie mam taki komplet u siebie wrzucać w przyszłym tygodniu, więc spadasz mi dosłownie z niebaa :)

To ciesze się że mogę pomóc :) Jak się uda to będę na zlocie, czyli jednak nie sprzedajesz swojego zestawu tylko montujesz u siebie.

Maskunt
16-05-14, 11:08
Ano montuję :) Powiedz mi, czy nie łatwiej by było przypadkiem przerobić blaszkę od mocowania z manualnej, niż się tak bawić? Z tego co widzę, wystarczyłoby wyprostować "na górze" i powiększyć otwór żeby weszło ramię silniczka - prostsza i szybsza robota. Kształt jest odrobinę inny, ale to kwestia przesunięcia mocowania silniczka i z głowy.

lucasSNC
16-05-14, 11:29
Możesz i tak próbować, dla mnie akurat łatwiej było przerobić tą rhd. Wystarczyło imadło 30min roboty i z głowy.
Można jeszcze taką blaszkę kupić z civica usdm poliftowego, gdzie regulacja ta już była elektroniczna. Widziałem takie rzeczy na amerykańskich forach. Ale szybciej i taniej wychodzi przerobić.

kubaszow
17-05-14, 23:10
Dokladnie ja mam kompletna klime z USDMa i blaszka jest jak mowisz tylko w naszych autach nie ma otworow fabrycznych do jej montazu i trzeba przekladac caly nawiew lub na sruby tak jak u Ciebie. Do tego inny rezystor dmuchawy, trzeba cala dmuchawe przekladac idt. sporo roznic jest.

lucasSNC
17-05-14, 23:31
z założeniem panelu klimy usdm jest mniej roboty jak z klimatroniciem jdm, ogólnie to taka sama robota jak z jdm, tylko odpadają dodatkowe czujniki i przerobienie mechanizmu airmix z RHD na LHD, i zamiany pinów w kostkach, a dochodzi przerobienie tunelu środkowych nawiewów lub założenie tego usdm.
Dmuchawe czemu wymieniales? Co tam nie pasowało?

Fajt94
20-05-14, 15:49
O zesz ile roboty mnie czeka...

Wysłane z Samsung galaxy tab 3.

Homie
17-06-14, 18:27
Pany!
Czy ktos by mi pomogl z przerobieniem blaszki? Wszystkie czujniki juz mam tylko brakuje mi przerobienia blaszki pod silniczek. Czujniki dzialaja bo slychac jak zmieniaja temperature np wyjezdzajac z garazu