PDA

Zobacz pełną wersję : immo "dotykowy"



voxuran
24-05-08, 00:25
Witam ponownie. W moim autku jest immo ale nie w kluczyku tylko w takim ustrojstwie którym trzeba dotknąć do czytnika przy stacyjce. Czytałem na forum że nie jest to orginalny immo tylko jakaś dokładka co ciekawe mam do tego immobilisera kartkę z jakimś kodem (poprzedni właściciel mówił że jest potrzebna w wypadku gdy immo z jakiegoś powodu się zablokuje) moje pytanie jest takie czy w dzisiejszych czasach taki "dotykowy" immobiliser jest jeszcze coś wart? Czy lepiej to wywalić i wstawić normalny immo w kluczyku? A co gdy ten immobiliser się zablokuje co mam później zrobić z tym kodem, zgłosić sie do ASO? Czy złamanie takiego zabezpieczenia jest łatwiejsze niż normalnego immo w kluczyku?

zdjęcia tego ustrojstwa przy kluczyku
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/430886c068716951.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/1bd345431e12b5b8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/735de11b5f45e283.html

karta z kodem (spoko kod zamazałem :d )
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/353835ffcfdc1413.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f92e79a5d948716b.html

Kosciech
24-05-08, 01:11
Po pierwsze to immo w kluczyku jest do d...py, nie będę pisał publicznie jak sie go w kilka sekund obchodzi. Po drugie jak pojedziesz do ASO i pokażesz im tą karte kodową lub ten immobiliser to najprawdopodobniej strzelą karpia i nie będą wiedzieli ocb, no chyba że mają jakiegoś ogarniętego elektryka. Jak sie immo popsuje to do ASO nie dojedziesz , ten kod co masz na tej karcie wprowadza się najprawdopodobniej ilością przekręceń stacyjki lub jakimś ukrytym przyciskiem czyli tyle razy przekręcamy stacyjke ile wynosi 1 cyfra, przerwa potem z drugą itd. Może być inaczej wprowadzany, wszystko powino być napisane w tej instrukcji. Ten immo jest już troche starawy ale dopóki dobrze działa i nie ma z nim problemów to bym go nie ruszał, ewentualnie dołożyć jakieś odcięcie.

voxuran
24-05-08, 11:11
To znowu ja. Gdzieś czytałem że żeby odblokować Punto z podobnym immo trzeba ileś tam razy w odpowiedniej kolejności wcisnąć gaz żeby odpalić, ale u mnie chyba to nie przejdzie bo w tym kodzie są litery i cyfry. Immo jeszcze mi nie odmówił posłuszeństwa, tylko jest to strasznie nie wygodne to dotykanie przed każdym odpaleniem (ten czytnik jest po lewej stronie kierownicy, a stacyjka jest przecież po prawej) strasznie mnie to denerwuje to przekładanie kluczyków z ręki do ręki. Może jest ktoś na forum kto ma podobny immobiliser? Oczywiście do ASO nie dojadę więc może tylko laweta zostanie? Strasznie mnie ciekawi co jest napisane na tej kartce, chyba trzeba będzie udać się do jakiegoś tłumacza żeby mi to przetłumaczył albo spróbuję dostać się do centralki immobilisera może tam coś będzie opisane.
A i jeszcze jedno, co sie stanie z immobiliserem jak z jakiegoś powodu rozładuje mi sie akumulator albo go odłączę żeby go na przykład podładować albo wymienić? Nie "rozkoduje się" i nie trzeba go będzie później jakoś tam programować?

voxuran
24-05-08, 11:11
To znowu ja. Gdzieś czytałem że żeby odblokować Punto z podobnym immo trzeba ileś tam razy w odpowiedniej kolejności wcisnąć gaz żeby odpalić, ale u mnie chyba to nie przejdzie bo w tym kodzie są litery i cyfry. Immo jeszcze mi nie odmówił posłuszeństwa, tylko jest to strasznie nie wygodne to dotykanie przed każdym odpaleniem (ten czytnik jest po lewej stronie kierownicy, a stacyjka jest przecież po prawej) strasznie mnie to denerwuje to przekładanie kluczyków z ręki do ręki. Może jest ktoś na forum kto ma podobny immobiliser? Oczywiście do ASO nie dojadę więc może tylko laweta zostanie? Strasznie mnie ciekawi co jest napisane na tej kartce, chyba trzeba będzie udać się do jakiegoś tłumacza żeby mi to przetłumaczył albo spróbuję dostać się do centralki immobilisera może tam coś będzie opisane.
A i jeszcze jedno, co sie stanie z immobiliserem jak z jakiegoś powodu rozładuje mi sie akumulator albo go odłączę żeby go na przykład podładować albo wymienić? Nie "rozkoduje się" i nie trzeba go będzie później jakoś tam programować?

Kosciech
24-05-08, 11:29
Na centralce to nic nie będzie napisane, ewentualnie producent i model urządzenia. To jak są litery i cyfry w tym kodzie to pewnie jest model urządzenia tam wpisany a nie kod awaryjnego wyłączenia. zawsze można czytnik przerzucić na drugą strone kierownicy tylko pewnie dziura zostanie po lewej jak było wiercone w kolumnie kierownicy. A jak Cie tak bardzo wkurza to zawsze można sie go pozbyć i założyć inne zabezpieczenie. Immo w kluczyku raczej nie założysz bo to spore koszta by wyszły jeśli wogóle technicznie byłoby to wykonalne.

Kosciech
24-05-08, 11:29
Na centralce to nic nie będzie napisane, ewentualnie producent i model urządzenia. To jak są litery i cyfry w tym kodzie to pewnie jest model urządzenia tam wpisany a nie kod awaryjnego wyłączenia. zawsze można czytnik przerzucić na drugą strone kierownicy tylko pewnie dziura zostanie po lewej jak było wiercone w kolumnie kierownicy. A jak Cie tak bardzo wkurza to zawsze można sie go pozbyć i założyć inne zabezpieczenie. Immo w kluczyku raczej nie założysz bo to spore koszta by wyszły jeśli wogóle technicznie byłoby to wykonalne.

emg
24-05-08, 20:46
wywal to póki jeszcze się nie zepsuło i załóż coś bardziej współczesnego

emg
24-05-08, 20:46
wywal to póki jeszcze się nie zepsuło i załóż coś bardziej współczesnego

Prezesunio
25-05-08, 22:10
Ja mam taki sam i na szybie mialem naklejke Honda immobiliser wiec wydaje mi sie ze to org. jest

voxuran
25-05-08, 23:07
Też miałem taką naklejkę ale ją odkleiłem z oczywistych względów :d

airman
26-05-08, 00:21
Też mam taki immo. Widziałem już w wielu hondach go-byc może dokładali w salonach. Póki co działa i nie ruszam. Koleś który sprowadził moje auto mówił, że niby raz mu sie zawiesił(nie mógł odpalić auta) i oddał auto na Parowcowa w wawie i mu to naprawili.(serwis hondy)

superman2
30-05-10, 22:46
koledzy, a orientuje się ktoś czy można dorobić ten 'breloczek' immobilisera? bo u siebie mam taki sam, ale mam tylko jeden breloczek i sie troche boję, że go mogę zgubić... ewentualnie, jeśli nie da się dorobić drugiego breloczka, mógłby ktoś pomóc, dac jakieś wskazówki, jak to usunąć z auta?

tfidos
02-06-10, 22:35
voxuran, to co pokazales w pierwszym poscie to standardowy immo fabryczny hondy
mam taki sam

mam tez identyczny problem co superman2, mam tylko jeden "breloczek", moglby ktos napisac jak to w razie problemu usunac z auta? (moze byc na PW)

superman2
04-06-10, 20:35
Podjąłem dziś próbę demontażu tego immobilisera i niestety klops:/
1. Wszystkie kable są czarne
2. Część z nich idzie w kierunku ECU (pod nogi pasażera, z prawej strony)
3. Zauważyłem, że kable od tego immo prowadzą do dwóch kostek, część kabli z tych kostek nic nie robi bo tworzą zamknięty obwód, jedyne połączenie które by zostało ustanowione przez te kostki to połączenie dwóch kabli do trzeciego (o co mi chodzi widać na drugim obrazku)
i w związku z tym mam pytanie - czy te kostki to jest coś typu immobiliser-bypass? jak je zepnę do siebie to immo przestanie blokować uruchomienie auta? boję się je tak po prostu złączyć jedną z drugą dlatego pytam na forum... mam nadzieje, że ktoś mi odpisze tutaj albo chociaż na PW, bo naprawdę zależy mi żeby się pozbyć tego immo albo go chociaż na stałe deaktywować...
http://images45.fotosik.pl/301/d9276f5174d2e7b6m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d9276f5174d2e7b6.html) http://images38.fotosik.pl/297/950056fc8c2fb2abm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/950056fc8c2fb2ab.html) http://images35.fotosik.pl/155/2f704cdba59817a9m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f704cdba59817a9.html)

_Shadow
05-06-10, 13:35
proponuje nie wstawiac zdjec swoich kluczyków na forum ze wzgledów bezpieczeństwa, pozniej sie dziwicie ze auta giną, taki kluczyk ze zdjecia jest do dorobienia w 15 minut.
Podchodzi do auta i jedzie w sina dal ehh
Proponuje zeby admini usuwali takie posty od razu i umiescili jakies ostrzezenie o takim wklejaniu zdjec kluczyka