PDA

Zobacz pełną wersję : d15z1 - co z tym robić?



Ruffy
12-05-14, 00:35
Witam posiadam w miarę zdrowe d15z1 (czyt nie bierze oleju :D) jednak zastanawiam się co z tym zrobić, interesowałem się swapem na d15z6 głównie dlatego że więcej mocy i ponoć ma mniejsze spalanie... czy jest jakaś inna możliwość żeby dodać te brakujące kunie do z1 a jednocześnie nie tracić ekonomia? Czy to w ogóle na sens czy lepiej włożyć d15z6 i nie babrac się w tym? I pozostaje też kwestia czy coś od z1 może zostać czy szukać kompletnych swapow

kamil39
12-05-14, 08:04
jak chces grzebac w d15z1 to zatrzymasz sie gdzies na kolo 110 koni, wiecej nie ma szans ugrac, wiec albo robisz wydech, kolektor dolotowy d15b7 lub d16z6 + dolot i krotka skrzynia i cieszysz sie z tego co jest albo robisz swap, bo wiecej nie ugrasz, ale mysle ze w jajku te 110 koni na krotkiej skrzyni fajnie by chodzilo, ja niestety mam 5d i czuc te wieksze kg:p

Ruffy
12-05-14, 11:26
A jaki jest koszt żeby wsadzić d15z6?

mirasek
12-05-14, 12:45
interesowałem się swapem na d15z6 głównie dlatego że więcej mocy i ponoć ma mniejsze spalanie
Więcej mocy pow. 5000 rpm, spalanie takie samo, bez sensu taki swap, bez sensu walczyć o więcej jak 110ps z tym d15z1, zbieraj na b-serię albo ciesz się ekonomicznym autem które nie bierze oleju.

FoX
12-05-14, 19:11
Według mnie też to jest bez sensu robic swapa , bo uzyskasz pare kuców wiecej a nie wiesz na jaki silnik trafisz , jezeli ten nic nie bierze to bym zostawił go. A jesli chcesz moc to D16Z6 albo w B serie bym pakował :)

Seba27
13-05-14, 12:06
Ja nie chcialem sluchac ludzi i dlubalem to. Bylem uparty...
A wiec - Dolot parowa, przepustnica z C4, dolotowy z z6, Glowica z z6, wydechowy chinol - reszta wydechu 2cale na 2ch przelotach.
Wystrojone ale nie hamowane. W DelSolu dalo mi... 10,5 do "steki" na seryjnej s20... Myslalem ze sobie zyly otworze...
Ten cudowny twor mojej wyobrazni poszedl gdzies do ludzi - chyba nawet ktos z forum to kupil zamiast zajechanego y7 a ja kupilem kompletne d16z6, wyremontowalem i na tym samym osprzecie w tym samym aucie wyciagnalem 7,5 do 100km/h...

Nigdy wiecej z1 - jedyny plus tej jednostki to to ze moglem latac z gazem w podlodze non stop po miescie palac gumy z kazdych swiatel i nie udalo mi sie przekroczyc 10 litrow spalania. D16Z6 wiadomo ze spali wiecej bo jak go depczesz do konca caly czas to i 15taka potrafi lyknac ale jazda nieporownywalnie inna. SWAP jako SWAP - MINIMUM d16z6 zeby mialo to jakis sens - z6 jest fajna baza do modow i nie kosztuje tyle co B :)

karas
13-05-14, 14:49
chcesz osiągów- sprzedaj i kup przynajmniej cos z d16z6/y8/w4
chcesz jezdzic tanio i bezawaryjnie- po prostu dbaj o to d15z1 -lej dobry oblej, wymieniaj filtry itp.
Bezsensownosc swapa polega na tym, że wywalisz worek $$ a w przypadku pozniejszej sprzedaży dostaniesz za niego grosze

slawe k
14-05-14, 00:17
Zbieraj na B serie ;p

Ruffy
14-05-14, 01:46
Nigdy wiecej z1 - jedyny plus tej jednostki to to ze moglem latac z gazem w podlodze non stop po miescie palac gumy z kazdych swiatel i nie udalo mi sie przekroczyc 10 litrow spalania.

Eh no to sam juz nie wiem, bo oleju to on nie pali, ale w trasie do 90 to łyka 6, w mieście bez palowania spokojnie 9-10, a przy ostrym palowaniu 30 zł przepalil mi w 15 minut, 1 do końca, 2 do końca, 3 nawet nie wbijalem... Coraz poważniej myślę o komputerze pokazujacym spalanie...

kamil39
14-05-14, 08:03
Eh no to sam juz nie wiem, bo oleju to on nie pali, ale w trasie do 90 to łyka 6, w mieście bez palowania spokojnie 9-10, a przy ostrym palowaniu 30 zł przepalil mi w 15 minut, 1 do końca, 2 do końca, 3 nawet nie wbijalem... Coraz poważniej myślę o komputerze pokazujacym spalanie...To jak zeswapujesz na mocniejszy motor to bedziesz plakal za spalaniem d15z1:p , ta liczba 9-10 w miescie to jest cos nie tak raczej, taka furka powinna sporo mniej palic- mysle ze 7-8 w duzym miescie jest realne, mi po wiochach typu 20-30 tys mieszkancow pali mniej niz 7 a 5d jest sporo ciezsze od jajka. A auta tez nie oszczedzam i czesto redukcje leca.

Seba27
14-05-14, 08:14
Eh no to sam juz nie wiem, bo oleju to on nie pali, ale w trasie do 90 to łyka 6, w mieście bez palowania spokojnie 9-10, a przy ostrym palowaniu 30 zł przepalil mi w 15 minut, 1 do końca, 2 do końca, 3 nawet nie wbijalem... Coraz poważniej myślę o komputerze pokazujacym spalanie...

NIEREALNE poziomy spalania przy z1/z3 - zmierz oporowosc na Lambdzie bo pali w UJ.
No chyba ze to MB i troche podjechane - to moze sie zgadzac.

Powiem tak - 2 miesiace temu robilem SWAPA dla bialko1994 wlasnie z d15z3 na d16z6.
Z wszystkim wszystkim zostawil chlopak ponad 4000zl ale - ma silniczek na nowych pierscionkach, na nowym rozrzadzie, swierzych plynach itd itd. Poza samym silnikiem mial ochote na wydech i dolot jeszcze + lampy przednie stad tez kwota w zasadzie ale jak go przewiozlem po swapie na 2gim oleju dopiero do 4tys - to powiedzial ze nigdy to auto tak nie jechalo :P

Teraz zadowolony bardzo - spalanie na tym samym poziomie a jazda o niebo inna - jest sie czym zebrac, czym przyspieszyc, czym jechac w trase. Ale jak sam stwierdzil - ma sentyment do auta, ladna blache - wiec zainwestuje - pojezdzi 2-3 lata i dopiero sprzeda. Wtedy taki wydatek dla mnie ma sens. Ale jesli kolego nie jestes pewien czy nastepnego lata nie bedziesz jezdzil inna fura - odpusc - szkoda pieniedzy - no chyba ze masz za duzo to chetnie troche przytule :P

Pol zartem pol serio w zasadzie - mam akurat na handel silnik petarde d16z6 doprezony tlokami - po kapitalce z wystrojonym kompem 154KM + hybryda skrzyni - wiecej info o swapie czy tez w sprawie twoich planow dotyczacych tego wozu i sensie takowych przerobek - Pisz PW. Jedyne co ci moge doradzic w miare w bardzo niskiej kasie jak jezdzisz po miescie glownie - laduj skrzynie biegow z 1.3 - i kolektor wydechowy 421 ebay - i zostaw ten silnik w spokoju bo tyle heistu co ja przez ta kupe przelalem spokojnie moglem zainwestowac w swap z6 - napewno lepiej wydane pieniadze. A Bserie? sie tak ludzie podniecaja tymi Bseriami - nie mowie ze sa zle ale za PASCIA silnik "B" cza zaplacic 3500 minimum. Wiec jak masz kupic pascia za taka kase to lepiej kup pascia z6 - i buduj Bseries killera ;) Na Krakowskich Nocnych moje z6 dojezdzalo pierwsze wraz z Bseriami - wiec da sie? i wcale nie cza miec DOHC pod maska

kamil39
14-05-14, 10:14
A moim zdaniem zeby d16z6 jezdzilo jak padniete b16 to musisz wlozyc w dolot ,remont wydech to za taka kase kupisz z angola b18c4 w swietnym stanie i tanim kosztem jak zacznie brakowac to peknie te 180++a d16z6 przy 145 koniach tanim kosztem sie zatrzymasz przy dobrych lotach.

Seba27
14-05-14, 12:00
Tu kazdy sprzedaje te angole w swietnym stanie a pozniej jest opinia na forum ze normalne ze przeciez c4 wdupcza litre oliwy na 1000km xD kompletny wydech wraz z ebayem 2cale teraz sprzedaje za 500. Kupic stozek i zalozyc kibel rure to sa dla ciebie koszta? zrob cos w Bserii - przesadzasz i to mocno. Chlopak kupi Bserie - przeswapuje - zatrzyma sie na 6ciu tysiacach z padlem ktory bedzie zlopal conajmniej olej - zloty interes - Typowy Civicklubowiec ;)

Ruffy
14-05-14, 12:24
B serie odpadają, d16z6 tez odpada :) a jak zmierzyć oporowosc tej sondy? Teraz może będzie ciut mniejsze bo ustawiłem ze znajomym zawory, były takie luzy ze się śmiał ziomek ze ktoś je chyba na 0,40 ustawiał bo taki luz był.. Teraz są 20 ssące i 25 wydechowe, może będzie lepiej...

kamil39
14-05-14, 12:33
Powiem tyle , jak Ci padla sonda 5 zylowa to 420 zl kosztuje ngk w hurtoni na rabaty pracownicze a detal 700-800 zl:P i nie ma innych zamiennikow. i tak latwo na opornosc nie idzie sie chyba pomierzyc

Ruffy
14-05-14, 13:55
No dobra, a jak nie sprawdzić czy ona jest padnieta?

kamil39
14-05-14, 18:30
Na poczatek zrob samodiagnostyke, moze cos wyskoczy(mi przy padnietej lambdzi wyswietlal sie blad 48)przez to auto paliwo kolo 8-9 litrowi nie dzialalo econo(5 gen i tak chyba tej lampki nie ma..)