PDA

Zobacz pełną wersję : LPG w D16Z9 + M62



PIMPEK_EJ2
11-05-14, 22:54
Mam D16Z9 mam instalacje STAG 4 + zavoli Zeta N + Valtek 3 ohm dysze 2,1.

Teraz doszedł eaton m62 doładowanie 0,5 - 0,7 bara i pytanie co zmienić? Na co?

Reduktor wiadomo tylko na jaki?? KME gold czy może coś innego?

no i jakie wtryski?

Przewody fi=6mm

reaktor
11-05-14, 23:14
reduktor może po prostu dołóż 2 zeta n albo zeta s

wtryski to jakieś hana zielone albo niebieskie jak wystrojony powyzej 200km

MichalEK3
12-05-14, 22:20
zależy ile tam Ci ten eatonek dmuchał bd, jak coś w granicach 200km to jednego AC R01 czerwonego bym proponował, hanki niebieskie do tego, pojedyńczo nie w listwie i dobre strojenie, najlepiej AFR i musi śmigać w całym zakresie łaski nie robi:))

LukasN
19-05-14, 19:03
No i miedź wsadź 8, więc i wielozawór musisz wymienić :p

Brylant1
19-05-14, 21:00
Mozna go rozwiercic.

PIMPEK_EJ2
22-05-14, 14:35
No i miedź wsadź 8, więc i wielozawór musisz wymienić

Nie którzy radzą zostawić, inni żeby wymienić. Sam już zgłupiałem :/

CHyba kupie reduktor ac rc01 ten 250 km i do tego niebieski hany a przewody zostawie 6 na razie.

Lune
22-05-14, 14:41
Jeżeli miedz 6mm nie wydoi to kupujesz faro 13mm (odpowiednik miedzi 8mm) i podmieniasz - zamkniesz się w 50zł jeśli sam ogarniesz :)

Edit: No tak, zapomniałem o wielozaworze i elektrozaworze przed reduktorem.. Więc trochę drożej wyjdzie.

Seba27
22-05-14, 14:42
Mam nadzieje ze przy tym cisnieniu ktore chcesz dmuchac masz chlodnice oleju i nie zapomniales o wskazniku EGT bo temperatury to to dostanie niezlej

ma1ster
22-05-14, 21:02
Teraz doszedł eaton m62 doładowanie 0,5 - 0,7 bara i pytanie co zmienić? Na co?


Tu trzeba pamiętać, że np taki reduktor KME gold pracuje na ciśnieniu nie rzadko 0,7 Bar, a co dalej, przy takim doładowaniu mogą zaistnieć problemy natury fizycznej wdmuchnięcia rozprężonego do takiego ciśnienia gazu...

reaktor
23-05-14, 02:56
lepiej 2 zavoli dlatego

PIMPEK_EJ2
26-05-14, 23:42
Mam nadzieje ze przy tym cisnieniu ktore chcesz dmuchac masz chlodnice oleju i nie zapomniales o wskazniku EGT bo temperatury to to dostanie niezlej

Seba27 nie mam chłodnicy oleju jeszcze, auto bez doładowania i tak trzymało temperature oleju bardzo wysoko, 100 stopni minimum, przy szybszej jeździe do 120 dochodzi, w trasie też:/ A ponoć to już za dużo?

Egt też nie ma na razie jest tylko boost i temperatura oleju.

Myślałem nad kme gold ale bardziej skłaniałem się ku ac rc01. Auto na obecnej instalacji jeździ NORMALNIE DO 4500 obrotów. Pytanie czemu sonda przy spokojnej jeździe( bez doładowania) pokazuje 0v czyli ubogo.:/ przy pełnym bucie pokazuje że jest bogato.. WTF?

Ktoś coś podpowie?:)

reaktor
27-05-14, 10:22
Seba27 nie mam chłodnicy oleju jeszcze, auto bez doładowania i tak trzymało temperature oleju bardzo wysoko, 100 stopni minimum, przy szybszej jeździe do 120 dochodzi, w trasie też:/ A ponoć to już za dużo?

Egt też nie ma na razie jest tylko boost i temperatura oleju.

Myślałem nad kme gold ale bardziej skłaniałem się ku ac rc01. Auto na obecnej instalacji jeździ NORMALNIE DO 4500 obrotów. Pytanie czemu sonda przy spokojnej jeździe( bez doładowania) pokazuje 0v czyli ubogo.:/ przy pełnym bucie pokazuje że jest bogato.. WTF?

Ktoś coś podpowie?:)zmien gazownika zle dobrany mnoznik
nie ma byc ani bogato ani ubogo
sonda ma falowac czyli zmieniac stan z ubogiego na bogaty

najlepiek kup kabel na allegro i podłacz laptopa i wrzuc skany mapy lpg

gerocrx
27-05-14, 14:11
ciekawe kto stroił bez egt- pewnie zanim wystroisz tłoki popłyną. mam instalacje gaz na doładowaniu o.5 wystarczy chwila aby egt było 850 (turbo)

PIMPEK_EJ2
27-05-14, 23:13
Reaktor mam kabelek i acgassynchro wiem że sonda powinna latać od 0 do 1.tak jest na postoju. Przy pełnym bucie pokazuje 0,6 0,7 v.

Gaz był zakładany rok temu w łódzkim nagazie... Dysze które wsadzili miały 1,7 mm mnożnik zaczynał się od 2,2..
Na dodatek wyłączyli sygnalizowanie błędów dźwiękiem zeby nie piszczał przy pełnym bucie bo zapętlały się wtryski:/ na pełnym ogniu było 25ms..

To tylko nie które ich patenty!

No i plus po stacyjce był podłączony pod pierwszy wtryskiwacz. Po wrzuceniu resistor boxa gaz oszalał i robił co chciał:)

Przy strojeniu pb mieliśmy od razu gaz wystroić na afr ale nie udało się zebrać mapy benzynowej:/

Pytanie jakie ciśnienie musi dawać reduktor żeby było dobrze w całym zakresie obrotów?
Dodam tylko że doładowanie chciałbym podnieść:)

reaktor
28-05-14, 00:29
Pytanie jakie ciśnienie musi dawać reduktor żeby było dobrze w całym zakresie obrotów?
Dodam tylko że doładowanie chciałbym podnieść:)

to zalęzy od wystrojenia podzespołów i od dysz wtrysków
generalnie dobrze zeby był koło 1 bar ale tonie jest złota zasada

wrzuć ta mape i korekty z ac gas zobaczymy jak to wyglada


Reaktor mam kabelek i acgassynchro wiem że sonda powinna latać od 0 do 1.tak jest na postoju. Przy pełnym bucie pokazuje 0,6 0,7 v.

to chyba prawidłowo

2.W pętli otwartej (Open Loop) - wartości:
- bliskie 0.7-0.8V kiedy ostro przyspieszasz. Sonda NIE faluje a stoi na takich wartościach. Fachowo mówi się - "stoi na bogato"
- bliskie 0V -0,2V kiedy hamujesz silnikiem - sonda NIE faluje a stoi na takich wartościach. Fachowo mówi się - "stoi na ubogo"

Układ zamkniętej pętli (closed loop) - tym trybem komputer steruje biorąc dane z pierwszej sondy lambda i kompensując różnice z map paliwowych odpowiednio wzbogacając/zubożając dawkę paliwa do osiągnięcia pożądanego AFR zdefiniowanego w innej matrycy.

Układ otwartej pętli (open loop) - tym trybem komputer steruje nie biorąc danych z sondy lambda tylko biorąc dane z mapy paliwowej. Układ odłącza sondę lambda w tym trybie i sugeruje się tylko mapami paliwa.

Po lewej stronie oscyloskopu widzimy wartości napięcia. Jeśli sygnał z sondy lambda zbyt długo utrzymuje się poniżej 0,45 V to oznacza, że mamy mieszankę ubogą, jeśli powyżej 0,45 bogatą




http://images63.fotosik.pl/213/9e50c3ff8ba6bf03.png


[QUOTE=PIMPEK_EJ2;2299556]

Gaz był zakładany rok temu w łódzkim nagazie... Dysze które wsadzili miały 1,7 mm mnożnik zaczynał się od 2,2..
ja mam 2,5mm i dopiero jest ok

PIMPEK_EJ2
28-05-14, 07:11
Ja obecnie mam rozwiercone na 3mm

Sent from my Windows Phone using Tapatalk

Seba27
28-05-14, 07:58
Seba27 nie mam chłodnicy oleju jeszcze, auto bez doładowania i tak trzymało temperature oleju bardzo wysoko, 100 stopni minimum, przy szybszej jeździe do 120 dochodzi, w trasie też:/ A ponoć to już za dużo?

Egt też nie ma na razie jest tylko boost i temperatura oleju.

http://s16.postimg.org/5q41qp3fl/zestaw.jpg (http://postimage.org/)


Taki zestawik - jestes ponad 1000 lzejszy ale nie martwisz sie o parametry
Zakladam ze na swiece irydowe juz przeszedles - jak nie - przejsdz dla spokoju ducha - teraz placilem cos 75zl za sztuke do z6

Kolejna sprawa to olej na jakim jezdzisz bo do takiego setupu to jakies 10W60 dobre by sie przydalo - zwroc koniecznie uwage na temp "plyniecia" oleju - znajdz taki co plynie wysoko, dokladaj chlodnie i powinno dac rade spokojnie - chlodnia min 10 rzedow

ma1ster
28-05-14, 21:32
Do wymiany masz wtryskiwacze... masz za duży mnożnik, trzeba zwiększyć dysze, bo przy max obciążeniu będzie zapętlanie... a jak dasz dysze 3.0 i będzie mnożnik ok.1, to dupa blada na wolnych obrotach... bo nie wyjdziesz z czasami...

Czyli na valtec 3 ohm w tym przypadku można jeździć z dobrze ustawionym dołem i zapętleniem ubogim w górze... lub bogaty dół, i całkiem ok. max obciążenia...

PIMPEK_EJ2
29-05-14, 22:08
Jak tylko będe miał wolną chwile podepnę lapka pod staga i dam zrzuty.

Seba świece na razie zwykłe bkr7e ze zmniejszoną przerwa.CHłodnica wpadnie dopiero na przyszły sezon, za dużo wydatków w tym roku:/

Olej na razie zwykłe 10w40 commy.

ma1ster właśnie dlatego pytam, większość osób poleca niebieskie hanki. Pytanie tylko co do reduktora.

Czas wtrysku na lpg na vtec-u się zapętla..Na jałowych czas wtrysku pb 2,4 na lpg 4,3 mnożnik niecałe 1,3, dysze 3mm.

Na ile proponujesz rozwiercić dysze? 3,5? 4mm?

ma1ster
30-05-14, 13:10
W sumie mnożenie razy 1.3 jest całkiem ok.

Ale jak zapętla, to nic nie pomoże już... do wymiany, a jakie te hany to metodą dobru z tabel... a poza tym teraz hana ma wtryskiwacze z zmienianą końcówką, można kupić różnej średnicy dysze za kilka zł, więc proponował bym Ci kupić jakieś dysze z przedziału mocy Twojego wozu i metodą prób i błędów zbadać...

Myślę że, takie AC w-01 BFC też tam się odnajdą, a kosztują znacznie mniej...

PIMPEK_EJ2
03-06-14, 23:15
Widziałem własnie te nowe wtryski ac. Pytanie ile są warte? Muszę chyba zmienić wtryski benzynowe jeszcze bo pod koniec na vtec-u mają koło 20ms:/