Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : stożkowy filtr powietrza - pomysł (?)



przemsi
11-05-14, 21:27
Witam,
ostatnio zastanawiałem się nad kupnem zestawu do montażu stożkowego filtra powietrza. Dostępne są dwie wersje: na krótkim i długim ramieniu.
W pierwszym przypadku filtr jest montowany "w puszcze" po starym filtrze. Teoretycznie dostaje zimne powietrze, lecz czy na pewno? myślę że łapie pół na pół ciepłe z zimnym.
Układ dolotu z długim ramieniem uważam za ideał, oczywiście poza wysoką ceną.
W związku z czym mam pomysł i chciałem Was zapytać o radę.
Co będzie jeśli:
1. wyjmę standardowy filtr z puchy i zostawię ją zamkniętą.
2. zdejmę przedni zderzak.
3. zdemontuje standardowy początek układu dolotu powietrza (zostanie wtedy tylko plastikowa rura która prowadzi powietrze do drugiej puszki, w której teoretycznie powinien być filtr)
4. montuje filtr stożkowy zamiast puchy (tej, która powinna być z zderzaku)
Co sądzicie? czy jest dobry sposób?
pozdrawiam i dziękuję za uwagę.

Winni
11-05-14, 22:17
Brzmi jak zwykly Cold Air Intake, wymontowuje sie puszkę rezonatora, filtr stozkowy przy wlocie zderzaka polaczony rura z puszka gdzie byl wczesniej filtr. Wydaje mi sie ze to najlepsze rozwiązanie, trzeba tylko najlepiej hydroshield na filtr stozkowy zalozyc zeby nie przemokl od wody.
Mocy to bez strojenia raczej nie da wiele jesli wogole, ale zimniejsze powietrze i tak bedzie lepiej służyć silnikowi niz zimne :)

przemsi
12-05-14, 12:10
Mocy to bez strojenia raczej nie da wiele jesli wogole, ale zimniejsze powietrze i tak bedzie lepiej służyć silnikowi niz zimne :)

W sensie lepsze zimne niż ciepłe:) myślę że pomysł jest ciekawi, tani w wykonaniu. A czy po tej modyfikacji dźwięk pracy silnika będzie bardziej "rasowy"?

Winni
12-05-14, 12:46
Bez rezonatora będzie bardziej rasowy ;)

przemsi
12-05-14, 20:05
najmocniej przepraszam, ale nie zrozumiałem;-)
rozumiem że rezonator to jest ta pucha z nadkola/zderzaka. ona ciągnie powietrze. Jeśli jej nie będzie, tzn zastąpi ją filtr powietrza, to dzwięk ulegnie zmianie? a spalanie? czy są "skutki uboczne"
z góry dzięki za odpowiedź.

Winni
12-05-14, 21:03
Wywalasz wszystko poza puszka gdzie jest filter, powinno to wtedy tak wyglądać :

http://s7.directupload.net/images/140512/nqd6gu3z.jpg (http://www.directupload.net)

Tam gdzie zaznaczone podłączasz rurę i wyprowadzasz do zderzaka ;)

Spalanie nie powinno ulec zmianie, nie ingerujemy przecież w pracę silnika tylko dostarczamy mu zdrowsze powietrze. Skutków ubocznych też nie powinno być poza fajnym dźwiękiem ;)

Jak przyjdzie mój zderzak GP to przy montażu tak właśnie zrobię, użyje takiej plastikowej gietkiej rury dolotowej którą można dostać za małe pieniądze na Ebayu :)

Filtra używał bym tylko oryginalnego od Hondy, sportowe etc. nie dają bez modyfikacji ECU znacząco więcej mocy, tyko wpuszczaja przez ich budowę więcej syfu do silnika. Na Civinfo był super test, gdzie filtr oryginalny wygrał przeciwko wszystkim innym akcesoryjnym filtrom ;)

przemsi
14-05-14, 10:06
Dzięki za pomoc. Teoretycznie można zostawić seryjną rurę od dolotu oraz zdemontować puchę ze zderzaka i efekt pewien być ten sam co poprowadzeniem nowej rury? Rozumem że na początku rury montujesz hydroshield ?

Pik
14-05-14, 11:06
Wywalasz wszystko poza puszka gdzie jest filter, powinno to wtedy tak wyglądać "Wszystko" tzn co??? Tam jest tylko gumowa rurka ściągająca z dołu chłodniejsze powietrze... Układ dolotowy to w praktyce właśnie ta plastikowa puszka i rura łącząca z czujnikiem MAF.


Skutków ubocznych też nie powinno być poza fajnym dźwiękiem A skąd przypuszczenie, że dźwięk silnika miałby się zmienić, skoro dolot jest zachowany bez istotnej zmiany?

Co do wykonania domorosłej (w miarę taniej) wersji dolotu, który zmieniałby gang silnika i pozwolił mu swobodniej oddychać, to oczywiście można to łatwo zrobić. Należy wtedy zdemontować całą tą plastikową puszkę, a rurę z czujnikiem MAF przedłużyć i wyprowadzić w wymarzonym miejscu. Na końcu montujemy filtr stożkowy i to "wszystko". Bo pozostaje kilka problemów, jak np. właściwy montaż aby uniknąć wibracji dość długiej rury, albo jak zabezpieczyć przed skutkami deszczu/wody.

Nie wiem czy to się opłaca. Sam filtr stożkowy w miarę porządnej firmy np. K&N to wydatek około 200 pln. Do tego należy dokupić zestaw czyszczący. Po stronie pozytywów, to filtr bawełniany kupujemy w zasadzie na całe życie pojazdu. Za około 400-500 pln można kupić gotowy "kit" np. K&N 75i albo Simota.

Winni
14-05-14, 13:15
Niestety nie masz racji Pit ;)

Tutaj zdjęcie, co wszystko jest demontowane, jak widac nie jest to tylko jedna rurka:

http://s14.directupload.net/images/140514/gyqm68k9.jpg (http://www.directupload.net)

Przez usunięcie tej małej puszki i wszystkich innych rurek zmienia sie dźwięk, sam słyszałem jak brzmi 1.8 właśnie z tym wszystkim usuniętym :)

Hydroshield nie wiem czy bede montował, jeździ duzo osób bez i nic się nie dzieje ;) Pozatym filtr jest dopiero w puszce a nie zaraz odkryty z przodu zderzaka.

Pozdrawiam :)

Winni

Pik
14-05-14, 14:53
A no to sorki za wprowadzenie w błąd. Od dawna (ze 4 lata) jeżdżę na dolocie Typhoon, to mogę słabo pamiętać jak dokładnie to wyglądało.

BTW, ten zestaw wyglądał tak po montażu:
http://www.asg.elknet.pl/ftp/zdjecia/roznosci/typhoon1.jpg

Winni
14-05-14, 16:08
Osobiscie nie jestem fanem sportowych filtrow z powodow wyzej podanych, ale ktos jak lubi :)

Zastanawialem sie nad Typhoonem, jednak cena w porownaniu do braku porzadnej rury dostarczajacej zimne powietrze mnie odstraszyla ... W takiej konfiguracji nawet z ta przegrodka ciagnie tylko cieple powietrze od silnika ;)

przemsi
14-05-14, 21:02
Zdecydowanie najważniejszy jest dopływ zimnego powietrza. Sam nie wiem ze kupić gotowy zestaw na krótkim ramieniu np. K&N czy bawić się w przeróbki. Dzięki za schematy i zdjęcia.
Pozdrawiam

ArdianFK2
14-05-14, 21:17
u mnie jak Winni cena odstraszyła i ostudziła zapał :)
puki co sam nic nie ruszam

mam patent na samoróbke dźwieku rasowego jak w stożk tylko to taka domowa metoda i pewnie usłysze słowa krytyki, że to prowizorka, ale kiedyś sie sprawdziłą w jednym złomie jak ktoś zainteresowany to PW :E

Winni
14-05-14, 22:39
Powiercenie dziur w puszce filtra? Nie dziękuję :p

Dźwięk po takim zabiegu jest fajny ale ciągnie ciepłe powietrze z dołu silnika, może wpłynąć negatywnie na osiągi ;)

ArdianFK2
14-05-14, 22:44
zaślep otwory folia plastikową taka grubą dźwięk sie nie zmieni a wszstko będzie szczelne :D

Winni
15-05-14, 00:09
Jak miał bym puszkę zbędną to bym przetestowal, ale póki co nie chce nic wiercic w swojej :p

ArdianFK2
15-05-14, 00:36
też szukam drugiej zeby zobaczyć jak to wyjdzie w Hondzie :)

marcin001984
15-05-14, 20:06
Wystawiłem auto na sprzedaż, ale szczerze mówiąc nie spieszy mi się żeby pozbywać się mojej Hondy. Jeżeli ktoś zapłaci mi tyle ile chce to wtedy sprzedam, a jak nie to dalej będę jeździł bo jestem zadowolony. W każdym razie... mam dolot Typhoon K&N kupiony dwa miesiące temu w inter carsie. Gdyby ktoś był zainteresowany to mogę odsprzedać za 600zł

Winni
15-05-14, 20:11
Mały offtop: a czemu wystawiłeś jak jesteś zadowolony? :)

Ontopic: Właśnie zamówiłem rurę Ramair, musze jeszcze gdzieś w budowlanym jakiś stożek kupić żeby nałożyć go z przodu na rurę. Jak wszystko dobrze pójdzie to w środę powinno być razem z przodem GP zamontowane :)

marcin001984
15-05-14, 20:28
Z ciekawości czy ktoś będzie chciał kupić za 34 tys :)

mateusz199
16-05-14, 00:11
Witam. Jeśli ktoś ma trochę chęci to może sobie wystrugać taki dolot:
http://images63.fotosik.pl/981/a75136577c7c9f33m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a75136577c7c9f33.html)

http://images64.fotosik.pl/983/e7a7ce99a1e180c0m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7a7ce99a1e180c0.html)

http://images63.fotosik.pl/981/ad1241f83f985840m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad1241f83f985840.html)

Po takim zabiegu honda zaczyna brzmieć jak honda :)

marcin001984
16-05-14, 00:42
A czym on się różni od Typhoon'a? Sam filtr wygląda właśnie jak ten K&N

TRAFO
16-05-14, 09:31
Witam. Jeśli ktoś ma trochę chęci to może sobie wystrugać taki dolot:

http://images64.fotosik.pl/983/e7a7ce99a1e180c0m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7a7ce99a1e180c0.html)

Po takim zabiegu honda zaczyna brzmieć jak honda :)

Zainteresował mnie ten filterek na odpowietrzeniu od zaworów. Co to, skąd to i czy to jakieś specjalne coś?
Ładnie wygląda i pewnie jak nie jest połączony z dolotem to nie zatłuszcza przepustnicy. Jakie masz o nim zdanie?

mateusz199
16-05-14, 15:31
A czym on się różni od Typhoon'a? Sam filtr wygląda właśnie jak ten K&N

Racja, filtr jest K&N'a o nr: 14084-2, w zasadzie jedyną różnicą jest cena, bo można taki dolot zrobić za 1/4 ceny typhoon'a.

TRAFO filterek tzw. na odme. Zamontowałem tylko dlatego, żeby nie łączyć pokrywy zaworów z dolotem i tak jak mówisz, nie zabrudzi przepustnicy.