Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Spadek mocy po remoncie silnika.



tshooda
11-05-14, 12:29
Witam,
wczoraj skończyłem remont silnika w mojej Hondzie. Jest to civic 5D z 95 roku (MB1). Silnik 1.6 16V + LPG D16Y3.

Wymienione zostały uszczelki, regeneracja głowicy (uszczelniacze, frezowanie gniazd, planowanie, sprawdzenie szczelności na gorąco), pierścienie tłokowe + rozrząd przy okazji.

Od wczoraj zrobiłem około 100km i zauważyłem że na zimnym silniku z pierwszego biegu startuje dobrze, na dwójce do 3 tys. obrotów też jest OK natomiast od 3 tys. obrotów wyraźnie czuć spadek mocy, 4 szarpnięcia i później już nie rozpędza się tak sprawnie jak wcześniej. Dodam że te szarpnięcia występują tylko raz i tylko na 2gim biegu w okolicy 3 tys. obrotów. Później autko już jest trochę "zamulone", obroty silnika po wciśnięciu gazu leniwie wzrastają.

Dodam że przy demontażu aparatu zapłonowego zapomniałem zaznaczyć położenia względem głowicy i teraz ustawiony jest raczej na słuch. Znaki na rozrządzie są poprawnie ustawione.

Podczas jazdy odnoszę wrażenie jakby coś było za ciasno złożone. Wiem że jak nowe pierścienie to muszą się dotrzeć i narazie nie kręcę powyżej 3,5tys. km. LPG na czas dotarcia (500-1000km) wyłączone - jeżdżę tylko na Pb.

Co to może być? Gdzie uderzyć i gdzie szukać? Sprawdzić kompresję? Może klawiatura za mocno przykręcona do głowicy (nie znałem wartości w Nm i dokręciłem dość mocno).

Z góry dziękuję za wszelakie sugestie.

Endrju1
11-05-14, 13:09
Skoro masz podejrzenia co do zapłonu, to polecam zająć się najpierw tym, a jeśli nie pomoże to dopiero wtedy szukać gdzie indziej przyczyny.

mario85
11-05-14, 13:28
Rozrząd poprawnie ustawiony?

bartek_levis
11-05-14, 13:30
ustaw dobrze zapłon, luz zaworowy robiłeś ?

tshooda
11-05-14, 13:36
ustaw dobrze zapłon, luz zaworowy robiłeś ?

Tak, luz zaworowy ustawiony. Rozrząd też. A czy te objawy mogą być przez zły kąt wyprzedzenia zapłonu? W mojej miejscowości ciężko o dobrego mechanika (dlatego też postanowiłem poświęcić tydzień i zrobić remont silnika we własnym zakresie).

Do ustawienia tego aparatu potrzebuję jakiejś dobrej lampy stroboskopowej? I czy ogólnie sobie poradzę? :)

Endrju1
11-05-14, 13:42
Włączasz tryb diagnostyczny (czyli zwierasz wtyczkę samodiagnostyki) i normalnie ustawiasz na lampę.

tshooda
11-05-14, 14:11
Włączasz tryb diagnostyczny (czyli zwierasz wtyczkę samodiagnostyki) i normalnie ustawiasz na lampę.

Czy taka lampa wystarczy? Czy trzeba się zaopatrzyć w "coś" lepszego?

http://allegro.pl/lampa-stroboskopowa-do-ustawienia-kata-zaplonu-i4216014228.html

HEG8
11-05-14, 14:24
Może klawiatura za mocno przykręcona do głowicy (nie znałem wartości w Nm i dokręciłem dość mocno).

Z góry dziękuję za wszelakie sugestie.

Czyli nic dobrego... Odkręć i skręć według Nm bo dużej siły to tam nie ma - w okolicach 25Nm czyli tyle co nic...

Poll
11-05-14, 14:33
A moment dokręcania ręką to będzie gdzieś 60 Nm (klucz 20cm i 300 N siły)

tshooda
11-05-14, 16:27
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
Udało mi się odkopać momenty dokręcenia klawiatury dla SOHC w civicu i wynosi ona odpowiednio 12Nm śruby przy kole i aparacie a reszta na 22Nm. Napewno dokręciłem znacznie więcej. Zamówiłem też lampę do ustawiania zapłonu. Zajmę się tym w tygodniu i dam znać czy pomogło.

Karpiczek
11-05-14, 16:40
A glowice tez przykrecales zwyklym kluczem, nie dynamometrycznym?

tshooda
11-05-14, 19:21
Głowica dokręcona tak jak powinna, w 4rech etapach, kluczem dynamo~

Po regeneracji głowicy dostałem głowicę z odkręconą klawiaturą bo nie miałem uszczelek pod klawiaturę i musiałem dokupić. Myślałem że dostanę głowicę całą skręconą dlatego wcześniej nie szukałem momentów dokręcenia klawiatury i skręciłem do oporu myśląc że nie ma to większego znaczenia. Po złożeniu całości kręcąc kołem na 5tym biegu chodziło to dość ciężko. Jutro ją poluzuję. A zapłon ustawie jak lampa już będzie w moich łapskach.

Po zluzowaniu klawiatury musowo oczywiście ponowna regulacja zaworów. Jutro wieczorem dam znać czy to pomogło.

mario85
11-05-14, 20:50
Zobacz luz na zaworach bo może po zrobieniu przylgni zaworowych inaczej się osadzają na poprzednim ustawieniu luzów na klawiaturze którą dokręciłeś na siłę. Zawory wtedy mogą się nie domykać bo są wykręcone na regulacji.