Zobacz pełną wersję : d16z6(y8) czy b18c4
Witam jakiś czas temu pytałem o swap. Mam 3d ej9 d14a4 i chce podnieść moc. Przy tym co mam nie ma dużo możliwości więc swap. Nie ważna kasa na sam swap ale póżniej użytkowanie się liczy. Proszę tu o opinie urzytkowników tych silników na temat spalania, osiągów i awaryjności. Co będzie tańsze w utrzymaniu? Czy do tych silników opłaca sie wkładać gaz? Jakie będę miał problemy chcąc włożyć ten czy ten? I proszę nie krzyczcie, bo szukałem i czytałem i nie na wszystko znalazłem odpowiedź a poza tym jest tego tyle że się można zamotać i nabawić bólu głowy. Pozdrawiam
B seria jest droższa, i w kupnie i w użytkowaniu i w spalaniu [choć nie zawsze]
swapować, inwestować, kupować, modyfikować, tuningować etc. a później gaz to tak trochę nie po ludzkiemu
Czy do tych silników opłaca sie wkładać gaz
b seria nieznosi gazu.d przyjmuje gaz na spokojnie o ile instalacja jest profi.
tak jak RDk powiedzial.D seria tania jak barszcz w uzytkowaniu.jak juz mozesz to szukaj y8.krotka skrzynia dolot, wydech i vti mozna doganiac.
b seria genialna ale koszty niektorych czesci(niedaj Boze skrzynia, polosie) powalaja czasami.ale fun jest niesamowity.ale wtedy zapominasz o gazie bo po roku silnik mozna wyzucic
Kolega sadam napisał wszystko co i jak. No może z tym gazem troche przesadził, jako ze miałem gaz i w jednei i drugiej serii i wszystko było oki.
Jak cos to w niedalekiej przyszłości odstąpie moje serducho D16Y8 (jestem drugim właścicielem od nowości, auto serwisowane)
Więc chyba kupię serie d. Koledzy wiem że nie powinno się robić takiego tuningu i gazu zakładać ale ja potrzebuję samochód na co dzień a chce tylko żeby był zrywniejszy. Czy w z6 lub y8 bede czuł lepszą moc niż tą co mam teraz? Może jakieś dane w cyferkach tych silkników? osiągi i spalanie. Bedę chciał później zrobić dolot i wydech kolektor 421 i tłumik i tu dylemat pomocy :( to:http://moto.allegro.pl/item365505224_tlumik_turbo_wm_z_silencerm_regulacj a_glosnos.html czy to:http://moto.allegro.pl/item366891066_tlumik_sportowy_km_model_spo_duet_op aska_gratis.html. Który mi da moc i jaki jest lepszy czy z aluminium czy z kwasóki? i jeszcze jedno chce dodatkowe wskaźniki w słupek. Jakie są najprostsze do zamontowania jak nie ma sie turbo. A może narzie zrobić dolot i wydech w tym silniku co mam??? Ile więcej samochód pali jak ma wydech i dolot zrobiony? i Pytanie do Polkara jakie miałeś osiągi w d16y8 na benzynie i gazie? I jaki gaz? I czy taki silnik ma na głowicy VTEC? Chodzi mi o napis. Bo chce mieć a jak nie to czy można jakąś inną głowice sobie włożyć do d16y8 żeby był ten napis. Pozdrawiam
[ Dodano: Pią 23 Maj, 2008 ]
I jeszcze czy bede miał problem z podłączeniem wiązek kabli do mojego auta z silnika d16y8?
Hehehe jak napis chcesz mieć to d16y8 zdecydowanie nie jest dla Ciebie bo napisu nie ma ;) Poza tym nie wiem czy to tylko u mnie czy tak generalnie jest, że mody robione na tym silniku z gazem (i mody i gaz robił poprzedni właściciel) nie dają zbyt wiele -> kolektor 4-2-1 ebayowy, przelot bez kata z końcowym ultera, dolot na stożku - efekt? na benzynie 132 koniki, a na gazie (sekwencyjnym) 130 i pozostaje pewien niedosyt. Jedzie tylko na 3 pierwszych biegach ale ja może mam za duże wymagania po przesiadce z 200 koni. Za to spalanie w trasie rewelacja. Gorzej w mieście, dużo gorzej...
JA mam d16z6 i jest bardzo dobrze !!! Mocy nie brakuje 124km i 139Nm (ale mogło by być wiecej) tyle mi wypluła na hamowni bez zadnych modów!!! Spalanie w miescie max 9 przy dosyc agresywnej jezdzie!!! Gazu mi pali w trasie 6.5l !!!!!!!! w miescie ok 9 -10 !!!!
Jak zmienisz silnik z d14 to napewno poczujesz różnice!!!!!!!!!!
Co do gazu w D serii. Ja nie narzekałem, mialem sekwencję, osiagi mnimalnie gorsze niz na Pb. Spalanie gazu - w okolicach 9 - 10l spalanie Pb 7l na trasie, niewiele ponad 10l w miescie.
Co do silnika to mam D16Y8 z samym napisemHONDA na pokrywie. Silniki montowane w 6gen Civica
koledzy i takie pytnko czy pokrywa z z6 pasuje do y8? I jeszcze jedno jeśli y8 jest żadki to pewnie z częściami też kiepsko? to może lepiej z6? Łatwiej o części? Iniektórzy piszą ze z takim silnikiem można dogonić VTI. Co trzeba w nim zrobić żeby tak jeździł?
najprosciej to w z6 robic krótka skrzynie + wydech + dolot i masz ok 140 - 150 km;)))
najprosciej to w z6 robic krótka skrzynie + wydech + dolot i masz ok 140 - 150 km;)))
najprosciej to w z6 robic krótka skrzynie + wydech + dolot i masz ok 140 - 150 km;)))
yhy, to chyba dzięki tej skrzyni tyle kucy :brawo2:
najprosciej to w z6 robic krótka skrzynie + wydech + dolot i masz ok 140 - 150 km;)))
yhy, to chyba dzięki tej skrzyni tyle kucy :brawo2:
Akurat bez strojenia w tym silniku (d16z6) można mieć takie 140-144 konie, jak dowodzą forumowe przykłady. Po strojeniu myślę, że można walczyć o więcej.
jeśli y8 jest żadki to pewnie z częściami też kiepsko?
Części w zasadzie się pokrywają albo z d16z6, albo z d16y7. Nie ma co rozpaczać.
Akurat bez strojenia w tym silniku (d16z6) można mieć takie 140-144 konie, jak dowodzą forumowe przykłady. Po strojeniu myślę, że można walczyć o więcej.
jeśli y8 jest żadki to pewnie z częściami też kiepsko?
Części w zasadzie się pokrywają albo z d16z6, albo z d16y7. Nie ma co rozpaczać.
Więc czym tak naprawde różnią się d16z6 y7 i y8? i Który najlepiej kupić żeby najprościej włożyć? Zeby pasowało jakieś OBD? Nie wiem jaki mam i jakie mają te silniki? Muszę kupić cały SWAP? Czy goły silnik o reszta pasuje?
Więc czym tak naprawde różnią się d16z6 y7 i y8? i Który najlepiej kupić żeby najprościej włożyć? Zeby pasowało jakieś OBD? Nie wiem jaki mam i jakie mają te silniki? Muszę kupić cały SWAP? Czy goły silnik o reszta pasuje?
Który najlepiej kupić żeby najprościej włożyć?
Każdy włożysz tak samo, kwestia dostępności.
Zeby pasowało jakieś OBD? Nie wiem jaki mam i jakie mają te silniki?
Ty masz OBD2, więc niemal bez bólu weszłoby y8, bo też jest na OBD2. Trzeba by było doliczyć kable od VTEC (tak samo, jak w d16z6), ale...
Muszę kupić cały SWAP? Czy goły silnik o reszta pasuje?
Potrzebujesz jeszcze ecu (chyba generalnie najlepszy do każdego zestawu byłby p28 od d16z6 z OBD1, bo można na nim auto sobie wystroić). Istotny też jest kolektor dolotowy, skrzynia (bo obecna zabije Ci osiągi) i pewnie parę innych pierdółek, o których ja nie mam pojęcia, więc najlepiej szukać kompletnego swapu.
Który najlepiej kupić żeby najprościej włożyć?
Każdy włożysz tak samo, kwestia dostępności.
Zeby pasowało jakieś OBD? Nie wiem jaki mam i jakie mają te silniki?
Ty masz OBD2, więc niemal bez bólu weszłoby y8, bo też jest na OBD2. Trzeba by było doliczyć kable od VTEC (tak samo, jak w d16z6), ale...
Muszę kupić cały SWAP? Czy goły silnik o reszta pasuje?
Potrzebujesz jeszcze ecu (chyba generalnie najlepszy do każdego zestawu byłby p28 od d16z6 z OBD1, bo można na nim auto sobie wystroić). Istotny też jest kolektor dolotowy, skrzynia (bo obecna zabije Ci osiągi) i pewnie parę innych pierdółek, o których ja nie mam pojęcia, więc najlepiej szukać kompletnego swapu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.