PDA

Zobacz pełną wersję : Dziwne chrobotanie z silnika prosze o pomoc



tomi8963
09-05-14, 12:17
Witam wszystkich, niestety moj silnik 1.4 iS d14z2 wydobywa z siebie dziwny dzwiek, moze nie dokladnie silnik a pasek rozrzadu ciezko mi dokladnie okreslic bo szczerze jestem zielony w temacie. Silnik nie bierze w ogole oleju, chodzi idealnie nie ma zadnych falujacych obrotow, kreci sie *****iscie, wszystko fajnie chodzi tylko to takie chrobotanie, strzelam ze to pasek rozrzadu ale moze ktos sie juz spotkal z takim przypadkiem i wie co to dokladniej jest, szukalem w wyszukiwarce ale nie ukrywam podobnego dziwieku nie znalazlem (moze to kwestia kamery) takze prosze o indywidualne nasluchanie sprawy :P https://www.youtube.com/watch?v=qiJYn7APsxs&feature=youtu.be

dodam ze aktualny przebiej 229 tys km natomiast przy 213 tys byl wymieniany:
-pasek rozrzadu
-pasek wielokorkowy
-rolka napinacza
-pompa wody
-plyn chlodniczy
-uszczelka zaworow
-regulacja zaworow

przy 217 swiece NGK BKR5E oraz filtr powietrza

Camellia Racing
09-05-14, 12:22
Rolka rozrusznika albo alternatora obstawiam.

tomi8963
09-05-14, 12:26
czytalem gdzies w tematach ze powodem podobnego dziwieku moze byc za mocno dokrecona sruba rolki napinajacej, biorac pod uwage to co bylo wymieniane przy tych 217 tys km moze to byc ta sruba za mocno dokrecona?

Camellia Racing
09-05-14, 12:32
Pasek będzie piszczał jeśli za mocno naciągnięty jest napinacz. Tobie się raczej któreś łożysko sypie - albo alternator albo rozrusznik.

tomi8963
09-05-14, 14:27
czy ktos sie jeszcze moze wypowiedziec jak mysliscie to moze byc lozysko albo rozrusznik?

rooter666
09-05-14, 14:39
raczej kolo alternatora najgłośniej słychać a weź pasek od altka poluzuj i wtedy zobacz.

Camellia Racing
09-05-14, 15:18
lozysko albo rozrusznik?

Lol... nie łożysko albo rozrusznik tylko łożysko rozrusznika lub alternatora. Jakoś to się obracać musi prawda?
Wymiana rolki rozrządu niewiele wspólnego ma z tymi dwoma poza tym, że wszystkie paski spotykają się na kole pasowym :)

tomi8963
09-05-14, 15:19
za szybko mi sie napisalo nie dopisalem rozrusznika :o

falek84
09-05-14, 15:56
jak coś to nie alternator tylko łożysko alternatora. Rozrusznik odpada gdyż działa tylko podczas rozruchu silnika potem jest bezużyteczny. Zdejmij wszystkie paski wielorowkowe od wspomu, klimy, alternatora. Odpal i zobacz czy dźwięk się zmieni jak sie nie zmieni to zostaje pompa wody napinacz lub za mocno naciagniety pasek rozrządu.

Camellia Racing
09-05-14, 16:13
Falek a pod maską siedzi murzyn co rozpina pasek z rozrusznika prawda? Wiesz jak działa rozrusznik?
I rozrusznik i alternator kręcą cały czas podczas pracy silnika. Rozrusznik ma taką różnicę, że wewnętrznie ma mechanizm rozpinający i po "rozpięciu" same kółko na łożysku się obraca.

Seba27
09-05-14, 16:21
Mialem DOKLADNIE to samo.....
Polemika 5-6stron w moim temacie ze alternator, rozrusznik, pasek...
A tu sie POPUSCILO KOLO PASOWE. Wez klucz 17 na krotkiej przedluzce i sprobuj ruszyc kolo pasowe.
Skrec kola fury w lewo - dojdziesz bez odkrecania nadkola.
Ja sie zorientowalem na tyle pozno ze uszczerbilo wal... :/

Najpierw wiec sprawdz TE wlasnie 17tke na kole pasowym.
Jak nedzie dokrecona - oczkowa 12tka popusc pompe wspomagania i zwolnij alternator. Nak dalej bedzie rzezic to znaczy ze rozrzad. Ale wg mnie to w kolejnosci:

Popuszczone kolo pasowe
Alternator
Pompa wspomy

Jesli okaze sie ze pasowe jest popuszczone - wykrec cala srube, sprawdz dokladnie gwint na wale jak i srubie.
Nastepnie patrz czy kolo pasowe ma w srodku takie rowki. Jesli nie ma - jest do wyrzucenia.
Nastepnie wyczysc i zloz to na srednio twardym kleju do gwintow i daj wyschnac przez 24h.

Jesli to altek czy pompa wspomy - nie naprawiaj - koszta przewyzszaja uzywke

PozdR

falek84
09-05-14, 16:43
Falek a pod maską siedzi murzyn co rozpina pasek z rozrusznika prawda? Wiesz jak działa rozrusznik?
I rozrusznik i alternator kręcą cały czas podczas pracy silnika. Rozrusznik ma taką różnicę, że wewnętrznie ma mechanizm rozpinający i po "rozpięciu" same kółko na łożysku się obraca.
weź sie troche dokształć z mechaniki i dopiero sie udzielaj. Pokaż mi pasek od rozrusznika podaj numer z katologu idt. Tak sie składa żę kiedys nawet widziałem rozrusznik. Znajdź sobie pierwsze lepsze zdjęcie rozrusznika w internecie i powiedz mi gdzie sie zakłada na niego pasek. Nie mąć jak nie masz pojęcia o czymś. Możę i są rozruszniki na pasku stosowano to kiedys kiedy rozrusznik był zarówno pradnicą i rozrusznikiem tylko tez teraz nie pamietam czy to było na pasku czy na przekładni zębatej. W hondzie jest zastosowany w rozruszniku bendix ktory to łączy koło zamachowe dokładnie jego zębatkie z zębatka rozrusznika tylko na czas rozruchu potem jest to odłączane. podczas pracy silnika możesz wziąć sobie rozrusznik nawet do domu.

Seba27
09-05-14, 17:32
Camelia - widzisz - na nauke nigdy nie jest za pozno :P

Falek - jak wyjdzie na moje - ze jednak kolo pasowe - to przyda ci sie ta wiedza, bo chyba drugi raz w zyciu bedziesz mial okazje widziec rozrusznik - ba - nawet wziac go w reke :D
Wyjecie rozrusznika bedzie konieczne jezeli sruba z korby nie bedzie chciala sie odkrecic.
Wtedy po wyjeciu rozruchnika - wsadz miedzy silnik a skrzynie duzy plaski srubokret - tak by zablokowal kolo zamachowe i odkrecisz bez problemu - no - mozesz skrzywic srubokret jak nie bedzie zbyt gruby.

I przestac sie drapac dziewczyny ;)

Camellia Racing
09-05-14, 17:41
Tak sie składa żę kiedys nawet widziałem rozrusznik.
Świetnie! Plus dla Ciebie.


W hondzie jest zastosowany w rozruszniku bendix ktory to łączy koło zamachowe dokładnie jego zębatkie z zębatka rozrusznika tylko na czas rozruchu potem jest to odłączane.

Tak masz rację, paska nie ma. Pomieszałem urządzenia ;)

tomi8963
09-05-14, 18:49
Dzieki za info :p nie chce sam nic tam grzebac ale przekaze info mechanikowi zeby mnie nie okantowali na wymiany rzeczy ktore sa sprawne :)

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

falek84
09-05-14, 20:53
Falek - jak wyjdzie na moje - ze jednak kolo pasowe - to przyda ci sie ta wiedza, bo chyba drugi raz w zyciu bedziesz mial okazje widziec rozrusznik - ba - nawet wziac go w reke
a czy ja napisalem, że to nie kolo pasowe nie podalem tylko informacje co to może być nie zaprzeczyłem tego co ty napisałeś, o jaką śrubę z jakiej korby Ci chodzi?. Tylo nie wiem po co bede musial drugi raz miec w reku rozrusznik. wystarczy odręcić oslone kola zamachowego i mamy nawet lepszy dostep niz po odkreceniu rozrusznika

Seba27
09-05-14, 22:17
a czy ja napisalem, że to nie kolo pasowe nie podalem tylko informacje co to może być nie zaprzeczyłem tego co ty napisałeś, o jaką śrubę z jakiej korby Ci chodzi?. Tylo nie wiem po co bede musial drugi raz miec w reku rozrusznik. wystarczy odręcić oslone kola zamachowego i mamy nawet lepszy dostep niz po odkreceniu rozrusznika

Powodzenia z zablokowaniem zamachu od dolu w jedną osobe - no chyba ze taki YOGA MASTA jestes :)

Nie zaprzeczyles a ja luzny komentarz napisalem pol zartem pol serio a ty sie spinasz jak bym obrazal
Eeeeeasy :) nie mialem najmniejszego zamiaru

tomi8963
10-05-14, 00:38
Panowie nie kloccie sie :p Przy okazji mam jeszcze inny problem, nie jestem znawca wiec wole sie was tutaj doradzic, mianowicie z przodu auta podczas hamowania, ciezko okreslic cos skrzypi, na pewno nie sa ta amortyzatory bo byly dopiero co wymieniane, teraz jak podjechalem na podworko i krecilem kierownica dzwiek wydobywal sie wlasnie z kierownicy, ale pamietam ze tez cos skrzypialy jak dojezdzalem do skrzyzowania tak jakby cos w zawieszeniu.. Treraz to juz sam nie wiem... tarcze byly wymieniane nie dawno a klocki oczyszczone bo nie bylo potrzeby wymieniac (tak twierdzil poprzedni wlasciciel) Takze mam dwa problemy, to zgrzytanie z tego okolic paska rozrzadu oraz te skrzypienie z kierownicy/zawiesznie czy co to tam moze byc.. Ktos mial podobna sytuacje? ;p

A dodam ze auto bylo na stacji pare dni temu i w przednim zawieszeniu nic nie bylo, pan mechanik potwierdzil ze zawieszenie bylo wymieniane takze nie wiem.. pomocy bo jestem bez kasy a nie chce wydawac pieniedzy na daremno i wymieniac cos czego nie trzeba ;/

Seba27
10-05-14, 01:16
Skrzypi pewnie jakas guma w zawiasie i bez wymiany raczej sie nie obejdzie - nie mowie ze jest do zmiany - ale moze skrzypiec bedac ok. Kiedys mialem takie dojechane Concerto. TwituTwituTwitu - bujalo sie to jak Lozko wodne w balaganie i tak przypalowo skrzypialo ze wstyd bylo jechac po dziurach.
Raz na 2tyg psikalem po wachaczach i galkach wd40 i byla cisza :P
Sprawdz stary ta korbe bo jezeli to to to kazde odpalenie tylka ja bardziej dopier**** i mozesz wkrotce szukac dolu silnika.

tomi8963
10-05-14, 09:46
no wlasnie zauwazylem ze samochod gorzej odpala, musze go pokrecic z 5-6 sek i dopiero zaskakuje, kreci sie normalnie ale tak jakby nie umial przez te pare sek "zaskoczyc" ;/

A z tym skrzypieniem nie bedzie to czasem sworzen? Podobno na szarpakach nie idzie tego wykrywac.

falek84
10-05-14, 10:11
Powodzenia z zablokowaniem zamachu od dolu w jedną osobe - no chyba ze taki YOGA MASTA jestes :)

Nie zaprzeczyles a ja luzny komentarz napisalem pol zartem pol serio a ty sie spinasz jak bym obrazal
Eeeeeasy :) nie mialem najmniejszego zamiaru

widać jestem "YOGA MASTA" bo da rade to samemu zrobić tylko potrzeba do tego kanału lub podnośnika.
Co do skrzypienia to obstawił bym dolny sworzeń wahacza.

tomi8963
10-05-14, 10:32
falek jezeli auto cos gorzej odpala. kreci sie i dopiero po paru sek odpala jakby nie umial zaskoczyc + to chrobotanie z okolic paska to co bys obstawial?

tomi8963
10-05-14, 11:38
https://www.youtube.com/watch?v=-HOwn9ufM9A tak auto odpala i slychac tam od 3 min dobrze te skrzypienie z kierownicy, zrobilem kolko po podworku i przy hamowaniu auto tez skyrzpi z przodu nie wiem czy to ma jakis zwiazek..

falek84
10-05-14, 12:35
dolej paliwa to zacznie normalnie odpalać nie gazuj tak na zimnym szkoda silnika, a skrzypienie to pewnie sworzeń już wcześniej pisałem