Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Instalacja LPG w D13B2, kilka pytań



KromaR
08-05-14, 17:16
Witam!
Jestem nowy na tym forum oraz od nie dawna jestem posiadaczem Hondy EG3. Autko kupiłem po okzayjnej cenie od brata mojej dobrej koleżanki. Posiada ono instalację LPG. Jest to silnik gaźnikowy, tak że wydaje mi sie że jest to instalacja I gen. W sprawach LPG jestem laikiem, z resztą tak samo w sprawiach samej wiedzy motoryzacyjnej, dlatego chciałem zadać kilka pytań, aby rozwiać swoje watpliwośći. Otóż zdarza się że auto jest czasem bardzo ciężko zapalić, palę za każdym razem na gazie, bo kolega od którego kupiłem auto powiedział że tak mozna i sam je tak odpalał. Raz zapali bardzo szybko, a raz trzeba krecić tak długo, że masakra... Druga sprawa to to, że za każdym razem kiedy odpalę auto obroty wynoszą ponad 3000obr/min, potem spadają, czasem rubo poniżej 1000obr i po jakimś czasie są stałe (ok. 1300obr/min). Tylko kiedy auto odpalę chwilę po zgaszeniu silnika (tj do jakichś 2 godzin) obroty po odpaleniu nie siegaja powyżej 3000obr/min. Nie wiem czy to normalne dlatego pytam :) Trzecia sprawa to spalanie, odnotowałem ponad 100l lpg/100km. Wydaje mi sie ze to dość dużo... Głownie jeździłem do szkoły (7km w 1 stronę), dlatego wydaje mi sie ze to przez to... Tak wiec podsumowując - napisałem temat bo chciałbym sie dowiedzieć, czy to że często sie tak długo kreci zeby odpalic to urok starej instalacji LPG, która zawsze po odpalenia wskakuje na wyzsze obroty zeby sie "wyregulować" i czy spalanie jest w miare ok.

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje.

yautja
08-05-14, 18:14
Nie odpalaj na LPG. Zostawiaj na PB, żeby gaźnik nie zaśniedział w środku. Jeśli chcesz szybciej odpalić, przed włączeniem rozrusznika wciśnij raz pedał gazu do oporu po czym odpalaj bez wciśniętego już gazu.
Na ssaniu 3000 obr./min. to za dużo. Powinno być jakieś 2000 obr./min. lub lekko niżej. Trzeba to wyregulować. Opis jest gdzieś na forum. Szukaj "regulacja ssania D13B2".
Spalanie LPG 100l/100km to na pewno stanowczo za dużo ;) Jeśli pomyliłeś się o jedno zero, to 10l/100km w normie dla tego silnika.

Tiga
08-05-14, 18:22
U mnie D13B2 wciagalo 9 gazu. Przejrzyj membrany parownika. Jak masz troche grosza to zainwestuj w blosa, problemy odejda w zapomnienie.

KromaR
08-05-14, 20:57
@Tiga w instalacji jest nowy reduktor, z tego co si orientuję to tam są te membrany, mogę sie mylić :)

Co do obrotów silnika chciałbym to dokładniej przedstawić.
Po odpaleniu jest I Faza - 3500ob/min
Po minucie lub dłużej Faza II - mniej niż 1000obr/min, czasem wskazówka sięga blisko 0, a silnik ledwie chodzi.
Kiedy obroty powoli zaczną wzrastać stała wartość to jakieś 1300obr/min +/-50

Z początku myślałem ze wszystko OK, w końcu jest na LPG, a że się na tym kompletnie nie znam uznałem że to normalne.
Dzięki @yautja, szukałem po forum, ale nic konkretnego nie znalazłem, bo wiele tematów jest na tym starym forum i nie mogę ich otworzyć :/
W sumie to nie wiem nawet gdzie znajduje się gaźnik, wiec bardzo bym prosił o jakaś szczegółową instrukcję co gdzie jak kiedy i po co, byłby bardzo bardzo wdzięczny, z góry dzięki :)

Tiga
09-05-14, 20:53
Ojej nie chce cie zniechecac ale jak niewiesz gdzie jest gaznik, to radzil bym ci najpierw sciagnac ksiazke w pdf sam naprawiam i cala przeczytac. To da ci podstawowe pojecie o mechanice. Dokladnie w tej samej ksiazce znajdziesz instrukcje do regulacji gaznika.

KromaR
09-05-14, 21:56
Okej z tym nie mam juz problemu, wiem nawet które śrubki od czego i jak krecić ;) póki co nie udało mi się bo mam do nich tak trudny dostęp ze muszę w przyszłym tyg chyba poprosić szwagra i ściagnąć całą obudowę gaźnika :/ co do spalania mam takie pytanie: Czy zapchany filtr powietrza powoduje wzrost spalania LPG?

yautja
10-05-14, 21:06
Tak - może to powodować.