Zobacz pełną wersję : ej9 pytanie o samodiagnostykę
Cześć,
robiłem dziś samodiagnostykę przy użyciu wielozadaniowego spinacza biurowego. Chciałbym dowiedzieć się, czy to co ujrzałem to błąd, czy tak ma być. Po przekręceniu stacyjki zapala się check engine i świeci stałym światłem. Zapala się również SRS i gaśnie jak przy procedurze startowej, a za chwilę zapala się ponownie i świeci się już bez przerwy. Gaśnie wraz z check engine po wyjęciu spinacza. Zatem - jest to jakiś błąd?
Co do check'a to wskazuje on z tego co mówisz na błąd komputera tzn. że najprawdopodobniej masz wyrwaną płytkę od immobilizera i z tym nic nie zrobisz. Chyba że chcesz za zlutowany moduł zapłacić 200zł. Co do SRS jeśli (bez spinacza) gaśne on za chwilę po włączeniu zapłonu to jest ok, a jeśli nie to nagraj filmik najlepiej.
nie ma co nagrywać - gaśnie a za 4 sekundy znowu się zapala i świeci już cały czas. Jak wyciągam spinacz to gaśnie check i srs również.
Co do tej płytki immo - nie wiem czy to ma wpływ ale posiadam trochę zabezpieczeń elektronicznych. Możliwe, że tak reaguje na 3-punktowy wyłącznik dopływu energii? Muszę stworzyć obwód dotykając w 3 punktach i wtedy dopiero gasnie mrygająca dioda i mogę odpalić. Próbowałem robić diagnostykę przy zdeaktywowanym ustrojstwie (świeci się jej dioda w sposób ciągły), jednak jest to samo. Spróbowałbym ew. całkiem odłączyć i wtedy. Mam jeszcze zabezpieczenie pod ogrzewaniem tylnej szyby i w postaci alarmu prestige z dodatkową syreną (no i tak btw. to jeszcze niedźwiedź na skrzyni i mcgard na kole ;p). Poszukuję usterek, bo ostatnimi czasy spierdeeela mi prąd z akumulatora. Zainstalowałem wcześniej ambery z przełącznikiem i świece nowe NGK w tej średniej-wysokiej klasie cenowej. Ambery puszczone od plusa aku do piertolnyyka w kabinie i z powrotem do komory silnika i na lampy. Czy to możliwe, że ucieka mi przez ciągły dopływ prądu na drodze od + do piertolnyyka? Zmieniłem też ostatnio lampy z angelsów z przetwornicami na OEM z żarówkami phillips color vision yellow. Aku po 3 latach musiał ruszyć dupsko i trochę pozasuwać. Możliwe żeby padł tak szybko? Aku to quand 45Ah 300A. Rozruchowy trochę niski, ale czy to jest przyczyną? Pokusiłem się na samodiagnostykę, bo niestety nie posiadam amperomierza, by samemu wszystko pomierzyć - liczyłem, że może komp mi coś podpowie...
Zwykły woltomierz (a właściwie multimetr) można najtańszy kupić już za 20-30zł co majątkiem nie jest, a dokładność będzie na wystarczającym poziomie żaby zbadać czy altek ładuje i czy coś żre prąd.
Ale Wy mieszacie... Wg manuala:
NOTE: If the SCS service connector is connected and there are no DTCs stored in the ECM/PCM, the MIL will stay on when the ignition switch is turned ON.
To znaczy ni mniej ni więcej, że jak wepniesz spinacz, przekręcisz kluczyk i check się świeci, to znaczy, że nie ma błędów.
CO do SRS:
Turn the ignition switch ON. The SRS indicator light comes on for about six seconds and goes off. Then it will indicate the DTC:
- ...
- In case the system is normal (no DTC), the SRS indicator light will stay on.
Czasem warto zajrzeć do manuala zamiast zakładać kolejny temat o samodiagnostyce...
A co do uciekającego prądu, to weź miernik, ustaw na pomiar prądu (nie naięcia), wypij + z klemy, podepnij w szereg i zmierz ile Ci go bierze.
Zmierz z zazbrojonym alarmem i bez.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.