Zobacz pełną wersję : Piszczy a raczej śwista lecz niewiadomo co
Witam od kilku dni zauważyłem że podczas jazdy tylko podczas jazdy jak stoje na luzie i gazuje to nic nie słychać ale jak jadę to słychać taki świst przypominający można powiedzieć odgłos ladującego samolotu lub jakiś swist jak by była dziura w oknie lecz gdy jadę na biegu jest to inny dźwięk a gdy puszcze na luz też troszkę inaczej śwista, na pewno to nie pasek klinowy ja obstawiam na jakieś łożysko, wiem że pytanie jest trudne, lecz może miał ktoś taki sam problem, lub ma jakiś pomysł. :)
MadSkillz84
08-05-14, 11:38
O Panie...wróżenie z fusów, nagraj ten dźwięk to może coś wymyslimy.
czy dźwięk zmienia się z obrotami, prędkością, biegiem, obciążeniem, po wciśnięciu sprzęgła? jeśli tak, to w jaki sposób?
znaczy tak czym większe obroty na biegu czym wyraźniej go słychać, dziś zauważyłem, że po wciśnięciu sprzęgła świst zanika.
a głos nie jest na tyle duży aby go nagrać, przy nagrywaniu słychać tylko silnik
świst przypominający można powiedzieć odgłos ladującego samolotu lub jakiś swis
Może nie zauważyłeś ale masz turbo :)
A na poważnie, to jeśli po wciśnięciu sprzęgła problem znika - jak dla mnie to winne jest łożysko dociskowe sprzęgła.
no po wciśnięciu sprzęgła zaprzestaje wydawać odgłosy :D jaki jest mniejwięcej koszt wymiany takiego łożyska :D a najlepiej aby było to proste i wymienie sobie sam ;)
Jeśli faktycznie to łożysko to żeby je wymienić to tak jak wymiana sprzęgła. Trzeba skrzynie od silnika odzielić i wymienić. Samego łożyska wymieniać się nie opłaca, od razu warto wymienić tarcze sprzęgła.
ooo to lepiej żeby to nie było to :)
Jednak to nie będzie sprzęgło dziś dokładnie posprawdzałem i piszczy na luzie też nawet jak stoje, wraz z zwiększaniem obrotów zwieksza się głosność
Może alternator, a konkretnie łożysko?
sent out from my lovely phone
Jednak to nie będzie sprzęgło dziś dokładnie posprawdzałem i piszczy na luzie też nawet jak stoje, wraz z zwiększaniem obrotów zwieksza się głosność
Sprawdzić łożysko na rolce napinającej pasek klimatyzacji, jeśli ja posiadasz. Koszt 5zł, czas 20 minut, satysfakcja gwarantowana :)
Oj ;p
Do mechanika, stetoskopem sprawdzi skąd piszczy.
Sent from N8-00 using Tapatalk
Zaraz zaraz. Łożyska skrzyni też będą na luzie piszczeć i na biegu.
hmmm a czy wraz z zwiekszaniem obrotów dźwięk rośnie ? bo ja tak mam
No skrzynia, zwiększasz prędkość obrotową to i pisk rośnie. Ale nie pamiętam czy paski sprawdzałeś wszystkie?
też bym obstawił łożyska w skrzyni, a nie oporowe tak jak kolega wyżej napisał.
To i tak czeka mnie wizyta u mechanika a tez ktos mi mówił żebym sprawdził olej w skrzyni biegów, co wy o tym myślicie ?
Czy ja wiem czy olej może być przyczyną wydawania pisków? Raczej zła praca skrzyni i szum. Biegi jak wchodzą? Ja bym obstawiał. Cieżko powiedzieć co piszczy. Bo może piszczeć wszystko - paski, alternator, skrzynia. Rozbierać skrzynie i bólić kupe kasy to nie ma sensu. Jaki to rodzaj świstu? Słyszałeś jak paski piszczą? Bardzo piskliwy dzwięk właśnie. Sprawdź stan paska wspomagania, altka. Rozrząd kiedy robiony był?
Biegi chodzą płynnie jak chodziły zmiany nie czuje, pasek piszczy inaczej głosniej to jest cichy pisk a raczej nazwał bym to świstem tak jak byś miał dziurke w oknie i wlatuje powietrze i tak piszczy, rozrząd był robiony jakies 35k km temu a np przy 1000 1500 obrotach praktycznie nie słychać świstu, na pierwszy rzut oka cieżko go usłyszeć bo chodzi tak samo jako obroty ;) a jeden kolega tez mi powiedział że jak turbo to słychać, spróboję to jakoś może nagrać
Paski sa wredne wiec, ja bym dla pewnosci zrzucil klinowe paski i odpalil motor bez nich, odrazu wukluczysz kilka rzeczy
pasek klinowy to napewno nie jest ;] ojciec mi sprawdzał paski i wszystkie są okej :)
Zlokalizowałeś mniej więcej miejsce skąd dociera ten dźwięk? Spod maski, czy rzeczywiście od skrzyni? Ją cały czas obstawiam alternator;)
sent out from my lovely phone
nie chodzi o paski a podzespoly ktore napedzaja, bez paskow nie beda pracowac a sam motor
W kabinie dźwięk wydobywa się mniej więcej gdzieś za schowkiem a badź z wywieczników, lecz na zewnątrz auta i pod maską nic nie słychać
Mam wrażenie,że kolega troszkę przewrażliwiony...
każdy kto wsiada do auta stwierdza to samo co ja
No to za schowkiem to nie skrzynia raczej ; ) A osłony sprawdzałeś pod spodem? W szczególności kata. A może dmuchawa jakieś liście. Wyłącz dmuchawę i sprawdz co wtedy ; ) Może wydech gdzieś ociera. Szukaj szukaj. Posłuchaj nad alternatorem. Może pompa wody wydaje jakieś cudaczne dzwięki już? Kiedy rozrząd robiony?
pod spodem nie sprawdzałem nie mam gdzie dmuchawa też nie dalej to samo, rozrząd jakies 30k km temu kurde moze jakis przewód jest dziurawy nie wiem ale szukam ;)
A po wymianie rozrządu zaczęło piszczeć czy niedawno?
nie nie bo to śwista od jakis 2 tygodni może 3, dokładnie nie wiem bo zawsze leci mi muzyka w aucie więc tego nie słychać
a i wczoraj wsadziłem głowę do silnika :) i na wolnych obrotach do 1000 coś tam jak by śwista przy alternatorze ale jak już dodam na 2k 3k rpm to słychać tylko silnik
ktoś mi powiedział że to brzmi trochę jak bym miał dziurkę między silnikiem a kabiną i takiego tak świszczy idealnie z obrotami, co wy na to ?
A może to regulator napięcia takie odgłosy wydaje?
sent out from my lovely phone
nie mam pojęcia co to jest i gdzie to znaleść :) swist jest idealnie zgrany z obrotami silnika i jak jade i nacisne sprzęgło to odrazu zanika a jak dodam gazu to zaś zaczyna swistac
zdejmij pasek od alternatora i wtedy zobacz, wykluczysz alternator i będziesz miał pewność że to nie on.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.