Zobacz pełną wersję : elektryka
02bartek02
21-05-08, 20:16
Witam.
Wymienilem w silniku d16z9 Civic coupe 94 rok Pierscienie i panewki poskladalismy caly silnik tak jak bylo wczesniej .
Kompresja wszystko jest rozrzad ustawiony .
Natomiast problem BRAK ISKRY .
Bezpieczniki wszystkie sprawdzone.
Moze mi ktos pomoc !!!!!!!!!!!!!!!
Wymontuj kopułkę rozdzielacza i sprawdź czy sie nie zabrudziła. Do tego wyczyść wszystkie styki na kablach WN. Przy okazji zobacz jakie jest napięcie na akumulatorze nie powinno być mniejsze niż 12,8 - 13V (w pełni naładowany ma 13,6) oczywiście na wyłączonym silniku.
02bartek02
22-05-08, 11:30
kopulka wyczyszczona , lekko papierem sciernym , styki na kablach sprawdzone. ISKRY NADAL NIE MA na zadnym kablu.
Dzis lub jutro przeloze caly aparat zaplonowy z innej hondy crx ktora chodzi.
Ale czekam na porady !!!!!
Sprawdź jeszcze cewkę zapłonową. W tym celu musisz:
Zdejmij kable WN, i całą osłonę a także palec rozdzielacza.
Na dole całego modułu masz 2 kabelki przykręcone 2 śrubkami odkręć je.
Weź omomierz i przyłóż (+) do tego z lewej (tam gdzie była okrągła podkładka) a (-) do tego z prawej (prostokątna). Wartość oporu w tym układzie powinna wynosić 0,6 - 0,8 Ohm
Dodatkowo zmierz opór 2 układu: (+) tam gdzie poprzednio (-) do tej śrubki w środku modułu (tam gdzie był palec) Wartość oporu 13-19 Ohm. Oczywiście opory mogą sie zmienić w zależności od temperatury, jednak nie powinno wychodzić poza te wartości. Jeśli będzie za mało lub za dużo prawdopodobnie zepsuła się cewka zapłonowa.
Edit: Jak już sie bawisz omomierzem to sprawdź kable WN Max opór to 25 kOhm.
02bartek02
22-05-08, 15:35
narazie sprawdzilem tak.
Mam ten przyzad do mierzenia , sprawdzilem aku pokazuje 13,20 volt. Potem przylozylem do plusa na aku i do tej sprezynki ktora widac jak sciagnie sie kopulke pokazuje 13,20 , potem mialem dalej plus na aku i do palca przylozylem i nic nie pokazywalo .... czy to cos nam pomaga ?????????
(+) Nie miał być przytknięty do akumulatora, tylko do lewego miejsca po śrubie pod kopułką całego rozdzielacza. Zdaje mi się, że mierzyłeś pod kopułką volt (V) a nie Ohm (Ω), na tym całym mierniku masz kilka funkcji. 20Ω, 20 000Ω i 200 000Ω. Do pierwszego pomiaru użyj 20Ω a do drugiego 20kΩ. Może zrobię u siebie foto i pokaże co i jak.
02bartek02
22-05-08, 20:07
ok. A jakiego ustawienia uzyc do pomiaru przewodow WN. ????
a na tym przyrzadzie mam takie wielkosci 20m , 200k, 20k , 2000 , 200 ,
02bartek02
23-05-08, 13:34
wiem ze cos jestnie tak z aparatemzaplonowym. Teraz pytanie ....
1. Kupowac uzywany ??
2. Kupowac nowy ???
3. Czy bawic sie w reperowanie tego aparatuzaplonowego u elektryka. ??
Ktos poradzi co dalej dzialac. ???
1. A co jeśli za jakiś czas będzie sie działo to samo? Trochę to ryzykowne. A wydatek dość spory ~za używkę 400-500 pln
2. Można to tylko kupić w ASO czyli jak masz luźny miliard złotych to spoko
3 To chyba najrozsądniejsze rozwiązanie zakładając że to cewka 100 pln + 50 za elektryka żeby ci to dokładnie zdiagnozował.
02bartek02
23-05-08, 23:59
1 problem mieszkam w niemczech.
2 nowka tutaj kostuje 150 euro i 2 lata gwarancji.
3 tutaj za samo sprawdzenie podlaczenie juz na wstepie kasuja 50 -- 60 euro plus potem ewentualne czesci.
zdecydowalem ze zainwestuje w nowy.
Mam pytanie , czy są jakieś konkretne przekaźniki lub bezpieczniki które dobrze by było sprawdzić w temacie aparatu zapłonowego? Wymieniłem cewkę i świeczki i moja Hania nie odpala:/. Dziś kupuje nowy moduł sterujący <taką małą czarną kostkę w aparacie :)>, ale jakby to nie podziałało , to nie wiem co wtedy zrobić :/ . Jak macie jakiś inny pomysł , to proszę o sugestie. Dzięki i Pozdro :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.