PDA

Zobacz pełną wersję : sprzeglo-diesel(prze****ne)



marzyniu
21-05-08, 19:53
jak w temacie-prze****ne, 41000 i sprzeglo sie slizga,to juz przegiecie,czy ktos z wlascicieli diesli juz to ma,co oni tam zamontowali?tarcze sprzegla od 1.4,jak znajde czas to sprobuje to zrobic na gwarancji,jak nie uznaja,to rachunek 1000£,bo przy okazji tego wypadalo by wymienic kolo zamachowe ktore tez podobno nie ma dlugiego zywota. :jadaczka: :jadaczka21: :jadaczka: :jadaczka21: :wkurzony:

nitro20
21-05-08, 20:02
To może jakies exedy, robią coś do klektów ?? Raczej taniej wyjdzie niż to zdzierstwo o którym piszesz, jeśli nie uznają gwarancji.

marzyniu
21-05-08, 20:13
sprawdzalem juz exedy,amerykance moga robic juz zakupy,ale niewiele na rynek europejski,nic z tego takze u LUKA,SACHSA I VALEO :uh uh uh:

bejrutek
21-05-08, 20:21
ja mam przejechane 71kkm i lubie sobie poszarpać, ale u mnie jest spoko... ogólnie zaskoczony, bo pierwszy raz o tym słysze jesłi chodzi o ictdi... nawet w mocniej tuningowanych wersjach nie nie słyszałem o takim przypadku... z drugiej strony wśród nowoczesnych diesli sa to chyba najczęsciej skotykane wady, czyli szybko zuużywa się sprzegło, dwumasowe koło zamachowe, turbina, wtryski, pompa paliwowa...

marzyniu
21-05-08, 20:25
ale jezdzisz dieselkiem?
na civinfo,jest troche osob ktorzy sie na to skarza,znalazlem w necie tez o fordach,vw,mercach,oplach.

no chyba ze mam jakies wadliwe :/

bejrutek
22-05-08, 16:56
tak, jezdżę dieslem... po 41tys km to troche szybko taka usterka, no chyba że auto odpowiednio potraktowane, albo fabryczny fake... ciężko cokolwiek powiedzieć, kto wie może mnie to czeka.. daj znać ja załatwisz z tym sprzęgłem..

marzyniu
22-05-08, 17:37
to nie jest tak ze w ogole ruszyc nie moge,1-2-3 bieg sa wporzadku,objawia sie to tym ze na 4-5-6 biegu jak ostro przyspieszasz od 2000obr to obroty skacza do 2500-2700 na kilka sekund,pozniej sie stabilizuje i samochod dopiero przyspiesza.

bejrutek
22-05-08, 19:03
obroty skaczą? skąd wiesz że to sprzęgło? musisz jechac na kompa...

marzyniu
22-05-08, 19:42
no jak,silnik w chodzi na obroty,a samochod nie przyspiesza,co moze byc innego jak nie sprzeglo?

bejrutek
22-05-08, 22:52
aha spoko, tylko napisałes, że obroty skaczą... zrozumialem że skaczą obroty silnika w przedziale od 2000-2500obr/min, co by wskazywało np.: na błąd wzbogacania turbiny...

buri
23-12-08, 10:47
sorki za odgrzebywanie tematu ale wlasnie to przerabiam temat sprzegla. objawy dokladnie takie same czyli nagly skok obrotow przy gwaltownym przyspieszaniu od ok. 2500 czyli przy duzym momencie. kupilem sprzeglo oryginal (luk-valeo) i po rozebraniu skrzyni okazalo sie ze trzeba jeszcze wymienic kolo dwumasowe bo telepie sie na wszystkie strony..przebieg 98000, samochod uzytkowany dosc ostro ale 40000 i wymiana sprzela to chyba przesada i zadalbym wymiany na gwarancji. mi sie skonczyla w listopadzie i musze becalowac. koszt kola(luk) niecale 2000 oryginal kosztuje 3000 i tez jest luka jakby ktos nie wiedzial.
czy ktos tez juz przerabial temat?

tulis
23-12-08, 12:01
Ja mam dokładnie taki sam problem skacze do 2,7 tys i potem wraca na 2,1 tys/obr i dalej już jest dobrze. Koszt trochę przeraża nie wiem co z tym zrobię. Zauważyłem jeszcze że jak nie wdusze do końca to jest ok cały czas przyspiesza normalnie. Czy ktoś już je wymieniał i ile za zapłacił za wymianę?

buri
23-12-08, 14:02
no ja dzis wlasnie wymieniam ale jeszcze nie zabulilem za wszystko bo odbieram auto po poludniu
wymiana samego sprzegla w Plazie mi zaspiewali 1300 (robocizna) wiec robie u sprawdzonego mechaniora za 400
za sprzeglo dalem 700 oryginal po duuuzych znizkach w aso sprzeglo kosztuje kolo tysia, kolo zamachowe 3000

tulis
14-05-09, 09:09
Ja mam dokładnie taki sam problem skacze do 2,7 tys i potem wraca na 2,1 tys/obr i dalej już jest dobrze. Koszt trochę przeraża nie wiem co z tym zrobię. Zauważyłem jeszcze że jak nie wdusze do końca to jest ok cały czas przyspiesza normalnie. Czy ktoś już je wymieniał i ile za zapłacił za wymianę?

Pisząc post powyżej byłem krótko przed wymianą oleju. Wymieniłem olej ale nie w skrzyni tylko w silniku i problem ustąpił tz jeszcze przez parę dni podczas przyspieszania obroty nie rosły ale już nie tak gwałtownie i po chwili opadały. Ale teraz mineło 2 tyś od wymiany a sprzęgło zachowuje się normalnie tak jak powinno. Czy ktoś miał już taki przypadek?.

twardy196
12-11-09, 19:18
Ja dzis zauwazylem ze na trzecim biegu przy przyspieszaniu obroty wzrastaja szybko w przedziale od 2400 do 3000 i autko przyspiesza troche wolniej. Zapewne obiawy slizgania. Kurcze autko ma 65 tys i juz sprzeglo????. Orietuje sie ktos czy sa jakies wyczynowe???? bo jak bede mial wymieniac sprzeglo co 60 tys to kicha jeszcze gorzej jak do wyymiany bedzie dwumas. Jak ktos wymianial napiszcie prosze ile was to wynioslo????

buri
13-11-09, 09:50
kolega ordi znalazl sprzeglo exedy na ebay'u ale nie bylo tam napisane ze jest wzmocnione czy cos. plusem tego sprzegla bylo to ze nie mialo docisku z samoregulacja wiec powinno sie dac je wzmocnic ale cena nie byla zachwycajaca
ja czekam na mocniejszy zestaw sprzegla od innego silnika ale nic nie moge powiedziec poki sprawdze czy wszystko pasuje
co do kosztow powyzej masz moje posty z cenami. na nowym zestawie zrobilem juz 26kkm na programie 170KM/390Nm i sie nie slizga ale wystarczy pare KM&Nm i juz uslizg jest

buri
15-11-09, 11:24
Pisząc post powyżej byłem krótko przed wymianą oleju. Wymieniłem olej ale nie w skrzyni tylko w silniku i problem ustąpił tz jeszcze przez parę dni podczas przyspieszania obroty nie rosły ale już nie tak gwałtownie i po chwili opadały. Ale teraz mineło 2 tyś od wymiany a sprzęgło zachowuje się normalnie tak jak powinno. Czy ktoś miał już taki przypadek?.

spawdze ta teorie bo wczoraj zaczelo mi sie slizgac sprzeglo wymienione niecaly rok temu a olej tez trzeba zmienic.
26000 przebiegu dla nowego sprzegla to jakas porazka moim zdaniem. srednio mi sie podoba mysl wyrzucenia ponad 1000pln na nowe sprzeglo ktore nie wiadomo ile wytrzyma

maly update:
wlasnie sie dowiedzialem ze dotychczasowy zestaw sprzegla o numerze 22105-pge-305 zostal zastapiony przez 22105-pge-315. podobno zwmocniony. jak zaowie dam znac czy faktycznie wiecej znosi

twardy196
18-11-09, 22:40
no to niezle. 26000 km na sprzegle ale mocy tez jest wiecej. To jednak projektanci nie zostawili duzo zapasu :). Warto sprawdzic czy te sprzeglo z innymi oznaczeniami czyms sie rozni. Moze uda mi sie dowiedzic to napisze co i jak. Narazie jezdze troche wolniej i nie widze objawu slizgania(noga z gazu) :( ale nie oto w tym chodzi...

lukione
21-11-09, 19:41
Olej ma w tym silniku wyraźnie coś wspólnego ze sprzęgłem. W naszej CR-V przybywa oleju (dostaje się paliwo), serwis twierdzi, że jest ok i tak powinno być, ale mniejsza z tym bo jeszcze nie skończyłem z nimi tematu. Wracając do sprzęgła, które naturalnie po 30tys zaczęło się ślizgać odstawiliśmy auto do serwisu na puławską odciągneli 250ml oleju i sprzęgło przestało się ślizgać, mineło 8tys km i problem sprzęgła wrócił. Wszystko zbiegło się z moim pilnym wyjazdem do poznania tym samochodem no i oczywiście olej grubo ponad maks poziom. Przed trasą odciągnąłem ponad 250ml i sprzęgło całą drogę z przyczepą na haku spokój. Po przeglądzie przy 40tys ze sprzęgłem jest spokój a poziom oleju narazie w normie. Olej zmieniamy co 10tys. motul samochód nie widzi korków, praktycznie codziennie 70km w trasie. Tutaj też małe pytanko czy ktoś w 2.2 z DPF zauważył przybywający olej?

Ca$h
21-11-09, 23:03
hmmm moze cos w tym jest bo od nowosci olej mi nie znikał co powinno byc normą, fakt faktem autem głownie po miescie i jeszcze duzo kilometrów nie ma, ciezko mi stwierdzic poki co...

lukione
22-11-09, 01:13
u mnie potrafi przekroczyć stan maksymalny, honda twierdzi że to normalne w samochodach jeżdżonych na małych dystansach, czyli bzdura bo 30km w jedną stronę bez korków to niemały dystans

Ca$h
22-11-09, 10:57
jak to w instrukcji "trudne warunki" to odcinki ponizej 8km, przy temperaturach ujemnych 16km... salon zawsze cos wymysli, tak jak ostatnio na TVN TURBO bylo o dwóch NAVARAch (kupionych w tym samym salonie i w tym samym czasie) co w filtrze powietrza osadzał olej, NISSAN stwierdzil ze to normalne :D

buri
22-11-09, 12:17
mi nigdy nie przybywalo oleju, raczej jest tendencja zeby go ubywalo,co prawda nie mam dpf'a. z racji tego ze jezdze glownie po miescie to wymieniam olej czesciej niz co 15tys. wczoraj kolejna wymiana i bede obserwowal czy sprzeglo sprawuje sie lepiej czy jednak trzeba bedzie wymieniac

twardy196
23-11-09, 20:47
Ja u siebie tez nie zauwarzylem zeby mi przybywalo oleju. jak by co to troche mi ubywalo ale to normalne. Slyszalem ze 2.2 lubi troche wzjac oleju ale zeby przybywalo?. Na moj gust pojechal bym do innego servisu z czystej ciekawosci i zapytal. Ale rowniez zaobserwuje zwiazek oleju ze slizganiem sie sprzegla. Od czasu kiedy kilka krotnie sie mi poslizgnelo sprzeglo teraz jest spokoj moze jakby troche sie uslizgiwalo ale moze stalem sie na tym punkcie wrazliwy:)

buri
24-11-09, 13:33
dowiadywalem sie jak to jest z tym przybywaniem oleju
wystepuje to tylko w ictdi z DPF, dlatego ze tam w fazie wydechu wystepuje dodatkowy dotrysk paliwa zeby dopalic sadze w filtrze, stad paliwo to czasami sie dostaje do oleju i go przybywa.
w normie jest do 10% ponad stan i nic sie z tym wtedy nie robi, jezeli jest wiecej to juz niedobrze bo w oleju silnikowym znajduje sie za duzo oleju napedowego i olej silnikowy traci swoje wlasciwosci, dlatego trzeba sie tym wtedy zajac
zeby nie bylo calkowicie OT to od momentu wymiany oleju ani razu mi sie sprzeglo nie sliznelo:D

Ca$h
24-11-09, 20:42
od momentu wymiany oleju ani razu mi sie sprzeglo nie sliznelo
...silnikowego?

buri
25-11-09, 09:41
tak jest

lukione
25-11-09, 09:45
...silnikowego?

Tak u mnie w CR-V jest to samo, a odnośnie przybywającego oleju to tak samo mi w hondzie mówili jak buri napisał, ale to ma prawo się dziać tylko jak auto jest używane w ciężkich warunkach eksploatacji i czyszczenie filtra odbywa się zbyt często i nie pozwala się na zakończenie tego procesu. U mnie czyszczenie włącza się raz na może 5tys. km i zawsze do końca nawet czasami trochę dłużej jadę żeby proces się skończył więc jak pan w ASO mi powiedział że nie pozwalam filtrowi się wyczyścić i za krótkie odcinki jeżdżę to go wyśmiałem i powiedziałem żeby już nowy silnik ściągali bo mój smarowany ropą długo nie pożyje...

twardy196
01-12-09, 21:02
Wow, takie rzeczy nie wiedzialem zeby sie paliwo dostawalo do oleju... Czy kazdy icdti nie ma DPF-u? byly wersje bez?? Bo z tego co u siebie zauwazylem to nie przybywa mi olej ale raczej ubywa troche. Buri po wymianie oleju na nowy nieslizga ci sie przeglo?

kap21
03-12-09, 11:22
Wow, takie rzeczy nie wiedzialem zeby sie paliwo dostawalo do oleju... Czy kazdy icdti nie ma DPF-u? byly wersje bez?? Bo z tego co u siebie zauwazylem to nie przybywa mi olej ale raczej ubywa troche. Buri po wymianie oleju na nowy nieslizga ci sie przeglo?

Jeżeli chodzi o filtr DPF to auta sprzedawane w Polsce nie miały tego filtra.Mam pytanko do użytkowników ictdi,odnośnie dziwnej pracy silnika.Przy lekkim dodawaniu gazu słychać takie terkotanie ala zawory.Pierw występowało to na zimnym silniku w tej chwili bardziej to słychać na rozgrzanym,co to może być?

buri
03-12-09, 12:34
kap trudno powiedziec co to moze byc, moze olej sto lat nie byl wymieniany,moze kiepskie paliwo?
co do sprzegla to mi po wymianie oleju przestalo sie slizgac ale jak go troszke pomeczylem to znow udalo mi sie ten efekt wywolac...dzwonilem z tym do Mastersa i dowiedzialem sie ze problem sie nasila jak jest zimno, bo mowil ze ma ostatnio wiecej takich telefonow, ja co prawda mialem program pisany tak, zeby nie zjechac szybko sprzegla ale jak widac trzeba bedzie jakas korekte softu wykonac albo nie daj Boze wrocic do serii:(
dam znac co sie udalo zdzialac

twardy196
03-12-09, 18:05
No wlasnie u mnie sprzeglo nie zawsze sie slizga tylko jak troche mocniej poprzyciskam pedal gazu, zapewne rozgrzewa sie troche powierzchnia tarczy i sa uslizgi i potem znowy jest dobrze gdy postoje. Niewewiem jaki wplyw ma olej na slizganie sprzegla ale wydaje mi ze ze zaden. Przeciez spreglo nie pracuje w oleju i poziom w tym momecie nie powinien miec znaczenia. W serwisie zaspiewali mi 1300 za kompletne przeglo i 800 za robocizne. Sporo!!! Szukam jakiegos zamiennika albo nawet wzocnionego ale nic niema :(

lukione
03-12-09, 19:48
dpf jest we wszystkich 2.2 od 2008 roku

kap21
03-12-09, 20:41
dpf jest we wszystkich 2.2 od 2008 roku

Ja mam auto z końca 2008 i filtra dpf brak.

buri
04-12-09, 12:02
No wlasnie u mnie sprzeglo nie zawsze sie slizga tylko jak troche mocniej poprzyciskam pedal gazu, zapewne rozgrzewa sie troche powierzchnia tarczy i sa uslizgi i potem znowy jest dobrze gdy postoje. Niewewiem jaki wplyw ma olej na slizganie sprzegla ale wydaje mi ze ze zaden. Przeciez spreglo nie pracuje w oleju i poziom w tym momecie nie powinien miec znaczenia. W serwisie zaspiewali mi 1300 za kompletne przeglo i 800 za robocizne. Sporo!!! Szukam jakiegos zamiennika albo nawet wzocnionego ale nic niema :(

tarcza nie ma tutaj nic do rzeczy - to docisk jest za slaby. tarcze mozna malym kosztem wzmocnic
sprawdz pw

czy jest na forum ktos kto ma i-ctdi z 2009?podobno jest tam nowe, mocniejsze sprzeglo
ja poki co wrocilem do seryjnego programu bo jade w dluzsza trase i pierwsze wrazenia ze zamulone autko ale moc jakby bardziej harmonijnie rozwijana no i zadnego slizgania jakbymnie cisnal
jak wymienie sprzeglo zobaczymy o ile mocniejsze to nowe (czy w ogole?) i jakiego wirusa wytrzyma:D

lukione
04-12-09, 19:27
Ja mam auto z końca 2008 i filtra dpf brak.

Jesteś pewny? ;)

W nowych motorach czyt. i-dtec 150km z accorda jest sporo nazmieniane. Głowica jest odwrócona (turbina z przodu) i ten smieszny mały smic jest przemieszczony do fmic, ale rozmiar dalej mało męski ;P

kap21
04-12-09, 22:03
Jesteś pewny? ;)

W nowych motorach czyt. i-dtec 150km z accorda jest sporo nazmieniane. Głowica jest odwrócona (turbina z przodu) i ten smieszny mały smic jest przemieszczony do fmic, ale rozmiar dalej mało męski ;P

Tak w silniku i-dtec jest filtr dpf,w civicu jest motor i-ctdi i tam filtra nie ma.

buri
05-12-09, 19:28
co nie znaczy ze nie ma civicow ictdi z dpf. z tego co kojarze to kolega cash takiego wlasnie ma

lukione
06-12-09, 10:12
Nasz cr-v jest z początku 2008 roku, jest to I-CTDI i ma filtr. Od 2008 wszystkie cr-v'y mają dpf i nie jest to zależne czy i-dtec czy i-ctdi

Edit:
Co do przybywającego oleju, rozmawiałem na ten temat z moim wykładowcą z uczelni który zajmuje się filtrami cząsteczek stałych i powiedział, że to jest totalna bzdura i olej nie ma prawa przybywać, a w szczególności ponad maksymalny stan. Honda jest chyba pierwszą marką która ma takie coś zapisane w instrukcji i wydaje mi się poprostu, że coś im nie wyszło i się tak chronią. Niedługo pojadę do rzeczoznawcy z którym już rozmawiałem i napisze mi, że jest to niedopuszczalne zjawisko i ewidentnie coś z samochodem jest nie tak. Tak na marginesie to ten koleś ma takie poważanie w hondzie u siebie na śląsku, że jak ostatnio zmierzył u nas na hamowni swoją cr-v i wyszło mu 120km to po jednym telefonie był umówiony na wymianę silnika na nowy. Sprzęgło już dwa razy zmieniał na gwarancji:D

Ca$h
06-12-09, 11:50
2007 posiadam filtr DPF (ostatnio mi sie zapachal bez wczesniejszego info ze trzeba przeczyscic, honda stwierdziala ze to moja wina i musialem zaplacic 50zl za wyczysczenie) ;P


czy jest na forum ktos kto ma i-ctdi z 2009?podobno jest tam nowe, mocniejsze sprzeglo
KOT ma u siebie to sprzeglo z 2009 przynamniej takie info figuruje na jego 1 stronie :)

buri
06-12-09, 22:43
sprzeglo ma rzezbione na zamowienie, to skrzynie ma z modelu 2009

Ca$h
07-12-09, 10:11
mój błąd:p chyba nic innego jak ingerencja specow nie pozostaje... jeszcze z 3 lata i UFO bedzie dosc popularne i wtedy zaczna wyplywac jego tuningowe zestawy, tylko czy jego urok tyle wytrwa? :P

Ordi
18-03-10, 18:39
Sorry, że odgrzebałem temat, ale zaczynam mieć problem ze ślizgajacym sie sprzęgłem - dopiero występuje lekki uslizg.
Moje pytanie: CZY HONDA WYMIENIA SPRZĘGŁO NA GWARANCJI BEZ WIĘKSZEGO PROBLEMU?

Btw.
Co do filtra DPF to jest taka opcja że nie wszystkie civici mają DPF. Ja mam civica z końca 2008r i nie mam DPF. A kwestai przybywania oleju jest taka, że jak ktoś ma DPF i jeździ powoli (na niskich obrotach) to filtr się zapycha a komputer zwiększa dawkę paliwa do silnia. Przez to że zwiększa dawkę to zalewa silnik i paliwo przenika do silnika i miesza się z olejem. To jest powód przybywania oleju.

buri
19-03-10, 09:05
a widzisz mowilem ze box to zlo;) moment niewspolnmiernie duzy do mocy i masz konsekwencje. jedz do aso i pokaz objawy ale upewnij sie ze po wypieciu boxa objawy dalej wystepuja. ogolnie z wymiana sprzegla na gwarancji jest tak ze sprawdzaja po rozebraniu jak to wyglada i podejmuja decyzje. robota w aso dosc kosztowna bo samo sprzeglo kosztuje kolo 900pln a robota np. w plazie 1300
tutaj masz troche jak tro wyglada u angoli
http://www.civinfo.com/wiki/index.php?title=Slipping_clutch
jedz do aso i mow o co chodzi

Ordi
19-03-10, 16:06
Narazie uślizg się uspokoił :confused: Pojeżdżę trochę i zobaczymy. Jak znów pojawi się uslizg i będzie też bez Boxa to pojadę na reklamacje.
Jak w serwisie powiedzą mi, że mam zrobić sprzęgło na swój koszt to napewno nie będę wymieniał go w serwisie, tylko u znajomego i też odrazu wstawie wzmocnione sprzęgło.

Narazie dalej jeżdżę i czekam jak sytuacja się rozwinie ;)

Pabloss
20-03-10, 14:28
Koledzy z góry przepraszam za pytanie ale jak jest u was odczuwalny uślizg sprzęgła. Możecie to opisać abym wiedział na co zwracać uwagę (wiem że w benzynie raczej to nie występuje ale....), Dzięki :-)

Ordi
20-03-10, 14:59
U mnie sprawa wygląda tak:

Jadę przypuśćmy na 5tym biegu, mam 1.800obr/min i daję gaz do podłogi. Gdy silnik złapie 2.000obr/min wtedy następuje uslizg i obroty nagle podnoszą się na 3tyś tak na 1-2s (W tym czasie auto prawie nie przyspiesza) i zaraz spadają na np. 2.300obr/min i auto jedzie już normalnie

Ca$h
20-03-10, 19:20
czyli w przedziale najwiekszego kopa :/ moze jak pojedziesz do ASO dadza Ci to sprzęgło z 2009 gratis :) wtedy ten BOX bylby najlepsza inwestycja w przyszłych modach :D

bunet
21-03-10, 11:36
U mnie sprawa wygląda tak:

Jadę przypuśćmy na 5tym biegu, mam 1.800obr/min i daję gaz do podłogi. Gdy silnik złapie 2.000obr/min wtedy następuje uslizg i obroty nagle podnoszą się na 3tyś tak na 1-2s (W tym czasie auto prawie nie przyspiesza) i zaraz spadają na np. 2.300obr/min i auto jedzie już normalnie

czy taki problem pojawia się tylko w ictdi:confused:

Ca$h
21-03-10, 13:40
czy taki problem pojawia się tylko w ictdi

no niestety sprzegło nie wyrabia przy duzych Nm które sa w ictdi, wiec o benzyne nie musisz sie martwic, chyba ze do v-teca wsadzi sie turbo :)

h16v
09-04-10, 09:54
Jadę przypuśćmy na 5tym biegu, mam 1.800obr/min i daję gaz do podłogi. Gdy silnik złapie 2.000obr/min wtedy następuje uslizg i obroty nagle podnoszą się na 3tyś tak na 1-2s (W tym czasie auto prawie nie przyspiesza) i zaraz spadają na np. 2.300obr/min i auto jedzie już normalnie
Zauważyłem ciekawą rzecz. U mnie te objawy w lecie (na wiosnę) zupełnie ustępują. Wczoraj trochę przycisnąłem swoją Hondę i nie było żadnych uślizgów. Strasznie dziwne to jest. :confused:
Przy okazji zmieniłem olej ale to moim zdaniem nie ma nic wspólnego.

h16v
22-09-10, 10:50
No to mam za sobą wymianę koła dwu-masowego i sprzęgła. Przebieg równo 70tys. Nikomu nie życzę - jestem lżejszy o parę tysięcy. Generalnie objawów oprócz zimowego ślizgania nie było żadnych tak więc jeździłbym pewnie jeszcze długo, a robiłem to przy okazji. Jak mi wyjęli to koło to faktycznie całe się telepie. Nie jeżdżę agresywnie - nie wiem dlaczego tak jest. Straszna chała generalnie :(