Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Swap D14A8 na D16B2



Gacekk
05-05-14, 18:47
Witam. Nie doczekałem się odpowiedzi u mnie w temacie więc piszę tutaj. Chcę zaaplikować ten silnik do mojej budy i mam co do tego kilka pytań. Orientuję się ktoś, czy włożę słupek na gratach od d14 ? Czy muszę zmieniać komputer i wiązkę ?

Czekam na odpowiedź i kilka cennych rad :)

IWAN
05-05-14, 19:52
a ssaka chcesz zmieniac czy tylko slupek wsadzic?

Gacekk
05-05-14, 20:04
Jak na razie w grę wchodzi zmiana słupka, ewentualnie resztę gratów, która nie podejdzie. Modyfikacje przyjdą z czasem. Zależy mi na tym bo moje D14 ma apetyt na olej, a na vteci mnie nie stać.

bartek_levis
06-05-14, 08:55
musisz zmienić kompa i ssący inaczej będzie zbyt uboga mieszanka mają chyba inne aparaty zapłonowe co za tym idzie też wiązka silnikowa może się różnić wtyczkami, chyba że znajdziesz magika który Ci wystroi to na kompie od d14a8 ale ten komp jest mocno oporny wyjdzie taniej kopić swap z kompem i pamiętaj o immo albo musisz usunąć albo zaprogramować na swój kluczyk albo ze swapem kolumnę z kluczykami kupić.

Arturvf500
06-05-14, 12:09
ssaki i aparaty są takie same; zmieniasz tylko kompa; musisz wyłączyć, lub przelutować immo ze starego; BTW ile chcesz za swój A8?;)

Gacekk
06-05-14, 20:33
Coraz bardziej poprawiacie mi humor :D Chciałbym przełożyć słupek z pomocą kolegi, a nigdy tego nie robiliśmy więc każde info będzie jak najbardziej przydatne. Jaki komputer polecacie ? Coś typu p28 ?


ssaki i aparaty są takie same; zmieniasz tylko kompa; musisz wyłączyć, lub przelutować immo ze starego; BTW ile chcesz za swój A8?

Jeżeli uda się zeswapować to prawdopodobnie zostanie u mnie, albo pójdzie za 400 bo sprawny to on nie jest :)

Lucas.FK2
07-05-14, 23:38
Cały ten swap to jest dosłownie plug&play. Zamieniasz kompa przelutowujesz IMMO i voila działa i *******ziela. Polecam jak wyżej zmienic ssacy od razu na chociażby ten z D15B7 i od razu banan na twarzy oczywiście po przesiadce z D14,bo D16 też dupy nie urywa :)

Gacekk
08-05-14, 08:09
Dzięki wielkie ! :) W takim razie zaczynam kompletować graty :)

Lucas.FK2
08-05-14, 10:17
tylko upewnij sie,że te D16B2 to zdrowa jednostka bo duzo już styranych jest.

Arturvf500
08-05-14, 11:53
Polecam jak wyżej zmienic ssacy od razu na chociażby ten z D15B7
przecież od D15 jest gorszy...

Jaki komputer polecacie ? Coś typu p28 ?
tylko i wyłącznie od D16B2; z tego co pamiętam P1J-E14, ale sprawdź, bo mogę się mylić

Lucas.FK2
08-05-14, 12:23
przecież od D15 jest gorszy...
Ale napewno lepszy niż plastikowy ssak jaki jest w B2 i A8 nie sądzisz? I przede wszystkim tańszy od tego z D16Y8

Gacekk
08-05-14, 18:19
Ssak od Y8 bądź Z6 podejdzie ?

Lucas.FK2
09-05-14, 20:44
Tak tylko musisz zrobić zaslepke na Silniczek krokowy bo w nich jest w koletorze :) ogółem bułka z masłem

taptalkniete z Xperia L

Gacekk
09-05-14, 22:46
Dziękuję za rady :) Teraz czas znaleźć coś konkretnego.

Nie zakładając drugiego tematu tutaj chciałbym się was jeszcze poradzić. D14 pali olej, a zbliża się obsługa. Chciałbym coś taniego i gęstego by nie paliło tego tak jak teraz syntetyk. Co doradzicie ?

Lucas.FK2
10-05-14, 15:48
Dolej olej mineralny i nie spuszczaj się nad tym :)

Arturvf500
11-05-14, 10:00
Ale napewno lepszy niż plastikowy ssak jaki jest w B2 i A8 nie sądzisz? I przede wszystkim tańszy od tego z D16Y8

nie, nie sądzę, ma takie sama kanały i puchę jak D16Y8

Sheiva
11-05-14, 12:35
tylko i wyłącznie od D16B2; z tego co pamiętam P1J-E14, ale sprawdź, bo mogę się mylić
Jak się nie mylę, to jednak P1K jest w D16B2.


Dolej olej mineralny i nie spuszczaj się nad tym
Albo MotoDoktora czy jak to tam się zwie. Skoro silnik na straty idzie, krzywdy tym mu nie zrobisz, a będzie mega gęsto i zapomnisz przez czas kompletowania gratów o dolewaniu, a że ciepło już jest, to z rozruchem też problemów nie będzie.

Gacekk
03-06-14, 19:26
Jak się nie mylę, to jednak P1K jest w D16B2.


Albo MotoDoktora czy jak to tam się zwie. Skoro silnik na straty idzie, krzywdy tym mu nie zrobisz, a będzie mega gęsto i zapomnisz przez czas kompletowania gratów o dolewaniu, a że ciepło już jest, to z rozruchem też problemów nie będzie.

Dokładnie komputer to P1K. Cóż silnik kupiony, stacyjka, komputer i moduł immo też, przy okazji za grosze wpadła listwa wtryskowa.

Badman
03-06-14, 20:05
a z innej beczki - ile masz najechane na D14, że już łyka olej jak szalony ?

Gacekk
03-06-14, 20:22
Przy kupnie niby było 190 tysięcy, auto sprowadzone z niemiec w 2006 roku, ale i tak w nie wierzyłem w ten przebieg. Łyka olej bo niestety zaciął się termostat i zagotowałem go jak jajko :D

bartek_levis
04-06-14, 10:59
potrzebuje krokowiec z d14a8 jak byś chciał sprzedać pisz pw z ceną

Gacekk
04-07-14, 23:07
Info dla potomnych. Krótko, jestem już po swapie, auto odpala i jeździ. Swap praktycznie P&P, nie pasują tylko górne łapy do mocowania pompy wspomagania i regulacji alternatora. Do podmianki również listwa wtryskowa, komputer, stacyjka, immo i tu moja uwaga, starajcie się dostać kompa od wersji ze skrzynią manualną ponieważ z automatu wywala błąd 19 i świeci się check, ale i to się ogarnie.

Pozdro cześć i czołem :)

Bartko
07-07-14, 09:39
Jak już masz D16B2 to dołóż sobie automat i lampka zgaśnie. ;-)

Gacekk
07-07-14, 16:35
Żadnych automatów :D Na skrzyni z D14 jedzie bardzo przyjemnie :)

barney_1984
15-01-15, 12:13
Witam jestem w trakcie zmiany silnika d14A7 na d16B2 i panowie nic nie trzeba wymieniać oprócz słupka stacyjki z imobiliserem i komputera. Wtryski są te same, listwa ta sama regulator ciśnienia ten sam łapy mocowani silnika te same. Fakt jest taki że ja będę miał silnik D16B7 z Accorda 6 generacji. Także nie wbijajcie się w koszta że listwa łapy itp. Żeby nie było że jestem gołosłowny podsyłam linki abyście mogli sobie porównać D14A7 http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=8343&nplgrp=1&cmodnamepc=CIVIC%20AERODECK&xcardr=5&dmodyr=1998&carea=KG&ctrsmtyp=5MT&xgrade=1.4I&nplblk=E__0300
D16B2 http://honda-europe.epc-data.com/civic_aerodeck/1998_5mt/7742/engine/E__0300/
Porównajcie sobie pozycje numer 1 to jest wtryskiwacz pozycję numer 4 listwa wtryskowa i pozycję 7 regulator ciśnienia paliwa.

Gacekk
15-01-15, 17:27
Wykonalem taki SWAP u siebie. Do zmiany ida jeszcze dwie górne łapy, czyli ta od regulacji pompy wspomagania i ta od alternatora. To jest 1.6 także ma troszkę wiekszy blok. Reszta podeszla bez problemu. Nie wiem jak to będzie w przypadku d16b7. Jak cos to mam jeszcze dwie takie łapy ;)

barney_1984
22-01-15, 11:06
Zwracam honor mocowanie od pompy inne natomiast alternatora identyczne. Listwa została z 1.4. Jeździ bardzo fajnie jednak 1.6 z lekkim zamachem nowym sprzęgłem wkładką k&n jeździ bardzo fajnie. Jeszcze za jakiś czas wrzucimy kolektor żeby wydech troszku odetkać :D

Bartko
22-01-15, 11:17
Liczyłeś ile masz 0-100km/h D16B2 w Aerodecku?