PDA

Zobacz pełną wersję : Hamulce - problem w EG4



erni2000
21-05-08, 08:32
Witam,

Mam problem z hamulcami z tyłu w Civicu EG4 93 rok. Słabo hamuje tył. Szczęcki i bębny są w porzadku, płyn nie cieknie, w zbiorniczku jest tyle samo ile było, przewody hamulcowe są szczelne, wymieniony został jeden cylinderek po stronie kierowcy z tyłu, hamulce z przodu i z tyłu zostały odpowietrzone, mimo tego, auto hamuje tak słabo, że strach jeździć...Poza tym można jechać na zaciągniętym ręcznym, opór jest nieznaczny. Serwo raczej pracuje poprawnie, bo po uruchomieniu silnika pedał hamulca mięknie i opada, tak jak w innych autach z serwem. Po odpowietrzeniu hamulców sytuacja się poprawiła, ale i tak auto stoi, nie będę przecież siał zagrożenia na drogach. Proszę o sugestie, co jeszcze mogę zrobić, żeby te hamulce naprawić...?

slafko
21-05-08, 08:40
Witam. Sprawdz na poczatku samoregulatory szczek, oraz naciag linek hamulca recznego skoro go zaciagasz i masz nieznaczny opor, ze mozesz jechac. Pozdrawiam

erni2000
21-05-08, 15:04
Gdzie są te samoregulatory, jak to wygląda i ile kosztuje ? Pytałem w Inter Cars nie mają czegoś takiego, podobno trzeba sprowadzać, mają tylko zestawy mocujące do szczęk czyli te sprężynki, blaszki itp.

CIV85
21-05-08, 15:30
samoregulator to jest to jak sciagniesz bebny to masz szczeki i one sa na samoregulatorze .a pedal hamulac ajki jest twardo sie hamuje czy raczej przy hamowaniu gleboko wpada i jest bardziej mieki

erni2000
21-05-08, 15:53
Pedał jest twardy, tak jak normalnie, ale auto hamuje bardzo słabo...Jak sprawdzić ten samoregulator i co z nim zrobić żeby go wskrzesić ? Pytałem juz w kilku sklepach i nie mają nigdzie tych samoregulatorów... a to chyba ostatnia rzecz poza serwem, która została mi do sprawdzenia. Mam jeszcze jedno pytanie, czy słabe działanie ręcznego może mieć związek z tym samoregulatorem ? Czy to jest tak, że jak zaciągam ręczny to szczęki zaciskają się na bębnach tak jak podczas normalnego hamowania ? Jeśli tak to wszystko wskazywałoby na te samoregulatory, które ustawiają nieodpowiednią szczeline między szczekami i wewnętrzną stroną bębnów, co powoduje, że nawet przy mocnym zaciągnięciu ręcznego, szczeki przylegają zbyt słabo do bębnów...Dobrze kombinuje ?

javor
21-05-08, 16:10
samoregulator wystarczy wyczyścić i czyms przesmarowac - nie musisz kupować nowego. kasuje on luzy szczęk do bębnów w miare ich zuzycia.
co do ogólnego hamowania to jeżeli pedał jest twardy i jest wysoko a ie wchodzi prawie do podłogi to moze masz zapieczone zaciski z przodu?

CIV85
21-05-08, 16:59
najprawdopodobnie moze by tak bylo jak piszesz javor bo szczeki to raczje nic do tego nie maja nawet jak bys je wyciagnol auto powino dobrze chamowac przdnimi klockami. sciagni z przodu zacski i zoabcz co tam sie dziej czy cyluderek wogule wychodzi do konca bo mze sa faktycznie bardzo zapieczone.a co do samregulatora to tak jak napisal javor sciagni szczeki i przesczysc wszytsko caly mechanizm i wszystko.

eVok
21-05-08, 17:31
i bębny są w porzadku rozumiem że mierzyłeś średnicę bębnów w środku.ile mają?

erni2000
23-05-08, 09:09
Nie mierzyłem średnicy bębnów...Faktem jest, że hamowanie pogarszało mi sie stopniowo, więc to nie jest jakaś nagła awaria tylko zużycie pewnych elementów...Dziś rozgrzebie wszystko i spróbuje coś wskrzesić...

eVok
23-05-08, 09:42
jeśli się nie mylę to nowy bęben ma średnicę wewnętrzną 180mm. max.może mieć 181mm jak już jest trochę zużyty.a jeśli ma coś ponad te 181mm to już tylko wymiana na nowy.

erni2000
24-05-08, 15:08
Dziś byłem na diagnostyce. Hamulce z przodu trzymają znakomicie, z tyłu biorą równo, ale bardzo słabo, ręczny nie istnieje. Podejrzenie padło na: samoregulatory lub na pompe hamulców. Auto zostało u mechanika, w poniedziałek mają rozgrzebać i zacząć robić...Dam znać co było przyczyną...

erni2000
24-05-08, 15:08
Dziś byłem na diagnostyce. Hamulce z przodu trzymają znakomicie, z tyłu biorą równo, ale bardzo słabo, ręczny nie istnieje. Podejrzenie padło na: samoregulatory lub na pompe hamulców. Auto zostało u mechanika, w poniedziałek mają rozgrzebać i zacząć robić...Dam znać co było przyczyną...

bartek3
18-08-08, 19:43
mam problem tego typu ze po wymianie klockow mam slaby hamulec i pedal jest jakis taki gumowy.odpowietrzalem i dalej to samo i jest strasznie niski jak sie zapali auto.nie wiem co moze byc przyczyna,czy to moze wina szczek z tylu?poprosze o jakies porady.