PDA

Zobacz pełną wersję : warto kupić ep2?



chudzina
04-05-14, 16:11
Czołem,

zastanawiam się nad kupnem ep2 w wieku 9-10 lat. Waszym zdaniem warto pchać się jeszcze w tę konstrukcję? Interesują mnie tylko samochody z salonu PL, z udokumentowanym przebiegiem eksploatacji, więc ostrożnie mogę założyć, że nie kupię mocno przekręconego padła. Samochód ma być do wszystkiego, ścigać się nie ścigam, ma być i na wakacje i dookoła komina. Warto / nie warto wchodzić w temat 10letniego civa?

Chętnie posłucham waszych opinii, z góry dziękuję.

bunkerites
04-05-14, 21:52
Szykuj sie na wydatek 18-20 tysia.Pozycz od kogos ep2.Pojezdzij i sam sobie odpowiesz na pytania.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

pwl
04-05-14, 23:07
Zamiast EP2 polecam ES7. Motorownia ta sama, a auto ładniejsze :P Masa salonówek na rynku.

iljash
04-05-14, 23:39
auto co pwl :D ? moze z tymi salonowkami sie zgodze :D

Jesli ma byc PL salon i te wymogi i w budzie sport to powyzej 20 k bym rzekl tak na spokojnie. Ale to takie gadanie, napisz czego oczekujesz od auta dokladniej.

chudzina
07-05-14, 17:14
Czołem,

dzięki za odpowiedzi - od auta oczekuję, że będzie dawało radę w mieście i komfortowo przejadę nawet kilkugodzinną trasę. Kwestia spalania ma drugorzędne znaczenie.

Czy wszystkie civici VII generacji mają problem ze skrzyniami biegów? Czy toto rdzewieje, jak wcześniejsze geny?

iljash
07-05-14, 17:54
Nie rdzewieje
Skrzynie lecą
W trasie to auto nie jest komfortowe, do miasta jak znalazł, ale na trasie gorzej ( hałas, szumy etc) oczywiście w zależności co kto oczekuje bo np przesiadajac się z 5/6 g to jest duży przeskok jeśli chodzi o komfort, ale mimo wszystko na trasy to to auto nie jest :)

chudzina
07-05-14, 18:08
Głównie pozycja za kierownicą jest dla mnie ważna. Jedyny samochód, w którym do tej pory nie bolały mnie nogi i plecy na długiej trasie, jest moja honda del sol. Mogę jechać w zasadzie nie wstając z fotela wiele godzin. Hałas jest mniej ważny.
Czy jeżeli kupuję samochód z przelotem ok 150000 (załóżmy, że pradziwy):
- skrzynia najprawdopodobniej była robiona / względnie nadaje się do robienia?
- ile silnik ma przed sobą w miarę bezproblemowo? wiem, że to loteria, zależy jak był traktowany, etc. ale interesuje mnie info ludzi, którzy mają ep2 i jak te silniki się zachowują w okolicach 150 - 200 kkm.

kamil39
07-05-14, 18:26
wolalbym chyba dozbierac troche pieniedzy i kupic ufo z silnikiem 1,8.

bunkerites
07-05-14, 20:36
Moj ma aktualnie nastukane 194 tkm.Silnik pracuje jak przy zakupie ( 108 tkm) czyli igla :).Olej w silniku to Motul 5w40.Zuzycie oleju podczas w miare normalnej jazdy pol litra na 10 tkm.A podczas katowania na autobanie na dystansie rownym 1000 km - 0.7 Litra:).Obroty silnika do 7 tys.Skrzynia biegow-u mnie dziala super.Nie mam problemow z lozyskami.


wolalbym chyba dozbierac troche pieniedzy i kupic ufo z silnikiem 1,8.

oj tam ufo,lepiej accorda z 2.4 :).W sumie podobne pieniadze

iljash
08-05-14, 14:32
+1 do accorda ( vs ufo ) Silniki jak uzywane byly z glowa , olej zmieniany, to jezdza i jezdza ( ostatnio ktos tutaj pisal ze dobil 300 tys i lata bez problemu dalej ) . Zreszta ile maja IGŁY sciagane z Niemiec ? Przeciez mowimy o przebiegach po 300 tys i wiecej czesto gesto.

Co do skrzyni to nie ma definicji. Mogla byc robiona na gwarancji w ASO, ktora byla przedluzana z tego co wiem. Mogl robic poprzedni wlasciciel, ale poprzedni wlasciciel mogl tez robic 80-100 tys temu i lozyska na nowo sie odzywaja - nie ma definicji.

Co do pozycji za kierownica, dla mnie bardzo wygodna, fotele tez. Dobrze mi sie w tym aucie siedzi. Napewno nie siedzi sie " na ziemi " jak w poprzednich gen, ale nie jest tez jak na krzesle ( kwestia gustu wiadomo )

NKamil
09-05-14, 07:53
Witam Panowie,
Zastanawiam się ostatnio nad zakupem Hondy Civic VII generacji i zakres cenowy w jaki celuje to około 10-12 tys. Czy waszym zdaniem w tym przedziale cenowym można znaleźć jakiś ciekawy egzemplarz? Głównie interesowałaby mnie wersja hatchback 5 drzwi z silnikiem 1.6.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

bunkerites
09-05-14, 15:43
Kupisz szrota!

NKamil
09-05-14, 17:46
Nawet jeśli będzie to samochód z roku 2000/2001?

bunkerites
09-05-14, 21:18
Kolego popatrz na ceny w Niemczech.Zadbane auto nikt za grosze nie odda.Tak samo w Polsce.

Fakt ze na allegro sa po 12 tys.Przebiegi kazdy "niemiec" ma w granicach 150 tkm.Cuda na kiju :)

popatrz na ten link.Pierwszy lepszy jaki trafilem na niemcowni.Zwroc uwage na przebieg i cene:

http://www.mobile.de/pl/marka/honda/model/civic/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:date,sro:desc,mke:honda,m dl:civic,frn:2001-01,frx:2002-12,drc:four_or_five/pg:vipcar/193958835.html

iljash
09-05-14, 22:20
to i tak nie tak duzo te 300 k :D

Co do kolegi NKamil . Piszesz o 5 drzwiowce z 1.6 , za 10 tys zapomnij, ale za 12-14 mysle spoko. Mojej mamy auto sprzedawalem jakos pol roku temu wlasnie, taki autobusik 5 drzwi 1,6 przedlift , jakies 160-170 tys mial nalatane. Poszedl za ponad 14 tys, gdzie to byla naprawde nienajnizsza cena jak za takie auto a wrecz odwrotnie. Oczywiscie byl to przedlift. Takze mysle ze za 12-14 k da sie kupic takie autko. Wiadomo jesli bedzie to auto sprowadzane, to standard , ze albo skrecone z tych 300-400 tys albo walniete mniej lub bardziej, ale to tak niestety wszedzie jest, trzeba uwazac.

bunkerites
10-05-14, 13:56
w niemcowni stoi zacny autobus z 2.0 pod maska :).Cena 5 tys ojro..

kermit01
14-05-14, 10:22
posiadam wersję po lificie z 2004 roku. Od momentu zakupu czyli już 3,5 roku temu nie popsuło się absolutnie nic - skończył się tylko akumalator. Fakt, że kupiłem egzemplarz który był od początku w PL i od pierwszego właściciela z przebiegiem 55 tys. Obecnie mam prawie 80 tys. i tak jak wspominałem niczym mnie samochód nie zaskoczył. Trzeba pamiętać o wymianie oleju oraz regulacji zaworów co ok. 10 tys. jeśli mnie pamięć nie myli.
A jeśli chodzi o użytkowanie na codzień - fakt, na trasie jest głośno, ewidentnie brakuje 6 biegu. Spalanie - wersja mega eko - 6,5. Wersja standard - ok 8. Na trasie ok 7 jadąc ok 120-140.
Właściwości jezdne - nie ma rewelacji ale też nie ma porażki. Mogę mieć trochę zaburzone poczucie bo mój drugi samochód to mx-5 która jak wiadomo ma perfekcyjny układ stąd może trochę narzekam na Hondę.
Silnik - wiadomo, vtec. Im wyżej tym lepiej, do 3 tys. brakuje elastyczności.
Jeśli zdecydujesz się na wersję po lifcie tak jak ja, trzeba uważać na stosunkowo niską dostępność części blacharskich - np. szukałem grilla przedniego i okazało się, że nowy kosztuje ok. 800 zł a używane na szrocie ok 400..

bunkerites
14-05-14, 16:52
regulacji zaworów co ok. 10 tys.

zawory co 40 tys,a jesli masz lpg to co 20 tys trzeba zagladac

itor
14-05-14, 18:51
7 jadąc ok 120-140

a swistak siedzi i zawija w sreberka

iljash
14-05-14, 19:00
a swistak siedzi i zawija w sreberka

przy 140 to moze ciezko, ale 120/130 jadac normalnie i nie wyprzedzajac nonstop z butem w podlodze to 7 jak sie patrzy.

das
07-06-14, 06:55
nie polecam takiego auta za 10-12 tys mozesz szukac cos mlodszeg z innych marek mialem 4 egzemplarze wiecej sie nie pcham,skrzynie do du..y lozyska leca ,maglownice na ierda...laja, reszta jest ok ale te dwie rzeczy strasznie denerwuja,wyglad moze byc pomijam wyciszenie auta kwestia przyzwyczajenia

remi_k
09-06-14, 21:32
przeskok z V czy VI gen spory. Inna pozycja za kierownicą, silnik 1.6 to Vtec E (12>16V), spalanie trasa do 100km/h 5.5ltr, cykl mieszany 6.5ltr. Nie opłaca się kręcić powyżej 5500rpm bo i tak moment maleje. Skrzynia w polifcie bez uwag. W wersji Sport świetnie się trzyma w zakrętach. Na wielki minus maglownica i "sztywny"-oporny układ kierowniczy, ale za to bardziej precyzyjny niż w V, VI gen.