Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : SWAP B18C4 z EG5 do EJ6



Saiti
02-05-14, 22:21
Cześć. Tematów pewnie wiele takich już było, ale wyszukiwarka niedomaga w tej kwestii.

Kupiłem swapa B18C4, który jeździł do tej pory w EG5 z 1992 roku, gdzie seryjnie było jeszcze D16A9. Wyjęte z angielki trafiło do 5 gena. Teraz motór napędzi już trzecią budę w swojej historii, dokładniej moją ;) I mam małe dywagacje:
1. Czy łapa z 5 gena podejdzie do 6 gena? Czy koniecznie musi być z EK4/9?
2. Jak podpiąć klimę, aby to ze sobą banglało?

Nie miałem jeszcze takiej kombinacji swapu, także liczę na forumową brać.

FaziRBK
02-05-14, 22:26
Tylną łapę od strony sanek musisz mieć z ek4. Tak samo przygotuj sobie swoją wiązkę silnikową pod obd1 wrzuć jakiegoś kompa z mapą i będziesz miał od razu pod strojenie bo wiązki z 5 gen nie pasuje P&P do 6g tak przy okazji jeśli chcesz ich użyć. Kiedyś już o tym gdzieś pisałem.
A odnośnie drugiego pytania to nie mam niestety pojęcia :)

Saiti
02-05-14, 22:55
Tak samo przygotuj sobie swoją wiązkę silnikową pod obd1 wrzuć jakiegoś kompa z mapą i będziesz miał od razu pod strojenie bo wiązki z 5 gen nie pasuje P&P do 6g tak przy okazji jeśli chcesz ich użyć. Kiedyś już o tym gdzieś pisałem.

To to żaden problem - i jestem świadom, akurat jestem w trakcie przejścia na OBD1, została kwestia kolektora ssącego, ale wstrzymam się do czasu wymiany na B18C4.

Dziękuję za odpowiedź na pierwsze pytanie ;)

falek84
03-05-14, 09:05
Jezeli masz sprezarkie od angielki to musisz wziasc te przewody aluminiowo-gumowe od angielki i od ej6 rozciac obydwa komplety i ppospawac. Te od angielki od strony kompresora, a te od ej6 od strony budy. Tak mi doradzal kiedys tygrysek.

Saiti
03-05-14, 10:05
Jezeli masz sprezarkie od angielki to musisz wziasc te przewody aluminiowo-gumowe od angielki

Nie mam żadnych. Kupuję swapa bez klimy ;) Teraz muszę dokupić resztę :) Czyli kwestia spawania wchodzi w grę ;) Okej, trzeba to porozpisywać ;)

falek84
03-05-14, 13:51
to kup sprezarkie od ek4 podejdzie pod chłodnice z ej6

Saiti
03-05-14, 21:25
Okej - taką zanabędę! :)

Brylant1
03-05-14, 22:18
Tylko kup razem z weżami.

Krzysek
08-05-14, 23:05
Jeszcze łapę od strony rozrządu będziesz musiał przerobić, tzn jeden otwór trzeba wywiercić ;) Co do klimatyzacji musisz mieć kompresor klimy oraz przewody od ek4.
Mam ek4 jakbys chciał zdjęcia to daj znac na PW, bede miał też kompletnę klime do sprzedania i całe wnetrze bo niedługo z tej ek4 będzie rajdówka :D.

Saiti
08-05-14, 23:21
Jeszcze łapę od strony rozrządu będziesz musiał przerobić, tzn jeden otwór trzeba wywiercić

Albo kupić nową od EK4, czyli tak, jak ja zrobiłem :) Z klimy potrzebuję tylko łapy z napinaczem, czy tam samego napinacza, kompresora i węża - chętnie kupię!