Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kopci i bierze olej



adamos
02-05-14, 20:38
Witka,
Od jakiegos czasu zauwazylem ze moja hania czasami robi zaslone dymna i potem jest ok. Olej tez znika.Hanka jest bardzo zrywna i pelna mocy takze pompa i turbo raczej odpadaja albo sie myle.Macie jakies sugestie co to moze byc ?

billiejoe
02-05-14, 20:44
Ile znika tego oleju i na jaki kolor kopci?

adamos
02-05-14, 20:49
kolor niestety niebieskawy. Co do zurzycia to nie jestem pewny auto wiecej stoi niz jezdzi.O ile pamietam to okolo litra na 10tys/km. Moze to przez olej rok temu wlalem pelny syntetyk.

buri
03-05-14, 01:26
kolor niestety niebieskawy. Co do zurzycia to nie jestem pewny auto wiecej stoi niz jezdzi.O ile pamietam to okolo litra na 10tys/km. Moze to przez olej rok temu wlalem pelny syntetyk.

daj spokoj litr na 10kkm to smiech,nie przejmuj sie i cisnij dalej. to jest turbodiesel musi wciagac olej a jak z niskich obrotow pocisniesz to i baczka pusci

irecki26
03-05-14, 07:17
ja bym się raczej przejął... Czarny dym rozumiem, ale nie niebieski. Jaki brzebieg auta?

DŻEJKU
03-05-14, 10:42
lepiej sprawdz czy nie masz oleju w ukladzie dolotowym i intercoolerze. Może turbina przepuszczać, nie wyczujesz tego w spadku jej sprawności. A jak oleju się uzbiera to może zostać zassany z powrotem co spowoduje niekontrolowany zapłon (obroty silnika na max i brak możliwości zgaszenia) co często doprowadza do urwania korby a w najlepszym przypadku przegrzania pierscionkow.

Jesli by ci się taka sytuacja zdarzyła to jak najszybciej gaś silnik dusząc go na biegu.

Sam byłem swiadkiem dwukrotnie takiej akcji

adamos
03-05-14, 17:19
daj spokoj litr na 10kkm to smiech,nie przejmuj sie i cisnij dalej. to jest turbodiesel musi wciagac olej a jak z niskich obrotow pocisniesz to i baczka pusci
tylko ona puszcza takiego baczka ze cala ulica jest zadymiona inni kierowcy nic nie widza

ja bym się raczej przejął... Czarny dym rozumiem, ale nie niebieski. Jaki brzebieg auta?
przebieg ma okolo 100tys tak mi sie wydaje.


daj spokoj litr na 10kkm to smiech,nie przejmuj sie i cisnij dalej. to jest turbodiesel musi wciagac olej a jak z niskich obrotow pocisniesz to i baczka pusci


ja bym się raczej przejął... Czarny dym rozumiem, ale nie niebieski. Jaki brzebieg auta?


lepiej sprawdz czy nie masz oleju w ukladzie dolotowym i intercoolerze. Może turbina przepuszczać, nie wyczujesz tego w spadku jej sprawności. A jak oleju się uzbiera to może zostać zassany z powrotem co spowoduje niekontrolowany zapłon (obroty silnika na max i brak możliwości zgaszenia) co często doprowadza do urwania korby a w najlepszym przypadku przegrzania pierscionkow.

Jesli by ci się taka sytuacja zdarzyła to jak najszybciej gaś silnik dusząc go na biegu.

Sam byłem swiadkiem dwukrotnie takiej akcji
w hondzie takie akcje widziales czy w innym aucie?. Ja podejrzewam jeszcze uszczelniacze na zaworach bo jak jezdzilem codziennie to nie kopcila teraz jezdze co jakis czas im dluzej stoi tym bardziej kopci

shrek565
03-05-14, 17:31
Mi moja 2.2 zaczęła kopcić wtedy gdy wyciąłem DPF. Jak zredukuje np. z 4 na 3 i wejdzie na obroty to tez ładnie kopci.
A masz tryb przepalania dpf co jakiś czas? Czy wogóle masz seryjnie założony dpf?

p.s
Panie ten typ tak ma

https://www.youtube.com/watch?v=cp0Zj3ZKNDM&feature=youtu.be

adamos
03-05-14, 19:02
moja nie kopci na czarno tylko bardziej pod bialo niebieski .Tez podejrzewam ze to DPF sie wypala bo to kopcenie nie jest ciagle tylko co jakis czas.Jak sprawdzic czy mam DPF zalozony?

butler.gdansk
03-05-14, 19:53
Przed cyklem wypalania spalanie chwilowe rośnie, co widać najlepiej jadąc na biegu bez dodawania gazu.
Jeśli masz DPF to pokaże nawet 3-4l/100 zamiast jednej kreski.

uniu1
03-05-14, 20:28
wejć pod auto i obejrzyj katalizator
jesli do kata (numer 1 na poniższym schemacie) dochodzą jakieś rurki lub przewody elektryczne to masz niestety DPf tak jak na schemacie:

http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=17663,17664,17665,17666,17667,17668,17669, 17670&nplgrp=3&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=5&dmodyr=2009&carea=KG&ctrsmtyp=6MT&xgrade=2.2%20SPORT&nplblk=B__0203

jesli kat (numer 1 na poniższym schemacie) jest 'goły' jak na tym schemacie to nie masz DPf

http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=17663,17664,17665,17666,17667,17668,17669, 17670&nplgrp=3&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=5&dmodyr=2009&carea=KG&ctrsmtyp=6MT&xgrade=2.2%20SPORT&nplblk=B__0202

Saawrel
04-05-14, 01:13
Jak sprawdzic czy mam DPF zalozony?


Przy wypalaniu zawsze pojawia sie na wyświetlaczu obrotomierza znaczek DPF, jeśli dot nigdy go nie widziałeś to nie masz DPF-u

adamos
04-05-14, 10:16
Przy wypalaniu zawsze pojawia sie na wyświetlaczu obrotomierza znaczek DPF, jeśli dot nigdy go nie widziałeś to nie masz DPF-u

to nie mam dpf.

butler.gdansk
04-05-14, 10:56
U mnie żadna ikonka się nie pojawiała przy wypalaniu.

Saawrel
05-05-14, 01:31
U mnie pojawiło się coś takiego co kilku tysiącach kilometrów, nawet na trasie gdy jechałem samochodem do UK. Po mieście częściej, więc zakładałem że to właśnie zaczyna wypalać się DPF.

Zawsze na wyświetlaczu w obrotomierzu na żółto i wykrzyknik koło prędkościomierza.

http://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_select_VIN_C20.php wpisz VIN i pokaże ci model samochodu co masz np 2.2 SPORT DPF lub bez wtedy będziesz wiedział

mrcn
05-05-14, 12:01
http://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_select_VIN_C20.php wpisz VIN i pokaże ci model samochodu co masz np 2.2 SPORT DPF lub bez wtedy będziesz wiedział

Ciekawe... po wpisaniu mojego vina-a wyskoczyło kilka krajów (bez PL) i różne wersje (z i bez dpf).

butler.gdansk
05-05-14, 12:24
U mnie to samo :)

Saawrel
05-05-14, 18:14
:confused::confused::confused:mi zawsze pokazywało od razu wersję z DPF. no to sorry :(, chyba pozostaje tylko wejście pod samochód, albo do dilera Hondy pojechać i on powie czy jest DPF czy nie ma, w sumie diagnoza nie kosztuje nic więc od razu co może powiedzieć co jest nie tak.

kobert
05-05-14, 18:56
pewnie jak by zadzwonic do nich nawet to by powiedzieli

Paweł_Ski
25-06-14, 00:50
chciałbym podbić temat.
ostatnio zakupiłem sobie środek do czyszczenia turbiny, ukladu wydechowego, wtryskow, dpfa itp. nazywa się in&out cleaner. czasmi w lusterku widzę że coś przykopci dymkiem raczej jasnym czy to niebieski czy biały trudno powiedzieć, ale czy mam rację że po przeczyszczeniu dpfa po prostu nie może puszczać czarnych bąków bo nie ma czym :) ?
pozdrawiam
PK

butler.gdansk
25-06-14, 08:50
Dużo zależy od ogólnego stanu Twojego układu napędowego. To że go przeczyścisz to ok, ale wyeleminować bączki (jak są) to niekoniecznie się uda.
DPF i tak się wypala w cyklach co kilkaset kilometrów.
Dbać można o niego często jeżdżąc w trasie, w przeciwnym wypadku to jak walka z wiatrakami - on potrzebuje temperatury do wypalenia.