Zobacz pełną wersję : B16 i 9500 rpm.
Interesuje sie tematem już dość długo. Ale nie znalazłem odpowiedzi na wszystkie pytania.
Więc co trzeba zrobić z B16 aby kręciło sie do 9000-9500 bezpiecznie !!!! Czyli tak że jak wciskasz gaz to sie nie zastanawiasz czy coś szlak trafi hehe.
Narazie w moich poszukiwaniach doszedłem do czegoś takiego:
Wałeczki stage 2
Cam gery
Sprężynki + tależyki
Prowadnice zaworowe
Zawory
Obróbka głowicy ( tu możecie podać koszty czegoś koło stage 2 i co się robi )
Wyważanie bebechów.
regulator ciśnienia
Jakieś apexi do strojenia.
Co jeszcze trzeba??
Zakładająć że auto będzie na codzień ( czyli do 5krpm) A czasami na maxa.
Chyba przydałby się pasek rozrządu np Tody coby zonka nie było.
A i możecie powiedzieć kto by coś takiego poskłądał -- pewnie JSS polecicie. Z kosztami plus minus 1000 zł.
koszty +-3000
jezeli obd1 to chip tani, obd2 niestety ok 700$, mocniejsze korby kute tłoki,no jakiś komp dobry oprócz tej swinki, poza tym wystarczy chyba??
koszty +-3000
chyba funtow i to i tak malo
koszty +-3000
chyba funtow i to i tak malo
dziobku za zlozenie!!!!!
dziobku za zlozenie!!!!!
gdzie jest napisane ze za zlozenie MIŚu ? nawet jak na zlozenie to duzooooo za malo
krystianITR
21-09-05, 20:32
Interesuje sie tematem już dość długo. Ale nie znalazłem odpowiedzi na wszystkie pytania.
Więc co trzeba zrobić z B16 aby kręciło sie do 9000-9500 bezpiecznie !!!! Czyli tak że jak wciskasz gaz to sie nie zastanawiasz czy coś szlak trafi hehe.
Narazie w moich poszukiwaniach doszedłem do czegoś takiego:
Wałeczki stage 2
Cam gery
Sprężynki + tależyki
Prowadnice zaworowe
Zawory
Obróbka głowicy ( tu możecie podać koszty czegoś koło stage 2 i co się robi )
Wyważanie bebechów.
regulator ciśnienia
Jakieś apexi do strojenia.
Co jeszcze trzeba??
Zakładająć że auto będzie na codzień ( czyli do 5krpm) A czasami na maxa.
Chyba przydałby się pasek rozrządu np Tody coby zonka nie było.
A i możecie powiedzieć kto by coś takiego poskłądał -- pewnie JSS polecicie. Z kosztami plus minus 1000 zł.
Jeszcze tłoki
najbezpieczniej byloby tak:
talerzyki tytan
sprezynki podwojne
zawory z ITR lub SuperTech (te drugie nawet za 100$ moge miec) SHITY z B16a sie urywaja.
walki jakies - zalezy do jakiej jazdy
obrobka glowicy - gniazda
tloki lekkie kute i doprezajace
korbowody mocniejsze
Apexi nie podniesiesz rev-limitera lepiej Hondate
wtryski min. 300
wywazenie walu, wywazenie walu z kolem i sprzeglem...
regulator nie potrzebny.
Już myślałem że ktos napisze że taniej turbo zapodać a jednak nie.
Wiedziałem że albo ITR albo bonzai się będzie potrafił wypowiedzieć. Więc wale na priwa do niego.
Ps. nielubie turb od silników z przebiegiem 170kkm bo wybuchają :D
Jeszcze pytanie czy ma być w stanie osiągać 9500rpm, czy pracować na 9500rpm. Bo jak pracować to obowiązkowo chłodnica oleju.
Jeszcze pytanie czy ma być w stanie osiągać 9500rpm, czy pracować na 9500rpm. Bo jak pracować to obowiązkowo chłodnica oleju.
To juz zalezy od przeznaczenia samochodu - 1/4 osiagnac te 9500RPM, tor tutaj oleju obowiazkowa wg mnie. Choc teoretycznie zeby miec spokojne serce w obu przypadkach pomyslalbym nad chlodnica :) Ale to wynika raczej z opiekunczosci i strachu niz racjonalnego myslenia :)
To i ja mam pytanko.Czy ma sens wsadzenie kompa od ITRa do b16a1?Wiem że trzeba byłoby to jakoś przeprogramować ale czy mogłoby to przynieść jakiś efekt?
To i ja mam pytanko.Czy ma sens wsadzenie kompa od ITRa do b16a1?Wiem że trzeba byłoby to jakoś przeprogramować ale czy mogłoby to przynieść jakiś efekt?
trzehbaby nie tyle co przeprogramowac, tylko zmienic z OBD-0 na OBD-2
trzehbaby nie tyle co przeprogramowac, tylko zmienic z OBD-0 na OBD-2
To i ja mam pytanko.Czy ma sens wsadzenie kompa od ITRa do b16a1?Wiem że trzeba byłoby to jakoś przeprogramować ale czy mogłoby to przynieść jakiś efekt?
przejsciowka na obd2 i krecisz wyzej!!!!!
To i ja mam pytanko.Czy ma sens wsadzenie kompa od ITRa do b16a1?Wiem że trzeba byłoby to jakoś przeprogramować ale czy mogłoby to przynieść jakiś efekt?
przejsciowka na obd2 i krecisz wyzej!!!!!
wiem że inne OBD ale czy ma to sens wymiana kompa na ten z ITR?czy fura będzie lepiej śmigała tzn szybciej?Można przesunąć revlimiter(niewiem jak to się pisze) i tez bedzie sie wyżej kręcić.Ale czy bedzie szybciej przyspieszać?Jak z vteciem?W itr włącza się chyba troszke przy większych obrotach niż w b16.
Paluch, mi się wydaje że to nie ma sensu przy seryjnym silniku z dużym przebiegiem. Raz że sięmoże coś dosyć szybko u*******ić, dwa, że mając seryjny osprzęt (wałki, kółka, kolektor, dolot itp... ) niewiele sie da wycisnąć samym kompem. POza tym kupująć kompa od ITRa musisz sobie poradzić z problemem OBD, a to jest dosyć kosztowne, jak się samemu na tym nie zna. Z tego co wiem to strojenie przy OBD2 jest bardzo trudne, a przerabiać kopa na OBD1 i Twoją wiązkę też na OBD1 to bez sensu...no chyba że kupisz B18C6 :D
Przypomniało mi się że jest takie EE8 w Wwie, taki młody chłopak go ma, w którym siedzi komputer mugena chyba. Auto kręci się do 9000 śmiało ale niewiele z tego wynika, ścigałem się z nim i jest minimalnie wolniejszy, czasy na Bemowie takie same jak ja miał. Gdyby teraz dołożyć dolot, wydech i czymś wystroić, pewnie już by coś dał ten komp....
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.