Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jak zdjąć tarcze z piasty? 2 śrubek nie da sie odkręcić...



aroon77
19-05-08, 21:18
Witam! Kupiłem klocki i tarcze i chciałem wymienić hample na nowe bo auto słabo hamuje, niestety nie mogę odkręcić 2 śrub mocujących tarczę do piasty... Psiknąłem sprayem , poczekałem 1 dzień i nic (obawiam sie że tarcze są od nowości, MB2, rocznik 2000). Może mi ktoś powiedzieć jak sobie z tym problem poradzić? Dziekuję z góry!

Chipsy2
19-05-08, 21:31
Wymieniasz same klocki ?? Z tego co mi się wydaje nie jest to potrzebne no chyba że chcesz wywalić też tarcze. Wystarczy odkręcić sam zacisk dwie śruby od strony wewnętrznej. No chyba że się mylę.

[ Dodano: Pon 19 Maj, 2008 ]
Ja przy zmianie tarcz odkręcałem je po uprzednim mocniejszym uderzeniu w nie przez jakiś stary śrubokręt. Pomogło.

arass
19-05-08, 22:09
Kup sobie po prostu "DOBRY" śrubokręt i problem z głowy. Zawsze jeszcze zostaje Ci majzel i młotek :d

qba1983
19-05-08, 22:11
witam, te sreje typu wd 40 mozesz sobie wcisnac niew iem gdzie... :/
1. kup pozadny odrdzewiacz(ja uzywam FOSOLu)
2. kup pozadny srobokret z mozliwoscia dolozenia klucza nasadowego lub plaskiego lub jeszcze lepiej udarowy np.:
http://www.allegro.pl/item356582868_srubokret_udarowy_profi_do_zapieczon ych_srub.html

walisz mlotkem w ten srubokret zeby ruszyc troche gwint i jakos tam da sie odkrecic :)

p.s. ja uzywam czegos podobnego do tego:
http://www.allegro.pl/item362305756_wkretak_krzyzakowy_ph1_ks_tools.html

GRUBY...
20-05-08, 08:26
Ja kupiłem srobokret udarowy za 18 zl i bylo git :)

reksiu
21-05-08, 08:54
zloty srodek to RUSKI KLUCZ w tym wypadku. Młotek, maly mesel ewentualnie srubokret którego nie szkoda a jest ambitniejszy, pod katem no i "troche juli w rekach" i nie ma sily musi puscic. wkrety mozesz olac bo i tak przy zakupie tarcz ci powinni dac nowe. ja wymienilem tarcze na parkingu na zwyklym lewarku!!! klocki tez od razu wymienilem.

tony72
26-05-08, 15:09
Ja kupiłem srobokret udarowy za 18 zl i bylo git :)

No właśnie.Są takie specjalne śrubokręty które pod wpływem uderzenia w trzonek się obracają.U mnie też inaczej nie dało rady a te śruby są bardzo miękkie i jak zacząłem kombinować to szlag je trafiał.Przyłożyłem, walnąłem i już puściła.Pozdro

Motyl
27-05-08, 00:17
zloty srodek

złotym środkiem to jest wiertarka - rozwiercasz śruby tzn. ich wstrętne, zardzewiałe łby i tarcza schodzi - te śrubu służą jedynie do tego żeby tarcza nie spadała przy zdejmowaniu koła, w miejsce tych rozwierconych możną zanabyć za pare groszy nowe

aroon77
31-05-08, 18:10
Poradziłem sobie bez problemu "ruskim kluczem". Dziękuję wszystkiem za porady.

LechuLK
26-11-08, 20:25
U mnie tez wkrętak udarowy spisał się i odkręciłem bez potrzeby wiercenia.

bolas
29-11-08, 13:26
U siebie po prostu rozwierciłem główki tych śrub i jakoś nie widzę potrzeby aby tam wstawiać nowe ponieważ bądź co bądź samą tarcze i tak dociska felga.

Motyl
29-11-08, 14:23
brak tych śrub jest tylko mało wygodny przy zdjęciu koła, poza tym żadnych innych efektów ubocznych nie ma.

Absynt
07-12-08, 10:52
Ja wczoraj przerabiałem ten problem. Najlepszym wyjściem jest dobre wiertło do metali twardych oraz wizyta z lokalnym dobrze zaopatrzonym sklepie ze śrubkami! Oszczędza to duuużo czasu i męczenia się!

Grześ
12-12-08, 22:49
Kup sobie po prostu "DOBRY" śrubokręt i problem z głowy. Zawsze jeszcze zostaje Ci majzel i młotek :d
Przyda się:
-wiertarka
- kpl do gwintowania
- dobre wiertło lub dużo tanich
- sporo chęci