PDA

Zobacz pełną wersję : Kontrolka Check Engine w Civic 2001r



novy1000
19-05-08, 19:30
Dzisiaj zapaliła mi sie kontrolka od silnika. Wiecie może jaka jest przyczyna? Można z nią jeździć czy trzeba natychmiast udać sie do mechanika. A propos mechanika, to jakiego? Czy tylko ASO serwis da rade czy moze zwykli mechanicy tez pomogą?

Jestem z Cz-wy. Czy zna ktoś może właśnie specjalistów z odpowiednim sprzętem w tej okolicy?

Z góry dziękuje za pomoc.

Barti88
19-05-08, 19:41
kiedy zapaliła Ci się ta kontrolka ? i od czego ? bo jeśli od jechania z prędkością 170km/h (+/-) to nic groźnega i sama zgaśnie...

cart
19-05-08, 20:12
e tam sama, zrestartuj kompa i zgaśnie ;) mi się zapaliła jak wracaliśmy ze zlotu (170-180) zjechaliśmy na bok zrestartowaliśmy kompa i nie zapaliła się do tej pory :agent: więc nigdzie jechał nie będę :afro:

Barti88
19-05-08, 21:35
e tam sama
sama też gaśnie :D zazwyczaj po kilku kolejnych odpaleniach silnika...testowalem kiedys na takiej Hondzie, ale wiadomo że lepiej zrobić restart kompa
Pzdr!

novy1000
19-05-08, 23:54
Wlasnie, wlasnie sama zgasla. Wydaje mi sie, ze przyczyna byl niski stan paliwa. Po zatankowaniu wszystko wrocilo do normy. Moze jechalem juz na oparach i komputer zaczal czuc, ze silnik sie dusi i wlaczyl lampke. Narazie jest ok. Jak cos sie zmieni to dam znac.
A propos jazdy, to ta Honda to 160 to max, mam tylko 1,4 ;(

Leeo
20-05-08, 00:43
to zostan na 4 biegu, a na pewno pojdzie wiecej !!

novy1000
20-05-08, 08:35
zerkne na to podczas jazdy

kap21
20-05-08, 12:28
to zostan na 4 biegu, a na pewno pojdzie wiecej !!
Moja 1.4 na autostradzie rozpedzila sie do 195km/h.Do 180km/h idzie normalnie pozniej to juz oczekiwanie rozpedzi sie lub nie.Oczywiscie jadac na piatym biegu,na czworce nigdy nie probowalem.

can
20-05-08, 14:17
no... a moja odkad zalozylem dolot nie chce zgasnac. odlaczalem klemy, poprawialem wszystkie polaczenia i czujniki i dalej sie swieci. ktos ma jakis pomysl, czy ma mjechac do ASO na odczyt bledow?

novy1000
20-05-08, 15:23
Moja rada, zatankuj do pelna to moze zgasnie:) Radze z wlasnego doswiadczenia. A propos wytryzmalosci Hondy, to musze sie "pochwalic",ze dwa razy mialem juz bagnet suchy i nic sie nie stalo z silnikiem:) Raz to wogole po wakacjach w Europie, gdzie prawie 1 tys. non stop przy 160km/h na autostradzie.

cart
20-05-08, 18:10
ta Honda to 160 to max, mam tylko 1,4
nie zgodzę się :aloha:

Barti88
20-05-08, 18:29
A propos wytryzmalosci Hondy, to musze sie "pochwalic",ze dwa razy mialem juz bagnet suchy i nic sie nie stalo z silnikiem:) Raz to wogole po wakacjach w Europie, gdzie prawie 1 tys. non stop przy 160km/h na autostradzie.
w sumie nie masz się czym "chwalić" ;p i lepiej kontroluj poziom oleju raz na jakis czas...

[ Dodano: Wto 20 Maj, 2008 ]


ta Honda to 160 to max, mam tylko 1,4
nie zgodzę się :aloha:
też się nie zgodze bo jechałem takim autem szybciej...185km/h oczywiście wg. licznika

Pzdr!

novy1000
20-05-08, 20:38
Dziekuje za rade,postram sie teraz regularnie sprawdzac. Jesli chodzi o ta max V to nie wiem pojdzie 180km/h. Wogole to glosno chodzi to auto w porownaniu do np. Vectry z 2001, szczegolnie zawieszenie. Bylem ostatnio w ASO i wszystko sprawne.

_reggie_
20-05-08, 21:06
Witam,


Dziekuje za rade,postram sie teraz regularnie sprawdzac.

No olej i płyny to proste, że choć czasem sobie luknij.


Wogole to glosno chodzi to auto w porownaniu do np. Vectry z 2001, szczegolnie zawieszenie. Bylem ostatnio w ASO i wszystko sprawne.

Co do głośności to tak ma być zarówno zawieszenie jak i wyciszenie przy większych prędkościach albo się na to godzę albo szukam innego auta.


A propos jazdy, to ta Honda to 160 to max, mam tylko 1,4 ;(

W tym elemencie podobnie jak przedmówcy także się nie zgodzę - miałem wprawdzie troszkę ponad 200 km/h, ale z mniejszą oponą, więc i przekłamanie większe, ale z zalecaną fabrycznie 180-185 km/h nie ma problemu.

pozdro :agent:

lukas-comp
20-05-08, 23:38
to zostan na 4 biegu, a na pewno pojdzie wiecej !!
Moja 1.4 na autostradzie rozpedzila sie do 195km/h.Do 180km/h idzie normalnie pozniej to juz oczekiwanie rozpedzi sie lub nie.Oczywiscie jadac na piatym biegu,na czworce nigdy nie probowalem.

to spora przepasc musiala byc... ;)

szpunar
25-05-08, 19:15
czy restart komputer polega na odłączeniu klem ???... własnie mam ten problem :) wizyta na niemieckim autobanhie to zawsze duża przyjemność :agent:

szpunar
25-05-08, 19:15
czy restart komputer polega na odłączeniu klem ???... własnie mam ten problem :) wizyta na niemieckim autobanhie to zawsze duża przyjemność :agent:

cart
25-05-08, 19:35
łatwiej będzie wyjąć bezpiecznik tylko nie pamiętam który ;)

cart
25-05-08, 19:35
łatwiej będzie wyjąć bezpiecznik tylko nie pamiętam który ;)

Leeo
25-05-08, 20:28
ten bezpiecznik w moim uprzednim MA8 nazywal sie backup :)

szpunar
26-05-08, 15:56
łatwiej będzie wyjąć bezpiecznik tylko nie pamiętam który ;)

Panowie, który to może być bezpiecznik i czy coś sie może z alarmem stać ????

chciałbym wiedzieć na przyszłość bo dziś lampka zgasła :)

Fietko
27-05-08, 08:19
Pocztaj ten tamat :
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=42626&sid=3f86f7f39867cd2c1f6eeeab3e7400ae
Pozdrawiam F.

szpunar
28-05-08, 17:41
dziękuję bardzo!

Wit
16-03-09, 12:27
Może komuś się przyda. Mam sedana z silnikiem 1,6 VTEC. Zapaliła mi się kontrolka silnika (żółty kolor). Poczytałem forum-posty o niedokręconym korku paliwa i o tym że czasem zapala się od jazdy z b.dużą prędkością-na szczęście nie próbowałem opisywanych metod naprawy typu "przegazować" bo takie coś skończyłoby się pewnie zatarciem silnika. Ponieważ jeżdżę raczej ekonomicznie dopiero po pewnym czasie zobaczyłem że przy~4000tys obrotów silnik staje dęba (odcinane paliwo?). Co się okazało? Błąd P1259-VTEC circuit fault, -uszkodzony czujnik ciśnienia oleju układu VTEC. Cena czujnika-200pln. Przy okazji-było za mało oleju,choć często kontrolowałem jego poziom-niestety w garażu samochód nie stoi idealnie równo-jest delikatnie przechylony w przód, co dawało przekłamanie około 0,7 L na bagnecie! Nie spodziewałem się tak wielkiej różnicy, bo przechył hondzi jest naprawdę niewielki.

JNoise
21-02-13, 13:51
Mam ten sam problem tyle ze dzisiaj szalalem na sniegu i w pewnym momencie zabardzo mnie pociagnelo depnalem gwlatownie hamulec dlawiac silnik, odruchowo szybko chcialem ja odpalic przekrecajac odrazu stacyjke mialem problem z odpaleniem jak to zawsze po zdlawiuenu ale kontrolka silnika juz nie zgasla , jak zrobi reset kompa ??:) wystarczy odlaczyc klemy ?? czy trzeba uzyc jakies sekwencji jak w przypadku SRS ?

Krzysztof1969
21-02-13, 22:44
Ja za to miałem identyko problemik z Engine zapalała się przy niskim stanie paliwa. Bład był "Czujnik spalania stukowego" i też mi gasła jak dolałem paliwa po przejechaniu około kilometra. Jeśli masz tak samo to wyreguluj zawory i jak ręką odjął.