PDA

Zobacz pełną wersję : Check engine - P1236 po intensywnej jeździe 2,2 i-ctdi



CMC
01-05-14, 10:28
Witam

Po dość intensywnej jeździe autem z pełnym bagażnikiem i 3 osobami na pokładzie przez ok. 2.5 godz. autostradą z prędkościami 180-190 km/h auto przeszło w tryb awaryjny, po podłączeniu pod komputer - błąd P1236. Mam wrażenie jakby ogólnie przy przyspieszaniu turbina gwizdała i dopiero po jakimś czasie auto przyspieszało a turbo po prostu gwiżdże.
Po skasowaniu błędu auto jedzie normalnie, z tym że spalanie jest duże - po skasowaniu błędu zatanowałem do pełna i od nowa mierzę spalanie - poprzednio potrafił spalić 4.5 na trasie, teraz spala 7L przy jeździe 90-100 km/h !!! Jak stoję na światłach spalanie rośnie do 30 L/100 km :O
Czy ktoś miał podobny przypadek? Obstawiam albo nieszczęsny czujnik ciśnienia doładowania, ale co tak nagle po przegonieniu auta by padł? Padnięte turbo? Czy może jakiś wąż luźny i turbo dmucha ale gdzieś ucieka? Mechanik oglądał wstępnie turbo i jest czyste, auto w ogole nie kopci, turbo ruszając ręką otwiera się w pełnym zakresie.

Pomocy, jestem 400 km od domu i teraz czeka mnie powrót tym autem.

Winni
01-05-14, 11:38
Nie mam zielonego pojęcia na ten temat ale poszukalem w forach UK, paru pomógł nowy filtr paliwa i wyczyszczenie EGR i sensora. Czytałem że problem powstaje przez zapchanie się ustawiania wirnika turbo. Niektórzy pisali, że przeczyszczenie układu paliwowego benzyną V Power i dolewka czyszcząca też pomogło, może warto najpierw spróbować bo koszta mniejsze od wymiany filtra.
Może ktoś inny się jeszcze wypowie z większym pojęciem, wszystko co u góry napisałem tylko wyczytalem gdzie indziej :)

Pozdrawiam :)

Winni

CMC
05-05-14, 09:29
Dzięki za info, po skasowaniu błędu auto jeździ w miarę nieźle i błędu już nie pokazuje tylko to spalanie - jak jadę 140-160 kph to spala 6,5 L/100 km czyli ok, ale jak jadę 90-100 to spala.... też 6,3 L/100 km :/ wcześniej spalał 4.5 :/