Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Minime problem !!!!



grudzio91
01-05-14, 09:35
Witam :) Zrobiłem sobie minime na głowicy y8 podłączone wszystko jak należy [H] odpaliła za pierwszym razem tylko zastanawia mnie jeszcze kilka rzeczy... coś mi wyje w okolicy rozrządu pasek jaki użyłem jest od d16z6 103 zęby więc powinno być ok. następna rzecz czasami po dodaniu gazu słychać dziwne metaliczne pukanie zastanawia mnie to czy nie przypadkiem zaworki cykają i to nie zawsze raz tak a raz nie... i co najgorsze po przejechaniu się ciecz chłodząca mi się zagotowała... nie wiedzieć czemu... głowice dokręciłem napewno odpowiednimi NM na kluczu dynamometrycznym...

Proszę o pomoc i z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Pozdrawiam :)

pablo__89
01-05-14, 11:17
Jeśli wycie to takie jak by kompresor był założony to pasek rozrządu za ostro naciągnięty, ustaw luzy zaworowe.

Muzyk-Grzes
01-05-14, 13:06
i co najgorsze po przejechaniu się ciecz chłodząca mi się zagotowała... nie wiedzieć czemu... głowice dokręciłem napewno odpowiednimi NM na kluczu dynamometrycznym...
A głowica była planowana? I przy okazji oczyściłeś dokładnie płaszczyznę bloku? Na ile dokręciłeś klawiaturę (jaki moment)?

wiesko1261
01-05-14, 13:41
pasek od D16 ma 104 zęby :D
a sprawdzałeś stan kasowników , czy się nie zacinają
zbieg okoliczności może zaciął się termostat :confused:
a wycie też bym obstawiał za mocno napięty pasek :D

falek84
01-05-14, 15:19
układ chłodzenia dobrze odpowietrzyłeś może od zapowietrzenia się zagrzał. Pasek pewnie za mocno naciągnięty i wyje lub napinacz.

grudzio91
01-05-14, 17:05
A głowica była planowana? I przy okazji oczyściłeś dokładnie płaszczyznę bloku? Na ile dokręciłeś klawiaturę (jaki moment)? głowica planowana nie była ponieważ poprzedni właściciel mówił że planować nie trzeba bo planowana niedawno była :) blok był bardzo dokładnie wyczyszczony z pozostałości po starej uszczelce :) głowicę dokręcałem momentem początkowym 30nm i końcowym 73nm, prawdopodobnie jest to wina niesplanowanej głowicy byłem u znajomego mechanika i powiedział że to na 75% to jest to... :(


pasek od D16 ma 104 zęby :D
a sprawdzałeś stan kasowników , czy się nie zacinają
zbieg okoliczności może zaciął się termostat :confused:
a wycie też bym obstawiał za mocno napięty pasek :D
Hmmm nie nie patrzyłem stanu kasowników niestety ale czytałem o tym i to właśnie może klika :( termostat jest ok no i pasek do wymiany na 104 zęby :(


układ chłodzenia dobrze odpowietrzyłeś może od zapowietrzenia się zagrzał. Pasek pewnie za mocno naciągnięty i wyje lub napinacz.
odpowietrzony został dobrze

pablo__89
01-05-14, 17:30
Planuje się głowice tylko wtedy gdy krzywizna płaszczyzny przekracza 0,05mm. Opinie typu że za każdym razem trzeba liznąć głowice przy ściąganiu to opinie osób nie znających się .
Jeśli nie ma wody w oleju a woda nie ucieka z układu przez wydech ( dymienie na biało ), nie ma wycieków na zewnątrz to uszczelka spełnia swoje zadanie.