tomdawid
19-05-08, 18:27
WITAM
Dzisiaj poprosiłem mechanika żeby przy okazji wymiany tarcz przeciścił mi przepustnicę i silniczek krokowy - miałem problem z falującymi obrotami na biegu jałowym. Mechanik przeciścił mi przepustnicę, odkręcił czujnik położenia przepustnicy - bo myślał że to silniczek krokowy i przykręcił go spowrotem. Nastepnie odkręcił silniczek korkowy, przeczyścił go i ponownie przykręcił. Wyjął bezpiecznik od ECU i zresetował kompa. PO właczeniu silnika zaświeciła mi się ta żółta kontrolna CHECK ENGINE. Mechanik powiedział że to normalne i że jak trochę pojeżdzę to mi zgaśnie. Przejecjałem prawie 100 km i nie zgasła. Samodiagnostyka wskazała mi przed chwilą błąd nr 3 - czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód i błąd nr 7 -czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód.
W związku z tym mam pytanie - czy mechanik mógł coś zepsuć i czy moge w takim razie to zareklamować
Dziękuje i pozdrawiam
Dzisiaj poprosiłem mechanika żeby przy okazji wymiany tarcz przeciścił mi przepustnicę i silniczek krokowy - miałem problem z falującymi obrotami na biegu jałowym. Mechanik przeciścił mi przepustnicę, odkręcił czujnik położenia przepustnicy - bo myślał że to silniczek krokowy i przykręcił go spowrotem. Nastepnie odkręcił silniczek korkowy, przeczyścił go i ponownie przykręcił. Wyjął bezpiecznik od ECU i zresetował kompa. PO właczeniu silnika zaświeciła mi się ta żółta kontrolna CHECK ENGINE. Mechanik powiedział że to normalne i że jak trochę pojeżdzę to mi zgaśnie. Przejecjałem prawie 100 km i nie zgasła. Samodiagnostyka wskazała mi przed chwilą błąd nr 3 - czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód i błąd nr 7 -czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód.
W związku z tym mam pytanie - czy mechanik mógł coś zepsuć i czy moge w takim razie to zareklamować
Dziękuje i pozdrawiam