Zobacz pełn± wersję : ABS problem (kontrolka sie pali)
mi sie cały czas pali ABS
Spojrzałem faktycznie połowe było płynu, dolałem i po którym¶ dniu jazdy zgasła lecz teraz cały czas sie pali ale płyn jest pod sam± nakrętkę.
Mogła się pompa ABS zapowietrzyć?
Bezpieczniki wszystkie dobre.
Mógł też pa¶c czujnik absu jednego z kół lub sam przewód
Zrób samodiagnostyke ABS'u, to będziesz mniej więcej wiedział o co chodzi.
Podł±czam sie do tematu mam podobny problem tylko ze ja kupiłem juz z niedziałaj±cym ABS-em. Jak sie robi samodiagnostykę ABS-u? Bo ECU nie wukazuje błędów ABS, chyba ze tworzy sie zworke przy kompie od ABS-u? Nie orientuję sie jak to jest wiec proszę o pomoc.
Hej
Zwierasz zworke t± sam± co do diagnostyki ECU samochodu. Różnica polega na tym, że patrzysz ile razy miga żarówka od ABS a nie od silnika. Jakby co¶ potrzeba to pytaj, bo sam ostatnio ABS cały przetrenowałem gdyż zakładałem do swojej Coupe w której go seryjnie nie było :)
ABS mi wywala bł±d 53 !! co to jest??
Przy silniku s± dwa pojemniczki 1 duży drugi mniejszy. Na oby dwóch jest napisane Break fluid. Który jest od hamulca??
kupiłem płyn hamulcowy DOT 4 i jest on przeĽroczysty to dobrze??
Ale na obydwóch korkach jest napisane że musi być DOT 3 lub 4 więc nie ma róznicy
Hej
Zwierasz zworke t± sam± co do diagnostyki ECU samochodu. Różnica polega na tym, że patrzysz ile razy miga żarówka od ABS a nie od silnika. Jakby co¶ potrzeba to pytaj, bo sam ostatnio ABS cały przetrenowałem gdyż zakładałem do swojej Coupe w której go seryjnie nie było :)
O to sprawdzea gdzie moge znaleĽć jakie kody błędów co oznaczaj± dla ABS-u??
[ Dodano: Sro 21 Maj, 2008 ]
A co do tych zbiorniczków to jeden jest nad pomp± hamulcow± a drugi nad pomp± od ABS-u. Tylko nie wiem jak w tym układzie się wymienia płyn hamulcowy co teraz bede musiał też zrobić. Może kolega Tompro co¶ pomoże za co z góry dziękuje ;)
te dwa zbiorniczki w prawym górnym rogu:
patrzyłem w komorę silnika i jest jeden zbiorniczek jest na wysoko¶ci kierownicy (on jest większy i ma na nakrętce jakie¶ dwa przewody)
drugi zbiorniczek bliżej nadkola i jest mniejszy (na obydwu jest napisane only break fluid)
powiedz mi który jest od hamulca??
i czy ABS ma swój własny zbiorniczek gdzie¶??
http://www.autosales.pl/photos/pass/58351co.jpg
Na tym foto auto nie ma ABS :aloha:
podgl±dowe zdjęcie, jestem akurat w pracy i dlatego jest inne
ale wiecie co i jak??
mniejszy sprzeglo,wiekszy hamulce
Więc tak teraz dokładnie spojrzałem w zbiorniczek od hamulca i tak połowa była płynu może troszkę więcej.
Kolor tak jakby zielony. Może z całego zbiorniczka wyleje płyn w leje ten nowy??
Przy wymianie płynu trzeba kompa restartować??
Dałem ciała:) tak jak kolega wyżej napisał:
mniejszy sprzeglo,wiekszy hamulce
Mi chodziło o zbiorniczek od ABS-u który znajduje się przy akumulatorze troche poniżej:P
[ Dodano: Sro 21 Maj, 2008 ]
A po za tym zeby wymienić płyn nie tylko w zbiorniczku tylko w całym układzie.
Odpowiedziałem już chłopakom na pw. Ale tak, żeby było na forum jakby kto¶ szukał zamieszczam jak odpowietrzyć hamulce i ABS gdy jest cały układ zapowietrzony (ja tak miałem bo zakładałem cały nowy układ hamulcowy czyli to co mogło się zapowietrzyć to było zapowietrzone ;) ).
Odpowietrzenie ABS'u wymaga specjalnego klucza na odpowietrznik pompy ABS. To jest taki kwadrat o bokach 8mm. Musi on być do¶ć długi (przynajmniej z 20 cm) żeby doj¶ć do odpowietrznika i najlepiej pusty w ¶rodku, żeby płyn miał gdzie wypływać. Ja mam zrobiony z rurki ze sklepanym na kwadrat jednym końcem a na drugim końcu mam włożon± ¶rube na klucz 17 (¶ruba przewiercona i przynitowana do rurki) i dalej obsługuje to zwykłym kluczem z grzechotk±.
A procedura odpowietrzania ABS jest taka: najpierw odpowietrzasz standardowo cały układ hamulcowy, żeby w nim nie było powietrza. Dolewasz do pompy ABS płynu do max. i odpalasz silnik. Czekasz aż chwile popracuje na jałowych i pompa sobie pare razy zapompuje (róznie raz, dwa lub więcej w zalezno¶ci od ci¶nienia w układzie jakie sobie zmierzy). Następnie gasisz silnik, dolewasz znowu płynu do max i odkręcasz lekko odpowietrznik ABS. Spuszczasz troche płynu (lub powietrza to zależy czy jest zapowietrzona czy nie) i zakręcasz. Jak spu¶cisz za dużo to znowu w zbiorniku ci poci±gnie powietrze i zabawa od nowa także trzeba to kontrolować. Znowu dolewasz płynu do max i odpalasz silnik. Robisz tak pare razy. Ja z całkowicie zapowietrzonego układu pompy ABS musiałem tak robić chyba z 5 razy. Następnie ponownie odpowietrzasz standardowo hamulce i gotowe.
Pozdrawiam i powodzenia w walce z hamulcami
[ Dodano: Sro 21 Maj, 2008 ]
A i samo odpowietrzanie hamulców nie różni się w układzie z ABS czy też bez niego. Należy tylko pamiętać, żeby nie dopu¶cić do opróżnienia zbiorniczka pompy hamulcowej bo wtedy powietrze pójdzie do pompy ABS i procedura jak w powyżej ;) Nie ma potrzeby resetowania komputera przy odpowietrzaniu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.