PDA

Zobacz pełną wersję : Zapalająca się kontrolka CHECK ENGINE tylko na Pb



ŁukaszR
27-04-14, 21:26
Cześć.
Właśnie kupiłem D15Z3 + LPG
Auto ma taki "bajer" że pali jej się kontrolka Check Engine. Auto śmiga na Pb i LPG bezoporowo.
Wygląda to tak że kiedy na centralce LPG włączę na benzynę (silnik rozgrzany i zimny) to zapala się kontrolka. Po przełączeniu na LPG kontrolka gaśnie i już się nie zapala.
Jeszcze nie robiłem samodiagnostyki, jednak podejrzenie padło albo na jakiś czujnik, albo na sondę lambda.
Jeśli możecie coś doradzić to będę wdzięczny.
Pozdrawiam.

Marecki
27-04-14, 21:31
Tak, możemy coś doradzić: zrób samodiagnostykę, bo inaczej to czysta loteria. Chyba, że chesz wymieniać wszystko po kolei;)

sent out from my lovely phone

CRX1
28-04-14, 02:02
Myślę że to sonda , ale bez z czytania błędów , można wróżyć z fusów :-)

Pantera
28-04-14, 04:31
Czy zauważyłeś wzrost spalania PB/LPG? Jeśli tak to możesz podejrzewać w dużej mierze wadliwą sondę.
Samodiagnostyka nie zaszkodzi, upewnisz się w założeniach ew. dowiesz się gdzie tkwi źródło problemu.

Szczur[R]
28-04-14, 10:52
Możesz mieć wadliwy lewy łokieć w kolanie - zrób samodiagnostykę, to mniej czasu zajmie niż napisanie posta na forum

jawasaki
28-04-14, 15:54
Liczy się też jaką masz instalacje lpg , być może coś skopane jest z emulatorem wtryskiwaczy. Pytanie czy kupiłeś auto już z takim defektem , czy się tak samo zadziało. Czy masz katalizator ? - ale jak koledzy mówią najlepiej zobaczyć najpierw samo-diagnostykę - jeżeli coś z wtryskiem to wina emulatora złego podpięcia itp, jeżeli sonda - to sonda albo brak kata - albo brak jego działania. Spaliny gazu są dużo bardziej przyjazne przyrodzie.

ŁukaszR
29-04-14, 00:44
jawasaki taką już kupiłem. Kupiłem ją w niedzielę i podczas jazdy próbnej, przed kupnem tak było. Samo-diagnostykę postaram się zrobić na dniach. Ogólnie jest to mój pierwszy "japończyk", pierwsze 16v (do tej pory był stary turbodiesel i same 'jednopunkty') i jestem mało ogarnięty w tym temacie. Katalizator mam (w zasadzie jest puszka a co w środku to nie potrafię powiedzieć). Ogólnie pod maską auto wygląda tak jakby nikt tam nie zaglądał od dawna. Aż cud że nietoperzy tam nie było. Jeśli chodzi o spalanie to nie mogę za wiele powiedzieć. Zrobiłem nią zaledwie 130km.
No ale nic. Zrobię samo-diagnostykę to coś na pewno się rozjaśni. O wynikach poinformuję na forum może komuś się kiedyś przyda.

Ale dzięki za podpowiedzi bo zbieżne z moimi przeczuciami.
Pozdrawiam.

ŁukaszR
03-05-14, 00:55
Cześć! Robiliśmy z kolegą samo-diagnostykę. wykazała brak błędów.
Podczas samo-diagnostyki kontrolka CHECK ENGINE świeciła stałym światłem przez cały czas.
Wychodzi na to że z Pb jest wsio cacy, a bałagan jest gdzieś w instalce LPG.
Jak pisałem wcześniej mam wrażenie że auto muli po przełączeniu z LPG na Pb. Tak jakby łapał LPG i Pb razem. Tym bardziej że miałem wrażenie jakby spaliny podczas pracy na LPG Nie pachniały palonym gazem tylko raczej benzyną i gazem.
Mam założoną instalkę firmy Lo Gas. z takim zestawem:
http://zapodaj.net/01fd4d6621f85.jpg.html

Nie jestem ogarnięty za bardzo z mechaniki. Jeśli się mylę i idę wgl złym tokiem rozumowania to proszę o poprawienie mnie. Jeśli można to tak trochę łopatologicznie poproszę. ;)

Dzięki i Pozdrawiam

P.S. planuję po weekendzie podjechać do kolegi i podpiąć instalkę LPG pod laptopa i zrobić diagnostykę. ale chciałbym się upewnić że idę w dobrym kierunku.