Zobacz pełną wersję : LEKKIE KOŁO ZAMAHOWE
mam pare pytań odnoście lekkiego kółka w serii D: ile jest lżejsze od seryjnego??? czy jest to element poprawiający osiągi czy samopoczucie kierowcy?? Pytanie kieruje najbardziej do tych którzy ten temat przerabiali. Ja wiem tyle ze w 126p daje sporo a w niektórych samochodach zbyt lekkie koło moze popsuć.... Chciałbym toczyc seryjne koło (przy okazji zrzucania skrzyni) i nie wiem czy warto, a jak warto to o ile??
toczyć seryjnego napewno nie !!!!
nie rób drutu
zbyt lekkie też nie jest dobre, zresztą z tego co wiem, to na lepsze to jest na codzien do jazdy i na torze, niz na 1/4
Zależy do czego ma być samochód.
Tak jak pisze Lion, zbyt lekkie koło zamachowe do dragu nie jest dobre.
Nie tocz seryjnego tylko kup porzadne kolo. Ja do swojego na dniach wrzucam. Seria u mnie chyba ok. 9kg,nowe 3,6kg. Odczujesz lepsze przyspieszenie oraz szybsze wytracanie predkosci kosztem predkosci maksymalnej. Z rozmow z osobami ktore juz zalozyli, jedyne co moze wkurzac to falujace obroty na biegu jalowym oraz spadki przy dojezdzaniu do swiatel i hamowaniu. Obroty spadaja na ulamek seundy w jakis niski zakres np. do 200-400obr/min ale po chwili wraca wszystko do normy. Jesli juz sciagasz skrzynie to oplaca sie zalozyc lzejsze kolo zamachowe ale nie toczylbym seryjnego
Ej no, toczyć można, tylko musi to zrobić ktoś kompetentny. Zbiera się do około 6-7 kg. Inna sprawa, że nie warto, bo więcej ryzykujesz na toczonym kole niż na kupionym dobrej firmy.
Nikt nie napisal ze nie mozna toczyc tylko potem moze byc maly zonk...
Ej no, toczyć można, tylko musi to zrobić ktoś kompetentny
a ja jestem zdania, że nie i już
materiał ma swoje właściwości, został jakoś zaprojektowany, policzony i taka obróbka, może go mocno osłabić, dalej sprawa wyważenia...
a co dalej może być jak niewytrzyma, lepiej nie mówić.
to tak jak z ucinaniem sprężyn
na maxa lekkiego koła to ja nie chce bo słyszalem ze wcale nie musi byc lepiej... chciałem zdjąć ze 2kg z mojego... Jeszcze nigdy nie słyszalem zeby komuś po stoczeniu pękło koło i tym sie nie martwie za bardzo. wywazenie to moze byc problem dlatego pytam
na maxa lekkiego koła to ja nie chce bo słyszalem ze wcale nie musi byc lepiej
A od kogo slyszales? Kosztem predkosci maksymalnej masz lepsze przyspieszenie, lepsza reakcje na gaz. Ot co.
Przy bardzo lekkim kole jedyne problemy to falujace obroty biegu jalowego
po pierwsze primo: jak zalozysz bardzo lekkie to sie zdziwisz jak szybko obroty bedo ci spadaly i gasl ci bedzie samochod przy dojezdzaniu do swiatel :)
po drugie primo ultimo: nalezy wywazyc uklad korbowy z nowym kolem czy to nowe Fidanza czy seryjne odlzone... tak slyszalem
po pierwsze primo: jak zalozysz bardzo lekkie to sie zdziwisz jak szybko obroty bedo ci spadaly i gasl ci bedzie samochod przy dojezdzaniu do swiatel
Skoro jest lepsza reakcja na wcisniecie gazu to logiczne jest ze bedzie szybsza reakcja na wytracanie predkosci i pisalem o tym. Nie wszyscy maja problem z gasnieciem samochodu przy dojezdzaniu do swiatel dlatego tez nie uwazam ze zawsze ten problem wystepuje. Faktem jest natomiast ze potrafia spasc na ulamek sekundy naprawde nisko - 200-400RPM
po drugie primo ultimo: nalezy wywazyc uklad korbowy z nowym kolem czy to nowe Fidanza czy seryjne odlzone... tak slyszalem
Tego nie slyszalem i sam jestem ciekawy czy to prawda
Ej no, toczyć można, tylko musi to zrobić ktoś kompetentny. Zbiera się do około 6-7 kg. Inna sprawa, że nie warto, bo więcej ryzykujesz na toczonym kole niż na kupionym dobrej firmy.
seryjne w B serii wazy 9 kg, i nikt w pl po zobaczeniu tego kola nie chcial tego robic bo powiedzial ze max zejdzie 1kg i to po obwodzie ;) co ciekawe seryjne kolo od ITRa, B18C6 wazy wlasnei ten kilogram mniej bez rzezby :mrgreen:
[ Dodano: Sro 21 Wrz, 2005 ]
po pierwsze primo: jak zalozysz bardzo lekkie to sie zdziwisz jak szybko obroty bedo ci spadaly i gasl ci bedzie samochod przy dojezdzaniu do swiatel :)
etam
do tego fajnei przy zmainei biegów jeszcze dodatkowo podbija troszeczke obroty do góry :twisted:
ps chcialbym kiedys miec takei kolo i zobaczyc jak to jest :?
Ja mam :D. Mam toczone od 1.5 roku. Zrobiłem na nim koło 7-8kkm Ma koło 4.5 kg ale u mnie seryjne było 12 kg bez problemu się dało zdjać. Obroty i nie spadaja na światłach :) w sumie nic niegatywnego nie odczułem poza : denną elastycznością 5 biegu jak jade z 3 osobami to przyspieszenia brak. Pod górke też. Ogulnie przestałem 5 biegu urzywać :twisted:
A plusy to wiadomo na 3 biegu jak sie wciśnie to auto IDZIE wyraźnie lepiej. V max nigdy nie sprawdziłem na seryjnym ani na lekkim ale koło 200 licznikowego - potwierdzone 195 z kołem. Więcej mi nie trzeba. Spadło spalanie w mieście !!!! na trasie troszke wzrosło.Gdzieś czytałem że 1kg z koła to jak 10 kg z auta jerzeli idzie o przyspieszenie. A ciekawe czy te obroty dało by sie podciągnąć do góry ?? np że na luzie zamiast 750 masz 900 . Znaczy wiem że się da ale czy by pomogło. Ja teraz mam na luzie 1050 jakieś i mi się takie podobają.
W sumie moge polecić fajny mod. Oczywiście jak masz kase to kup łorginalne a nie tocz. A za wyważanie 200 zł w lokalnym warsztacie powiedzieli.
no pewnie koło razem z wałem. Lord_ZED wyważaleś u siebie??
Postanowiłem odgrzać troszkę temacik po użyciu opcji szukaj:) To że warto już wiem a jak to się ma do D13B2 w sensie co kupić i gdzie ? Dodam że sprzęgło też idzie do wymiany. Nie chcę kombinować z odchudzaniem serii.
skolopendra
25-03-09, 19:31
a jak to się ma do D13B2
tak samo jak do d14-15-16 samo kolo widziałem kiedyś na allegro za ok 600zł
w tym kłopot że ja też widziałem ale teraz nie widzę. A i to że rozmiar w d13 jest 200 a reszta d serii 212
mozna stosowac zamiennie.
kubawojcik
25-03-09, 22:47
tylko kwestia później dobrania odpowiedniego sprzęgła żeby pasowało do koła...
Ralf seryjne koło w D-serii wazy jakies 5,5 kg. Ja latam na Fidanzie 3,6kg i daje rade .
Efekty bardzo odczuwalne a co do falujących obrotów nic takiego sie u mnie nie dzieje.
w tym kłopot że ja też widziałem ale teraz nie widzę. A i to że rozmiar w d13 jest 200 a reszta d serii 212
W 5gen
D13 - 200mm
D15 - 212mm
D16 - 212mm
W 6gen
D14 - 200mm
D15 - 200mm
D16 - 212mm
Moje seryjne koło z D14 waży ok 7.8kg. Kupiłem seryjne z D16Z6 (7.6kg) i odelżyli mi je na 4.7kg plus wyważyli do tego włożyłem sprzęgło Exedy od D16Z6. Zrobiłem już ok 20kkm na tym i zero jakich kolwiek problemów.
Koła zamahowe są zamienne między sobą bez problemu ale w komplecie oczywiście ze sprzęgłem.
Ralf seryjne koło w D-serii wazy jakies 5,5 kg
chyba ok 3 kg za malo napisales:)
zmieniles odelzone kolo, na odelzone kolo :D
Biorąc pod uwagę obecną sytuację u Ralf-a to tych kółek seryjnych ma teraz ile mu się tylko będzie chciało :) Ja odświeżyłem jego temat żeby nie robić stu kolejnych. No dobra a w takiej sytuacji gdzie kupić gotowe koło nie jakiś chłam tylko gotowe do założenia.
po drugie primo ultimo: nalezy wywazyc uklad korbowy z nowym kolem czy to nowe Fidanza czy seryjne odlzone... tak slyszalem
Czy rzeczywiście konieczne jest wyważenie układu korbowego z nowym kołem ?
skolopendra
26-03-09, 18:56
Czy rzeczywiście konieczne jest wyważenie układu korbowego z nowym kołem ?
nie
Mam pytanie do posiadaczy lekkich kół zamachowych, z jakich obrotów musicie ruszać, żeby wam auto nie zgasło?:)
musze wkrecic na 4000 obrotow i bardzo powoli puszczac sprzeglo zeby mi nie zgasl, ze praktycznie zanim uda mi sie ruszyc jest juz czerwone swiatlo :eek:
normalnie sie rusza qfa i zadnych falujacych obrotow itp ja nie mam, chyba ze kupiony zamach bylby wadliwy wtedy mogloby byc cos nie halo :p
jak założyłem lekkie koło do B16 to z tydzień musiałem się uczyć ruszać, gasła głównie przy parkowaniu :)
I jakie masz zdanie na temat lekkiego kółka, bo rozumiem, że jeździłeś zarówno na stocku jak i lajt?
Jak to wygląda z żywotnością sprzęgła?
skolopendra
27-03-09, 19:03
z jakich obrotów musicie ruszać, żeby wam auto nie zgasło?
ja spokojnie ruszam dużo niżej jak w serii
burza_rulez
02-04-09, 01:19
mi lekkie kolo chodzi tak samo jak na serii :]
I jakie masz zdanie na temat lekkiego kółka, bo rozumiem, że jeździłeś zarówno na stocku jak i lajt?
Jak to wygląda z żywotnością sprzęgła?
Strzelajac z wyzszych obrotow latwiej jest spalic laka w porownaniu do serii.
Co rozumiesz pod pojeciem zywotnosci sprzegla ? Waga kola nie ma tutaj nic do rzeczy.
Ja jezdzilem na stocku i teraz na lekkim i chyba nigdy juz nie wroce do seryjnego kola.
Sprzęgło nie jest bardziej obciążone jak się ma lekkie kółko?, np przy ruszaniu?
Zastanawiam się, ale silnik w stocku, więc chyba za bardzo nie ma sensu.
W 5gen
D13 - 200mm
D15 - 212mm
D16 - 212mm
W 6gen
D14 - 200mm
D15 - 200mm
D16 - 212mm
Moje seryjne koło z D14 waży ok 7.8kg. Kupiłem seryjne z D16Z6 (7.6kg) i odelżyli mi je na 4.7kg plus wyważyli do tego włożyłem sprzęgło Exedy od D16Z6. Zrobiłem już ok 20kkm na tym i zero jakich kolwiek problemów.
Koła zamahowe są zamienne między sobą bez problemu ale w komplecie oczywiście ze sprzęgłem.
I teraz pytanie czy jak się zmieni rozmiar koła oczywiście ze sprzęgłem to czy nie będzie kłopotu z rozrusznikiem bo to w końcu on obraca kołem zamachowym w tym przypadku już większym o 6 mm w promieniu. Czy zostaje rozrusznik ten co był w d13 czy trzeba go zmieniać na inny ?
Zestawik żeby nie było już jest zakupiony pod 212 :
http://img18.imageshack.us/img18/1088/17042009002csb.th.jpg (http://img18.imageshack.us/my.php?image=17042009002csb.jpg)
michalm320
21-04-09, 14:51
ja w swoim D15Z6 mam zamach Fidanzy 3,6kg i sprzęgło exedy....i absolutnie nie ma żadnych problemów z obrotami, ruszaniem, falowaniem itp. Jedynie co to tylko jak wcisnę sprzęgło to faktycznie na sek spadają obroty na jakieś tam 400-500obr/min. ale to widać tylko jak się na obrotomierz spojrzę bo inaczej tego nie czuć...
hehe...skoro mój ojciec nie widzi różnicy (a zna się na samochodach) to naprawdę nic złego się nie dzieje :)
mam pare pytań odnoście lekkiego kółka w serii D: ile jest lżejsze od seryjnego??? czy jest to element poprawiający osiągi czy samopoczucie kierowcy?? Pytanie kieruje najbardziej do tych którzy ten temat przerabiali. Ja wiem tyle ze w 126p daje sporo a w niektórych samochodach zbyt lekkie koło moze popsuć.... Chciałbym toczyc seryjne koło (przy okazji zrzucania skrzyni) i nie wiem czy warto, a jak warto to o ile??
stracisz na momencie
gdzies tam kiedys wyczytalem ze do d16 to najlepiej zakladac kolo o wadze ok4,5kg ze o nizszej wadze jest juz nie oplacalne.
np.
exedy do d16 wazy 4.94kg
fidanza wazy 3.18kg
i jakis F1 wazy 3.86kg
co o tym myslicie, moze ktos cos kiedys takiego wyczytal, ile w tym prawdy?
skolopendra
08-05-09, 15:10
kolo o wadze ok4,5kg ze o nizszej wadze jest juz nie oplacalne.
np.
moim zdaniem niemo to zupełnie uzasadnienia ,niech i sobie warzy 0 kg :o
civicolsztyn
08-05-09, 18:58
Dobra Panowie potrzebuje pomocy.
Padla mi skrzynia wiec postanowilem wymienic na ta z d13b2 z 95r.
Zamowilem takze sprzeglo exedy http://allegro.pl/item609029638_sprzeglo_honda_civic_mazda_exedy.htm l
Oprocz tego z toczylem tez zamach z 7.5 na 6 kg
Czy ta skrzynia i sprzeglo beda pasowac?
skolopendra
08-05-09, 19:37
skrzynie d serii są zamienne
i jak miałeś sprzęgło 212 ,to masz nowe
Dobra Panowie potrzebuje pomocy.
Padla mi skrzynia wiec postanowilem wymienic na ta z d13b2 z 95r.
Zamowilem takze sprzeglo exedy http://allegro.pl/item609029638_sprzeglo_honda_civic_mazda_exedy.htm l
Oprocz tego z toczylem tez zamach z 7.5 na 6 kg
Czy ta skrzynia i sprzeglo beda pasowac?
Kolego tu może być problem zupełnie inny. Jeśli już zamówiłeś to sprzęgło z tej aukcji, to jest tam napisane że docisk 212mm i jeśli stoczyłeś zamach z d13 to masz lipę, bo zamach ma taką samą śrenicę ale rozstaw boltów i otworów na śruby mocujące będzie inny, przystosowany pod docisk 200mm i nie ma szans na spasowanie na nim 212mm :( przerabiałem ten temat..
michalm320
09-05-09, 10:28
Kolego tu może być problem zupełnie inny. Jeśli już zamówiłeś to sprzęgło z tej aukcji, to jest tam napisane że docisk 212mm i jeśli stoczyłeś zamach z d13 to masz lipę, bo zamach ma taką samą śrenicę ale rozstaw boltów i otworów na śruby mocujące będzie inny, przystosowany pod docisk 200mm i nie ma szans na spasowanie na nim 212mm przerabiałem ten temat..
potwierdzam....też to przerabiałem...kupiłem sprzęgło exedy i okazało się ze ma 212mm i zmuszony byłem zamach kupić....ale nie załuję
civicolsztyn
09-05-09, 21:33
ale ja z toczylem seryjny zamach z d15b7, narazie nie mam kasy, jak bede miec to sobie zamowie jakies exedy.
Czyli ta nowa skrzynia od d13 bedzie pasowala do kola zamachowego z d15b7 i z nowym sprzeglem exedy gdzie napisane ze do d16z6
jeżeli jest 212 to będzie wszystko pasowało
Czyli ta nowa skrzynia od d13 bedzie pasowala do kola zamachowego z d15b7
NIE bedzie pasowac !!! , przerabialem sam ten temat i wiem co mowie ...
Jezeli do skrzyni od d13 zakladasz kolo od b7 to tez musisz załozyc Tarcze i doscisk od b7 !!
civicolsztyn
10-05-09, 14:03
ale cale kompletne sprzeglo kupilem exedy niby do d16
sumując jeśli ten zestaw jest do d16z6 to będzie pasował tylko pod koło z rozstawem 212mm. Spawdź na stronie exedy jakie sprzęgło jest przystosowane to twojego silnika.
Jeśli jest 212mm to świetnie! masz gotowy zestaw stoczone koło + sprzęgło i będą do siebie pasować.
Jeśli exedy podaje że do twojego silnika jest sprzęgło z dociskiem 200mm... to masz dwa wyjścia:
1. sprzedać sprzęgło i kupić mniejsze pasujące do stoczonego koła
2. zostawić sprzęgło znaleźć koło z rozstawem 212mm i ponownie stoczyć
P.s.
Powinno być ok tzn twoje stoczone koło plus zamówiony zestaw, poniżej specyfikacja
http://www.exedyusa.com/oe/Clutch_Specifications
civicolsztyn
10-05-09, 15:24
sprzeglo ma na bank rozstaw 212mm moje kolo tez.
Ale zakladam skrzynie od d13b2 i czy te kolo i sprzeglo podejda do tej skrzyni?
o nic się nie martw, wszystko podejdzie , niejednego civica z taka konfiguracja znajdziesz tu na forum ;)
Misiekemeryt160
10-05-09, 17:39
spzregła skrzynie i koła zamachowe to kożesz przewalac jak ci sie podoba w d seriach
w swoim d13 mam w tej chwili założone koło fidanza rozmiar 212 zakupione od kolegi demolik do tego sprzęgiełko które zakupiłem od kolesia którego aukcję pokazałeś z tą poprawką że dopłacałem do tarczy exedy 30 złotych bo w tej konfiguracji co na aukcji oni wysyłają tarczę aisin i wszystko bangla
w swoim d13 mam w tej chwili założone koło fidanza rozmiar 212 zakupione od kolegi demolik do tego sprzęgiełko które zakupiłem od kolesia którego aukcję pokazałeś z tą poprawką że dopłacałem do tarczy exedy 30 złotych bo w tej konfiguracji co na aukcji oni wysyłają tarczę aisin i wszystko bangla
o i tu masz świetny przykład :D
Możesz spać spokojne, będzie dobrze.
civicolsztyn
10-05-09, 21:42
A macie jakies lekkie kola na pogonienie ? :) bo zle sie czuje z tym ze seryjne ruszylem. W sumie nie duzo bo tylko 1.5 kilo. Jak myslicie moze cos sie stac?
civicolsztyn
26-05-09, 00:12
Jakis tydzien temu poskladalem hanske z nowa skrzynia, kompletnym sprzeglem i z tloczonym kolem o poltora kilo i musze powiedziec ze zbiera sie jak ta lala :D cudnie
Panowie coś mam nie tak kurcze. Zakupiłem zamach z D16Z6 + do tego dokupiłem sprzęgło EXEDY o nr. HCK2026 (docisk 212mm / 20zębów) No i kurde nie pasuje :/ tzn. średnica zamachu jest jakby OK ale z tego co mechanik mi powiedział To sprzęgło nie idealnie dociska się z zamachem i powinno być delikatnie o mniejszej średnicy żeby bezproblemowo osiadło (mierząc śr. sprzęgła jest 212mm i śr. zamachu jest 212mm a jednak jakby nie do końca to z sobą pasuje) oraz dodatkowa sprawa to to, że w docisku rozstaw otworów pod śruby mocujące, się nie pokrywa z tymi na zamachu oraz z bolcami w nim. Co może być zwalone że kupując wszystko zgodnie z przeznaczeniem tj. od d16 zamach i sprzęgło -nie pasi to do siebie ?? Ps.
1. Wszystkie zamachy z D16Z6 mają identyczne rozstawy bolców i śrub mocujących ??
2. Czy szukać sprzęgła o mniejszej średnicy (210mm/200mm) mimo że zamach jest z d16z6 czy może coś z zamachem jest nie tak i warto by było poszukać nowego ??
1. Wszystkie zamachy z D16Z6 mają identyczne rozstawy bolców i śrub mocujących ??
2. Czy szukać sprzęgła o mniejszej średnicy (210mm/200mm) mimo że zamach jest z d16z6 czy może coś z zamachem jest nie tak i warto by było poszukać nowego ??
1. Tak wszystkie zamachy pod sprzęgło 212mm mają taki sam rozstaw śrub.
2. Nie wiem czy mechanik to mechanik czy paprok ale chyba każdy wie, że docisk pasuje tylko w jednym położeniu, w każdym innym nie wskoczy na bolce. Musi pasować, weźcie się za to na spokojnie.
ad1. to wiele podpowiada aby kontynuować dalszą misje ogarniania tego tematu
ad2. sprawdzane było dokładnie i faktycznie jak docisk nachodzi jednym bolcem w otwór to reszta już nie pasuje tak jak by docisk był zbyt szeroki po średnicy tak na oko około 1cm :/
Ps. czy zamach z D15Z6 różni się rozstawem bolców i otworów pod śruby mocujące od D16Z6 ??
dzięki i pozdrawiam
wassil, możesz mieć ten sam problem co werciunia ze swoim D15Z6. Skończyło się na wymianie zamachu
wassil, możesz mieć ten sam problem co werciunia ze swoim D15Z6. Skończyło się na wymianie zamachu
Kenny, weź jak możesz opisz o co dokładnie chodziło z tym przypadkiem werciunia - może być na priv'a bo mam dylemat czy zamach z D16Z6 mam jakiś lipny i muszę wymienić czy kombinować coś z sprzęgłem...
kołki ustalające pasują tylko w jednej pozycji do zamach a przynajmniej tak było u mnie w zestawie Fidanza + Exedy (HCK 2026) rozmiar 212 więc pewnie i śruby mocujące będą tak samo pasować. Wszystko chodzi w d13b2 i nie ma kłopotu.
Ps. czy zamach z D15Z6 różni się rozstawem bolców i otworów pod śruby mocujące od D16Z6 ??
Zamach od D15Z6 rozni sie od zamachu D16Z6. W D15Z6 bylo sprzeglo 200mm a nie 212mm i za cholere nie dopasujesz sprzegla z D16Z6 do zamachu z D15Z6.
Wassil a jestes pewien, ze ten zamach ktory masz pochodzi na 100% z D16Z6 ? W ogole ze pochodzi z 5gena ? Jesli jestes pewien ze z 5gena a docisk jest jak to napisales ok 1cm za duzy to ten zamach nie jest od D16Z6 tylko od D13B2 bo tylko tam bylo sprzeglo 200mm kazdy inny 5gen mial 212mm.
Nie ma mozliwosci aby zamach od 212mm nie pasowal do sprzegla 212mm. Sadzac po tym co piszesz zamach ktory ktos sprzedal Ci jako D16Z6 nie jest od tego modelu i jest pod sprzeglo 200mm.
Zeby byla jasnosc tarcza 212mm wejdzie spokojnie do zamachu 200mm (wiem jak przymierzalem u siebie przy robieniu tego wszystkiego) natomiast docisk tak jak piszesz jest za duzy.
Zamach od sprzegla 200mm nie rozni sie niczym od zamachu pod 212mm procz rozstawu srub i bolcow od docisku.
Dzięki chłopaki za rady. Teraz przynajmniej wiem gdzie leże problem i co trzeba wymienić. THNX
witam mam zamiar odchudzić swój zamach w d15b7 mam takie pytanie czy ktoś robił to u tego człowieka z tej aukcji
http://www.allegro.pl/item732765754_tuning_lekkie_sportowe_kolo_zamachow e_kjs_1_4mili.html
skolopendra
10-09-09, 16:52
czy ktoś robił to u tego człowieka z tej aukcji
znam takie go co robił ,a niedługo później wymieniał silnik
Pewne że to sie stało od tego koła zamachowego. U kogo można to zrobić bezpiecznie?
skolopendra
10-09-09, 17:10
Pewne że to sie stało od tego koła zamachowego.
już po założeniu było nie tak ,facet ponoć cały czas się wykręcał
A od tego człowieka ktoś brał patrzę że ogłasza sie też na ckp
http://www.allegro.pl/item737450324_lekkie_kolo_zamachowe_civic_d_seria. html
Podpowiadać przecież tyle ludzi odchudza koła. Na pewno możecie mi polecić kogoś do kogo mogę sie z tym zwrócić i nie będzie żadnego problemu później
z tego co wiem to spychu u niego odchudzał i jeszcze parę osób z forum. Ja też mam u niego odchudzone d16z6 na 4,5kg i śmigam od 3 miesięcy bez żadnego problemu.
Ja odchudzałem od kolesia zwanego na allegro otoczak7
http://www.allegro.pl/item732765754_tuning_lekkie_sportowe_kolo_zamachow e_kjs_1_4mili.html
latam od 2 miesiecy
Ja odchudzałem od kolesia zwanego na allegro otoczak7
No ja też chce u niego odchudzić ale ktoś tam wyżej pisał że po tym jak odchudził u niego silnik mu sie wysrał
spychu z tego co wiem to odchudzal u otoczaka ja tez tam odchudzalem latam juz 22tys km i nic sie nie dzieje...
czyli można śmiało u niego odchudzić. Dobra dzięki Panowie za pomoc na was zawsze można liczyć:D
Misiekemeryt160
12-09-09, 03:30
u mnie jeden z kumpli i niego koło zamachowe robił i powiedział że nastepny raz tez by jemu to zlecił.- pisze o Otoczak7
Siema poczytałem trochę ten temat i stwierdzam że chyba najlepszym wyjściem jest po prostu zamówić firmowe kółko a nie modzić z odchudzaniem serii , wydać troszke więcej ale masz pewnośc że nic ci się nie wysra :D Dlatego ja zamówiłem sobie Fidanzy i teraz czekam na to jak przyleci do mnie z usa :D Pozdrawiam
Siema poczytałem trochę ten temat i stwierdzam że chyba najlepszym wyjściem jest po prostu zamówić firmowe kółko a nie modzić z odchudzaniem serii , wydać troszke więcej ale masz pewnośc że nic ci się nie wysra :D Dlatego ja zamówiłem sobie Fidanzy i teraz czekam na to jak przyleci do mnie z usa :D Pozdrawiam
Tak naprawde oba wyjścia są dobre. W Fidanzie Ci się równie dobrze mogą śrubki odkręcić lub wieniec odczepić. W starym silniku mam koło od Otoczak7 i sprawowało się bardzo dobrze przez ponad rok. Teraz swapuje inny silnik i tym razem kupiłem koło ACT bo się trafiło przypadkiem i jakoś nie widze w czym ma być jego przewaga nad tym przerobionym z seryjnego. No fakt ładniej wygląda i tyle. Ale jakbym miał kupować Fidanze to raczej bym stoczył swój oryginalny zamach u Otoczak7.
Problem głównie leży w tym jak fachowiec ogarnia robotę. Otoczek7 w miarę sprawdzony jest i można go spokojnie polecić bo dużo ziomków na odelżonych u niego kołach jeździ i sobie chwalą w tym i Ja Lecz słyszałem raz jak kumpel miał problem bo dał do tzw. "Pana Zdzisława" co mu odelżył zamach ale nie wyważył i się problemy zaczeły, więc reasumując jak jest ktoś sprawdzony to nie ma co panikować
a ja mam pytanie :D czy zamach od d16z5/a9 podejdzie do d16z2 ? chodzi mi o kompatybilnosc bo sprzegla/silnika oba sa chyba 212 sa jakies roznice w kolach 212 ?czy wszystkie sa wymiennie P&P ?
skolopendra
20-07-13, 23:15
sa jakies roznice w kolach 212
nie ma
Trochę odgrzeję, ale idealnie moje pytanie pasuje do tematu.
Czy zamach od Civic EU7/EP1 i pokrewnych z silnikami D14z6 czy d16v1 będzie też pasował do starszych serii D?
Pytam bo tak na prawdę chcę się upewnić. Sprzęgło według katalogu Exedy jest to samo, więc i koło zamachowe powinno pasować. Trochę trudno znaleźć dobre koło zamachowe od starszych serii a planuję kupić 212mm, stoczyć i wymienić razem ze sprzęgłem przy okazji.
wiesko1261
09-05-15, 04:40
łatwo znaleźć z d15z6-z8 mają 212 ;) brałem po 40-50 zł
dostałem za 70 kilka zł exedy (niby po 1500km) w stanie idealnym właśnie d16v1 EP2
( szukałem do bagyy) ale siedzi w hondzie :) jak nówka około 8/9mm grubość okładzin
okładziny jasne ,czyste i bardzo wyraźny zarys kostki
Czyli rozumiem, że koło zamachowe z d16v1 pasuje do skrzyni biegów ze starszych serii D?
Ze sprzęgłem sobie poradzę. Kupię nowe tylko chcę wiedzieć czy będzie mi pasować do koła od d16v1 i skrzyni od d14a3.
wiesko1261
10-05-15, 06:34
zamach d16v1nie wiem , ja brałem z d15z8 212mm
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.