Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jak podłączyć równolegle dwa ECU z Kserii??



Rumcyk27
27-04-14, 11:35
Witam. Jeśli admin dopuści mój post, będę wdzięczny gdyżnie jestem użytkownikiem civica, natomiast korzystam z silnika Kserii. Mój problem jest następujący: jeździłem Accordem VII gen z silnikiem K20A6 - czyli najsłabszy w swojej wersji (stock155 HP). Aby go nieco wzmocnić zamontowałem kolektor wydechowy 4-2-1 z decatem, ssak od Civica SI RBC do tego jest wypolerowany i rozwierciłem go do 74mm, założyłem przepustnicę Skunk2 74mm, układ dolotowy customowy Short Ram lub CAI, głowica K24A3, wałki rozrządu i klawiatura od CTRa FN2, pompa oleju K20A2 - no i pojawił się problem z elektroniką. Samochód jeździ ale w sumie byle jak. Na niskich obrotach jest mułowaty, natomiast wysokie są juz znośne. Każdy z Was pewnie napisałby aby kupić Hondatę Kpro lub K100 na standardowym kompie od K20A2, ale po głowie chodzi mi inny projekt, o zdecydowanie niższym budżecie, a po drugie już wypłukałem się z zaskórniaków. Mam w domu komp od amerykańskiego RSX Type S 05/06, który pinowo jest bardzo podobny do mojego kompa K20A6 i chciałbym spiąć oba komputery w ten sposób jak na rysunku:
http://s2.ifotos.pl/img/12JPG_exqseqe.JPG
Powyżej widać sterownik od K20A2 z Hondatą, dzięki której ściągnąć się da immo. Ten sterownik, który mam ja nie jest "hondatowalny" Mój plan jest taki, aby uruchomić kompa na immo z RSX. Chodzi mi o mapy silnika.
Fabrycznie RSX kręci się do 7800, to mniej ważne - obsługuje pełnego Vteca to ważniejsze ( nie tak jak mój fabryczny komp ) i jak już wspomniałem pinowo pasuje prawie idealnie. Dwie pierwsze wtyczki pasują plug and play, natomiast w trzeciej trzeba pokombinować.
Ktoś z Was ma jakiś pomysł jak to podpiąć, od razu mówię, ze wtyczka kosztuje 1100 pln, a można wykonać ją pewnie samemu, oto link do wtyczki:
http://www.ebay.com/itm/261353974218?ssPag...984.m1423.l2649
Na rysunku z aukcji widać, że spięte są dwa kompy. Tylko różnica w tym wszystkim polega na tym, że chcąc podpiąć kompa z RSXa w miejsce HONDATY, który posiadam musiałbym znów kupić lub zrobić przejściówkę do wtyczki z aukcji. Więc podsumowując, potrzebowałbym spiąć dwa kompy równolegle, jak to zrobić abym uruchomił bezproblemowo auto?
Poniżej wykaz pinów z porównaniem różnic:

Ecu pin k20a3 rsx type s 05-06 vs.k20a6 Accord Europa
А CONNECTOR
1 RED/BLU KS (KNOCK SENSOR)
2 YEL/BLK IGP2 (POWER SOURCE)
3 YEL/BLK IGP1 (POWER SOURCE)
4 BLK PG2 (POWER GROUND)
5 BLK PG1 (POWER GROUND)
6 GRN CMP B (CAMSHAFT POSITION SENSOR B)
7 BLU CKP (CRANKSHAFT POSITION SENSOR)
8 BRN/YEL LG2 (LOGIC GROUND)
9 BRN/YEL LG1 (LOGIC GROUND)
10 GRN AFSHTC (AIR FUEL RATIO (A/F) SENSOR HEATER CONTROL)
11 RED/BLUE (IMT(IMRC)) w tej wersji k20a3 puste, W K20A6 puste
12 BLK/RED IACV (IDLE AIR CONTROL (IAC) VALVE)
13 BRN IGPLS4 (No. 4 IGNITION COIL PULSE)
14 WHT/BLU IGPLS3 (No. 3 IGNITION COIL PULSE)
15 BLU/RED IGPLS2 (No. 2 IGNITION COIL PULSE)
16 YEL/GRN IGPLS1 (No. 1 IGNITION COIL PULSE)
17 puste
18 BLK/BLU NC (COUNTERSHAFT SPEED SENSOR)
19 BLU/WHT CMP A (CAMSHAFT POSITION SENSOR A)
20 YEL/BLU VCC2 (SENSOR VOLTAGE)
21 YEL/RED VCC1 (SENSOR VOLTAGE)
22 puste
23 GRN/YEL SG2 (SENSOR GROUND)
24 GRN/WHT SG1 (SENSOR GROUND)
25 puste
26 puste
27 puste
28 RED/YEL AFS - (AIR FUEL RATIO (A/F) SENSOR, SENSOR 1 - SIDE)
29 RED/BLK TPS (THROTTLE POSITION SENSOR)
30 GRN/RED MAP (MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE SENSOR)
31 RED AFS + (AIR FUEL RATIO (A/F) SENSOR, SENSOR 1 + SIDE)
CONNECTOR В
1 BLU/WHT VTC (VTC OIL CONTROL SOLENOID VALVE)
2 YEL INJ4 (No. 4 INJECTOR)
3 BLU INJ3 (No. 3 INJECTOR)
4 RED INJ2 (No. 2 INJECTOR)
5 BRN INJ1 (No. 1 INJECTOR)
6 GRN/YEL VTS (VTEC SOLENOID VALVE)
7 puste
8 RED/WHT ECT (ENGINE COOLANT TEMPERATURE SENSOR)
9 puste
10 WHT/BLU ALTL (ALTERNATOR L SIGNAL)
11 BLU/BLK VTPSW (VTEC OIL PRESSURE SWITCH)
12 Brak w k20A3, natomiast w K20A6 WHT/BLK EGRP (EXHAUST GAS RECIRCULATION (EGR) VALVE POSITION SENSOR))
13 WHT/RED ALTF (ALTERNATOR FR SIGNAL)
14 puste
15 Brak w k20a3, W K20A6 BLU/YEL MCS (ENGINE MOUNT CONTROL SOLENOID VALVE)
16 Brak w k20a3, W K20A6 BLU/RED EGR (EXHAUST GAS RECIRCULATION (EGR) VALVE)
17 RED/YEL IAT (INTAKE AIR TEMPERATURE SENSOR)
18 WHT/GRN ALTC (ALTERNATOR CONTROL)
19 puste
20 puste
21 YEL/BLU PCS (EVAPORATIVE EMISSION CANISTER PURGE VALVE)
22 RED/YEL (IMT(IMRC) VPS) – w tej wersji w K20A3 puste
23 puste
24 puste
Е CONNECTOR
1 puste
2 GRN RVS (REVERSE LOCK SOLENOID VALVE)
3 BLK LG3 (LOGIC GROUND)
4 BLK SG3 (SENSOR GROUND)
5 YEL/BLU (VCC3) W K20A6 BRAK
6 puste
7 RED/BLK MRLY (PGM-FI MAIN RELAY)
8 ORN AFSHTCR (AIR FUEL RATIO (A/F) SENSOR HEATER CONTROL RELAY)
9 BLK/YEL IG1 (IGNITION SIGNAL)
10 puste
11 BRAK W K20A3, W K20A6 WHITE CAN H (CAN COMMUNICATION SIGNAL HIGH)
12 GRN FANC (RADIATOR FAN CONTROL)
13 YEL (SEFMJ), W K20A6 BRAK
14 LT GRN (FUEL TANK PRESSURE), W K20A6 BRAK
15 BLU ELD (ELECTRICAL LOAD DETECTOR)
16 GRY PSPSW (POWER STEERING PRESSURE SWITCH SIGNAL)
17 WHT IMO FPR (IMMOBILIZER FUEL PUMP RELAY)
18 BRN ACC (A/C CLUTCH RELAY)
19 LT GRN/RED (VSV)
20 WHT/RED SHO2S (SECONDARY HEATED OXYGEN SENSOR (SECONDAY HO2S), SENSOR 2)
21 LT GRN SO2SHTC (SECONDARY HEATED OXYGEN SENSOR (SECONDAY HO2S) HEATER CONTROL)
22 WHT/BLK BKSW (BRAKE PEDAL POSITION SWITCH)
23 LT BLU K-LINE
24 BRAK W K20A3,W K20A6 CAN L (CAN COMMUNICATION SIGNAL LOW)
25 WHT NEP(ENGINE SPEED PULSE)
26 BLU VSSOUT (VEHICLE SPEED SENSOR OUTPUT SIGNAL)
27 RED IMOCD (IMMOBILIZER CODE)
28 puste
29 BRN SCS (SERVICE CHECK SIGNAL)
30 RED (RED/WHT) WEN (WRITE ENABLE SIGNAL)
31 GRN/ORN (MIL) W K20A6 BRAK

Piny "wytłuszczone" to różnice pomiędzy RSX a Accordem. Wtyczka A pin 11 IMRC nie występuje w tej wersji Type S, tak samo wtyczka B pin 22
Wtyczka E pin 31 w Europejskiej wersji być może nie opisali
PO podłączeniu "na sucho" ECU z RSX wyskoczył błąd P0600 - czyli brak komunikacji - ale związane to może być z faktem, iż w A6 nie ma zasilania vcc3 oraz P0498 czyli błąd czujnika par paliwa, którego w ogóle nie mam, ale to dałoby się ominąć. AAA no i oczywiście potrzebowałbym uszkodzony ECU z Kserii, którego mi brakuje - chodzi mi w zasadzie o samą wtyczkę damską - nie chciałbym ciąć kabli. W grę oczywiście wchodziłoby jeszcze EMU, ale to podnosi już budżet
Czy ktoś z Was coś podobnego już tworzył??? Bardzo proszę o sensowną poradę, sugestię.

filipfm
28-04-14, 11:37
Jak kiedys po kradziezy EP3, rozwazalem zakup accorda i zalozenie "czapki" z TypeRa i konsultowalem to z Doktorem. Trzeba robic dual harness i miec dwa ECU. Troche jest roboty ale sie da. Zreszta byl juz co najmniej jeden taki projekt, ztcp henake (http://www.civicklub.pl/forum/member.php?5558-henake) mial w swoim accordzie setup na dwoch ECU -zagadaj i zapytaj :)

Rumcyk27
28-04-14, 14:43
Coś mi mówi ten nick, chyba był na HAKP, ale dzięki za odpowiedź :) No właśnie do tego zmierzam. Kombinuję graty już na przejściówkę, czyli dwa komplety wtyczek męskich i gniazdo żeńskie z uszkodzonego kompa. Kompy mam już dwa, jeden fabryczny do którego wpiąłbym tylko zasilanie licznik prędkości i czujnik temperatury, nie wiem jak z zasilaniem czujników, ale skoro mają zostać zasialane z drugiego kompa, to chyba nie trzeba. Mam już w głowie pewien plan, ale czy to wypali - chyba wyjdzie dopiero podczas roboty

filipfm
28-04-14, 15:07
Coś mi mówi ten nick, chyba był na HAKP, ale dzięki za odpowiedź :) No właśnie do tego zmierzam. Kombinuję graty już na przejściówkę, czyli dwa komplety wtyczek męskich i gniazdo żeńskie z uszkodzonego kompa. Kompy mam już dwa, jeden fabryczny do którego wpiąłbym tylko zasilanie licznik prędkości i czujnik temperatury, nie wiem jak z zasilaniem czujników, ale skoro mają zostać zasialane z drugiego kompa, to chyba nie trzeba. Mam już w głowie pewien plan, ale czy to wypali - chyba wyjdzie dopiero podczas roboty

Tak, na accordklubie tez jest/byl. :) moze nawet byl opisany jego projekt Accorda z dmuchawa :confused:
A gdzies na jakims hondatechu czy innych kopalniach wiedzy nic nie znalazles?

Rumcyk27
28-04-14, 19:38
Na temat mojego problemu???Nieee, niestety nie. Pytałem , dzwoniłem w mojej okolicy - na śląsku, ale "tunerzy" potrafią podciągać VW i Audi na turbinkach w ON, o Hondzie w Pb nie chcą słyszeć :( Ale może problem sam się rozwiąże, jeśli przyjdzie do mnie narzędzie do programowania immo. Potrzebuję jeszcze kompletu wtyczek z kawałkami kabli do ECU Kserii, nie masz może przypadkiem na zbyciu???