PDA

Zobacz pełną wersję : Minie me Problem !



FoX
25-04-14, 13:48
Witam :)


Posiadam EJ2 D15B7 i zrobilem mini me na Z6
Głowica igła po regeneracji zawory nowe uszczelniacze , planowanie itp (full opcja), pierscienie wymienione , do tego zamontowałem również ssak Z6 rozwiercony z przepustnica B16
Oczywiście uszczelki pod kolektory nowe itp tak samo pod głowice ,Komp P28 ,wiązka jest przerobiona .
Wszystko fajnie działa ale jest jeden problem
Jak odpalam auto to włącza sie ssanie i tak wskakuje na 2,4 tys rpm i powoli schodzi do tysiaca czy tam troche mniej .
No i najwazniejsze przy odpalaniu jak tylko chwyci to przez pare skund moze 2-3 , silnik faluje
A jak się nim przejedzie to igła po prostu . Równo pracuje itp

Czytałem ze to może przez przepustnice B16 , przekręciłem map sensor z B7 . Ale mam wrażenie ze to nie jest prze przepustnice bo podczas jazdy by były jakies jaja .. a auto pracuje równo i na gaz prawidłowo reaguje .
Wężyki sprawdzałem i "wydaje mi się ze sa ok na ssaku" ale moge się mylić może ma ktoś jakiś schemat jak podlaczyc ssaka Z6 w D15B7
Korkowy też czyściłem .
W samochodzie nie posiadam instalacji gazowej .
Może kompa trzeba wystroic ale nie wiem bo by raczej falowaly obroty . (tak jedni pisali)
Oczywiscie rozrząd pasek 104 zęby (silnik pracuje równo , nie szarpie)

Więc proszę o pomoc . O każdą wskazówkę !

teraz tak mysle , bo ja nie mam kolo walka rozrzadu Z6 (38 zębów) tylko mam z B7 (nie wiem ile zebow) czy to moze byc to ? czy to tak wogole moze byc ? czy lepiej wlozyc kolo regulowane ?

marcus209
26-04-14, 09:48
Kółko z B7 i Z6 jest takie samo. W tej konfiguracji rozrząd jest przestawiony, nie pamiętam dokładnie, chyba 4,5*. Kółko od D16Y7 niby załatwia tą sprawę, bo jest przestawione o pół zęba względem tego z Z6 i B7, Regulowane na pewno pomoże, bo możesz ustawić je jak chcesz. Próbowałeś regulować przepustnice? Nagrzej silnik do momentu włączenia wentylatora na chłodnicy. Poczekaj aż się wyłączy i zgaś silnik. Odepnij wtyczkę od krokowca i uruchom silnik. Śrubka na przepustnicy wyreguluj obroty na 500 obr/min. Po tym wszystkim dobrze jest zrobić reset komputera (chociaż niektórzy uważają, że takie coś nie istnieje i tym bardziej jest nie potrzebne) czyli wyciągnąć bezpiecznik "back-up" na pól minuty, odpalić na zimnym silniku i poczekać aż się włączy wentylator na chłodnicy.

marcin82
26-04-14, 10:04
u mnie po zrobieniu mini,na zimnym silniku strasznie obroty falowały,jak się rozgrzał,to ten problem ustawał,dopiero po strojeniu problem znikł.

FoX
26-04-14, 12:47
dzięki Marcus209 :) Napewno spróbuję . Ale mi sie też się wydaje ze ta przepustnica z B16 bedzie winna ... wydaje mi sie ze map sensor bedzie winny . Bo gadałem z kumplem mechanikiem on w swoim porsche 928 tez kombinowal z przepustnicą , i mial bardzo zblizone objawy .

Napiszę dziś wieczorem jaki efekt ;) mam nadzieję Marcus że twoj rada będzie dobra :) !

oxide
26-04-14, 14:22
przepustnica ma zawór fitv?

FoX
26-04-14, 18:22
tak ma zawór

Swietywwl
27-04-14, 08:54
Ja miałem podobnie jak mi lewe powietrze łapał, sprawdź czy gdzieś nie ma jakiejś nieszczelności.
A co do kółka to tak jak przedmówca mówił, kółko B7=Z6 i na nich masz przesunięty rozrząd o pół zęba.

FoX
27-04-14, 22:28
chyba wiem czemu tak się dzieję , zauwazyłem ze chlodnica przecieka .
Może to ma coś wspólnego , i krokowy wariuje z tego powodu tak mi sie wydaje :/
Jutro kupie chlodnice i zobacze

Szczur[R]
28-04-14, 10:58
chyba wiem czemu tak się dzieję , zauwazyłem ze chlodnica przecieka .
Może to ma coś wspólnego , i krokowy wariuje z tego powodu tak mi sie wydaje :/
Jutro kupie chlodnice i zobacze

masz rację - wyda Ci się :P od czego masz mapy w tym p28 w ogóle ? obstawiam że tu jest problem - nie wystroiłeś

FoX
28-04-14, 16:40
Dzięki szczur że mnie nie zjeb*łes :D bo moja przygoda z honda zaczęła od paru miechów , a z wykształcenia nie jestem mechanik :D :D w środę będzie komputer wystrojony :D
A jesli mam ssak z Z6 to ptorzebuje wtryski Z6 czy z B7 moga byc ? bo niby to jest to samo :D ale jak to jedni mowią , pisza takie same ale inne :D
Bo kupilem ssak z wtryskami z Z6 ale te wtryski nie pasują ni do mojej listwy z B7 a ni z listwy od kumpla z Solki (D16Z6) :D
Wiec ogolnie nie wiem co to za wtryski kupil z ssakiem :D
Obecnie sa z B7 , i nie zauwazylem zeby przerywaly albo cos z silnkiem sie dzialo podczas jazdy :P

FaziRBK
28-04-14, 16:50
Zrób fotki tych wtryskiwaczy to może coś z tego wywnioskujemy a najlepiej zdjęcia takie, żeby było widać kolor wtrysków o ile to Hondowskie.

Szczur[R]
29-04-14, 10:07
Dzięki szczur że mnie nie zjeb*łes
zawsze do usług :) to od czego masz mapy wgrane w końcu bo nadal nie wiemy :P

FoX
29-04-14, 21:38
D16Z6 , komp z solki bodajze :P ale nie byl modyfikowany :P

jogal
30-04-14, 00:34
Wystarczy fitva przeczyścić, skręcić na maksa i odkręcić z 2 obroty i będzie igła :P.

FoX
06-05-14, 14:34
Komputer wystrojony :) i okazało się że sonda jest do wymiany :) wymieniłem Sonde (denso) nowa .
Ale teraz jest tak że łapie wysokie ssanie kolo 2,3 tys rpm ale nie faluje przy odpalaniu .
Czasem faluje na niskich obrotach tak 0,5 do tysiaca rpm .
Może to przez sondę ? musi się wypalić ? albo nauczyć :D nie wiem :P
Ale nie faluje przy odpalaniu :)

Co powinno robic się jak jest nowa sonda ? czy ona się uczy i potem sama ustawi obroty czy jak ?
Bo teraz jest tak . Odpale łapie ssanie ale troszke szybciej schodzi na nizzsze obroty .
Jak sie zagrzeje jest ok :) ale czasami faluje od 0,5 do 1 tys rpm :)

Szczur[R]
06-05-14, 14:45
Komputer wystrojony :) i okazało się że sonda jest do wymiany :) wymieniłem Sonde (denso) nowa .
Ale teraz jest tak że łapie wysokie ssanie kolo 2,3 tys rpm ale nie faluje przy odpalaniu .
Czasem faluje na niskich obrotach tak 0,5 do tysiaca rpm .
Może to przez sondę ? musi się wypalić ? albo nauczyć :D nie wiem :P
Ale nie faluje przy odpalaniu :)

Co powinno robic się jak jest nowa sonda ? czy ona się uczy i potem sama ustawi obroty czy jak ?
Bo teraz jest tak . Odpale łapie ssanie ale troszke szybciej schodzi na nizzsze obroty .
Jak sie zagrzeje jest ok :) ale czasami faluje od 0,5 do 1 tys rpm :)

sonda nie ma nic do obrotów. Przy strojeniu powinno wyjść co jest nie tak, może lewe powietrze gdzieś łapie, albo popieprzone masz w wężykach coś

FoX
06-05-14, 15:17
Jeszcze pytanie :) bo mam ssak Z6 a przepustnice B16 to powinienem miec uszczelek pod przepustnice Z6 czy B6 bo róznią się rówkami , bo obecnei mam home made :D

i w srodku słychać czasem jak by bulkanie :D nei wiem jak to opisac :P nie wiem czy to z tłumika :D ale taki dziwny dzwiek , albo z pompy

Szczur[R]
06-05-14, 15:39
z PW jakie mi wysłałeś (masz pełną skrzynkę!) wnioskuje że strojenia nie byłol, tylko Ci ktoś wgrał jakąś mapę nie wiadomo od czego.
Tak czytam jeszcze raz od początku Twój wątek i próbuje zrozumieć. Ja pieprze taka rzeźba że ciężko to ogarnąć. W dodatku bardzo chaotycznie piszesz :P
Masz może przepustnicę z tego Z6 ? spróbuj ją założyć i to ogarnąć, a dopiero jak będzie ok to wsadź z B. Z resztą po ciula pakować przepustnicę z b16 do d-serii 1.5 nic to nie da

FoX
06-05-14, 15:44
Masz racje :D burdel jest w postach :D mam przepustnica B16 i ssak rozwiercony pod przepustnice :) ktos pisal na forum ze trzeba wystroić kompa zeby mozna odczuć cos w zmianach :) a szkrzynkę ogarnąłem :)

Szczur[R]
06-05-14, 15:56
Masz racje :D burdel jest w postach :D mam przepustnica B16 i ssak rozwiercony pod przepustnice :) ktos pisal na forum ze trzeba wystroić kompa zeby mozna odczuć cos w zmianach :) a szkrzynkę ogarnąłem :)
nikt Ci chyba nie pomoże zaocznie, bo ciężko ogarnąć co masz tam porobione w ogóle

FoX
06-05-14, 16:02
Będę walczył :D ale to ma sens ? ta przepustnica czy nie :) bo jak pisałem wczesniej jedni pisza że ma tylko trzeba kompa ogarnąć :>

Szczur[R]
06-05-14, 16:09
seryjna średnica z d16z6 spokojnie ogarnie 1.5
Wrócił bym do niej choćby ze względu na wykluczenie problemów z popieprzonymi wężykami czy map'em

Jak będzie już wszystko ok, to sobie możesz z powrotem założyć

FoX
06-05-14, 21:05
masz racje :) ale ja posiadam ssak B7 i przepustnice B7 , a ten kolektor Z6 jest rozwiercony :/ to mogę tam dać przepustnice z B7 ? czy one się wogole róznia B7 i Z6 Przepustnice czy są takie same ?

a i jeszcze jedno może ma ktoś schemat wężyków do ssaka Z6 jak podpiąć bo moze faktycznie poje*bałem coś ... ale wydaję się że jest ok :)

marcus209
07-05-14, 19:48
Przepustnica B7 i Z6 niczym się nie różnią. Możesz dać na rozwiercony kolektor z powrotem przepustnice z B7. A tą z B16 masz z FITV?

FoX
07-05-14, 23:19
tak mam FITV

FoX
09-05-14, 15:05
Przepustnica z B16 robiła mnie w konia :D teraz dałem z B7 i jest ok .
Tak jak wczesniej napisałem wymieniłem sondę na nową DENSO .
I teraz moje auto kopci , na siwy dym why ?

Karpiczek
09-05-14, 23:20
A płyn chłodzący ubywa? Sprawdzałeś jego poziom? Siwy dym może świadczyć o dostawaniu się płynu chłodzącego do komory. Jak podłączyłeś przepustnicę z B7? Ona nie ma FITV a wcześniej miałeś. Jak to rozwiązałeś?

FoX
10-05-14, 00:37
ogólnie dupa , okazało się że lambda była źle podlączona teraz jest dobrze , płynu nie mam bo auto caly czas w garazu stoi i tylko jezdze na testy jazdowe , zamiast plynu mam wode z jakims srodkiem do czyszczen , plyn wleje gdy bedzie auto gotowe . Odkrecilem swiecie byla sadza na nich :/ gdy wylaczylem silnik odkrecilem korek z oleju to lekko sie dymiło (może to przez ta sonde , zbyt duzo paliwa , korek smierdział benzyną ) a auto kopci na biało czarno :/ Auto chwile postało po wymianie sondy , zapalilem auto chwile pochodzilo wylaczylem odkrecilem korek to juz tak nie smierdzial i nie bylu dymu z oleju . Ale dalej z tłumika kopcil na biało czarno .. moze to jeszcze resztki spalin w ukladzie , po tej poprzedniej sondzie ?

Szczur[R]
10-05-14, 10:01
ogólnie dupa , okazało się że lambda była źle podlączona teraz jest dobrze , płynu nie mam bo auto caly czas w garazu stoi i tylko jezdze na testy jazdowe , zamiast plynu mam wode z jakims srodkiem do czyszczen , plyn wleje gdy bedzie auto gotowe . Odkrecilem swiecie byla sadza na nich :/ gdy wylaczylem silnik odkrecilem korek z oleju to lekko sie dymiło (może to przez ta sonde , zbyt duzo paliwa , korek smierdział benzyną ) a auto kopci na biało czarno :/ Auto chwile postało po wymianie sondy , zapalilem auto chwile pochodzilo wylaczylem odkrecilem korek to juz tak nie smierdzial i nie bylu dymu z oleju . Ale dalej z tłumika kopcil na biało czarno .. moze to jeszcze resztki spalin w ukladzie , po tej poprzedniej sondzie ?
FoX tak od serca Ci powiem - zmień sobie hobby, bo po takich wpisach wnioskuje że kompletnie nie wiesz co robisz. Wstaw to komuś ogarniętemu na warsztat, o ile w ogóle jest tam coś do odratowania jeszcze

FoX
10-05-14, 10:24
Wszystko robil mechanik

Szczur[R]
10-05-14, 11:03
Wszystko robil mechanik
Zmień mechanika w takim razie - oddał Ci auto niesprawne ?
Kopci bo albo puszczają pierścienie olej, albo leje się przez uszczelniacze zaworowe, ewentualnie wodę ssie pod głowicą do cylindra. Coś mi się zdaje że pali wodę i olej pół na pół z benzyną :cool:
Sonda nie ma nic do kopcenia, jak by była z*****a to by spalanie się podniosło albo wyskakiwał check (generalizując)

FoX
10-05-14, 11:19
tak bylo spalanie wysokie i check . Teraz juz check nie swieci. A pierscienie zawory uszczelniacze są nowe ! ha ! Magiki nie daja rady
A moj mechanik to przyszły szwagier :D hehe wiem smiesznie to brzmi ale on w hondach siedzi juz pare lat :) :) głownie zajmował się B serią i swapami B . Fajną CRX I kiedys robil mial silnik B16B :)
A kapy to robil setki razy
Ale wiadomo że najlepszy zdarzają się wpadki :P

Auta nie paluje tylko jezdze na cieplym i nie przekraczam 3tys :D

Szczur[R]
10-05-14, 13:22
tak bylo spalanie wysokie i check . Teraz juz check nie swieci. A pierscienie zawory uszczelniacze są nowe ! ha ! Magiki nie daja rady
A moj mechanik to przyszły szwagier :D hehe wiem smiesznie to brzmi ale on w hondach siedzi juz pare lat :) :) głownie zajmował się B serią i swapami B . Fajną CRX I kiedys robil mial silnik B16B :)
A kapy to robil setki razy
Ale wiadomo że najlepszy zdarzają się wpadki :P

Auta nie paluje tylko jezdze na cieplym i nie przekraczam 3tys :D
To czemu K...wa kopci skoro taki fachowiec ten Twój szwagier :D
Oczywiście średnicówkę i mikrometr macie i mierzyliście cylindry przed wymianą pierścieni ? Jaki luz tłok-cylinder ? Jaka różnica między górą cylindra a dołem ?
Przed nabiciem uszczelniaczy luz prowadnic też zmierzyliście rozumiem, bo każdy fachowiec od swapów czujnik zegarowy na statywie posiada :P Ile luzu poprzecznego po uniesieniu zaworu było ?
Klucze dynamometryczne również macie i głowica odpowiednim momentem przykręcona a nie na widzi mi się czy ileś tam obrotów ?
Jak mam obstawiać to cylindry nie był mierzone i po wymianie pierścieni na nowe zaczął palić olej :D

FoX
10-05-14, 15:47
wlasnie :D dobre pytanie czemu kopci :D Wszystko pomierzone i sprawdzone :) on tylko dół robil , bo głowica była u uhmana :P 800zł mnie zabawa kosztowała ale jest zrobiona :) (Szwagier zawoził tam tylko głowice jak robil auta typu porsche itp bo dużo biorą za naprawę ale są naprawdę dobrzy polecam ich :D ) Dokladnych dany nie pamietam bo robilismy to przed Wielkanocą :P

Nie wiem jak to sie stało auto postało całą noc i nie kopci :D teraz kopci jak go przeciagne do 4tys to puszcza dymek :D
Naprawdę nie ogarniam już :D
Silnik rowno pracuje , nie bierze oleju , nie bierze plynu nic :D Zero jakich objaw na bagnecie .

Może byc wina kabli ? bo niestety moje nowe kable przepadły , i mam uzywane od kumpla ale one nie są w idealnym stanie :/
I czy mapsensor moze brac lewe powietrze ?

Narazie muszę radzić sam :P bo szwagier za 2 tygodnie wraca :D

Szczur[R]
10-05-14, 18:18
wlasnie :D dobre pytanie czemu kopci :D Wszystko pomierzone i sprawdzone :) on tylko dół robil , bo głowica była u uhmana :P 800zł mnie zabawa kosztowała ale jest zrobiona :) (Szwagier zawoził tam tylko głowice jak robil auta typu porsche itp bo dużo biorą za naprawę ale są naprawdę dobrzy polecam ich :D ) Dokladnych dany nie pamietam bo robilismy to przed Wielkanocą :P

Nie wiem jak to sie stało auto postało całą noc i nie kopci :D teraz kopci jak go przeciagne do 4tys to puszcza dymek :D
Naprawdę nie ogarniam już :D
Silnik rowno pracuje , nie bierze oleju , nie bierze plynu nic :D Zero jakich objaw na bagnecie .

Może byc wina kabli ? bo niestety moje nowe kable przepadły , i mam uzywane od kumpla ale one nie są w idealnym stanie :/
I czy mapsensor moze brac lewe powietrze ?

Narazie muszę radzić sam :P bo szwagier za 2 tygodnie wraca :D
Ile km zrobiłeś że stwierdzasz że oleju i płynu nie ubywa ? Człowieku zrozum - pali Ci olej albo wodę innej przyczyny kopcenia nie ma.
Żadne powietrze, żadna sonda - jest kibel

FoX
11-05-14, 12:58
600 kilometrów zrobiłem , nie ma ubytku oleju , tak samo plyn jest ok , Honda juz nie kopci :) mapsensor lapal powietrze , sonde wymieniłem na dobrą auto już nie kopci :) Dziękuje :) za wszelką pomoc ! :>
Miałem zbyt bogatą mieszankę paliwa