matusiak100
24-04-14, 18:29
Witam
Niedawno stałem się szczęśliwym właścicielem Hondy Civic 1.4 83 km, VIII generacji, rocznik 2006, przebieg 120tys. Pojawił mi się następujący problem a mianowicie przy przejeżdżaniu przez dziury dobiega odgłos grzechotania, będąc na kanale u znajomego zauważyliśmy ze jest to wina katalizatora, wygląda na to że uszkodzona jest jego wewnętrzna struktura i to ona grzechocze. W związku z tym że nowy do tej wersji silnika kosztuje sporo pieniędzy, nawet używany kosztuje chyba 600 zł zastanawiam się czy nie pasował by katalizator od wersji 1.4 vtec które kosztują ok 100 zł, patrząc po wyglądzie są dość podobne do siebie (ewentualne dorobienie jakiegoś kawałka nie było by problemem) i chodzi mi głównie czy sonda lambda (ta za katalizatorem) nie wariowała by po takiej przeróbce. Czytałem że w razie czego można zastosować emulator i rurkę przejściową, ale póki co może udało by się je zamienić. Proszę o informację czy da się coś takiego zrobić. Z góry dzięki za odpowiedź.
Niedawno stałem się szczęśliwym właścicielem Hondy Civic 1.4 83 km, VIII generacji, rocznik 2006, przebieg 120tys. Pojawił mi się następujący problem a mianowicie przy przejeżdżaniu przez dziury dobiega odgłos grzechotania, będąc na kanale u znajomego zauważyliśmy ze jest to wina katalizatora, wygląda na to że uszkodzona jest jego wewnętrzna struktura i to ona grzechocze. W związku z tym że nowy do tej wersji silnika kosztuje sporo pieniędzy, nawet używany kosztuje chyba 600 zł zastanawiam się czy nie pasował by katalizator od wersji 1.4 vtec które kosztują ok 100 zł, patrząc po wyglądzie są dość podobne do siebie (ewentualne dorobienie jakiegoś kawałka nie było by problemem) i chodzi mi głównie czy sonda lambda (ta za katalizatorem) nie wariowała by po takiej przeróbce. Czytałem że w razie czego można zastosować emulator i rurkę przejściową, ale póki co może udało by się je zamienić. Proszę o informację czy da się coś takiego zrobić. Z góry dzięki za odpowiedź.