PDA

Zobacz pełną wersję : Schemat przerobienia wiązki silnikowej D15B2 na D16A9



KAMIL21
24-04-14, 16:35
Siemanko! pilnie potrzebuję schemat jak przerobić wiązkę silnikową D15B2 5g pod swap na D16A9 i ewentualnie wiązki kabinowej jeśli to potrzebne. Zależy mi na gotowych schematach bądź jakimś foto story bo niczego takiego nie mogę namierzyć :/ z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam

KAMIL21
24-04-14, 17:42
Pierwsza odpowiedz samodzielna....
-Na początek schemat wtyczek, piny są ponumerowane tak jak na wtyczkach w Twoim aucie. Gdy przyjrzysz się z bliska wtyczce przy ECU powinieneś dostrzec maluteńkie cyferki które oznaczają numery pinów (pierwszego i ostatniego).



a1 a2 a3 a4 a5 a6 a7 a8 a9
a10 a11 a12 a13 a14 a15 a16 a17 a18
Wtyczka A (największa)


b1 b2 b3 b4 b5 b6 B7 b8 b9 b10
b11 b12 b13 b14 b15 b16 B17 b18 b19 b20
Wtyczka B (środkowa)


c21 c22 c23 c24 c25 c26 c27 c28
c29 c30 c31 c32 c33 c34 c35 c36
Wtyczka C (najmniejsza)



Wiązka silnikowa:

Zostawiasz wiązkę z D15B2. Trzeba będzie przedłużyć tylko przewody od TPS (czujnik położenia przepustnicy) i EACV (regulator biegu jałowego potocznie zwany „silniczkiem krokowym”).
We wtyczce od TPS należy zamienić przewody miejscami. Zielono/biały zamienić z żółto/białym.

Wiązka przy ECU (komputerze potoczniej):

Spójrz na wtyczkę B. Piny B15 i B16 powinny być puste (gdyby jednak był jakiś przy B16- przetnij i zaizoluj). Przyłącz po około 10cm przewodu do każdego z tych pinów (możesz użyć przewodów z innej wiązki, da się je zamontować we wtyczce).
Wtyczka C. Przetnij pomarańczowy (C21) i biały (C29) zostawiając odpowiednio dużo przewodu aby podłączyć go do wtyczki B.
Podłącz pomarańczowy przewód do pinu B15.
Podłącz biały przewód do pinu B16.
Poprowadź przewód od pinów C21 i C29 do komory silnika i oznacz je! (Po około 1metr każdego),
Przetnij przewody A2 i A4. Tylko zostaw kawałek od strony wtyczki żeby można było kabel dołączyć).
Poprowadź przewody od pinów A2 i A4 do komory silnika i oznacz je!

Pod maską:

Weź „resistor box”. Powinien mieć 4 czerwono/czarne przewody i jeden czarno/żółty. Znajdź miejsce gdzie można zamontować „resistor box” (oryginalnie mieści się między lewym kielichem a podszybiem). Połącz obydwa żółto/czarne przewody razem (te które były podłączone do wtryskiwaczy w D15B2), potem połącz je z żółto/czarnym przewodem od „resistor box”.

Żółty przewód od wtrysku z D15B2 idzie do wtrysku numer 1 (brązowy przewód)
Czerwony przewód od wtrysku z D15B2 łączysz do wtrysku numer 3 (niebieski przewód)

Podłącz przewód który poprowadziłeś od pinu A2 do wtrysku numer 2 (czerwony przewód)
Podłącz przewód który dodałes do pinu A4 do wtrysku numer 4 (żółty przewód).

4 czarne kable wychodzące z „resistor box” podłącz do wtrysków (tu raczej nie ma różnicy który gdzie).

Podłącz przewód idący od C21 do niebiesko/zielonego przewodu od czujnika położenia cylindra znajdującego się przy aparacie zapłonowym (wtyczkę pozyskasz z nowej wiązki).
Podłącz przewód od C29 do niebiesko/żółtego przewodu od czujnika położenia cylindra.


Czy to co zostało tu napisane to prawda? ;)
Znalezione na www.honda-crx.info

to jest schemat przerobienia wiązki D15B2 z tego co rozumiem. a czy nie było by np. prościej zmienić całą wiązkę z D15B2 na oryginalna z D16A9?

Muzyk-Grzes
24-04-14, 20:14
Kamil ,zapytaj Maxoffa bo przerabiał wiązkę swojego EG8 (D15B2) pod głowicę Y8 (Z6) jest sporo w wiadomości w jego temacie załozonym tu a dziś w całości dostępnym na jego blogu http://pawel000.blogspot.com/2013/08/d15b2-mpfi-na-d15b7-co-jeszcze-moze-byc.html

KAMIL21
25-04-14, 08:01
Tylko, że D16A9 pracuje na obd0 czyli zupełnie inne wiązki niż w przypadku Y8 czy Z6

No i w linku jest przedstawione przejście z B2 na B7 a B7 to już obd1 więc też nie pomaga ;)