Zobacz pełną wersję : "swap" z d14a3 na d14z4, pomozcie chlopaki ;)
Siema, wysralo mi sie moje a3 i mam mozliwosc wrzucenia d14z4 z poliftowej angielki. Pytanie czy jak wezme slupek z aparatem to bedzie pasowac bez zadnej rzezby z wiazkami?. ;) oraz pytanie jak ogolnie z wiazka i z komputerem?
Siema, wysralo mi sie moje a3 i mam mozliwosc wrzucenia d14z4 z poliftowej angielki. Pytanie czy jak wezme slupek z aparatem to bedzie pasowac bez zadnej rzezby z wiazkami?. ;) oraz pytanie jak ogolnie z wiazka i z komputerem?
a3 i z4 są na obd2a więc nie powinno być problemu. W zasadzie nawet aparat zapłonowy może pasować ale pewności co do tego nie mam.
W sumie jak chce aam slupek to tylko aparat mnie interesuje co nie? ;) boje sie jedynie, ze wtyczka moze byc inna... bo nie wiem wlasnie jak z obd jest czy to samo. Jak na pwwno to samo to problem z glowy ;)
a przypadkiem nie jest tak, że D14Z4 jest na OBD2B ? Polifty i przedlifty inaczej starują wtryskami
Kolega od silnika pisal ze jest obd2a i komp p1j
Kolega od silnika pisal ze jest obd2a i komp p1j
dokładnie tak jest
Czyli jednym slowem wszystko podejdzie z zostawieniem mojego kompa i calej wiazki? :)
aparat tak czy siak bede mial ze slupkiem wiec chyba zostawie z z4 :)
Czyli jednym slowem wszystko podejdzie z zostawieniem mojego kompa i calej wiazki? :)
aparat tak czy siak bede mial ze slupkiem wiec chyba zostawie z z4 :)
może wyjdzie jakiś niuans w praniu - nie robiłem takiego swapa ale generalnie powinno wszystko pasować - przynajmniej patrząc w EPC wygląda to P&P
Jak obydwa silniki maja to samo OBD to nie ma prawa to nie działać :)
A ja nie rozumiem calkowicie dyskusji i wypisywanych teorii.
Wylatuje A3
wlatuje Z4 ale osprzet caly zostaje od A3 wiec jak to ma nie dzialac ?
Panowie zastanowcie sie co piszecie :)
Dodatkowo OBD w A3 to chu.. a nie OBD2, to jakies pomieszanie z poplataniem, aparat od Z4 nie bedzie pasowal do wiazki z A3, zostawiac aparat tez swoj z A3.
Wiec Szczur nie wprowadzaj w blad :)
Ogolnie wkladasz sam slupek Z4 na calym osprzecie z A3 i bedzie dzialac i nie ma tu znaczenia to, ze Z4 mialo typowe OBD2 i zupelnie inne wiazki, kompa z innymi wtyczkami, pelne MPFI a nie wtryski sterowane parami.
Zostaje caly Twoj osprzet wiec w tym temacie sie nic nie zmienia, zmieniasz tylko wysluzony stary slupek na zdrowy nowy, musi dzialac.
Dodatkowo OBD w A3 to chu.. a nie OBD2, to jakies pomieszanie z poplataniem, aparat od Z4 nie bedzie pasowal do wiazki z A3, zostawiac aparat tez swoj z A3.
Wiec Szczur nie wprowadzaj w blad
według wszelkich informacji w sieci a3 jest na obd2a. To że ma wtryski parami sterowane nie ma w tym wątku znaczenia
wlatuje Z4 ale osprzet caly zostaje od A3 wiec jak to ma nie dzialac ?
w d-serii zdarza sie - może się okazać że czujnik położenia wału jest w aparacie a nie na kole paska rozrządu, że jest/nie ma knock-sensora w bloku. Nie wszystkie aparaty zapłonowe są zamienne itp. - to tak w roli ścisłości.
W wątku autora moim zdaniem wszystko pasuje.
Czyli krotka pilka, wrzucam goly slupek z4 i wszystko z mojego a3 pasuje? :)
mam nadzieje, ze aparat podejdzie bez niczego, bo rozne opinie slyszalem... ;)
;2271579']według wszelkich informacji w sieci a3 jest na obd2a. To że ma wtryski parami sterowane nie ma w tym wątku znaczenia
w d-serii zdarza sie - może się okazać że czujnik położenia wału jest w aparacie a nie na kole paska rozrządu, że jest/nie ma knock-sensora w bloku. Nie wszystkie aparaty zapłonowe są zamienne itp. - to tak w roli ścisłości.
1. nie zmuszaj mnie, zebym zrobil zdjecie wiazki i kostek kompa z D14A4, ktora jest tak sama jak w D14A3, widocznie slabo szukales skoro znalazles info, ze D14A3 to typowe OBD2 bo znalazles bledne info. Komputery w D14A3/4 to P3Y i P3X
Prosze ponizej foto takiego komputera razem z czescia wiazki, widzisz roznice, ze nie jest to OBD2 ? :)
http://img15.allegroimg.pl/photos/oryginal/41/47/22/25/4147222552
2. D14A3, ktore ma zalozyciel tematu nie ma wcale czujnika polozenia walu, dopiero poliftowe 6gen EJ9 D14Z1/2 go mialy, D14A3 nie ma knock-sensora, aparat zaplonowy mechanicznie jest zamienny, czytaj przykrecisz, jedynie kostki sa inne tak jak w tym przypadku.
Wiem, ze jako posiadacz D14Z4 mozesz nie miec pojecia o D14A3/4 dlatego uwierz na slowo posiadaczowi takiego silnika i nie wprowadzaj w blad :)
Jeszcze raz powtorze, jesli D14Z4 mialoby czujnik polozenia walu na kole pasowym, czujnik stuku czy cokolwiek innego, zostawiajac caly osprzet z D14A3 nie podpinasz tych czujnikow i wszystko dziala, mozesz je smialo wywalic w ****u a i tak sie nic nie stanie bo komputer z D14A3/4 ich nie obsluguje a zostawiajac caly osprzet z D14A3/4 nie ma dla komputer znaczenia czy slupek z ktorym reszta gratow wspolpracuje to D14A3/4/Z1/Z2, D14Z4 czy cokolwiek innego bo to TYLKO SLUPEK w ktorym nie ma zadnej elektorniki bo to wszystko zostaje z oryginalnego D14A3
Czyli Spychu jednym slowem, brac slupek, wrzucic swoj aparat zaplonowy, reszta calego osprzetu moja :)
wkladam i dziala? :D
Dokladnie tak.
Aparatu z D14Z4 nie bierz wcale bo Ci tylko zasmieci garaz, to typowy aparat na dwie kwadratowe kostki a w D14A3 jest na jedna prostokatna.
Jedyne co moze byc niekompatybilne to mocowanie poduszki od strony rozrzadu, czytaj lapa przykrecana do bloku ktora wychodzi z obudowy rozrzadu, bo w D14A3 jest do niej przykrecana blacha, ktora dalej idzie do poduszki, a w D14Z4 przykrecana jest bezposrednio poduszka, nie wiem czy rozstaw srub w tych lapach jest taki sam, ale gdyby co to bez problemu wykorzystujesz swoj stary element.
Super! :)
dzieki wielkie za wyjasnienie! Masz browara jak sie kiedys na jakims zlocie spykniemy :D
jedynie co moze byc niekompatybilne to mocowanie poduszki od strony rozrzadu, czytaj lapa przykrecana do bloku ktora wychodzi z obudowy rozrzadu, bo w D14A3 jest do niej przykrecana blacha, ktora dalej idzie do poduszki, a w D14Z4 przykrecana jest bezposrednio poduszka, nie wiem czy rozstaw srub w tych lapach jest taki sam, ale gdyby co to bez problemu wykorzystujesz swoj stary element.
jezeli w a3 jest poduszka od rozrządu mocowana na 2 śrubach o taka:
http://media1mi.pl/p/1/218/246/photo-e3ad7773-f7a1-4542-b247-b81f45bdb3e4-for_zoom.jpg
a w z4 aluminiowa o taka:
http://jserv.pl/dtb/zdjecia/4ad24488.jpg
To na 100% nie będą pasować bo lapa w bloku ma inny kąt (otwory w innym miejscu)
jezeli w a3 jest poduszka od rozrządu mocowana na 2 śrubach o taka:
http://media1mi.pl/p/1/218/246/photo-e3ad7773-f7a1-4542-b247-b81f45bdb3e4-for_zoom.jpg
a w z4 aluminiowa o taka:
http://jserv.pl/dtb/zdjecia/4ad24488.jpg
To na 100% nie będą pasować bo lapa w bloku ma inny kąt (otwory w innym miejscu)
To teraz pytanie czy d14z4 z oryginalna lapa podejdzie w miesce lapy z d14a3?
chyba powinno pasowac?
To teraz pytanie czy d14z4 z oryginalna lapa podejdzie w miesce lapy z d14a3?
chyba powinno pasowac?
lapy nie pasują bo są otwory w innych miejscach (przesunięte lekko) i trzeba mieć lapy i poduchy od odpowiedniego silnika (taką Alu z łapą mam na zbyciu jak co ^^)
wiesko1261
25-04-14, 07:04
podmień swoją kompletną łapę a3-4 przy bloku ,zdejmiesz osłonę rozrządu
i tak silniki będą na wierzchu ,kilka minut roboty :)
przy okazji obejrzysz stan rozrządu :D
Dokładnie, całą łapę z mocowaniem przy bloku trzeba wymienić
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Ok to juz wszystko jasne. Sklnik bede mial juz z lapa/poduszka z4. Wiec komplikacji nie przewiduje ;)
Mam tylko nadzieje, ze ta lapa pasuje w mjejsce tej z a3 :P
Łapę masz przełożyć ze swojego słupka do nowego pałko :)
Beda dwie lapy do wyboru, ktoras podejdzie. Nie wiadomo czy ta z a3 ma takie same otwory montazowe do bloku jak ta z z4. I drugie pytanie czy slupek z lapa z z4 bedzie pasowal w miejsce montazowe na podluznicy, w ktorym bylo a3 :P
1. nie zmuszaj mnie, zebym zrobil zdjecie wiazki i kostek kompa z D14A4, ktora jest tak sama jak w D14A3, widocznie slabo szukales skoro znalazles info, ze D14A3 to typowe OBD2 bo znalazles bledne info. Komputery w D14A3/4 to P3Y i P3X
Prosze ponizej foto takiego komputera razem z czescia wiazki, widzisz roznice, ze nie jest to OBD2 ?
nie szukałem słabo, taka informacja krąży powszechnie w sieci - od forum pgmfi po wikipedię
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine#D14A3
D14A3, ktore ma zalozyciel tematu nie ma wcale czujnika polozenia walu, dopiero poliftowe 6gen EJ9 D14Z1/2 go mialy
w EPC jest inna informacja, proszę bardzo - numer 14 na schemacie
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=12028,12029,12030,12031,12032,12033,12034, 12035,12042,12043,12044,12045,12046,12047,12048,12 054,12055,12056,12057,12058,12059,12061,12062&nplgrp=1&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=3&dmodyr=1996&carea=KG&ctrsmtyp=5MT&xgrade=1.4I&nplblk=E__1300
Wiem, ze jako posiadacz D14Z4 mozesz nie miec pojecia o D14A3/4 dlatego uwierz na slowo posiadaczowi takiego silnika i nie wprowadzaj w blad
opieram się na powszechnie dostępnej wiedzy jak widzisz, widocznie internet kłamie a w katalogu znaleźliśmy kolejny błąd :)
Szczur nie badz mistrzem internetu :)
Z ciekawosci poszukaj jak wyglada komputer OBD2a w hondach (jakie ma podlaczenia) pozniej porownaj z tym, ktory wkleilem z D14A3/4 i sam wywnioskujesz czy jest to OBD2a czy tez nie :)
Co do czujnika polozenia walu to oczywiscie EPC po modelu pokazuje blad bo takowego w D14A3 nie ma :)
Kuster w D14A3/4 jest taka poduszka z elementem mocujacym a w D14Z4 aluminiowa z Twojego drugiego linku.
http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/41/14/89/01/4114890195
A ta lapa z a3 pasuje do bloku z4?
Wszystkie łapy do D maja takie same mocowanie do bloku
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
I za to Jacku cie kocham! Czyli juz nie mam zadnych watpliwosci ;)
Akurat temat łap nie jest mi obcy, bo tez mnie taka przekladka czeka
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Wszystkie łapy do D maja takie same mocowanie do bloku
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
tylko otwory się zgadzają...
Jak robiłem przekładkę z D14 na D15 to musiałem zmieniać poduszkę z łapą bo seryjna z d14 była wygięta o jakieś 15stopni i przesunięta o kilka cm co powodowało ze ta aluminiowa poduszka była na skraju zerwania
Dlatego śmiem sądzić ze lapa MOZE ALE NIE MUSI się różnic;)
Mam nadzieje, ze jak zaloze do z4 lape z a3 to bedzie gralo ;)
wiesko1261
26-04-14, 06:00
mi łapa przy bloku z a4 pasuje do d16w4
tylko otwory się zgadzają...
Jak robiłem przekładkę z D14 na D15 to musiałem zmieniać poduszkę z łapą bo seryjna z d14 była wygięta o jakieś 15stopni i przesunięta o kilka cm co powodowało ze ta aluminiowa poduszka była na skraju zerwania
Dlatego śmiem sądzić ze lapa MOZE ALE NIE MUSI się różnic;)
Trzeba zmienić całe mocowanie czyli poduszka + łapa i to miałem na myśli.
Wszystko zlozone, silnik odpalil ;)
Temat do zamkniecia ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.