PDA

Zobacz pełną wersję : "swap" z d14a3 na d14z4, pomozcie chlopaki ;)



sssikor
23-04-14, 11:41
Siema, wysralo mi sie moje a3 i mam mozliwosc wrzucenia d14z4 z poliftowej angielki. Pytanie czy jak wezme slupek z aparatem to bedzie pasowac bez zadnej rzezby z wiazkami?. ;) oraz pytanie jak ogolnie z wiazka i z komputerem?

Szczur[R]
23-04-14, 12:02
Siema, wysralo mi sie moje a3 i mam mozliwosc wrzucenia d14z4 z poliftowej angielki. Pytanie czy jak wezme slupek z aparatem to bedzie pasowac bez zadnej rzezby z wiazkami?. ;) oraz pytanie jak ogolnie z wiazka i z komputerem?

a3 i z4 są na obd2a więc nie powinno być problemu. W zasadzie nawet aparat zapłonowy może pasować ale pewności co do tego nie mam.

sssikor
23-04-14, 16:12
W sumie jak chce aam slupek to tylko aparat mnie interesuje co nie? ;) boje sie jedynie, ze wtyczka moze byc inna... bo nie wiem wlasnie jak z obd jest czy to samo. Jak na pwwno to samo to problem z glowy ;)

vipek
23-04-14, 16:29
a przypadkiem nie jest tak, że D14Z4 jest na OBD2B ? Polifty i przedlifty inaczej starują wtryskami

sssikor
23-04-14, 16:49
Kolega od silnika pisal ze jest obd2a i komp p1j

Szczur[R]
23-04-14, 18:24
Kolega od silnika pisal ze jest obd2a i komp p1j

dokładnie tak jest

sssikor
23-04-14, 18:29
Czyli jednym slowem wszystko podejdzie z zostawieniem mojego kompa i calej wiazki? :)
aparat tak czy siak bede mial ze slupkiem wiec chyba zostawie z z4 :)

Szczur[R]
23-04-14, 19:07
Czyli jednym slowem wszystko podejdzie z zostawieniem mojego kompa i calej wiazki? :)
aparat tak czy siak bede mial ze slupkiem wiec chyba zostawie z z4 :)
może wyjdzie jakiś niuans w praniu - nie robiłem takiego swapa ale generalnie powinno wszystko pasować - przynajmniej patrząc w EPC wygląda to P&P

vipek
23-04-14, 19:15
Jak obydwa silniki maja to samo OBD to nie ma prawa to nie działać :)

spychu
24-04-14, 12:40
A ja nie rozumiem calkowicie dyskusji i wypisywanych teorii.

Wylatuje A3
wlatuje Z4 ale osprzet caly zostaje od A3 wiec jak to ma nie dzialac ?

Panowie zastanowcie sie co piszecie :)

Dodatkowo OBD w A3 to chu.. a nie OBD2, to jakies pomieszanie z poplataniem, aparat od Z4 nie bedzie pasowal do wiazki z A3, zostawiac aparat tez swoj z A3.
Wiec Szczur nie wprowadzaj w blad :)

Ogolnie wkladasz sam slupek Z4 na calym osprzecie z A3 i bedzie dzialac i nie ma tu znaczenia to, ze Z4 mialo typowe OBD2 i zupelnie inne wiazki, kompa z innymi wtyczkami, pelne MPFI a nie wtryski sterowane parami.

Zostaje caly Twoj osprzet wiec w tym temacie sie nic nie zmienia, zmieniasz tylko wysluzony stary slupek na zdrowy nowy, musi dzialac.

Szczur[R]
24-04-14, 13:08
Dodatkowo OBD w A3 to chu.. a nie OBD2, to jakies pomieszanie z poplataniem, aparat od Z4 nie bedzie pasowal do wiazki z A3, zostawiac aparat tez swoj z A3.
Wiec Szczur nie wprowadzaj w blad
według wszelkich informacji w sieci a3 jest na obd2a. To że ma wtryski parami sterowane nie ma w tym wątku znaczenia


wlatuje Z4 ale osprzet caly zostaje od A3 wiec jak to ma nie dzialac ?
w d-serii zdarza sie - może się okazać że czujnik położenia wału jest w aparacie a nie na kole paska rozrządu, że jest/nie ma knock-sensora w bloku. Nie wszystkie aparaty zapłonowe są zamienne itp. - to tak w roli ścisłości.
W wątku autora moim zdaniem wszystko pasuje.

sssikor
24-04-14, 15:34
Czyli krotka pilka, wrzucam goly slupek z4 i wszystko z mojego a3 pasuje? :)
mam nadzieje, ze aparat podejdzie bez niczego, bo rozne opinie slyszalem... ;)

spychu
24-04-14, 18:47
;2271579']według wszelkich informacji w sieci a3 jest na obd2a. To że ma wtryski parami sterowane nie ma w tym wątku znaczenia


w d-serii zdarza sie - może się okazać że czujnik położenia wału jest w aparacie a nie na kole paska rozrządu, że jest/nie ma knock-sensora w bloku. Nie wszystkie aparaty zapłonowe są zamienne itp. - to tak w roli ścisłości.
1. nie zmuszaj mnie, zebym zrobil zdjecie wiazki i kostek kompa z D14A4, ktora jest tak sama jak w D14A3, widocznie slabo szukales skoro znalazles info, ze D14A3 to typowe OBD2 bo znalazles bledne info. Komputery w D14A3/4 to P3Y i P3X
Prosze ponizej foto takiego komputera razem z czescia wiazki, widzisz roznice, ze nie jest to OBD2 ? :)

http://img15.allegroimg.pl/photos/oryginal/41/47/22/25/4147222552

2. D14A3, ktore ma zalozyciel tematu nie ma wcale czujnika polozenia walu, dopiero poliftowe 6gen EJ9 D14Z1/2 go mialy, D14A3 nie ma knock-sensora, aparat zaplonowy mechanicznie jest zamienny, czytaj przykrecisz, jedynie kostki sa inne tak jak w tym przypadku.

Wiem, ze jako posiadacz D14Z4 mozesz nie miec pojecia o D14A3/4 dlatego uwierz na slowo posiadaczowi takiego silnika i nie wprowadzaj w blad :)
Jeszcze raz powtorze, jesli D14Z4 mialoby czujnik polozenia walu na kole pasowym, czujnik stuku czy cokolwiek innego, zostawiajac caly osprzet z D14A3 nie podpinasz tych czujnikow i wszystko dziala, mozesz je smialo wywalic w ****u a i tak sie nic nie stanie bo komputer z D14A3/4 ich nie obsluguje a zostawiajac caly osprzet z D14A3/4 nie ma dla komputer znaczenia czy slupek z ktorym reszta gratow wspolpracuje to D14A3/4/Z1/Z2, D14Z4 czy cokolwiek innego bo to TYLKO SLUPEK w ktorym nie ma zadnej elektorniki bo to wszystko zostaje z oryginalnego D14A3

sssikor
24-04-14, 18:49
Czyli Spychu jednym slowem, brac slupek, wrzucic swoj aparat zaplonowy, reszta calego osprzetu moja :)
wkladam i dziala? :D

spychu
24-04-14, 18:52
Dokladnie tak.

Aparatu z D14Z4 nie bierz wcale bo Ci tylko zasmieci garaz, to typowy aparat na dwie kwadratowe kostki a w D14A3 jest na jedna prostokatna.

Jedyne co moze byc niekompatybilne to mocowanie poduszki od strony rozrzadu, czytaj lapa przykrecana do bloku ktora wychodzi z obudowy rozrzadu, bo w D14A3 jest do niej przykrecana blacha, ktora dalej idzie do poduszki, a w D14Z4 przykrecana jest bezposrednio poduszka, nie wiem czy rozstaw srub w tych lapach jest taki sam, ale gdyby co to bez problemu wykorzystujesz swoj stary element.

sssikor
24-04-14, 19:08
Super! :)
dzieki wielkie za wyjasnienie! Masz browara jak sie kiedys na jakims zlocie spykniemy :D

kuster
24-04-14, 22:07
jedynie co moze byc niekompatybilne to mocowanie poduszki od strony rozrzadu, czytaj lapa przykrecana do bloku ktora wychodzi z obudowy rozrzadu, bo w D14A3 jest do niej przykrecana blacha, ktora dalej idzie do poduszki, a w D14Z4 przykrecana jest bezposrednio poduszka, nie wiem czy rozstaw srub w tych lapach jest taki sam, ale gdyby co to bez problemu wykorzystujesz swoj stary element.

jezeli w a3 jest poduszka od rozrządu mocowana na 2 śrubach o taka:
http://media1mi.pl/p/1/218/246/photo-e3ad7773-f7a1-4542-b247-b81f45bdb3e4-for_zoom.jpg
a w z4 aluminiowa o taka:
http://jserv.pl/dtb/zdjecia/4ad24488.jpg
To na 100% nie będą pasować bo lapa w bloku ma inny kąt (otwory w innym miejscu)

sssikor
24-04-14, 22:17
jezeli w a3 jest poduszka od rozrządu mocowana na 2 śrubach o taka:
http://media1mi.pl/p/1/218/246/photo-e3ad7773-f7a1-4542-b247-b81f45bdb3e4-for_zoom.jpg
a w z4 aluminiowa o taka:
http://jserv.pl/dtb/zdjecia/4ad24488.jpg
To na 100% nie będą pasować bo lapa w bloku ma inny kąt (otwory w innym miejscu)


To teraz pytanie czy d14z4 z oryginalna lapa podejdzie w miesce lapy z d14a3?
chyba powinno pasowac?

kuster
25-04-14, 04:23
To teraz pytanie czy d14z4 z oryginalna lapa podejdzie w miesce lapy z d14a3?
chyba powinno pasowac?

lapy nie pasują bo są otwory w innych miejscach (przesunięte lekko) i trzeba mieć lapy i poduchy od odpowiedniego silnika (taką Alu z łapą mam na zbyciu jak co ^^)

wiesko1261
25-04-14, 07:04
podmień swoją kompletną łapę a3-4 przy bloku ,zdejmiesz osłonę rozrządu
i tak silniki będą na wierzchu ,kilka minut roboty :)
przy okazji obejrzysz stan rozrządu :D

vipek
25-04-14, 07:27
Dokładnie, całą łapę z mocowaniem przy bloku trzeba wymienić

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

sssikor
25-04-14, 08:39
Ok to juz wszystko jasne. Sklnik bede mial juz z lapa/poduszka z4. Wiec komplikacji nie przewiduje ;)
Mam tylko nadzieje, ze ta lapa pasuje w mjejsce tej z a3 :P

vipek
25-04-14, 08:47
Łapę masz przełożyć ze swojego słupka do nowego pałko :)

sssikor
25-04-14, 10:35
Beda dwie lapy do wyboru, ktoras podejdzie. Nie wiadomo czy ta z a3 ma takie same otwory montazowe do bloku jak ta z z4. I drugie pytanie czy slupek z lapa z z4 bedzie pasowal w miejsce montazowe na podluznicy, w ktorym bylo a3 :P

Szczur[R]
25-04-14, 10:43
1. nie zmuszaj mnie, zebym zrobil zdjecie wiazki i kostek kompa z D14A4, ktora jest tak sama jak w D14A3, widocznie slabo szukales skoro znalazles info, ze D14A3 to typowe OBD2 bo znalazles bledne info. Komputery w D14A3/4 to P3Y i P3X
Prosze ponizej foto takiego komputera razem z czescia wiazki, widzisz roznice, ze nie jest to OBD2 ?
nie szukałem słabo, taka informacja krąży powszechnie w sieci - od forum pgmfi po wikipedię
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine#D14A3


D14A3, ktore ma zalozyciel tematu nie ma wcale czujnika polozenia walu, dopiero poliftowe 6gen EJ9 D14Z1/2 go mialy
w EPC jest inna informacja, proszę bardzo - numer 14 na schemacie
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=12028,12029,12030,12031,12032,12033,12034, 12035,12042,12043,12044,12045,12046,12047,12048,12 054,12055,12056,12057,12058,12059,12061,12062&nplgrp=1&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=3&dmodyr=1996&carea=KG&ctrsmtyp=5MT&xgrade=1.4I&nplblk=E__1300


Wiem, ze jako posiadacz D14Z4 mozesz nie miec pojecia o D14A3/4 dlatego uwierz na slowo posiadaczowi takiego silnika i nie wprowadzaj w blad
opieram się na powszechnie dostępnej wiedzy jak widzisz, widocznie internet kłamie a w katalogu znaleźliśmy kolejny błąd :)

spychu
25-04-14, 12:40
Szczur nie badz mistrzem internetu :)
Z ciekawosci poszukaj jak wyglada komputer OBD2a w hondach (jakie ma podlaczenia) pozniej porownaj z tym, ktory wkleilem z D14A3/4 i sam wywnioskujesz czy jest to OBD2a czy tez nie :)

Co do czujnika polozenia walu to oczywiscie EPC po modelu pokazuje blad bo takowego w D14A3 nie ma :)

Kuster w D14A3/4 jest taka poduszka z elementem mocujacym a w D14Z4 aluminiowa z Twojego drugiego linku.

http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/41/14/89/01/4114890195

sssikor
25-04-14, 18:23
A ta lapa z a3 pasuje do bloku z4?

vipek
25-04-14, 18:57
Wszystkie łapy do D maja takie same mocowanie do bloku

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

sssikor
25-04-14, 19:07
I za to Jacku cie kocham! Czyli juz nie mam zadnych watpliwosci ;)

vipek
25-04-14, 19:34
Akurat temat łap nie jest mi obcy, bo tez mnie taka przekladka czeka

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

kuster
25-04-14, 23:44
Wszystkie łapy do D maja takie same mocowanie do bloku

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

tylko otwory się zgadzają...
Jak robiłem przekładkę z D14 na D15 to musiałem zmieniać poduszkę z łapą bo seryjna z d14 była wygięta o jakieś 15stopni i przesunięta o kilka cm co powodowało ze ta aluminiowa poduszka była na skraju zerwania
Dlatego śmiem sądzić ze lapa MOZE ALE NIE MUSI się różnic;)

sssikor
26-04-14, 00:14
Mam nadzieje, ze jak zaloze do z4 lape z a3 to bedzie gralo ;)

wiesko1261
26-04-14, 06:00
mi łapa przy bloku z a4 pasuje do d16w4

vipek
26-04-14, 07:30
tylko otwory się zgadzają...
Jak robiłem przekładkę z D14 na D15 to musiałem zmieniać poduszkę z łapą bo seryjna z d14 była wygięta o jakieś 15stopni i przesunięta o kilka cm co powodowało ze ta aluminiowa poduszka była na skraju zerwania
Dlatego śmiem sądzić ze lapa MOZE ALE NIE MUSI się różnic;)

Trzeba zmienić całe mocowanie czyli poduszka + łapa i to miałem na myśli.

sssikor
27-04-14, 00:52
Wszystko zlozone, silnik odpalil ;)

Temat do zamkniecia ;)