PDA

Zobacz pełną wersję : kierownica nie odbija



ijk
22-04-14, 21:48
Witam,
W mojej hondzie 1, 4 5d 2003 po skręcie kierownica nie powraca całkowicie do jazdy na wprost ok. 1/4 obrotu trzeba dociągnąć, ponadto przy większych prędkościach ciężko jest otrzymać kierunek jazdy, nieustannie trzeba korygować, kierownica jakby się blokuje, brak jest znanej mi z innych aut tendencji do samoczynnego prostowania toru jazdy, szczególnie uciążliwy na łukach drogi. Przy szybkich ruchach kierownicą prawo lewo wyczuwalne sa głuche stuki.
Dotychczas wymieniłem: sworznie wahaczy, lozyska mcpersona, 1 końcówka drążka, wymieniane i zamieniane miejscami opony, smarowana przekładnia, dokrecana odkręcana sprężynka w przekładni, sprawdzona geometria (zbieznosc i kąty) - bez efektu.
W oskp, w której sprawdzałem geometrie sugerowano maglownice, czy mozliwa jest regeneracja przekładni, czy raczej zakup używki, czy takie objawy może dawać uszkodzony silnik wspomagania, sterownik, czujnik skrętu, zatarte krzyżaki kolumny?
Dodam że wspomaganie na postoju działa lekko, w czasie jazdy trochę ciężkawo w porownaniu do innych znanych mi aut,, ale może ten typ tak ma.

Enrique23
22-04-14, 21:58
A kierownica potrafi Ci przeskoczyć delikatnie? Ja bym stawiał na maglownice ale najlepiej jak by ktoś do tego zajrzał bo tak to ciężko coś więcej powiedzieć

genior
23-04-14, 07:24
dokrecana odkręcana sprężynka w przekładni,

prawdopodobnie jest za mocno dokręcana,
przekładnia stuka więc mechanik dokręca do oporu, a jeśli dokręci za mocno to kierownica tak sie zachowuje

ijk
23-04-14, 16:57
A kierownica potrafi Ci przeskoczyć delikatnie? Ja bym stawiał na maglownice ale najlepiej jak by ktoś do tego zajrzał bo tak to ciężko coś więcej powiedzieć

Tak, czasami delikatnie przeskakuje, najczęsciej na łuku w prawo.
Sprężynka była też odkręcana, ale pojawiały się jedynie stuki w przekładni, nie pomagało na odbijanie kierownicy i prowadzenie przy większych prędkościach.

Enrique23
23-04-14, 20:43
Jak przeskakuje Ci delikatnie kiera to stawiał bym na magie , ja u siebie w EG miałem takie same objawy i wymieniłem cały na używkę od znajomego.... Lepiej to zrobić bo jak jeździłem na szczęście po parkingu jak już magiel sie kończył to nie było za ciekawie bo ty kręcisz kierownicą w jedną a koła robią co chcą :P

Tiga
23-04-14, 21:13
Twoj Majster krecil ta duza sruba na maglu? Radze zajrzec do manuala, ta srube kreci sie w minimalnym stopniu. Prawdopodobnie majster zniszczyl ci maglownice. Nie jezdzij z tym bo możesz skonczyc na drzewie lub masce auta jadacego z naprzeciwka...

viktus
23-04-14, 21:53
Objawy u IJK są jakby żywcem wzięte z mojej hondzi. Robione też było już wszystko. Czy ktoś robił może regenerację przekładni i czy pomogło to na niepowracającą kierownicę?

Genax
24-04-14, 11:52
Mi wczoraj tęż dokręcili lekko śrubę i luzów nie ma takich jak były wcześniej lecz kierownica też mi ciężko odbija, a śruba została lekko dokręcona :)

genior
24-04-14, 13:10
w manualu jest podane z jaką siłą powinna być dokręcona,
jeśli jest dokręcona odpowiednio, a w przekładni stuka, to prawdopodobnie należy się zająć przekładnią

viktus
24-04-14, 15:11
No, tak ale robiłem rozeznanie po różnych "regeneratorach" przekładni i zdania są podzielone: od "oczywiście kierownica musi powracać" do "regeneracji podlegają tylko części mechaniczne przekładni, jeżeli problem dotyczy silnika elektrycznego to kierownica może nie powracać. Usunięte zostaną tylko stuki"
Chodzi mi o to czy ktoś regenerował "niepowracającą" przekładnię i czy to pomogło.