Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Hamulec ręczny



BartuX
21-04-14, 21:16
Witam!
mam problem z bardzo słabym hamulcem ręcznym. praktycznie go nie ma. Chciałbym dowiedzieć się na jakiej zasadzie on dział, czy da się go w prostu sposób naprawić we własnym garażu. wszystko co podejrzewacie i jakie koszty naprawy ewentualnie.
Z góry dzięki

pajac_am
21-04-14, 21:37
Najpierw spróbuj podciągnąć linkę, regulatorem znajdującym się w tunelu pod popielniczką dla pasażerów z tyłu.
Jeżeli jednak "rękaw" pracuje normalnie, a nie, że ty ciągniesz a okładziny nie dotykają bębna / tarczy, to przyczyn może być wiele.
Przede wszystkim najpierw uzupełnij profil. Napisz jakie masz auto, czy z tyłu są tarcze, czy bębny.
Czym się objawia ten słaby ręczny? Czy zaciągasz na 2 ząbki, klocki dochodzą, a i tak nie hamuje, czy możesz postawić dźwignie do pionu? Musisz ustalić czy równo Ci łapie oba koła, bo może to być kwestia regulacji przy kołach. Dźwignia pracuje lekko? Dobrze powraca?
Jeżeli chcesz, żeby ktoś Ci pomógł, to musisz odpowiedzieć na powyższe pytania i dodać coś od siebie, a i tak przyczyn może być kilka!

BartuX
21-04-14, 21:55
oki, już pisze wszystko co wiem. Ręczny mogę zaciągnąć do końca, normalnie. Nie ciągnie sie go jakoś specjalnie cięzko ale lekki opór jest. mimo ze jest zaciągniety na maxa to auto z lekkiej górki się cofa. Myśle ze trochę łapie ale bardzo słabo. Z tyłu mam oczywiście bębny. Dzwignia wraca lekko bez większego problemu.

wiesko1261
21-04-14, 22:25
ja bym na początek zrzucił bębny i sprawdził w jakim stanie bębny i szczęki-okładziny ,potem
czy samo napinacze (śruba regulacyjna nie jest zapieczona-uszkodzona) potem regulować :D
a bębny bardzo łatwo zdjąć ;)

pajac_am
21-04-14, 22:26
Ręczny mogę zaciągnąć do końca, normalnie.
Ok, tylko co oznacza "normalnie"? U mnie w jednym aucie koła są zblokowane po zaciągnięciu na 2 ząbki, a w Cifie np. na 5. W obu przypadkach rękaw trzyma dobrze, ale jak u ciebie normalnie to jest np. 7 ząbków (nie wiem do ilu hamulec będzie łapał) to może kończy się możliwość zaciągnięcia rękawa dalej, a okładziny i tak nie dotykają bębna (albo przynajmniej nie dociskają, z wystarczającą siłą)
Jak tak jest, to spróbuj pokręcić tą regulacją za zapalniczką.
P.S.
To, że w profilu wpisałeś "Honda Civic 5D" jest raczej oczywiste, bo jesteś na forum właśnie Hondy Civic ;), a w dodatku zadajesz pytanie w dziale "angielskich 5D" ;);).
Natomiast to, że masz bębny już nie jest takie oczywiste, bo wszystko zależy od wersji silnikowej i nie tylko. ;););)

danielek
22-04-14, 01:44
Co do ręcznego można też spróbować odkręcić(na skraj gwintu) tą nakrętkę co jest pod popielniczką z tyłu i pompować pedał hamulca naście razy przy odpalonym silniku i powinien zadziałać autoregulator i po tym trochę podkręcasz tą nakrętkę i sprawdzasz czy jest różnica, jeśli to nie pomoże to trzeba zajrzeć pod bębny :)

BartuX
27-04-14, 23:57
sprawdzę jutro czy działa twój sposób i napisze

fakir
28-01-15, 12:34
Cześć, czy to normalne że średnio raz na 4 miesiące (4-6tys km) muszę podciągać linkę ręcznego?
Bo ręczny łapię zbyt wysoko.

Z tego co manual radzi, to koła przy podniesionej dupie powinny się obracać z wyraźnym oporem już gdy zaciągniemy na pierwszy ząbek - tak ustawiłem, po 4tys km opór jest kiedy zaciągnę na trzeci ząbek - już któryś raz będę naciągał go.

Czy to wina zabrudzonych samoregulatorów?

Dodam że wymieniałem szczęki (mam bębny z tyłu) cylinderki i czyściłem cały mechanizm, oraz klocki przód jakieś 15tyś km temu,oraz nowy płyn + odpowietrzenie, pewnie już dawno się ułożyły szczęki

mickee
28-01-15, 14:37
Cześć, czy to normalne że średnio raz na 4 miesiące (4-6tys km) muszę podciągać linkę ręcznego?
Bo ręczny łapię zbyt wysoko.

Z tego co manual radzi, to koła przy podniesionej dupie powinny się obracać z wyraźnym oporem już gdy zaciągniemy na pierwszy ząbek - tak ustawiłem, po 4tys km opór jest kiedy zaciągnę na trzeci ząbek - już któryś raz będę naciągał go.

Czy to wina zabrudzonych samoregulatorów?

Dodam że wymieniałem szczęki (mam bębny z tyłu) cylinderki i czyściłem cały mechanizm, oraz klocki przód jakieś 15tyś km temu,oraz nowy płyn + odpowietrzenie, pewnie już dawno się ułożyły szczęki

Wygląda na samoregulatory. Naciągając ciągle linkę robisz recznie to co powinny robic samoregulatory. Rozbierz bębny i oblukaj co sie stało, albo się zasyfiły albo źle poskładane, ostatecznie uszkodziły się.