Zobacz pełną wersję : Blokowanie szczęk hamulcowych przód
Witam,
od niedawna mam problem w moim cvc z hamulcami. MB2, 1999.
Problem ten dotyczy przedniej osi. Polega na zaciskaniu szczęk w czasie jazdy. Nie wiem co jest powodem tego. Problem pojawił się nagle.
Jak zaciśnie to da się jechać ale śmierdzi, że głowa mała :p
Czasem rozblokuje się jak zahamuje aż ABS zadziała a czasem wystarczy w czasie jazdy przyhamować trochę i na jakiś czas jest dobrze.
Rozebrałem zaciski, nasmarowałem te dwie śruby. Problem nie zniknął więc oddałem do mechanika. Mechanik rozłożył ręce, mówi ze tłoczki lekko chodzą i że nie ma złącza do hondy pod komputer.
Aha, i raz blokuje się prawe raz lewe kolo.
Czy możliwe jest że to wina czujników ABS ? Może miał ktoś podobny problem ?
Z przodu szczęki? W MB robili bębny z przodu !?!?!
Jakie śruby ? Nasmarowana i luźno pracujące powinny być prowadnice zacisku.
Druga sprawa, klocki muszą mieć luz aby mogły się przesuwać od i do tarczy - ważny stan "blaszek".
Polecam jechać do innego mechanika. Tu nie ma filozofii, mechanika prosta jak budowa cepa :).
EDIT. Jeszcze jedno, czy pedal jest miękki ? Czy hamulce były odpowietrzane ?
Z przodu szczęki? W MB robili bębny z przodu !?!?!
Niewiem.
Jakie śruby ? Nasmarowana i luźno pracujące powinny być prowadnice zacisku.
Druga sprawa, klocki muszą mieć luz aby mogły się przesuwać od i do tarczy - ważny stan "blaszek".
EDIT. Jeszcze jedno, czy pedal jest miękki ? Czy hamulce były odpowietrzane ?
O te właśnie prowadnice mi sie rozchodziło :p Wyjąłem, nazmarowałem.
Blaszki też wyczyściłem porządnie, nie ma żadnego syfu.
Co do pedału to jak się nic nie zblokuje to pedał jest normalny, jak dawniej a jak się zblokuje to jest twardszy. Nie wiem jak to opisać. "Łapie" w tym samym mniej wiecej miejscu ale nie jest tak stopniowo tylko no czuć że jeden zacisk trzyma. To "zdrowe" koło hamuje stopniowo a to drugie dopiero przy końcu bo jest i tak klocek przyciśnięty.
Dziwne jest to że blokuje się raz jedno raz drugie. Nie wiem od czego to zależy.
A co do odpowietrzania jeszcze to raczej nie są zapowietrzone. Odpowietrzane nie były od 3 lat bo tyle ją mam, płyn też conajmniej od 3 lat nie był zmieniany. Byłem wcześniej u mechanika innego, z wyższej półki, zaraz na początku jak ten problem się pojawił to tam próbował odpowietrzać i mówił ze jest ok.
Spróbuj odłączyć abs (wyjąc odpowiadający mu bezpiecznik), z przodu nie ma raczej niczego co mogło by powodować taką blokadę hamulców, zwłaszcza że piszesz, że jak depniesz pedał do oporu, to jak złapie abs to odpuszcza i losowo jest to prawe lub lewe koło.
Skąd wiesz, czy masz ABS, skoro nie masz pojęcia czy są bębny, czy tarcze...
Spróbuj odłączyć abs (wyjąc odpowiadający mu bezpiecznik), z przodu nie ma raczej niczego co mogło by powodować taką blokadę hamulców, zwłaszcza że piszesz, że jak depniesz pedał do oporu, to jak złapie abs to odpuszcza i losowo jest to prawe lub lewe koło.
Tak też planowałem, tylko najpierw musze się gdzies przejechać żeby to rozblokować bo stoi zablokowane. Tylko obawiam się że jak bedzie odpięty abs i mi wtedy zaciśnie to nei bedę mógł odblokować. No ale w tedy bedzie jasne ze to nie od abs.
Czytałem gdzieś na forum że jest procedura resetowania modułu abs. Mógłby ktos podsunąć jakis dodatkowy opis samodiagnostyki absu i to resetowanie ?
Skąd wiesz, czy masz ABS, skoro nie masz pojęcia czy są bębny, czy tarcze...
Aż taki lamus nie jestem. Pytanie było czy w MB były z przodu też bębny.
bartek_levis
22-04-14, 08:17
Ja obstawiam servo
Tak też planowałem, tylko najpierw musze się gdzies przejechać żeby to rozblokować bo stoi zablokowane. Tylko obawiam się że jak bedzie odpięty abs i mi wtedy zaciśnie to nei bedę mógł odblokować. No ale w tedy bedzie jasne ze to nie od abs.
Czytałem gdzieś na forum że jest procedura resetowania modułu abs. Mógłby ktos podsunąć jakis dodatkowy opis samodiagnostyki absu i to resetowanie ?
Aż taki lamus nie jestem. Pytanie było czy w MB były z przodu też bębny.
Bębny z przodu to były w maluchu i fiacie 500 jakieś 40 lat temu. W hondzie są tarcze.
sent out from my lovely phone
Jakie bębny ? Chyba murzyńskie :D MB2 z 99 roku ma tarcze w konfiguracji 282/262mm
Też zaczął bym od ABS's - rozłącz wtyczkę czujnika przy przednim kole, odpal - zobacz czy kontrolka ABS się zapali. Następnie sprawdź na drugim kole.
Z rozłączoną czujką i świecącą kontrolką ABS (zabezpiecz przewód !) zrób jazdę próbną - blokuje się nadal ? Jeśli tak to wymień serwo z pompą - potrzebujesz 15/16 cala albo 1/cal. Jeśli nie to do wymiany pompa ABS lub sterownik
Problem zniknął po wymianie przewodów hamulcowych oraz płynu ham. Przejechałem z 1kkm i narazie bez problemów.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.