Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Dziwna praca Klimatyzacji !?



Pcmaniaki
21-04-14, 13:27
Witam. Zrobiło się cieplej więc i klimatyzacja zaczęła częściej pracować. Ale wydaję mi się że mam z nią jakiś problem. Chodzi o to że po włączeniu klimatyzacji wszystko chodzi kompresor wiatrak klima chłodzi... ale po jakiejś chwili ok.20-30 sekundach klima się wyłącza słychać jak przestaje pracować kompresor po obrotach oraz przestaje kręcić się wiatrak i jakby nie chłodziło albo jak już to słabiej ale za chwilę też po ok.30 sekundach klima załącza się znowu i tak w kółko chwilę chodzi za chwilę znowu przerwa. I nie wiem w czym problem bo w manualnej klimie po włączeniu powinna chyba ona pracować cały czas. Co może być grane ? Mała ilość czynnika chłodzącego czy coś innego. Proszę o jakieś porady. Z góry Dzięki

straznik
21-04-14, 14:51
To najzupełniej normalne. Tak własnie działa klima w civicach.

MichałCK
21-04-14, 15:31
Na dodatek przy większym obciążeniu silnika przy dużych obrotach kompresor klimy jest odłączany automatycznie :D czuć wtedy jak by się vitek budził ;p

Pcmaniaki
21-04-14, 16:18
a kompresor nie powinien cały czas pracować bez przerwy ?

fakir
21-04-14, 17:15
a kompresor nie powinien cały czas pracować bez przerwy ?


Nie.
Klima się wyłącza ponieważ termostat ją rozłącza - ten który jest za parownikiem klimy, jakby sprężarka cały czas pracowała to parownik zaszedłby lodem i nie byłoby przepływu powietrza.
Dodatkowo sprężarka się rozłącza gdy sama sprężarka osiągnie temp powyżej 120st.C

abiele
28-06-14, 18:36
Witam,
Czy rzeczywiście to jest normalny schemat pracy sprężarki jak opisał kolega pcmaniaki? Mam ej9 od niedawna i u mnie sprężarką wyłącza się po ok. 30s, i po 12s przerwy ponownie się załącza na 30s, i tak w kółko (samochód na postoju, przy otwartej masce silnika). Sprawdzałem jak pracuje klima w skodzie octavia II i wydaje się, że tam sprężarka pracuje dłużej niż 30s.


Sent from my ej9 using Tapatalk

ps Brazylia - Chile 1:1!

MM63
28-06-14, 20:18
Witam,
Czy rzeczywiście to jest normalny schemat pracy sprężarki jak opisał kolega pcmaniaki? Mam ej9 od niedawna i u mnie sprężarką wyłącza się po ok. 30s, i po 12s przerwy ponownie się załącza na 30s, i tak w kółko (samochód na postoju, przy otwartej masce silnika). Sprawdzałem jak pracuje klima w skodzie octavia II i wydaje się, że tam sprężarka pracuje dłużej niż 30s.


Sent from my ej9 using Tapatalk

ps Brazylia - Chile 1:1!

A podczas jazdy tez tak często czujesz na pedale jak się odłącza?
Ile Ci stopni daje z nawiewu?
Kiedy ostatnio ją nabijałes?

fakir
28-06-14, 21:32
u mnie świeżo nabita klima też rozłącza się po ok. 30sek od włączenia, to znak że dobrze chłodzi :)
albo że termostat na nagrzewnicy klimy jest walniety i za wcześnie rozłącza.

jak podczas jazdy klima wystarczająco chłodzi to olej to

abiele
29-06-14, 00:49
A podczas jazdy tez tak często czujesz na pedale jak się odłącza?
Ile Ci stopni daje z nawiewu?
Kiedy ostatnio ją nabijałes?

Podczas jazdy nie odczuwam żadnej różnicy w pracy silnika.
Miesiąc temu był wymieniany skraplacz.
Nawiew jest zimny, nie mam pod ręką termometru by dokładnie zmierzyć temperaturę.


Sent from my ej9 using Tapatalk

pajac_am
29-06-14, 15:21
U mojego ojca w po lifcie włacza sie i wylacza na zmiane tak jak piszecie. A u mnie w przed lifcie chodzi non stop.
To normalne?

Bartko
01-07-14, 10:23
To normalna praca klimatyzacji.
Temperatura powietrza w wylocie powinna oscylować w okolicach 7 stopni. Klima na postoju i biegu jałowym ma nieco mniejszą wydajność niż podczas jazdy.
Przypominam, że razem z AC należy też włączać obieg wewnętrzny.

falek84
01-07-14, 13:59
Przypominam, że razem z AC należy też włączać obieg wewnętrzny.
możesz wyjaśnić dlaczego?

DomoKun
01-07-14, 14:24
Nie trzeba wlaczac obiegu wewnetrznego, ale wtedy praca klimatyzacji jest wydajniejsza. Obieg wewnetrzny zamyka doplyw swiezego powietrza z zewnatrz i chlodzi tylko to co mamy wewnatrz samochodu. Czyli praca klimy jest wydajniejsza (co przydaje sie w wysokich upalach) ale jak jedziemy samochodem kilka godzin to mysle ze warto przewietrzyc :P

polecam krotka lekture
http://felgi.krakow.pl/index.php/option/content/pcontent/1/task/view/id/11/Itemid/30

Bartko
01-07-14, 14:50
Nie trzeba wlaczac obiegu wewnetrznego, ale wtedy praca klimatyzacji jest wydajniejsza. Obieg wewnetrzny zamyka doplyw swiezego powietrza z zewnatrz i chlodzi tylko to co mamy wewnatrz samochodu. Czyli praca klimy jest wydajniejsza (co przydaje sie w wysokich upalach) ale jak jedziemy samochodem kilka godzin to mysle ze warto przewietrzyc :P


Dokładnie tak. Dopisałbym tylko, że nie tylko klima nie musi chłodzić upalnego powietrza z zewnątrz ale i wilgotnego.
Wilgotność ma znaczący wpływ na ilość energii jaką potrzeba na pracę klimatyzacji.
Dodatkowo nie zasysamy do wnętrza spalin aut przed nami.

W długiej podróży nie tylko latem ale i zimą też warto co jakiś czas wnętrze przewietrzyć. Szczególnie, gdy podróżujemy z kompletem pasażerów. :-)

Chociaż nasze Hondy nie grzeszą szczelnością, więc mimo obiegu wewnętrznego i tak się wentylują podczas jazdy autostradowej.

P.S.
Klucz do nieświeżych zapachów to regularna wymiana filtra kabinowego i drożny przewód odprowadzenia skroplin.

Żadne ozonowanie i inne pierdoły nie pomogą jeśli jest... brudno. :-)

BartekGib
01-07-14, 15:08
Ja też po zakupie EJ9 Polift jestem zdziwiony pracą klimatyzacji. Wentylator załącza się dosłownie co 30-40 sekund. Też mnie to zastanawia czy to normalne ? Zero smrodu, klima wyrabia porównując jak nowe 2-3 letnie auta z którymi miałem do czynienia.

fakir
01-07-14, 18:08
Też mnie to zastanawia czy to normalne ?
Masz napisane że to norma :) Przeczytaj temat od początku, jak chłodzi to nic tylko się cieszyć sprawną klimą :)

pablo bhw
05-07-14, 19:14
Masz napisane że to norma :) Przeczytaj temat od początku, jak chłodzi to nic tylko się cieszyć sprawną klimą :)

Dokładnie i potwierdzam :)