Zobacz pełną wersję : Dziwna praca Klimatyzacji !?
Witam. Zrobiło się cieplej więc i klimatyzacja zaczęła częściej pracować. Ale wydaję mi się że mam z nią jakiś problem. Chodzi o to że po włączeniu klimatyzacji wszystko chodzi kompresor wiatrak klima chłodzi... ale po jakiejś chwili ok.20-30 sekundach klima się wyłącza słychać jak przestaje pracować kompresor po obrotach oraz przestaje kręcić się wiatrak i jakby nie chłodziło albo jak już to słabiej ale za chwilę też po ok.30 sekundach klima załącza się znowu i tak w kółko chwilę chodzi za chwilę znowu przerwa. I nie wiem w czym problem bo w manualnej klimie po włączeniu powinna chyba ona pracować cały czas. Co może być grane ? Mała ilość czynnika chłodzącego czy coś innego. Proszę o jakieś porady. Z góry Dzięki
To najzupełniej normalne. Tak własnie działa klima w civicach.
Na dodatek przy większym obciążeniu silnika przy dużych obrotach kompresor klimy jest odłączany automatycznie :D czuć wtedy jak by się vitek budził ;p
a kompresor nie powinien cały czas pracować bez przerwy ?
a kompresor nie powinien cały czas pracować bez przerwy ?
Nie.
Klima się wyłącza ponieważ termostat ją rozłącza - ten który jest za parownikiem klimy, jakby sprężarka cały czas pracowała to parownik zaszedłby lodem i nie byłoby przepływu powietrza.
Dodatkowo sprężarka się rozłącza gdy sama sprężarka osiągnie temp powyżej 120st.C
Witam,
Czy rzeczywiście to jest normalny schemat pracy sprężarki jak opisał kolega pcmaniaki? Mam ej9 od niedawna i u mnie sprężarką wyłącza się po ok. 30s, i po 12s przerwy ponownie się załącza na 30s, i tak w kółko (samochód na postoju, przy otwartej masce silnika). Sprawdzałem jak pracuje klima w skodzie octavia II i wydaje się, że tam sprężarka pracuje dłużej niż 30s.
Sent from my ej9 using Tapatalk
ps Brazylia - Chile 1:1!
Witam,
Czy rzeczywiście to jest normalny schemat pracy sprężarki jak opisał kolega pcmaniaki? Mam ej9 od niedawna i u mnie sprężarką wyłącza się po ok. 30s, i po 12s przerwy ponownie się załącza na 30s, i tak w kółko (samochód na postoju, przy otwartej masce silnika). Sprawdzałem jak pracuje klima w skodzie octavia II i wydaje się, że tam sprężarka pracuje dłużej niż 30s.
Sent from my ej9 using Tapatalk
ps Brazylia - Chile 1:1!
A podczas jazdy tez tak często czujesz na pedale jak się odłącza?
Ile Ci stopni daje z nawiewu?
Kiedy ostatnio ją nabijałes?
u mnie świeżo nabita klima też rozłącza się po ok. 30sek od włączenia, to znak że dobrze chłodzi :)
albo że termostat na nagrzewnicy klimy jest walniety i za wcześnie rozłącza.
jak podczas jazdy klima wystarczająco chłodzi to olej to
A podczas jazdy tez tak często czujesz na pedale jak się odłącza?
Ile Ci stopni daje z nawiewu?
Kiedy ostatnio ją nabijałes?
Podczas jazdy nie odczuwam żadnej różnicy w pracy silnika.
Miesiąc temu był wymieniany skraplacz.
Nawiew jest zimny, nie mam pod ręką termometru by dokładnie zmierzyć temperaturę.
Sent from my ej9 using Tapatalk
U mojego ojca w po lifcie włacza sie i wylacza na zmiane tak jak piszecie. A u mnie w przed lifcie chodzi non stop.
To normalne?
To normalna praca klimatyzacji.
Temperatura powietrza w wylocie powinna oscylować w okolicach 7 stopni. Klima na postoju i biegu jałowym ma nieco mniejszą wydajność niż podczas jazdy.
Przypominam, że razem z AC należy też włączać obieg wewnętrzny.
Przypominam, że razem z AC należy też włączać obieg wewnętrzny.
możesz wyjaśnić dlaczego?
Nie trzeba wlaczac obiegu wewnetrznego, ale wtedy praca klimatyzacji jest wydajniejsza. Obieg wewnetrzny zamyka doplyw swiezego powietrza z zewnatrz i chlodzi tylko to co mamy wewnatrz samochodu. Czyli praca klimy jest wydajniejsza (co przydaje sie w wysokich upalach) ale jak jedziemy samochodem kilka godzin to mysle ze warto przewietrzyc :P
polecam krotka lekture
http://felgi.krakow.pl/index.php/option/content/pcontent/1/task/view/id/11/Itemid/30
Nie trzeba wlaczac obiegu wewnetrznego, ale wtedy praca klimatyzacji jest wydajniejsza. Obieg wewnetrzny zamyka doplyw swiezego powietrza z zewnatrz i chlodzi tylko to co mamy wewnatrz samochodu. Czyli praca klimy jest wydajniejsza (co przydaje sie w wysokich upalach) ale jak jedziemy samochodem kilka godzin to mysle ze warto przewietrzyc :P
Dokładnie tak. Dopisałbym tylko, że nie tylko klima nie musi chłodzić upalnego powietrza z zewnątrz ale i wilgotnego.
Wilgotność ma znaczący wpływ na ilość energii jaką potrzeba na pracę klimatyzacji.
Dodatkowo nie zasysamy do wnętrza spalin aut przed nami.
W długiej podróży nie tylko latem ale i zimą też warto co jakiś czas wnętrze przewietrzyć. Szczególnie, gdy podróżujemy z kompletem pasażerów. :-)
Chociaż nasze Hondy nie grzeszą szczelnością, więc mimo obiegu wewnętrznego i tak się wentylują podczas jazdy autostradowej.
P.S.
Klucz do nieświeżych zapachów to regularna wymiana filtra kabinowego i drożny przewód odprowadzenia skroplin.
Żadne ozonowanie i inne pierdoły nie pomogą jeśli jest... brudno. :-)
Ja też po zakupie EJ9 Polift jestem zdziwiony pracą klimatyzacji. Wentylator załącza się dosłownie co 30-40 sekund. Też mnie to zastanawia czy to normalne ? Zero smrodu, klima wyrabia porównując jak nowe 2-3 letnie auta z którymi miałem do czynienia.
Też mnie to zastanawia czy to normalne ?
Masz napisane że to norma :) Przeczytaj temat od początku, jak chłodzi to nic tylko się cieszyć sprawną klimą :)
Masz napisane że to norma :) Przeczytaj temat od początku, jak chłodzi to nic tylko się cieszyć sprawną klimą :)
Dokładnie i potwierdzam :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.