Zobacz pełną wersję : Zwiększenie kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy - o ile??
Mogę zwiększyc kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy o 0,3/0,6/0,95/1,25/1,6/1,9/2,2/2,5 stopnia...
I teraz tak z tego co doczytałem od producenta to zwiekszenie kąta poprawia stabilizacje auta podczas jazdy na wprost i w zakretach oraz zwieksza przyczepnosc.
Z tego co doczytałem z innych źródeł:
- poprawia szybkość reakcji na ruchy kierownicą
- po wyjściu z zakrętu szybciej kola prostuja się same
- zwiększa kontakt opony s powierzchnią podczas przyśpieszania i hamowania
Jedyne minusy jakie znalazłem to to, że kierownica ciężej chodzi.
I teraz moje pytania:
- Ile jest prawdy w tych wszystkich zaletach które wypisałem?
- Czy jest jakiś limint (nie mówiąc już o konstrukcyjnym) zwiększania kąta wyprzedzenia?
- O ile stopni go u siebie zwiększyć? (mam taką możliwość jak wypisałem na początku posta, plus do tego mogę cofnąć górne sworznie w kierunku kabiny)
- Ogólnie jak sie do tego zabrać, czego sie dopatrywać/spodziewać/sugerować ustawiając wyprzedzenie?
Pacjętem jest honda civic eg (92-95)
Dobrze przeczytałeś, zwiększając kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy układ kierowniczy bardziej chce się sam ustawiać do jazdy na wprost, szczególnie podczas przyspieszenia. Puszczasz kierownicę i sama szybko wraca do pozycji zero. Zmiana tylko samego kąta WSZ raczej nie ma sensu. Gdy zbieżność ustawia się na zero, samochód jest bardziej czuły na ruchy kierownicą ale nerwowy i ciągle sam chce skręcać, wtedy właśnie zwiększa się kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, aby samochód chciał jechać prosto. Połączenie tylko tych dwóch ustawień ma sens, każde z osobna nie ma większego sensu. Tak mi się wydaje, takie są moje przepuszczenia i odczucia z jazdy. Jeśli się mylę to mnie poprawcie :D
Czy jest jakiś limit, jest granica, zależnie od typu zawieszenia. Największe kąty WSZ są w kolumnie MCPhersona około 6 do 10 stopni. Zależy do czego też samochód ma służyć, inaczej jest w rajdach inaczej w drifcie.
Na początek spróbuj zwiększyć kąt o 0,6 0,95, przy podwójnym wahaczu poprzecznym wydaje mi się że nie ma sensu więcej, do tego ustaw zbieżność kół na zero, samochód powinien prowadzić się bardziej agresywnie, będzie miał więcej chęci do skręcania, ale też powinien stabilnie jechać na wprost.
Zapytaj ludzi na forach o drifcie i rajdach, tam się zapewne więcej dowiesz ;) Koniecznie napisz o odczuciach przy zmianie ustawień. Jeśli się gdzieś pomyliłem to mnie poprawcie. Pozdrawiam :)
A jaki masz Caster w tej chwili?
Generalnie seria dla eg... - wziołem przełożyłem teraz gorne wahacze i tyle - ale sie nad tym zastanawiam... generalnie w ten sposob cofnalem lekko kolo do tylu a sprezyna od zawiechy przechodzi ni o wlos od wahaczac. Mysle ze moze założyć je jak były i poprostu dół odsunąc do przodu tym zestawem o ktorym wspomnialem na poczatku...
Ja w ITR miałem 3'30st, w 200SX mam teraz 7st, ustaw tak żeby było dobrze :)
I kazdy tak mowi..
No nic, wystartuje z tymi przestawionymi wachaczzami a pozniej zaczne dodawac i zobacze jak bedzie...
Gdy zbieżność ustawia się na zero, samochód jest bardziej czuły na ruchy kierownicą ale nerwowy i ciągle sam chce skręcać:D
Nie zgodze sie ani z tym, ze przy zbieznosci na zero auto jest bardziej czule na ruchy kierownica ani tym bardziej z tym, ze chce ciagle samo skrecac.
Na ruchy kierownica auto duzo lepiej reaguje jak jest rozbiezne a nie na zero i mowie to na podstawie wlasnych doswiadczen ze swoim autem.
Na zbieznosci z przodu ustawionej na minus nie pamietam juz dokladnie ile i negatywach 1.5', z tylu zbieznosc na 0 i negatyw 1.5', puszczam kierownice przy 180 na autostradzie i auto jedzie prosto, nigdzie samo nie chce skrecac, wiec nie wiem jak mozna powiedziec, ze przy ustawieniu zbieznosci na 0 auto chce ciagle samo skrecac, przy jakiej predkosci, w jakich warunkach ? bardzo mnie to ciekawi :)
Przeciez ustawienie zbieznosci na 0 czy tym bardziej zbieznie powoduje poprawienie sie prowadzenia po prostej i opoznione reakcje na ruchy kierownica a nie tak jak napisales, ze chce ciagle samo skrecac.
U mnie KWSZ pozostal seryjny dla EJ/EK ale tez zastanawiam sie nad przelozeniem wahaczy gornych stronami.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.