Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zamiana D14Z4 na B16B



Fish
15-05-08, 01:00
Witam.

Posiadam w chwili obecnej Civica 5d 99r. z silnikiem D14Z4 ale przyszlo mi do glowy juz jakis czas temu zeby zmienic silnik na b18c4 a dzis znalazlem b16b

http://cgi.ebay.co.uk/Civic-Type-R-b16b-ENGINE-Mini-integra-vtec-vti-dc2-JDM_W0QQitemZ330208983621QQihZ014QQcategoryZ10386Q QrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp163 8Q2em118Q2el1247 <--- link do silnika.


jestem bardzo ciekawy czy silnik b16b bedzie pasowac do mojej hani.
druga sprawa to czy w tej ofercie znajduja sie wszystkie niezbedne rzeczy do swapa, zeby sie pozniej nie okazalo ze bede musial kupowac dodatkowe czesci i wyjde na tym jak zablocki na mydle.
trzecia sprawa to czy lepiej kupic b18c4 czy b16b.
czwartka sprawa to jaki jest koszt zrobienia przekladki nie mowie o ASO bo tam to sobie slono policza :)

jero11
15-05-08, 08:26
Z tego co wiem to silnik pasuje bez problemów, w ofercie jest raczej komplet na swap bo to chyba cena za cały przód?

Konrad84
15-05-08, 08:44
Witam.

Posiadam w chwili obecnej Civica 5d 99r. z silnikiem D14Z4 ale przyszlo mi do glowy juz jakis czas temu zeby zmienic silnik na b18c4 a dzis znalazlem b16b

http://cgi.ebay.co.uk/Civic-Type-R-b16b-ENGINE-Mini-integra-vtec-vti-dc2-JDM_W0QQitemZ330208983621QQihZ014QQcategoryZ10386Q QrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp163 8Q2em118Q2el1247 <--- link do silnika.


jestem bardzo ciekawy czy silnik b16b bedzie pasowac do mojej hani.
druga sprawa to czy w tej ofercie znajduja sie wszystkie niezbedne rzeczy do swapa, zeby sie pozniej nie okazalo ze bede musial kupowac dodatkowe czesci i wyjde na tym jak zablocki na mydle.
trzecia sprawa to czy lepiej kupic b18c4 czy b16b.
czwartka sprawa to jaki jest koszt zrobienia przekladki nie mowie o ASO bo tam to sobie slono policza :)

W ASO nie podjeli by się wymiany silnika. Jedna łapa jest inna, musisz mieć od b16. Skoro masz anglika to chyba lepiej b18c4.
Po zamontowaniu silnika przydało by się wstawić z przodu rozpórki i stabilizator z VTi.

Kras
15-05-08, 12:52
Mnie się wydaje że C4 to jednak lepszy wybór. Owszem, lansfaktor jest dużo mniejszy. Ale 5D jest jednak cięższe i te niuty niżej by się przydały. B16B to w zasadzie tylko górą jedzie.
No i w C4 nie żal wymieniać później gratów jak się więcej mocy zachce (a się na pewno zachce). Z B16B trochę profanacja.

No i tak jak przedmówcy: coś z zawiechą i heblem przydałoby sie ruszyć.

Fish
15-05-08, 19:38
Dzięki koledzy za informacje. w takim razie wracam do poprzedniego planu zamontowania b18c4. tylko najpierw musze cos przyprowadzić za granicy. podejrzewam ze wyjdzie mnie to lepiej niż kupowanie na allegro.

znacie jakieś dobre zagraniczne stronki gdzie można kupić b18c4 ze wszystkimi gratami niezbędnymi do swapa ?

pozdrawiam

Konrad84
15-05-08, 19:48
Możesz kupić w anglii VTi, będziesz miał przy okazji więcej gratów do swapowania, a reszte możesz sprzedać. Jedynym minusem jest duży nakład czasu.

Fish
15-05-08, 23:43
tak chyba zrobię pojadę do uk i przyciągnę cały samochód.
tylko nie wiem co dalej. czy trzeba rejestrować samochód czy trzeba płacić jakąś akcyzę za ściągnięcie samochodu. co mi powiedzą w wydziale komunikacje na wiadomość ze przełożyłem silnik ??

czy ktoś z was już robił podobna operacje ? wiecie jak to wygląda ?

Kras
16-05-08, 07:20
Nic nie powiedzą. Silnik jest teraz częścią zamienną. Jego numeru nie wbija się już w dowód. Możesz więc albo w ogóle się nie przyznać, że cokolwiek zmieniałeś (ale żeby nie było, że polecam takie rozwiązanie, bo jest nielegalne), albo pójść do urzędu, przedstawić dowód zakupu silnika 1.8 o numerze takim i takim, poprosić o update dowodu i płacić wyższe ubezpieczenie.

Aha...jeśli ciągniesz z UK to załatwienie papieru, że silnik kupiony po legalu oznacza wizytę w urzędzie celnym.

czarna mamba
17-05-08, 23:52
b16 dłubac to ciezka droga po KM.... a potem i tak bedzie słabsze od b18 po podobnej inwestycji ...

zdecydowanie b18c4 !

dla zachety podam czas ET Matiego
jajko seria !! z c4 seria !! + ssacy skunk i wydech i skrzynia SERIA c4 !! bez zadnego strojenia...


14,3 ET TAG :angel2: :angel2:

nie znam zadnej mega zdłubanej b16 w jajku(i innym nadwoziu) podobnie szybkiej

kivik
18-05-08, 11:06
14,3 ET TAG :angel2: :angel2:

nie znam zadnej mega zdłubanej b16 w jajku(i innym nadwoziu) podobnie szybkiej
Mialem B16B w 6 gen delikatnie podlubane - w zasadzie silnik Nkowy.
Czas 13.9 ET na SSS z pewnym wnetrzem, bez plastikowych elementow nadwozia itp.
Pozniej silnik jezdzil w 5 gen ale juz nei interesowalo mnie 1/4 wiec nie znam czasow.

czarna mamba
18-05-08, 12:40
wiemy ze był nie lekko zdłubany i skrzynia "na wypasie" :aloha:

czas zacny

Fish
18-05-08, 14:22
Dzieki za pomoc. w zasadzie to zalezy mi tylko i wylacznie na dymanice samochodu. jak wiecie silnik 1,4is jest troche mulisty. ;) wiec zaczynam sie rozgladac za b18c4

Fawor
19-05-08, 00:02
wiemy ze był nie lekko zdłubany

kivik, jeśli możesz to przypomnij: to było B16A2 na częsciach od B16B czy dłubane oryginalne B16B?

kivik
19-05-08, 09:41
Tak,
dół był B16B, głowica z B16A2 ale wiekszosc czesci w głowicy byla z B16B i ITRa. Walki Spoona. Czyli praktycznie seria B16B z ciut mocniejszymi walkami.

czarna mamba
21-05-08, 00:05
a przypomnij jeszcze przelozenia i fd skrzyni ;)