Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : obroty



ARKADE09
19-04-14, 09:01
Witam wszystkich mam do was takie pytanko mam jeden z chyba najprostrzych silników D13B2 Eg3 w wersji noblesse oczywiście 1.3:) i ty moje pytanie dlaczego nie mam odcinki?? kręciłem go do 8 tysi a nawet troszkę więcej i nic? dlaczego tak jest?? czekam na jakieś wypowiedzi Pozdrawiam

kamil39
19-04-14, 10:56
Jak chcesz miec w gazniku odciecie
??

darius_bizi
19-04-14, 11:03
Niektórzy mnie rozwalają ... kręć go tak dalej to zobaczysz co się stanie , stuknie ale tylko raz :D Niektórzy chyba nie rozumieją po co jest odcinka ... żeby zabezpieczyć silnik przed "przekręceniem" , co za tym idzie nie powinno się kręcić do samej odcinki bo to jest niezdrowe dla silnika (skaczą obroty i przeciąża układ korbowo tłokowy) , poza tym taki silnik ma pełną moc przy określonych obrotach i kręcąc do samej odcinki tak naprawdę to tracimy na osiągach . No chyba , że ktoś sobie kręci dla efektów dźwiękowych to jego sprawa :D

Tiga
19-04-14, 12:59
Odcinka przeciaza tak samo mocno uklad korbowotlokowy jak gwaltowne wciskanie i odpuszczanie pedalu przyspieszenia przy wysokich obrotach :) D13B2 nie ma odcinki. Ile ma powietrza tyle sie zakreci. Na YT sa filmiki jak ten silniczek wchodzi na 9k obr/min.

ARKADE09
19-04-14, 14:56
no to teraz już wiem...nie kazdy jest taki mądry i chciałem sie tego dowiedzieć... dzięki za odpowiedź

ARKADE09
19-04-14, 15:56
a jak Wy mówicie...opyla się do takiego 1.3 gaz zakładać?? chodzi mi z technicznego punktu widzenia? jak bedzie sie zachowywał silnik?

falek84
19-04-14, 17:50
Jak chcesz miec w gazniku odciecie
Zdziwił byś cie kolego miałem kiedyś trabanta 1,1 z silnikiem od polo na gazniku i była tam odcinka.
Działała na zasadzie mechanizmu odśrodkowego umieszczonego na palcu rozdzielacza zapłonu. Po przekroczeniu pewnych obrotów mechanizm ten odcinał zapłon. Było to bardzo nieprecyzyjne, bo raz odcinało wcześniej raz później więc ciężko było ogarnąć maszynę przy szybkich sprintach z pod świateł :D