Zobacz pełną wersję : Zakup silnika
Siemanko,
moja EJ9 stoi u mechaniora. Niestety - silnik do wymiany. I teraz pytanie, czy kupować drugi taki sami D14A4, czy jednak dopłacić trochę i wziąć coś mocniejszego? Co polecacie? Oczywiście mowa tutaj o gołym silniku, więc jeśli kupowałbym coś mocniejszego to trzeba by było ingerować w jakieś podzespoły? Czy że tak to ujmę będzie pasować w sam raz?
Trudno doradzac skoro sam nie wiesz czego tak naprawde chcesz, okresl cel a my cos podopowiemy.
sebastanlec
16-04-14, 23:27
jesli sam słupek kupisz i inny to podzespoły tez terzeba inne choc nie koniecznie ale w wiekszosci przypadków tak a kupując pojedynczo czesci wychodzi duzo drozej, swap najlepsze wyjscie tylko zeby mechanik dął rade bo jak mu dasz swapa z OBD 1 to z elektryką nie poradzi raczej
PIMPEK_EJ2
17-04-14, 23:51
Bez sensu kupić d16 i zostawić kolektory kompa z d14.. Pozostaje jeszcze reszta dolotu no i wydech
Dzięki za odpowiedzi.
Może nie problem siedział w tym czego chciałem, tylko i tak musiałem kupić silnik i tak, więc rozważałem różne opcje. Ostatecznie zakupiłem ten sam, ze względu tak naprawdę na koszta. Inne warianty znacznie przewyższały mój budżet, a mam w planach jeszcze kilka modyfikacji samochodu.
Z innej beczki. Znajomy wspomniał o "planowaniu głowicy". Co o tym sądzicie? Jakie macie zdanie? Jakie są plusy i minusy?
skolopendra
30-04-14, 11:28
planowaniu głowicy
a po co?
Nie znam się. Więc Was pytam. Znajomy mówi że znacznie dodałoby to koni, co za tym idzie - mocy.
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalk 4
skolopendra
30-04-14, 11:38
mówi że znacznie dodałoby to koni
nie doda znacznie!
Jakoś nie zadowalają mnie Twoje wypowiedzi.
Poproszę o jakąś notkę osób które chcą przybliżyć ten temat.
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalk 4
skolopendra
30-04-14, 11:44
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?11737-Jaki-silnik-wybrac-Pom%F3%BFcie-w-wyborze!-%28Poradnik%29
temat o sinikach jest już jeden ...
Bawisz się w administratora? Dopóki on nie zamknie tematu, dopóty będę drążył ten temat.
A Ty proszę nie nabijaj postów. Inni byli w stanie udzielić odpowiedzi, a Ty masz jakiś problem.
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalk 4
Możnaby włożyć D16Y7 pod osprzęt D14 - dużo nie trzeba będzie zmieniać, słupek d16y7 tani a zawsze jest mocy więcej :)
Możnaby włożyć D16Y7 pod osprzęt D14 - dużo nie trzeba będzie zmieniać, słupek d16y7 tani a zawsze jest mocy więcej :)
mógłbyś rozwinąć ten temat ?
Sprawa silnika załatwiona. Kupiłem z powrotem d14a4.
Oczywiście patrzyłem Twoją propozycję na allegro i znalazłem jedną sztukę za ok. 1000 złotych, więc to znacznie przekracza mój budżet.
Teraz drążę temat tej głowicy. Jeżeli ktoś jest w stanie wypowiedzieć się na ten temat to o taką wypowiedź proszę :)
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalk 4
Chodzi o to , że planując głowicę zwiększasz stopień sprężania . Wyższa kompresja coś tam mocy doda ale bez przesady ... żeby efekt był zadowalający musiałbyś wrzucić doprężające tłoki i najlepiej zmienić wałek . Potem dochodzi strojenie itd... więc skoro nie masz kasy to lepiej nei kombinuj bo i tak nie ugrasz zbyt wiele .
Rozumiem.
Nie mniej jednak dalej czekam na komentarze w tej sprawie. Chciałbym poznać opinie innych userów :)
tu już nie ma co wyjaśniać Davido wszystko opisał
planowanie glowicy podnosi stopien sprezania w seryjnym silniku zabieg bez seksu
zabieg bez seksu
http://art1531.files.wordpress.com/2012/02/o_rly_original1.jpg
Pomijając OT <rotfl>, splanowanie głowicy da tyle co nic gra nie warta świeczki, po drugie po otwierać silnik ? Planowanie tylko głowicy i podniesienie kompresji może spowodować wysranie się dołu.
Ok, znam już temat. Dzięki za wypowiedzi.
wiesko1261
30-04-14, 19:46
chcąc cokolwiek modzić d14 więcej niż 100-105KM :D
potrzeba najpierw przejść na OBD1 ,czyli
przeróbka wiązki
aparat
komp P06 minimum lub p28
strojenie
i już jest około tysiaka ,ale otwarta droga do modów i swapu :p
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.