Zobacz pełną wersję : Kupuje Civica 1.4 90KM z 2004 r. prosze o porady
Hej
Bylem dzis ogladac to oto autko :
http://otomoto.pl/honda-civic-C5197849.html
I mam pare pytan:
Pojechalismy do serwisu (nie ASO, ale naprawiaja Hondy), samochod na podnosnik i co sie okazalo, nie jest powypadkowy napewno, ale spocona byla misa olejowa, mechanik powiedzial ze sie zdaza w civicach i napewno to jest od uszczelki bo gorna czesc misy byla suchutka i filtr oleju wyzej to samo, podobno w ASO 180 zł taka uszczelka, czy slyszeliscie cos o puszczajacych uszczelkach misy olejowej? bo przeczytalem caly temat o wadach VII gen. i nic o uszczelce oleju nie znalazlem
Poza tym na tylnym nadkolu w miejscu gdzie prog sie konczy jest udarty prog i tak jakby rdza tam podchodzila, mech twierdzil ze to raczej nie zalazek rdzy, czy macie takie przypadki w swoich Civicach?
I jeszcze jedna sprawa podczas jazdy wlaczylem klime i w sumie lecialo chlodne powietrze (poprzednie auto Astra II lepiej chlodzilo) ale musialem wlaczyc na 3 dmuchawe zeby cos mozna bylo poczuc, na 2 biegu jakby slabo, jak u Was sprawuje sie klima (manualna wersja)
Ad1) Nie
Ad2) Sprawdz tylną klapę i maske. Niestety w tej generacji rdza na tych elementach to bardzo często standart
Ad3) U mnie działa ok.
Snajper_NSK
14-05-08, 08:21
1) NIE
2)Dziwna sprawa, nie powinna się pokazywac rdza tak wcześnie,Ale jak możesz sprawdź ją czujnikiem lakieru, sprawdź rok produkcji szyb (powinien być ten sam np. -----3).Sprawdź też czy samochód był składany w Turcji czy w UK. Od kilku osób słyszałem że te z Turcji szybciej rdzewieją-tabliczka znamionowa jest pod maską w rogu po stronie kierowcy.
3)Jeśli chodzi o klime to niedawno to trenowałem. Sprawdź ja nastepującą : na zapalonym silniku otwórz maskę niech gości wcieśnie AC (oczywiście nadmuch na 1-4) i zobaczy czy załączy się wtedy spężarka od klimy (na pasku klinowym u mnie jest po lewej stronie jak patrzysz pod maskę).Jesli spręzarka się załaczyła i kiepsko chołodzi pewnie jets mało gazy w układzie jeśli się nie załaczy albo nie ma wcale gazu, albo jest popsuta. Zapytaj kolesia kiedy ostatnio serwisował (uzupełniał gaz, czynnik, odgrzybiał) klime. Koszt serwisu ok 200 PLN.
Auto bylo robione w Wielkiej Brytanii, natomiast sprezarka sie zalacza i czuc ze metalowe rurki od klimy sa zimne, chyba malo czynnika albo grzyb.
Czujnikiem bylo mierzone byl tylko podmalowany blotnik od chamskiej rysy, napewno nie bity.
Zero szpachli.
I powiedzcie mi 37 tys to troche duzo za to auto prawda?
Snajper_NSK
14-05-08, 12:24
Jesli jest z nią wszystko OK to cena moim skromnym zdaniem jest jak najbardziej uzasadniona...
Pierwsze primo: szukaj 1.6 - niewiele droższe, a zupełnie inna jazda, 1.4 to nieporozumienie w tej budzie, która jest dość ciężka.
Drugie primo: słabo dmuchająca klima może być winą zwykłego głupiego filtra PP. U mnie też już było tak, że poniżej 3 biegu nadmuch był bardzo słaby. Po zmianie filtra na jedynce dmucha fajnie, a na dwójce to aż za mocno.
kras juz za pozno :)
jezdzilem 1.4 i nie uwazam tego za nieporozumienie, ladnie ciagnie, spalanie ok, ogolnie nie mam jakiegos zaciecia sportowego, te 90 KM daje rade, zreszta na tym aucie po obu stronach sa emblematy i-VTEC i moze cos to da :P:P
1. mokra miska - u mnie było tak samo, ale ciekło spod uszczelki filtra oleju nieroyginalnego. Założyłem japoński zamiennik za 16 zł i spoko jest sucho. Uszcelkę nieoryginalną kupisz za 30 zł, do tego potrzeba klej (nie silikon) do uszcelek np. firmy ELRING szary (nie czerwony, bo to badziew). Oryginalna uszcelka około 170 - jest z innej lepszej gumy i lepiej odlana.
2. Rdza niestety się zdarza, tam gdzie było zadrapane, lub w jakiś zkamarkach, gdzie zbiera się wilgoć i błoto.
3. Klima słabo chłodzi, to fakt. Można wymienić filtr PP, można wymienić osuszacz klimy, można wymienić chłodnicę klimy, można klimę osuszyć azotem i nabić oraz odgrzybić - wszystk to robiłem a i tak słabo chłodzi i zawsze zostaje po wyłączeniu ten zapaszek wilgoci.
Wiem, że już po ptakach, ale szukał bym 1.6 bo 1.4 w mieście spoko, ale jak się załadujesz na wakacje z rodziną to cie skody, matizy i golfy 2 wyprzedzają :). Nie kupiłbym więcej tego auta - nie za silnik ale za wkurzający całokształt.
lukas-comp
15-05-08, 09:16
Dokladnie, ta buda z 1.4 to porazka :/
Mi rasowany 1.6 juz sie wydaje slabym autem.
Jesli chodzi o cene to jest ok. W eurotaxie wyceniaja ten model na 40tys w wersji podstawowej. Wiesz w sumie mozna ten model z tego roku kupic i za 30tys po 3 dzwonach i z 5 roznych samochodow i 2 przystankow :aloha:
Ja za swoje wolam 45tys i powiem, ze jest zainteresowanie ;P
45 tys? z 2004?? no stary przegiales troche:D
Za tyle mozna CTRa wyhaczyc :)
Ze Szwajcarii :aloha:
jak już tak temat na ceny schodzi to ja powiem że swoją (2004, 27k przejechane) kupiłem za 38k PLN i w sumie byłem zadowolony bo wtedy większość była po 40-42k i imo 45k za zadbaną to nie jest może okazja ale i nie straszne zdzierstwo
sorki za ot ;)
lukas-comp
15-05-08, 10:55
Za tyle mozna CTRa wyhaczyc :)
Ze Szwajcarii :aloha:
Jasne, za darmo rozdaja... O Szwajcarii mam spora wiedze i za zadbanego CTR'a musisz dac min. 20tys CHF co daje nam juz kwote 42tys PLN do tego clo 10% i VAT 22% (nie przechodzi tlumaczenie, ze auto skladane jest w UK itp, patrza sie na marki pojazdow) czyli kolejne 14tys PLN. Do tego jazda, akcyza, inne oplaty i wychodzi nam 60tys PLN.
Szwajcaria jest jednym z drozszych krajow jesli chodzi o samochody, a tanio wychodza sprowadzone szroty, a nie samochody (ewentualnie powszechny u Polakow zakup u Turkow, Pakistanczykow i nie wiadomo jeszcze kogo, gdzie o historii auta lepiej nie wiedziec) ;]
Cena w eurotaxie za ten model to 40tys z groszami. Do tego nalezy wziac pod uwage wyposazenie, zadbanie itp. Jak ktos chce tanie auto kupic to tak jak pisalem z 2004 1.4 kupisz PODPICOWANEGO SZROTA nawet ponizej 30tys PLN :)
Za fajne i zadbane 1.6 Sport trzeba tam dac lekko 15-16tys CHF to nam daje kwote w ok. 35tys do tego oplaty ok. 15tys PLN i robi sie 50tys PLN wiec nie wiem gdzie ten lol za tyle kupisz "CTR'a" :bicie:
Edit:
Ja nie mowie 45kPLN za 1.4 tylko 1.6 w pakiecie sport po modach :agent:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?p=440618
Mi parę dni temu wycenił 1.7 CTDi 2002r. przy ubezpieczeniu autocasco na 26500 zł. więc przez 2 lata cena spada o 18 tys.? MZ za 1.4 2004 rok to około 35 tys można dać a nie 45.
lukas-comp
15-05-08, 11:07
Mi parę dni temu wycenił 1.7 CTDi 2002r. przy ubezpieczeniu autocasco na 26500 zł. więc przez 2 lata cena spada o 18 tys.? MZ za 1.4 2004 rok to około 35 tys można dać a nie 45.
roznica w cenie jest z racji FL :)
na benzynie spadek na 2 latach wyceniany jest w ok. 7 do 10tys (przy tym samym modelu).
http://eurotaxglass.pl/P/fzgratis/fzresult.php?fzart=10&typedv=48038&layout=
tak jak wyzej, nie pisalem o 1.4 za 45 ;]
Szwajcaria jest jednym z drozszych krajow jesli chodzi o samochody, a tanio wychodza sprowadzone szroty, a nie samochody
Brawo. Złapałeś moją ironię. Choć zajęło Ci to kilka zdań :)
Przecież ja właśnie o tym piszę. CTRów z CH za małe pieniądze jest trochę, wystarczy na allegro spojrzeć...a jakie są to każdy wie. Tylko potem wystawiasz porządne auto za porządne (normalne) pieniądze, a dzwonią kretyni, że mogą mieć nowszego 30% taniej...
lukas-comp
15-05-08, 12:12
no ok ok :)
dzisiaj z ciekawosci wrzucilem na tapete auta ze Szwajcarii na Allegro i co: 1 link i odrazu krecone autko :D
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5157848
nie chcialby nikt wiedziec ile ono mialo faktycznie przejechane i gdzie bylo kupowane...
plus dla sprzedajacego, ze nie napisal, iz auto jest bezwypadkowe :aloha:
z tego kraju handlarze to moga przytargac tylko cos takiego:
http://www.allegro.pl/item365304072_honda_accord_2_4_benzyna.html
zeby zarobic :d
Jesli jeszcze chodzi o tego Civica 1.4 to tommek82 szkoda, ze nie wrzuciles screena bo ogloszenie wygaslo :(
a ja dzisiaj wracalem niedawno nabyta Hondka 1.4 i na autostradzie 130-140 na budziku i srednie spalanie po trasie na kompie 6.1 l/100 km (pewnie jakies 6.6 w rzeczywistosci) i jestem bardzo zadowolony jak narazie, rzeczywiscie nie ma cudow z takim silnikiem ale na moje potrzeby wystarczajacy :D
Bo to jest taki silnik: ekonomiczny, nie szybki.
Wybaczcie mega odkop, ale chyba lepiej odkopać, zamiast nowy napisac ;) Zastanawiam się nad zmianą z mb2 na jakiegoś VII gena. Przykuł moją uwagę ten egzemplarz http://otomoto.pl/honda-civic-sport-1-6-v-tec-C17718765.html Tak na oko co o nim sądzicie? Pytam, bo z mojego miasta mam kawał drogi i nie chcę na darmo jechać. Dodatkowo dodam czy orientujecie się jaka by była rozsądnie skalkulowana (wiadomo ktoś obcy lepiej ją ustali niż ja) cena za moją Hondę - kolega chce kupić więc wiadomo nie chcę z niego zedrzeć, ale za grosze też nie oddam. Auto jest de facto od pierwszego właściciela - kupiłem od rodziców, bezwypadkowa. 1.4 is 90 konny z polskiego salonu. Przebieg 142000. Brak abs'u i klimy, są elektryczne szyby przód oraz lusterka, 2 airbagi, wspomaganie. Plus letnie na oryginalnych 14 hondy i zimówki na stalówkach.
Pozdrawiam wszystkich :D
Zderzak z przodu bardzo mocno wyróżnia się odcieniem ( raczej nie jest to fabryczne :D ) i jest zamontowany tak jakby po zakończeniu zdjęć miał służyć do kolejnej sesji w innym aucie...czyli sprzedający już mija się z prawdą bo napisane że bezwypadkowa i jak dla mnie poduszka kiery tak średnio spasowana no i tył zderzak też spore szpary na łączeniach. A generalnie to jest temat od szukania aut...
rok 2003 a lampy chyba sprzed liftu co?? zarowno przód jak i tyl, a grill po lifcie :))) 100% bezstluczek ;)
A ja uważam,że warto obejrzeć,jedyną rzeczą,która mnie niepokoi jest brak jednego kołka mocującego zderzak od maską,lampy ma prawidłowe,spasowany poprawnie,poduszka leży w normie,jedynie tylny zderzak nie leży fabrycznie,ale nie wygląda tragicznie :).
Za taką cenę bezstłuczkowego nie kupisz,licz się z tym ;).
Dlatego dochodzę do wniosku, że jeszcze poturlam się moim pewnym i dozbieram fundusze to wtedy pomyślę ewentualnie o zmianie ;)
Teraz ja odkopię....Jeździliśmy EU7 (5d) D14Z6 (1.4 90 KM, wiadomo) po lifcie od nowości, najpierw mój tata (do60 tys.km. w dwa lata), potem ja do 103 w trzy. Auto nigdy mnie ani razu nie zawiodło, zużyły się słynne łożyska w skrzyni biegów i jeden komplet łączników stabilizatora. Poza tym wymieniliśmy 2x klocki hamulcowe przednie (w momencie sprzedaży aktualne miały przejechane 32 tys.km i jeszcze z 5mm okładziny ciernej),1x tarcze hamulcowe przednie, 1xklocki hamulcowe tylnie, 1xrozrząd kompletny. Poza tym wszystko tak jak wymaga książka serwisowa, olej po skończeniu gwarancji co 10 tys.km. Auto nigdy mnie nie zawiodło, ale było dbane jak członek rodziny:). Jedyna duża wada to beznadziejnie słaby lakier. Silnik na trasy w dwie osoby z bagażami dawał sobie radę, choć na klimie zamulało go nieźle:mad:, za to oszczędny i całkowicie bezproblemowy. Jeśli ktoś nie jest demonem prędkości, a ma rodzinę z powiedzmy nawet dwoma małymi dziećmi, do wydania 20-25 tys.zł to można tai samochód polecić z czystym sumieniem:D.
http://moto.allegro.pl/jedyna-taka-biala-honda-civic-vii-klima-full-opcja-i1876934329.html co uważacie?
Czy biały kolor bywał seryjny w civicach, no i ten przód jakiś mieszany z poliftem co nie?
Witam wszystkich troche odkopie temat ;)Od jakiegoś czasu planuje zakup civica z silnikiem 1.4 i znalazłem taki egzemplarz http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=214665841 .I pytanie do was co myslicie o tym autku czy cena jest ok jak na ten przebieg? I czy warto interesowac sie autkiem przy tym przebiegu bo to mały silnik a przebieg juz spory.Pozdrawiam :)
Proponuje pomyśleć nad 1.6 bo spalanie minimalnie większe, a przyjemność z jazdy dużo większa.
Niestety nie moge kupic wiekszego autka choc bardzo bym chciał :( Jestem od niedawna za granicą mam 22 lata a tu są chore ceny ubezpieczeń a ja jeszcze nie mam zniżek dlatego szukam takiego autka.Wiem ze to autko to nie potwór predkości tym bardziej w porównaniu z moim obecnym autkiem e46 coupe, ale chyba jest najlepszym wyjściem wybierając miedzy corsa ,207 a clio itp z podobnymi silnikami.Wiec jak myślicie warto interesowac sie tym autkiem z tego ogłoszenia czy szukać civica z mniejszym przebiegiem, chciałbym w miare bezproblemowo pojeździć minimum 3 lata :)
norbertm83
23-10-12, 22:26
czy ktos moze sie wypowieziec w tym temacie ?? nie wiem czy sie interesowac czy odposcic??
na co zwrocic uwage przy zakupie tego modelu ?? konkretne rzeczy ??najlepiej prosze o wiadomosc na PRIV
Witam, szukam Hondy znalazlem taka oferte co o niej sadzicie?? Czy wogole polecacie ten modei i silnik/ niestety narazie musze sie rozgladac za malymi jednostkami ze wzgledu na drogie ubezpieczenie
tak na marginesie to masakra jakas babka w axie mi mowila ze nie moge przeniesc sobie znizek z polski musze zamknac police w oplsce i dopiero tutaj ubezpieczyc nie rozkminiam tego wogole
http://www.carzone.ie/search/Honda/Civic/1.4-I-IM/31413498908172230/advert?channel=CARS
Warta sie nia interesowac ma dosc spory przebieg... :/ ewntualnie co mozeci mi poradzic jestem nowym czlonkiem forum nrazie nie wiem za duzo civikach
wczesnije mialem tylko accorda r20a3
Pozdrawiam
Norbert
Zdecydowanie odpuścić sobie......, zwłaszcza z 1.4 :)
wiecie co wystarczy poszukać na allegro dobrze i czasam można kupić dobre auto z 2004 roku sporcie za 14 bez problemu ja nie wiem a za 20 to już laleczke wystarczy troche poszukać nie na pałe
Masz na myśli to auto twojej dziewczyny z wywalonym katem i bez sondy? :-)
To zależy po co ci to auto. Jak do jazdy po mieście to 1.4 jako tako wystarczy, ale się nastaw na częste akcje z zajeżdżaniem drogi, bo ta Honda kiepsko przyśpiesza. Ja bym już tego auta drugi raz raczej nie kupił, więc też jestem skłonny ten zakup odradzić.
kolego te usterki to sprawa rzędu max 3 tysi ale to i tak nawet nie daje 15 tysi wiec mi tu nie gadaj ze 30 tys bo smiać mi sie chce ale zresztą dla mnie to mozna nawet 50 płacić tylko po co przepłacać ;0 as co do kata po prostu ktoś wycioł ale to sprawa 200 zł i po krzyku
Nic tylko pogratulować......... zakupu :D
Kolego nie przejmuj sie opiniami ze to 1.4. Wolałbym kupić Honde Civic 1.4 w dobrym stanie niż, *******ziałą, zajechaną na OESach Honde Civic 1.6. Sam posiadam ten silniczek (1.6). Same superaltywy. Nie pali dużo, nieźle sie zbiera ale...
no własnie, jesli nie potrzebujesz wyścigówki, czas rozpedzania do setki nie gra dla Ciebie dużej roli bierz Honde z silniczkiem 1.4
Ważne żeby samochód był w dobrym stanie, mam tu na myśli okresowe przeglądy, a w nich wymiany oleju, filtrów, klocków. Jeśli kupisz w dobrym stanie bedziesz jeździł i jeździł.
Przy zakupie zwróc uwagę na dźwieki wydobywające sie ze skrzyni biegów czy też maglownicy. Zawieszenie Hondy można uznać za trwałe. Jeżdzę półtora roku po naszych drogach, a w środku nadal cicho. Jestem zadowolony z samochodu, ale również byłbym zadowolony gdyby to był silniczek 1.4. Samochód nigdy mnie nie zawiódł. Jak to bywa czasami z Hondami, spójrz czy ruda nie zadomowiła sie na dobre. Posprawdzaj czy fotel sie nie buja. Ogólnie nie wiem co mogę Ci wiecej pomóc. Samochód jest ze znaczkiem Hondy, wiec bedzie jeździł az go rdza nie zje.
Jeśli trafisz na 1.6 bedziesz super zadowolony, ale z 1.4 tez powinieneś być zadowolony, tylko nie spodziewaj sie szałowych osiągów.
Czy kupiłbym drugi raz Honde Civic VII 1.6 ? Jasne, że tak. Samochód spełnia moje wszystkie wymagania.
Przed zakupem radzę Ci napisać na bezwypadkowy.net - tam koledzy pomogą w ustaleniu przeszłości samochodu.
Pozdrawiam
Nie do końca się zgadzam czy stan auta to wszystko. Moja Honda jest bardzo zadbana, bo ją kupiłem z polskiego salonu - chciałem uniknąć *******zianych turasów i igiełek od handlarzy. Jednak stan Hondy ma się nijak do radości z jazdy czy też spalania. 7l w mieście to zdecydowanie za dużo jak na taki silnik. Do tego ma bardzo niefajną skrzynię biegów. Jedynka jest specyficzna i przyśpiesza się tak naprawdę z drugiego biegu. Strasznie nie lubię tego auta i dałem żonie niech sobie jeździ. Ja wolę na codzień jeździć pordzewiałym EG3 bez ABSu, elektryki i wspomagania niż tym czymś.
Jeśli to ma być Twoje pierwsze auto to ok. Jeśli jednak kolejne - to nie popełniaj mojego błędu i nie kupuj auta wolniejszego od starszego. W dłuższej perspektywie będziesz niezadowolony.
Przepraszam za odkop, ale nie chciałem zakładać nowego tematu.
Orientuje sie ktoś może, ile teraz trzeba zapłacić za civica vii z 1.4 ? Najlepiej po lifcie, z pakietem sport. Bo przymierzam się do kupna i rozbieżność cenowa jest bardzo duża.
I czy jest sens szukać ep1 w budżecie do 14-15 tyś, czy lepiej kupić ej9 i doinwestować ?
Ja mam dobrą propozycję... nie kupujcie 1.4 :P
To za 1.6 poliftową ile trzeba zapłacić żeby to miało sens ?
Około 15 tys, warto poszukać sprowadzanych. Krajowe to szroty, sam mam takiego ;)
powiedziałbym, że zupełnie odwrotnie
Witam
A może mi ktoś powiedzieć czym różni się wersja sport od zwykłej 1.6 w 7 gen?Czy to tylko dodatkowe spojlery ,czy coś więcej?
Witam,
Wybaczcie za odkop, ale nie chcę zakładać nowego wątku. Znalazłem dwie Hondy VII 1.4 - co o nich sądzicie? Tak wiem, że silnik 1.4 nie powala osiągami, ale sądzę, że na moje potrzeby będzie wystarczający. Proszę o Wasze opinie:
http://otomoto.pl/oferta/honda-civic-5d-1-4i-ls-kupiona-w-polskim-salonie-i-rej-2005r-ID6yhi5W.html
http://olx.pl/oferta/honda-civic-vii-2004-salon-polska-ii-wlasciciel-zadbana-CID5-IDdKcQW.html
Z góry dzięki!!
Na zdjęciach wyglądają ok. Najlepiej jest jechać i obejrzeć na żywo. Zwróć uwagę na kilka rzeczy przy oględzinach:
1) łożyska w skrzyni jeśli szumią jest jeszcze ok, ale jeżeli zaczynają terkotać podczas jazdy to są już do wymiany
2) maglownica, częsta usterka w civicach posłuchaj czy na drobnych nierównościach stuka i czy kierownica po skręcie odbija do pozycji wyjściowej, jeśli nie znaczy że już coś przy niej było grzebane
3) amortyzatory, przy takich przebiegach w civicach mogą być już do wymiany, najlepiej weź samochód na stacje diagnostyczna zapłacisz 50 zł i będziesz wiedział na czym stoisz
A reszta to standardowe sprawdzanie samochodu jak każdy inny.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.