PDA

Zobacz pełną wersję : D14a4 Zaczynamy mody kilka pytan



legend2211
14-04-14, 12:12
Witam. Zarobiłem troche kaski i teraz chce zrobic cos z tym silnikiem. Nie chce jegnak swapa robic bo autko jest mi potrzebne kazdego dnia wiec nie mam teaz czasu na to by stalo 2 dni a i kaska jest potrzebna na inne cele wiec poczytalem prześledzilem różne fora i zebralem to do kupy lecz nadal mam kilka pytan.

Zmiana kolektora na 4-2-1 i pytanie teraz czy kupowac ten z allegro za 300PLN made in china czy szukać czegoś od innej hondy bo mam taka możliwość tylko nie wiem od jakiej podejdzie....

Kolektor ssący od D16Y7? Jeśli tak to czy bez żadnych przeszkód go wymienie?? Mam zalożony gaz więc pytam....

Kolejna sprawa dolot... I tu teraz jest pytanie kupować taki z allegro http://allegro.pl/cai-uklad-dolotowy-honda-civic-96-98-tuning-i4109686130.html

Czy może kupic sam stożek i zrobic coś z "kiblo rury" ?? Taniej a podobno efekt ten sam jeśli się dobrze to wykona.

Wałek od Y7?? Gdzieś czytałem że można ale czy jest sens???



Przepraszam jeśli było już to gdzieś omawiane ale chce zebrać jak najwiecej info w jednym temacie. a moze macie jakies inne pomysły??? SWAP odpada powtarzam :)

qureku.
14-04-14, 12:37
a moze macie jakies inne pomysły

Tak :)

Poczytać ...


http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?15180-modyfikacje-silnika-d14a3

Yotomeczek86
14-04-14, 17:50
Też mam ciekawy pomysł.. Zrób SWAP na D16Z6 lub B16/18. Przekonasz sie ze wpakowanie kasy w ten silnik nie będzie miało sensu

karas
14-04-14, 18:09
wpakujesz worek$$ tzn zrobisz calkowity wydech przelotowy z kolektorem 421, zmienisz kolektor dolotowy na taki z pozioma przepustnica, wlozysz parówe, pożniej zmienisz wałek na ten z d16y7, wystroisz wydasz na to przynajmniej 2,5k pln a i tak w pełni seryjny, cichutki ( nie pierdzacy jak twoje d14 po modach) civic z d16z6 na pokladzie Cie objedzie. Jedyna sensowna modyfikacja tego silnika to albo zaturbienie go - pare takich projektów jest na forum poczytaj poogladaj albo swap na cos mocniejszego. Ale tu juz trzeba liczyc się z kosztami przewyzszającymi wartość twojego samochodu. Chcesz cos mocniejszego sprzedaj auto z d14 i kup auto mocne w serii -wtedy jest sens modzic.

MarianoItaliano
15-04-14, 19:19
Obaj przedmówcy mają absolutną rację w każdym calu. Sam mam pomodzone D14 i wiem z czym to się je. Owszem początkowo jest fajnie, bo auto się zbiera lepiej niż w serii, ale po czasie zaczyna brakować mocy. Zaczynasz podliczać wszystkie mody i... Wychodzi, że możesz za tą kasę kupić jakieś D16 VTEC, które w serii jedzie lepiej niż pomodzone D14. Jednak jak tak bardzo chcesz wydawać kasę, to kup kolektor 4-2-1 z jakiegoś D16Z6. Daje to samo co chinol z Allegro a kosztuje połowę tego. Ewentualnie skrzynia o krótszym FD i tyle. Reszta NIEOPŁACALNA.

legend2211
20-04-14, 14:32
Obaj przedmówcy mają absolutną rację w każdym calu. Sam mam pomodzone D14 i wiem z czym to się je. Owszem początkowo jest fajnie, bo auto się zbiera lepiej niż w serii, ale po czasie zaczyna brakować mocy. Zaczynasz podliczać wszystkie mody i... Wychodzi, że możesz za tą kasę kupić jakieś D16 VTEC, które w serii jedzie lepiej niż pomodzone D14. Jednak jak tak bardzo chcesz wydawać kasę, to kup kolektor 4-2-1 z jakiegoś D16Z6. Daje to samo co chinol z Allegro a kosztuje połowę tego. Ewentualnie skrzynia o krótszym FD i tyle. Reszta NIEOPŁACALNA.

Dziekuje Panowie. To kurde nawet nie oplaca sie kupic ssaka za 100PLN? Nic to mi nie da? To moze jednak bedzie ten swap tylko na co? "B" seria raczej poza moim zasiegiem. Jeszcze jest taka sprawa ze mozna sprzedac sam silnik czyli mojed14a4 bo nadal jest w dobrej formie i kupic tylko co i gdzie? wiem ze w poznaniu maja silniki sa na allegro wystawione ktos od nich kupowal? A i ile za takie d14 mozna sobie liczyc?

lozek
20-04-14, 16:57
za d14 to 200-500zł.

Silniki to raczej kupować od kogoś sprawdzonego z forum - np Tygrysek, albo od jakiegoś "znanego" użytkownika.

Modzenie w d14 to niestety rzeźba w gównie. to juz nawet lepiej kupić po taniosci d15z6 i je modzić - spokojnie 130 koni da sie zrobić niewielkim nakładem, krótsza skrzynia do tego i auto już nieźle jeździ

legend2211
20-04-14, 17:44
To takie d16y7 lub y8 mozna dostac zdrowe? jesli tak to w jakiej cenie caly swap tak chodzi? nie chce wywalic kasy w gowno a na B serie to chyba ok 5Ktrzeba miec o ilesie samemu przelozy dobrze mowie?

lozek
20-04-14, 18:03
B seria sam silnik 5-5,5 tys a do tego bys musial robic wydech i dolot bo na tych co ty masz to byś zadusił ten silnik ;)

Y7 też jest jakies tanie jak barsz no i do tego lepiej wziac d15z6 niz d16y7, y8 - 2-3tys.

legend2211
20-04-14, 18:56
To w takim razie zobacze co da sie zrobic z tym. A to d15 pewnie znajdzie sie w lepszym stanie czy jak? dlaczego jest lepszy ten silnik?

vipek
20-04-14, 19:08
D15Z6/Z8 zazwyczaj są silnikami mniej katowanymi z założenia. Posiadają tryb econo i zazwyczaj dłuuuugie skrzynie biegów, przez co jest szansa, że kupisz taki silnik zdrowy. Po zmianie klawiatury i wałka na takie z D16Y8 masz w takim silniku standardowego VTECa, który już jakiś tam fun z jazdy da.

legend2211
21-04-14, 08:59
Czyli w sumie na taki swap ile musze liczyc? bo to jest D seria wiec wszystko caly osprzet podejdzie od mojego silnika czyli polosie zostana od mojego np i skrzynia o ile da rade

vipek
21-04-14, 09:47
Jak bedziesz miał dużo szczęścia to za 600zl kupisz zdrowy słupek D15Z6/Z8

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

legend2211
21-04-14, 10:01
To nawet nie jest az tak zle... Poszukam czegos i moze cos sie znajdzie. Zadzwonie tu i tam i kto wie. Swap sam bede robic wiec robocizna zostanie w kieszeni

kuster
21-04-14, 10:39
Jak bedziesz miał dużo szczęścia to za 600zl kupisz zdrowy słupek D15Z6/Z8

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

za 600zl to sam słupek chyba ze uda mu się z kolektorem wyrwać
Do tego dochodzi wiązka, komputer i chyba aparat zapłonowy ;)

legend2211
21-04-14, 11:00
Tak trzeba aparat kompa i wiazke skrzynie polosie od D14 podejdzie i moze w granicy 1500 sie zmieszcze...

nikesonmyfeet
22-04-14, 19:10
Wszyscy gadają, że nie opłaca się modzić D14 a i tak każdy to robi, w tym ja :P To jest chyba trochę jak z dzieckiem i żelazkiem, jak się nie sparzy to się nie nauczy, że gorące :) Ja mam trochę inne podejście do tematu. Jeśli chodzi o zmiany w okolicy samego silnika włożyłem jedynie kolektor dolotowy z D15B7 który kupiłem po taniości. Puszka dolotu jest z D16Z6 (pożyczona...). Nastepna będzie skrzynia z FD 4,4 i wydech (2 cale pewnie). Moim zdaniem mimo wszystko jakiś sens to ma, bo jak w koncu zrobie swapa na D15/D16 to i tak skrzynia i wydech zostają moje. Co więcej będę miał już wtedy z głowy dwa podstawowe mody w tch większych silnikach. Moim zdaniem rób po swojemu, jak masz trochę wolnej kasy na wydech, a nie masz kasy na całego swapa, to nie zaszkodzi zrobić. Temu biednemu D14 też pewnie coś to pomoże.

legend2211
24-04-14, 07:54
Dzięki :) Zobaczymy ale chyba będę go modzić bo kolektor ssący za 100 moge mieć więc mało. Do tego stożek i kolektor wydechowy i jakoś to powinno lepiej jeździć.

lozek
25-04-14, 21:16
Dzięki :) Zobaczymy ale chyba będę go modzić bo kolektor ssący za 100 moge mieć więc mało. Do tego stożek i kolektor wydechowy i jakoś to powinno lepiej jeździć.

Cena kolektora, ssaka, dolotu ze stożkiem i masz już mniej więcej kwote potrzebna na sam silnik d15z6 ;)