PDA

Zobacz pełną wersję : Co sie dzieje z obrotami?? (D15B7)



Cichy C
12-05-08, 21:40
Witam. Na początek się przedstawie. Jestem Cichy to mój pierwszy post i zarazem nowy temat. Czytam forum od prawie roku. Od półtora roku z kolei jestem posiadaczem Hondy Civic Coupe D15B7 rok 1995. Mam poważny problem z obrotami w moim autku. Zacznę od początku. Od momentu kupienia auta obroty falowały jakby gubił zapłon czy co czy to był zimny czy ciepły. Obecnie od jakiegoś tygodnia półtora obroty wariują i dochodzi do tego, ze auto gaśnie mi na światłach, czy ją trzymam na biegu czy na luzie. Auto szarpie też podczas wchodzenia na obroty,przyspieszania, podczas gdy chce utrzymać obroty czy na postoju czy podczas jazdy obroty falują. W ciagu tego czasu gdy ją mam byłem w serwisie w Radomiu - zero błędów nie wiedzą co to, był czyszczony silnik krokowy, przepustnica, sprawdzane kable, wymieniane świece, było grzebane w aparacie zapłonowym choć tu moje subiektywne odczucia są takie że po grzebaniu jest gorzej. Powymieniane wszystkie filtry miesiac temu łącznie z paliwa. Auto niby przyspiesza dobrze (pół roku temu np, załozyłem kolektor sportowy, zrobiłem koniec wydechu na 2,1c-troche ją odetkało)ale mój kolega ma taka samą jak ja i we 3 osoby na pokładzie mnie objechał. Nigdy podczas jazdy nie zapala mi sie check, obojętnie na jakiej stacji zatankuje jest to samo, niedługo to auto chyba mi stanie...Acha czy padnięty mechanizm różnicowy moze mieć wpływ na to?? Właśnie kupiłem skrzynie i bede wymieniał. Czy ktoś mógłby mi posłużyc dobrą radą?? Od razu zastrzegam, ze użyłem szukajki i widziałem tematy o nierównej pracy silnika ale z ich lektury nic nie wywnioskowałem. Z góry dzięki za pomoc albo jakiekolwiek sugestie. Wiem że na odległosc to jak wróżenie z fusów ale szlag mnie już trafia i myśle nad sprzedażą auta, a na tym forum po paru osobach widać że są ogarnięte w temacie. Pozdrawiam. Gdyby temat nie przypadł do gustu adminowi prosze o wywalenie, a mi sugestie na priva.

sz3rsz3ń
12-05-08, 22:20
A jak jest z ciśnieniem paliwa?? może pompa straciła wydajność... moze też łapać jakieś lewe powietrze na ssaku... już za przepustnicą. Skoro to nie zapłon to może właśnie druga strona medalu ...czyli mieszanka (skład i ciśnienie) ale jak sam piszesz to wróżenie z fusów tak na odległość.

kiero
12-05-08, 23:57
lewe powietrze...

Greg_pl1
13-05-08, 08:54
Odnosnie pompy to wydaje mi sie, ze gdyby niewyrabiala to bankowo mialby checkEngine.

a czy ta lampka check engine kiedykolwiek Ci sie zapala ? Czy mozesz stwierdzic ze 100 % pewnoscia, ze w ogole dziala (przy przekrecaniu kluczyka w stacyjce powinna sie na chwile zapalic) ? Bo moze bledy sa, tylko kontrolka niet...

Cichy C
13-05-08, 09:34
Witam wszystkich. Na początek dziękuje za zainteresowanie tematem. Od początku...
A jak jest z ciśnieniem paliwa?? może pompa straciła wydajność... moze też łapać jakieś lewe powietrze na ssaku... już za przepustnicą. Skoro to nie zapłon to może właśnie druga strona medalu ...czyli mieszanka (skład i ciśnienie) ale jak sam piszesz to wróżenie z fusów tak na odległość. Nie wiem jak z ciśnieniem paliwa, ale twoja sugestia właśnie mnie bardzo zainteresowała, moze są to objawy padającej pompki?Auto faktycznie jest troche słabe i stawiałem na wtryski, ze którys niedomaga ale chyba by dymiło?. Znajomy, który zna sie na silnikach dużo lepiej odemnie stwierdził, że przyczyna moze leżeć po stronie układu paliwowego, może się przytykać wtrysk? lub pompka niewyrabia jest coraz słabsza i słabsza i pada. Może to być dobry trop? Napisałeś też, że moze łapać lewe powietrze na ssaku juz za przepustnicą. Nie wiem o co chodzi bardzo. Dziś zrobilismy test wyjelismy filtr powietrza odkręciliśmy gumową rure dolotu jest cała nie ma żadnych dziurek czy przetarć....za przepustnicą są jakieś podciśnienia?Nie wiem czy o to chodzi ale jakieś małe rureczki za przepustnicą sprawdzalismy wczoraj, po wyjęciu ich i przytykaniu auto prawie gasło lub gasło, po włożeniu z powrotem chodziło jak chodzi czyli koslawo... Druga sprawa lub ta sama kolega Kiero napisał lewe powietrze. Czy jest możliwość że jakaś nieszczelność moze występować od strony pompy paliwa i tam należało by szukać??

Odnosnie pompy to wydaje mi sie, ze gdyby niewyrabiala to bankowo mialby checkEngine.

a czy ta lampka check engine kiedykolwiek Ci sie zapala ? Czy mozesz stwierdzic ze 100 % pewnoscia, ze w ogole dziala (przy przekrecaniu kluczyka w stacyjce powinna sie na chwile zapalic) ? Bo moze bledy sa, tylko kontrolka niet... Już odpowiadam . kontrolka działa zapala się po przekręceniu zapłonu i gaśnie poźniej jak Bóg przykazał. Nigdy w czasie jazdy mi sie nie zapaliła.Tez zastanawialismy się z kolegą czy aby na pewno działa. Ale poodłączaliśmy sondy lambda i jakiś czujnik przy przepustnicy i CHECK zaczął się świecić, więc jest ok. Pytanko. Czy awarię pompki sygnalizowałby CHECK??

[ Dodano: Wto 13 Maj, 2008 ]
I czy np problem z którymś wtryskiem też byłby sygnalizowany CHECKiem? Miałem dotychczas tylko diesle i tam wszytko było sygnalizowane :speszony: wiec siłą przyzwyczajenia czy ten komp w Hondzie ogarnia takie rzeczy.

kiero
13-05-08, 13:56
niedomagajaca pompka bardziej objawia sie na wysokich obraotach... dlamnie wyglada to na zle ustawiony zaplon lub lewe powietrze w kol ssacym...

81saren
13-05-08, 14:10
Witam
Pisales ze kumpel ma taka sama hondke -- przełoz na chwilke od niego aparat zaplonowy i sprawdz czy bedzie to samo moze tam jest problem
:speszony:

sz3rsz3ń
13-05-08, 14:13
Odnosnie pompy to wydaje mi sie, ze gdyby niewyrabiala to bankowo mialby checkEngine.

byłby gdzyby za pompą był jakikolwiek czujnik ciśnienia paliwa...a z tego co wiem to nie ma i dlatego może nie być błędu. poza tym już niewielki spadek ciśnienia paliwa może spowodować niedomaganie silnika...i niekoniecznie przy wysokich obrotach.

Moja rada ...podjedź na stację i sprawdź spaliny ....może to cię gdzieś zaprowadzi.

Na kolektorze ssącym jest rurka która pełni funkcję odmy ... redukując podciśnienia...ale np pęknięcie na kol.ssącym może spowodować zubożenie mieszanki (własnie przez lewe powietrze)

Tyle mogę strzelać. ..ale problem równie dobrze może być zupełnie gdzie indziej.

kiero
13-05-08, 19:48
jezeli by to byla pompa to jezeli juz skacze na wolnych obr to na wysokich niebyloby zadnej jazdy ...

sz3rsz3ń
14-05-08, 08:11
a czemu niby?? ... powiem więcej ...właśnie na wyższych obrotach mogło by być lepiej bo szybciej pracująca pompa dawałaby więcej paliwa ... nawet taka mniej wydajna.

kiero
14-05-08, 09:09
pompa paliwa niepracuje raz szybciej raz wolniej, pracuje ze stala predkoscia...

Cichy C
14-05-08, 10:42
a czemu niby?? ... powiem więcej ...właśnie na wyższych obrotach mogło by być lepiej bo szybciej pracująca pompa dawałaby więcej paliwa ... nawet taka mniej wydajna.
pompa paliwa niepracuje raz szybciej raz wolniej, pracuje ze stala predkoscia... No właśnie....na wysokoch obrotach moim zdaniem powinno być lepiej bo przecież wiecej obrotów, wiecej paliwa potrzeba, niskie obroty mało paliwa potrzeba, jeśli nie daje tyle ciśnienia co trzeba to na niskich daje mniej paliwa niż jest to konieczne. Że sie wyraze "ledwo zipiąca"pompa nie powinna się tak zachowywac?Auto jedzie na wysokich ale jest ogólnie słabsze niz być powinno. Pompa ma przecież jakąś wydajność ileśtam litrów na godzine? Jak wydajność spada to chyba w całym zakresie pracy bo powinna pompować ona tyle paliwa ile jest konieczne dla danych obrotów. To nie działa przypadkiem w ten sposób?? Generalnie dziś wieczorem oddaje juz auto do mechanika na wymiane skrzyni i przy okazji sprawdzi mi tę pompe paliwa. Poinformuję co i jak koło piątku...

kiero
14-05-08, 16:47
za dawke paliwa odpowiedzialne sa wtryski a nie pompa .... pompa niedaje (niepowinna) dawac raz wiecej paliwa raz miej, z tego co poamietam to cisnienie na listwie powinno byc ok 40 PSI... niech mechanior ci zmierzy...

pomierdor
14-05-08, 19:58
przełóż też od kolegi całą listwę wtryskową razem z tym cynaplem po prawej stronie który odpowiada za powrót do baku nadmiaru paliwa może nie działa i samochód się dławi.na forum było jeszcze o nieszczelnych serwach które zabierają powietrze(nie tylko przy wciśniętym hamulcu) sprawdź też zawór na wężu który idzie od kolektora do serwa, powinien tylko w jedną stronę puszczać powietrze.

sz3rsz3ń
14-05-08, 20:37
to cisnienie na listwie powinno byc ok 40 PSI

i o tym ciśnieniu właśnie mówię ... jeśli będzie odrobinę mniejsze to raczej nie wpłynie pozytywnie na pracę silnika

locksmith82
14-05-08, 21:05
a moze to aparat zapłonowy? w civicach czesto siada moduł zapłonowy który jest w aparacie

Cichy C
17-05-08, 10:37
Witam słyszałem o aparacie zapłonowym, będe go przekładał i sprawdzał, bo to chwila, listwy raczej nie :/przynajmniej narazie.... sprawdze też pompe paliwową jak i pompa i aparat są dobre to pozostanie sprawdzić tak jak mówicie te listwe i wszystkie te podciśnienia koło niej. Koło wtorku będę już wiecej wiedział to napisze co i jak. pozdrawiam

Skoti
17-05-08, 23:52
Jeszcze problem może tkwić w układzie wydechowym jeśli jest zapchany. Ale bardziej bym sie skłaniał że rozrząd jest żle ustawiony.

plakon83
19-05-08, 09:58
A jak ze spalaniem??

Cichy C
19-05-08, 13:18
Rozrząd odpada przed wymianą jak go kupiłem też falowały te obroty, co do spalania to w 4 osoby z wypchanym bagażnikiem trasa do sopotu i z powrotem miesiac temu wyszła mi jakieś 6,7litra i to była jazda od 90-140km/h.... Rok temu Wilno w te i z powrotem 5 osób(!)plus zgrzewa browarów oraz Władek w 4 osoby też wyszło jakieś poniżej 7litrów.....

Kocur87
25-05-08, 11:22
Wiadomo juz co i jak?? Mam ten sam problem w swoim Civicu 1.5 16 V. Na wolnych przerywa( Jakby brakowalo paliwa) a na wyzszych idzie jak szerszen. Wymienilem wtryski, czyscilem silniczek krokowy, sonde lambde, zostaly tylko kable i nie wiem co dalej??;/POmozcie

Kocur87
25-05-08, 11:22
Wiadomo juz co i jak?? Mam ten sam problem w swoim Civicu 1.5 16 V. Na wolnych przerywa( Jakby brakowalo paliwa) a na wyzszych idzie jak szerszen. Wymienilem wtryski, czyscilem silniczek krokowy, sonde lambde, zostaly tylko kable i nie wiem co dalej??;/POmozcie

airman
25-05-08, 21:21
Kolego Kocur87 trzeba było najpierw zmienić kable i świece... u mnie to było powodem szarpania na niskich obrotach już w 2 autach...

boomer5
02-06-08, 00:38
ktoś tam napisał że to może być lewe powietrze. u mnie też tak się dzieje i osttnio okazało się że są pierścienie do robienia bo po otwarciu korka całą maske zachlapało :( może być to że pobiera powietrze z silnika? (połączenie pokrywy zaworów i dolotu powietrza do przepustnicy) już mi ręce opadają nowe filtry świece przewody rozżąd czujnik położenia przepustnicy a on dalej szarpie. ostatnio miałem jeszcze ciekawą przygode na 2 biegu mi odcieła i jak wbiłem 3 to jak by zgasła musiałem puścić gaz dopiero zaskoczyła i jechła dalej albo często też jest tak że przegonie do 5-6tyś. po wbiciu następnego biegu skacze jak kangur albo nauka jazdy przy ruszaniu. już mnie to męczy poratujcie bo już niewiem co mam robić

endoen
24-08-08, 18:57
Ja mam podobny problem. Mianowicie gdy stoję np. na swiatlach samochod wpada w wibracie, obroty wydaja mi się zbyt niskie (?). Jakis czas temu mialem dosc dziwna sytuacje - silnik zgasł mi podczas jazdy, zatrzymalem się na poboczu, odpalilem i pojechalem dalej. Parę dni pozniej sytuacja się powtorzyla, znowu zgasl podczas jazdy, ale już nie udało mi się go odpalić. Dowiedziałęm się od znajomego mechanika, że prawdopodobnie zacina się pompa paliwa. Wymienilem ją, problem gaszenia znikl, ale pozostał problem z wibracjami. Ogolnie podczas przyspieszania samochod czasami jakby się dławi i nie ciągnie równo.
Czy ma ktoś jakieś pomysły co to może być ?

wronek18
10-11-08, 13:08
Panowie miałem identyczny problem, pompa wtryski zapłony i inne historie miałem w porzadku było wszystko przekładane z innego silnika i sprawdzane, problem był w silniczku krokowym regulacja i po bólu, miałem także inne dolegliwości , nie odpalał czasami gasł aż w końcu pewnego dnia nie odpalił, po oględzinach okazało się że to był alarm który wariował, odcinając zapłon paliwa itd, do tego wyregulowali mi silniczek krokowy i jest cacy, trzyma obroty , nie faluje , sprawdzcie też wszystkie wtyki i połączenia przewodów do silnika bo też miałem z tym problem pozdrawiam