Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zapalił się Check - prośba o poradę



markus1975
13-04-14, 15:57
Witajcie,

W mojej Civic 1.8 Sport (R18A2) zapalił się "check system", zrobiłem samodiagnostykę, pokazał następujące błędy:

- PA50 DTC B1155 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat HLSW)
- PA50 DTC B1156 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat WIPSW)
- PA50 DTC B1157 - Wysokie napięcie linii czujnika A/F (Czujnik 1)
- PA50 DTC B1159 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat DOORSW)
- PA50 DTC B1160 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat DRLOCKSW)
- PA50 DTC B1188 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat RM)
- PA96 DTC B1905 - Utrata komunikacji modułu zdalnego sterowania zamkami/immobilizera z MICU (komunikat DRLOCKSW)

Poczytałem trochę forum i zresztą widzę gołym okiem, że wszystko to dotyczy MICU.
Auto ma pewny przebieg 75 kkm, nie pływał, jest w nim zainstalowany gaz, ale to chyba bez znaczenia.

Auto mimo Check jeździło normalnie. Obecnie po spisaniu błędów, skasowałem je odpinając klemę na 20 min (samo kasowanie z kierownicy usuwa błędy, ale lampka check pozostaje). Check się obecnie nie pali, ale co dalej...

Pytania:
- Ktoś radził, aby podociskać wtyczki, nie wiem tylko jak się do tych wtyczek przy MICU dobrać, możecie podpowiedzieć co i jak trzeba rozebrać?
- Jeżeli padł MICU, czy orientujecie się jaki to koszt (ktoś wspominał o ASO - 1500 zł...)? Czy poza ASO MICU jest dostępne (na allegro nie znalazłem)?
- Znacie kogoś we Wrocławiu, kto ogarnąłby temat?
- Co radzicie zrobić, w związku z powyższymi błędami?
- Czy jeżdżenie z tym jest bezpieczne?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam,
Marek

Paluch_tcw
13-04-14, 18:16
Stawiałbym na słaby akumulator. Przeczyść klemy, naładuj aku i jeździj - zobacz czy się powtórzy.

markus1975
13-04-14, 22:39
Akumulator jest panasonica i był wymieniony 2 lata temu, więc chyba jeszcze jest w dobrym stanie...
Jeżdżę co tydzień ok 350 km po autostradzie, więc raczej jest podładowany odpowiednio.

CRX1
14-04-14, 02:02
Kody pozostaja w pamięci i są to tzw incydenty . Jak nie powtórzy się informacja to system nie kwalifikuje to jako usterkę. Check nie pali się , więc nie masz żadnej usterki . Normalnie śmigaj i nie masz czym się martwić . Moduł MICU, znajduje się w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą , ale myślę że niema potrzeby tam szperać w tej chwili .

markus1975
15-04-14, 19:50
To znaczy check się zapalił, a ja go skasowałem poprzez odpięcie klemy. Po skasowaniu przejechałem około 300 km, na ten moment się nie pali... Ale fakt, że się zapalił, chyba świadczy o tym, że coś było nie tak z MICU.

Paluch_tcw
15-04-14, 22:52
Tak jak napisałem mógł być to spadek napięcia/słaby akumulator. Potrafi wtedy wysypać takimi błędami. Póki co jeździj.

Rrajk
15-04-14, 23:49
Moduł MICU, znajduje się w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą , ale myślę że niema potrzeby tam szperać w tej chwili .

Wyczuwam albo pomyłkę albo w Hatch jest inaczej? Bo chyba moduł MICU znajduje się w komorze silnika? A przynajmniej w sedanie.

markus1975
16-04-14, 21:37
Podobno w HB MICU jest zintegrowany ze skrzynką bezpieczników zlokalizowaną przy lewej nodze kierowcy.

Jeżdżę dalej - zrobiłem około 400 km od skasowania błędu.
Na Święta czeka mnie wyjazd do Zakopanego dystans ok 800 km, więc zobaczymy, czy check się ponownie zapali... oby nie :D

TRAFO
17-04-14, 11:39
MICU jest w skrzynce pod deską a ECU pod maską.

markus1975
21-04-14, 16:29
Kurcze zgłupiałem, powróciłem z Zakopanego, przejechałem od skasowania błędów, o których pisałem w pierwszym poście około 600 km i check się dzisiaj zapalił ponownie, ale jak chce odczytać kody błędów to pojawia się na wyświetlaczu DTC NO. Nie ma błędów, ale check się zapalił i nadal się pali. Co robić?

Paluch_tcw
21-04-14, 17:49
jechać na komputer. Nie każdy błąd da się odczytać metodą sreberka.

markus1975
21-04-14, 18:32
Czyli zostaje mi tylko ASO?
Czy polecicie kogoś z okolic Śląska lub Dolnego Śląska, kto może odczytać taki błąd?

andkas
22-04-14, 08:56
Może Biela w Długołęce. Poprosić o P. Krzysztofa. Bardzo porządny i dokładny mechanik. Serwisuję u nich FN1 i FN2 i jestem zadowolony.

markus1975
23-04-14, 17:21
UPDATE:
Pojechałem do ASO Hondy, podłączyli pod HDS:

- informacja z Serwisu - wszystkie kody udało się skasować, można jeździć dalej.

Co zarejestrował komputer:
- P0420 - sprawność katalizatora jest poniżej wartości progowej (to zapaliło check)

Pozostałe to błędy "tymczasowe", związane najprawdopodobniej z rozładowaniem akumulatora (Niskie napięcia akumulatora, Błąd komunikacji CAN, Sygnał prędkości obrotowej silnika)

Co radzicie zrobić z P0420?

Pozdrawiam,
Marek

RadekB
23-04-14, 19:33
emulator sondy lambda lub inny sprawny kat.

civicstart
24-04-14, 09:26
Po założeniu czegoś takiego między dolną sondę lambda a katalizator problem
"zniknie":
http://allegro.pl/g42-emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiezny-d4-i4143887840.html

pzdr

markus1975
24-04-14, 10:08
Dzięki za konkretną odpowiedź :) Widziałem kilka tych emulatorów z różnymi otworami i nie wiedziałem, który wypróbować :) Kupię ten D4 i zobaczymy :)

jahho
27-04-14, 08:19
Witaj.
Zaświecił się P0420 więc pada Ci katalizator - jak narazie to wczesne objawy (możesz pojechać na analizator spalin i pewnie będzie ok - ale normy hondy są bardziej wyśrubowane). Walczyłem z tym w FRV 2.0, chciano mi wymieniać drugą sondę lambda ok 900 PLN, i inne podzespoły (byłem w ASO i u magików - polecanych ekspertów od elektromechaniki, na szczęście przez przypadek trafiłem do młodego chłopaka który w ciągu godziny ustalił co jest grane i po czasie wymaganym do ostudzenia silnika do regulacji zaworów przywrócił auto do życia za 150 PLN!!!). Okazało się że problem to zbyt bogata mieszanka (jest zabójcza dla katalizatora, uboga jest zabójcza dla głowicy i zaworów bo je wypala) związana z ustawieniem (a właściwie brakiem) zaworów. Po ich regulacji kontrolka z kodem P0420 pojawiła się jeszcze dwa może trzy razy i w tej chwili (od około 8 tyś kilometrów) już się nie zapala - mój mechanik stwierdził że "... może katalizator nie był jeszcze totalnie zniszczony (zapchany niespalonymi cząstkami) i się przepalił" - ciekawa teoria ale jest ok.
Generalnie co zrobić aby sprawdzić co jest ze składem mieszanki w Twojej hondzie?
1. musisz podjechać do mechanika który będzie dysponował "przenośnym" testerem diagnostycznym
2. w trakcie jazdy (spokojna i dynamiczna) sprawdzić AFR - czyli korekty krótko i długo terminowe składu mieszanki - wszystkie powinny oscylować w okolicach 0% - (podobno wtedy +/- kilka % jest idealnie)
3. jeśli się okaże, że jest bogato to: (w zależności od możliwości testera diagnostycznego "przywróć ustawienia fabryczne składu mieszanki" i przejedź na benzynie około 100 kilometrów - lub jeśli tester nie ma możliwości "kasowania" to pojeździj na tej benzynie tak około 300-400 kilometrów - i ponownie podłącz tester.
a. jeśli po jeździe tylko na benzynie skład mieszanki wróci do normy (korekty w okolicach 0%) to winna jest zbyt bogato ustawiona instalacja LPG - Konieczne strojenie instalacji LPG, ale nie w garażu gazownika tylko w trasie z użyciem komputera do LPG i testera diagnostycznego (potocznie strojenie na AFR)
b. jeśli po jeździe tylko na benzynie będzie "bogato" to znaczy że jest coś nie tak po drodze od filtra powietrza do wylotu rury wydechowej - najprawdopodobniej będzie to zła regulacja zaworów (mogą być jeszcze nieszczelności w układzie dolotowym lub padnięte czujniki po drodze ale to by Ci wyświetlił komputer).
U mnie jak to określił mechanik na dwóch cylindrach nie domykało zaworów wydechowych i niespalona mieszanka była wypychana w katalizator.

Emulator nie zlikwiduje przyczyny, zgasi jedynie check.
Pozdrawiam

p.s. Nie bierzcie dosłownie mojego języka "technicznego", to pomieszanie mojego rozumowania i doktoryzujących się na moim silniku mechaników.

markus1975
27-04-14, 12:23
Dziękuję za porady.

Na ten moment wyregulowałem zawory w ASO Honda (zaskoczyła mnie cena - 190 PLN z wymianą uszczelki, a dokładniej: 123 PLN regulacja + 70 PLN uszczelka, ale dali mi jeszcze 5% rabatu na całość - robiłem to w ASO Gliwice, w innych ASO było znacznie drożej). Na forum pytałem kilku mechaników otrzymywałem oferty minimum 100 PLN, bez wymiany uszczelki + koszty dojazdu. Oferta ASO w tym przypadku pozytywnie mnie zaskoczyła.

Jeszcze nie zakładam emulatora (choć już jest zakupiony) - będę obserwował, czy po regulacji zaworów "Check" ponownie się zapali.
Honda twierdzi, że nie powinien, bo po regulacji zaworów nie rejestrował już błędu. Może być więc tak jak napisałeś - nie domykało zaworów i niespalona mieszanka była wypychana w katalizator = zapalenie "Check". Silnik po regulacji pracuje jakby bardziej kulturalnie. Na ten moment przejechałem od regulacji i skasowania błędu około 100 km - trochę mało, aby wyciągnąć wnioski. Wcześniej "Check" zapalił mi się po ok 700 km od skasowania go poprzez odłączenie klemy. Może regulacja zaworów rozwiązała problem. Oby. Przebieg mojej Hondy to 76000 km (pewny - kupiona w salonie), trochę mało, aby katalizator już padł..., ale czytałem, że nawet po 60000 km potrafią padać...

Dam znać na forum po przejechaniu ok 1000 km.

Pozdrawiam,
Marek

civicstart
28-04-14, 23:26
A jeśli:
Regulacja zaworów tiptop.
Regulacja instalacji, 1,5 godziny za kólkiem, z mechanikiem obok i jego laptokiem.
Jazda na benzynie przez tydzień i czek się pojawi to co ?
jednak słaby kat i alternatywa: wymiana albo emulator ?

pzdr

jahho
30-04-14, 07:09
Jeśli skład mieszanki jest ok i dalej wyświetla P0420 to znaczy ze kat powiedział już papa... wtedy pozostaje:
a. wymiana kata ---- $$$$ :confused:
b. emulator za 20 PLN :cool:
pozdrawiam

markus1975
30-04-14, 13:59
Na ten moment przejechałem ok 400km od wizyty w ASO Honda.
Check się nie zapalił - oby tak zostało :)

"Emulatora" sondy lambda oczywiście nie zakładałem.

EDIT:
Dzisiaj po ok 500 km zapalił się check...
Zamówiłem interfejs OBD - http://viaken.pl/pl/skaner-obd2-autel-autolink-al319.html
sprawdzę co zapaliło check'a, ale najprawdopodobniej znów kat...

Jak tylko dostanę skaner zrobię ten test:
http://troubleshootmyvehicle.com/gm/3.1L-3.4L/how-to-test-trouble-code-P0420-page-3
(fajny opis jak sprawdzić sondy lambda)

EDIT:
Tak jak przypuszczałem skaner pokazał błąd P0420, wszystko jasne (druga sonda rejestruje wartości od 0.1 do 0.8V), przy najbliższej okazji zainstaluje "emulator".

miko
16-05-14, 12:11
Też miałem problem z sondą.
Zamontowałem emulator: http://allegro.pl/ocynkowany-emulator-sondy-lambda-do-honda-i4223187406.html od nich i po problemie. Auto znów jest tak samo żywotne jak było wcześniej:)

markus1975
19-05-14, 12:37
Problem rozwiązany:

Piszę dla potomnych, którzy doświadczyli problemu z błędem P0420. Otóż u mnie rozwiązanie okazało się następujące, miałem wizytę jakiegoś gryzonia pod maską, który nadgryzł przewód dochodzący do MAP sensora! W efekcie miałem dodatkowe "lewe" powietrze w układzie, a podniesiona ilość tlenu była wyłapywana przez drugą sondę lambda i zgłaszana jako błąd katalizatora P0420.

Przy rozwiązywaniu problemów z błędem P0420 polecam więc sprawdzić dokładnie szczelność całego układu, czy aby gdzieś przypadkiem, jakieś sympatyczne zwierzątko nie zrobiło sobie z naszych kabli kolacji :)

Gazownik, który wykrył przyczynę polecił mi wrzucenie kostki do WC do komory silnika :) zrobiłem jak kazał, teraz czuję się jak w ubikacji :)

Pozdrawiam,
Marek

TRAFO
19-05-14, 13:28
Nie martw się, nie jesteś sam i ja i pewnie jeszcze parę innych osób tak jeździ :)

http://trafo.strefa.pl/honda/odnosniki/dodatki/odstraszacz_wyciszenie_silnika/m_kostka.jpg

kash_an
28-09-16, 08:57
miałem wizytę jakiegoś gryzonia pod maską, który nadgryzł przewód dochodzący do MAP sensora!

Takie pytanie mam - przepraszając jednocześnie za odkopywanie tematu sprzed ponad dwóch lat - gdzie można znaleźć ten przewód? Bo chętnie u siebie bym to zweryfikował. Pomogła u Ciebie markus1975 wymiana tego przewodu?